tomkek1912 Opublikowano 2 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2018 Witam, pytanko - jak niby rozpoznać podrobę oleju? Jacko pisał o bańce za 170 zł, ale na znanym portalu aukcyjnym 5l elfa sxr 5w40 można kupić za 90 zł, 6l za ok. 115 zł. Sprzedawcy z wieloma pozytywną i, tysiące sprzedanych rzeczy, mogą być trefni? Czy mało prawdopodobne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
memeQQ Opublikowano 2 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2018 39 minut temu, tomkek1912 napisał: Witam, pytanko - jak niby rozpoznać podrobę oleju? Jacko pisał o bańce za 170 zł, ale na znanym portalu aukcyjnym 5l elfa sxr 5w40 można kupić za 90 zł, 6l za ok. 115 zł. Sprzedawcy z wieloma pozytywną i, tysiące sprzedanych rzeczy, mogą być trefni? Czy mało prawdopodobne? Ludzie z reguły szukają i kupują tam, gdzie najtaniej. A nikt składu oleju badać nie będzie i leją do silnika i na tym proces się kończy, mało kto dalej rozmyśla na ten temat, nie ma czasu, auto jeździ... jeździ. Taka rzeczywistość. Z własnego doświadczenia i mając auto na gwarancji i chcąc udać się na przegląd z własnym olejem, staram się ograniczać ryzyko do minimum i kupuję u oficjalnych dystrybutorów, faktura... wszystko jest i nikt nie będzie mi potem insynuować, że kupiłem u Mirka na allegro. Generalnie, wolę te 30-40 zł w roku przeznaczyć więcej, ale mieć świadomość pochodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafsty Opublikowano 2 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2018 (edytowane) 23 minuty temu, memeQQ napisał: Ludzie z reguły szukają i kupują tam, gdzie najtaniej. A nikt składu oleju badać nie będzie i leją do silnika i na tym proces się kończy, mało kto dalej rozmyśla na ten temat, nie ma czasu, auto jeździ... jeździ. Taka rzeczywistość. Z własnego doświadczenia i mając auto na gwarancji i chcąc udać się na przegląd z własnym olejem, staram się ograniczać ryzyko do minimum i kupuję u oficjalnych dystrybutorów, faktura... wszystko jest i nikt nie będzie mi potem insynuować, że kupiłem u Mirka na allegro. Generalnie, wolę te 30-40 zł w roku przeznaczyć więcej, ale mieć świadomość pochodzenia. Ludzie z reguły nawet nie mają pojęcia o olejach a o czymś takich jak karta charakterystyki to nawet nie słyszeli. Cena nie zawsze znaczy jakość jak i oryginalność. Co oznacza według Ciebie oficjalny dystrybutor i jaka pewność że nie sprzedaje czegoś z drugiej ręki? 33 minuty temu, Szary. napisał: Zgadza się ,te same ASO tu i gdzieś daleko mogą lać inny olej , ja pisałem o tym że jednostkowo, jedno ASO leje olej tylko danej marki . Czyli dane ASO , ich jakiś ołówek szuka i podpisuje umowę z daną firmą . Tylko biorąc ilości i wyłączając inne marki czasowo w tym ASO mogą mieć mega upust . Myślę że każda firma olejowa zgodzi się na podpisanie umowy ,przy określonych ilościach i czasowej gwarancji na to, iż w danym ASO tylko ich olej się lać będzie . Co jest w beczce , nie biorą od pana Mietka za rogiem więc raczej OK .Obecna auta i tak wcześniej się zużywają bez względu na olej , są inne przyczyny bardziej poważne niż olej . Takie czasy nastały ,że auta do gwarancji są niby dobre . To że jest to ASO nie oznacza że leją coś pewnego i nie od Pana "Mietka za rogiem". Liczy się tylko zysk a nie jakość. Ostatnio rozmawiałem ze znajomym gościem co pracuje w ASO akurat nie Nissana ale człowieka krew zalewa jak się słucha co oni tam wyprawiają... Edytowane 2 Września 2018 przez rafsty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 2 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2018 Intercars na alledrogo ma ten 5l olej za 135 zł. No oni chyba wałków nie robią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
memeQQ Opublikowano 2 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2018 22 minuty temu, rafsty napisał: Ludzie z reguły nawet nie mają pojęcia o olejach a o czymś takich jak karta charakterystyki to nawet nie słyszeli. Cena nie zawsze znaczy jakość jak i oryginalność. Co oznacza według Ciebie oficjalny dystrybutor i jaka pewność że nie sprzedaje czegoś z drugiej ręki? W drugą stronę, w paranoję też nie ma co popadać. Przecież nie pojadę do fabryki i zaraz z taśmy jej nie kupię. Oficjalny dystrybutor, chociażby fakt, że mogę zweryfikować u źródła, że sprzedaje olej wyprodukowany przez koncern X, ma autoryzację. Zresztą nie żadna tajemnica, ja kupuję w IC. Tyle i aż tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafsty Opublikowano 2 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2018 11 minut temu, memeQQ napisał: W drugą stronę, w paranoję też nie ma co popadać. Przecież nie pojadę do fabryki i zaraz z taśmy jej nie kupię. Oficjalny dystrybutor, chociażby fakt, że mogę zweryfikować u źródła, że sprzedaje olej wyprodukowany przez koncern X, ma autoryzację. Zresztą nie żadna tajemnica, ja kupuję w IC. Tyle i aż tyle. A jak kolega weryfikuje że oficjalny dystrybutor sprzedaje olej wyprodukowany przez koncern X i że jest on oryginalny? Co do IC to też tam kiedyś kupowałem dopóki się mój dobry kolega nie zwolnił Co do paranoi to nie ma co popadać, ale kupić zamiast syntetyka olej mineralny za cenę syntetyka to przecież jest "OK" gdyż po co popadać w paranoje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 2 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2018 Kurcze, zrezygnowałem z ASO z olejem, filtrami i świecami bo sobie policzyli w kosztorysie 1050 zł. Za części i olej we własnym zakresie wychodzi mi 400 zł (w porównaniu z zakresem w ASO). Wymiana u kolegi na kanale za free. Piszecie, że nie ma co w paranoja popadać, ale właśnie popadam jak czytam, że olej że sklepu to też może być lipa. W almerze lałem co roku z allegro, że sklepów mniej lub bardziej znanych i się nie zastanawiałem. Silnik był luks. Ale też nie czytałem jakoś dokładnie wątku o wymianie oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafsty Opublikowano 2 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2018 11 minut temu, Szary. napisał: Na pewno leją markowe i z dostaw bezpośrednich , nie bawią się w pośredników bo to koszty dodatkowe . Oczywiście liczy się gdzie kupią gamę olejową za dobrą cenę . A ja się z kolegą nie zgodzę że na pewno leją markowe. Na pewno to musimy oddychać. Wystarczy spojrzeć na beczki które stoją bez nazw producentów co już może budzić wątpliwości. A liczy się dla ASO kasa a nie klient więc szukają jak najtańszego produktu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
memeQQ Opublikowano 2 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2018 (edytowane) 35 minut temu, rafsty napisał: A jak kolega weryfikuje że oficjalny dystrybutor sprzedaje olej wyprodukowany przez koncern X i że jest on oryginalny? Co do IC to też tam kiedyś kupowałem dopóki się mój dobry kolega nie zwolnił Co do paranoi to nie ma co popadać, ale kupić zamiast syntetyka olej mineralny za cenę syntetyka to przecież jest "OK" gdyż po co popadać w paranoje Ale co to za pytania, na które jest oczywista odpowiedź... od siebie dodam, że np. wchodzę na stronę www koncernu X i sprawdzam listę dystrybutorów, a tam choćby widnieją te miejsca, w których zamierzam kupić. Zresztą od lat mam swoje sprawdzone punkty i nie miałem na tej płaszczyźnie nigdy problemów. Co do dalszych przemyśleń... wiem o co Ci chodzi... powiem krótko kolego, kupuję i leję to, co zaleca producent... i tu temat jest wyczerpany dla mnie, a czy jest to "syntetyk" (jak zresztą większość na rynku) za bardzo mnie to nie interesuje, bo wpływ to żaden, a wymiana co rok/max 15 kkm załatwia sprawę. I powiem więcej, mam drugie auto, które od nowości 10 lat jeździ na "syntetyku" i ma się świetnie, absolutnie tylko czysta eksploatacja w nim. Także dla mnie to paranoja, w którą nie popadam. Edytowane 2 Września 2018 przez memeQQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafsty Opublikowano 2 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2018 4 minuty temu, Szary. napisał: Dystrybutor czy przedstawiciel musi mieć certyfikat danego producenta . O w paranoję można popaść jak by tak naprawdę chciało się wszystko zweryfikować , mało kto tak kluczy i zadaje pytania , a jak zacznie to na pewno mu ręce opadną od pisania . Na aukcjach jak się pyta to ,trochę odpowiedzą ,a jak więcej to stwierdzają jak nie ten to inny kupi i ludzie kupują . Czasem lepiej nie wiedzieć , nie pytać , kupować i spokojną głowę mieć . A i tak pewnie to jest jak z paliwami , w jednym miejscu leją w różne bańki i tyle . A ja powiem na zakończenie tak świadomy klient to szczęśliwy klient I każdy ma prawo kupować gdzie chce, co chce i potem najwyżej płakać bo coś się popsuło i to ta straszna marka X produkuje badziewia a nie samochody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
memeQQ Opublikowano 2 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2018 37 minut temu, Szary. napisał: Na gwarancji auto , olej własny to wiesz ktoś w razie coś w ASO może powiedzieć wszystko , a na tobie spocznie udowadnianie ,że tak nie jest jak oni twierdzą . Tak to może działać jak ustawa z zapisanym domniemaniem , a petent podejrzany ma udowodnić że jest inaczej .Fa to tylko potwierdzenie odprowadzania podatków i prowadzenia zarejestrowanej działalności .No w porównaniu z alledrogo to więcej niż 40 pln. Owszem ASO może powiedzieć wszystko w każdej kwestii. Mam prawo przyjechać z własnymi materiałami? Tak. Muszą spełniać normy producenta? Spełniają. I w zasadzie tyle. Dodatkowo mam kwity, że nie kupiłem u Mirka na allegro, tylko u jednego z największych dostawców, który jest w dodatku autoryzowanym dystrybutorem. Co mogę zrobić więcej ze swojej strony? Chyba tyle. Bo reszta to już tylko kopanie się z koniem i szukanie wszystkiego, byle działać na pretekście, którego udowodnienie i analiza w praktyce to fikcja. Zresztą, słyszałem niedawno taki przypadek, że klient jeździł do ASO od 1 przeglądu z własnym olejem i po 3 latach coś klękło w silniku... ASO wymieniło na gwarancji, nie robiąc żadnych problemów, że klient woził swój olej, notabene spełniający wymagane normy, nawet nie wspominając o tym fakcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zając Opublikowano 3 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2018 15 godzin temu, Szary. napisał: Świadomy klient jest szczęśliwy jak się na max upewni , a widać tu że pewności nie ma nikt . Nieświadomy jest na pewno częściej szczęśliwy jak widać , nic nie wie i leje oliwy z marketa . Jednemu i drugiemu auto lata , bo co rok aby wymieniać i rodzaj zachować pewnie wystarczy . Na pewno na badziewnych autach ,latających do gwarancji koncern więcej zyskuje niż na kombinacjach z olejem .Takie czasy konsumpcjonizmu galopującego teraz mamy . Nikt tego nie powie ,ale koncerny by chciały aby co gwarancja kupować nowe auto . Kiedyś była duma ,dla twórcy auta jakie trwałe i w ogóle ,a teraz bajery rowery łelektronika pika . Tak się zmieniło po śmierci twórców aut ,weszli pazerniacy z księgowymi i wyliczyli ,że jak będą takie trwałe auta robić to za lat ileś zamkną fabrykę i przez ten czas będą biedę klepać .Więc zaczęli wsadzać bajerki ,podnosić ceny a podzespoły z chin zamawiać jak wszystko teraz .Prawda jest taka ,jak powiedział pewien siwy potargany uczony , kiedy wyginą pszczoły zginą i ludzie . Ale jest i druga prawda na czasie , jak wyginą Chińczycy to też będzie nie licho . Maksyma mi się rodzi taka , by kupować auto nowe czy oblatane , ale nie nowinkowe . Czyli silnik na który nikt nie psioczy , konstrukcji co najmniej z przed 5 lat , skrzynia manual też konstrukcji z przed 5 lat , bo to już będzie wszystko poprawione i dopracowane . Będzie wiadomo co z tymi konstrukcjami w czasie się dziać może . Nie kupować wynalazków ,ani najnowszych konstrukcji,dla których klient będzie królikiem doświadczalnym . Nie rozumiem, dlaczego zaraz KRÓLIK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
derchef Opublikowano 6 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2018 https://forum.nissanklub.pl/topic/98699-silnik-16-dig-t-opinie-serwis-uwagi/?do=findComment&comment=1215053 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nissimo Opublikowano 30 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2019 (edytowane) Nie będę oryginalny i po raz kolejny pewnie zadam to samo pytanie ... jaki olej lać do silnika/pomijam ten proponowany w ASO za ponad 400zł z wymianą. ... a pytam dlatego że w żadnej wyszukiwarce producentów oleju nie uwzględniono jeszcze nowych silników benzynowych o pojemności 1,33 z filtrem DPF montowanych min. w Qashqai'ach pod nazwą np. DIG-T140 czyli taki jak w moim samochodzie. Udało mi się jedynie ustalić w serwisie Nissana że powinien to być 5W30, ale z czystej ciekawości zapytałem też w dwóch serwisach Mercedesa gdzie montowane są te silniki w autach klasy A i tu w jednym zalecano 5W40, a w drugim 0W40 (?!) Natomiast czytając fantastyczne opisy najbardziej popularnych olejów, to często widzę że ten konkretny jest ok, ale do aut bez filtra DPF. Total Quartz Ineo MC3 5W30 5L - ten polecił mi Pan z jednego z serwisów ELF EVOLUTION FULL-TECH LLX 5W30 - a ten znalazłem sam lub może najzwyczajniej Helix Ultra ECT C3 5W-30 ...choć wersja ECT bardziej pasuje mi do silników diesla(?) ...i co koledzy na to, czy to faktycznie odpowiednie oleje? Edytowane 30 Maja 2019 przez Nissimo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BlueRazor Opublikowano 3 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2021 Panowie pytanie, bo na tym wątku jest tyle opinii że aż głowa boli. Raz czytam że zalecany jest 40 raz, że zmieniono zalecenia na 30 Co byście wlali dzisiaj do J11 1,2 115 benzyniak ? Bardziej pytam o 5w40 czy 5w30 ? Wstępnie myślałem o EVOLUTION 900 SXR 5W-40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 3 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2021 20 minut temu, BlueRazor napisał: Panowie pytanie, bo na tym wątku jest tyle opinii że aż głowa boli. Raz czytam że zalecany jest 40 raz, że zmieniono zalecenia na 30 Co byście wlali dzisiaj do J11 1,2 115 benzyniak ? Bardziej pytam o 5w40 czy 5w30 ? Wstępnie myślałem o EVOLUTION 900 SXR 5W-40 No tak to już jest z tymi olejami, że 300 ekspertów i każdy wie lepiej Z własnego doświadczenia dodam, że moja francuska kosiarka 1.2 DiG-T najlepiej jeździła na francuskim ELF-ie 5W-40. I nie ma co cudować z nie wiadomo jakimi olejami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BlueRazor Opublikowano 3 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2021 13 minut temu, elsebo napisał: No tak to już jest z tymi olejami, że 300 ekspertów i każdy wie lepiej Z własnego doświadczenia dodam, że moja francuska kosiarka 1.2 DiG-T najlepiej jeździła na francuskim ELF-ie 5W-40. I nie ma co cudować z nie wiadomo jakimi olejami. Dzięki i tak też właśnie zrobię, zwłaszcza, że mój QQ ma malutkie przebiegi a teraz z powodu CV jeszcze mniejsze. Ale raz na rok z kawałkiem warto ten olej zmienić. Do tego dorzucę HU 10 002 z Manna i tyle. A tak przy okazji - macie do polecenia jakiś zaufany warsztat dla Nissane - Wawa, Bemowo, Wola, Ursus te okolice ? Ktoś coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek103 Opublikowano 3 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2021 U mnie na 5w-40 było słychać turbinę podczas wchodzenia na obroty, teraz mam Elfa 5w-30 i cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2021 Au mnie w starej 1.2 na 5W30 waśnie było słychać pisk turbo,a na 5W40 już nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek103 Opublikowano 3 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2021 Masz rację 5W40, przepraszam za pomyłkę. oryginalnie był lany 5w30 a ja przeszedłem na 5w40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BlueRazor Opublikowano 3 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2021 Muszę powiedzieć, że ja też u siebie słyszę. Olej jak do tej pory lany w serwisach Nissana przy przeglądach (gwarancja). Teraz szukam jakiegoś sensownego warsztatu coby nie płacić za wymianę trzech stów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w17dc0y0t3 Opublikowano 9 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2021 Czesc wszystkim, posiadam Nissana J11 (2015) z silnikiem 1.6 DIG-T 163KM i powiem szczerze ze nie moge zdecydowac sie, ktory olej wybrac. Obecnie mam wlany 5w30 ACEA A3/B4 i przy tym chce pozostac. Prosze o podpowiedz. Zastanawiam sie na ponizszymi: 5W30 Elf Evolution 900 SXR 5w30 Mobil 1 Total QUARTZ INEO 5W-30 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2021 2 godziny temu, w17dc0y0t3 napisał: Czesc wszystkim, posiadam Nissana J11 (2015) z silnikiem 1.6 DIG-T 163KM i powiem szczerze ze nie moge zdecydowac sie, ktory olej wybrac. Obecnie mam wlany 5w30 ACEA A3/B4 i przy tym chce pozostac. Prosze o podpowiedz. Zastanawiam sie na ponizszymi: 5W30 Elf Evolution 900 SXR 5w30 Mobil 1 Total QUARTZ INEO 5W-30 A ja jeżdżę w tej chwili na PMO ,pełny syntetyk PAO 5W30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quadro26 Opublikowano 9 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2021 (edytowane) Również posiadam QQ 1.2 115KM z 2017 Leję do niego Olej ELF Evolution 900 SXR 5W40 i sobie chwalę Ostatnio zamawiałem 5l przed przeglądem gwarancyjnym ze strony iparts. Wyszło jakieś 115zł. Edytowane 9 Lutego 2021 przez Quadro26 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcintju Opublikowano 10 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2021 21 godzin temu, w17dc0y0t3 napisał: 5W30 Elf Evolution 900 SXR Lałem to na początku, nie jest to pełen syntetyk ale olej "wykonany w technologii syntetycznej". Trochę mi tego oleju wciągał. Obecnie leję shell helix ultra 5W40, jest coś 20zł droższy od elfa, ale silnik jego wciąga zdecydowanie mniej, jest to pełen syntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.