Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

1213yogibear
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

 

Mam problem z Primerą 2.0 Benzyna + LPG.

Zaczęło się od tego, że po przejechaniu ok. 250 km (śr. 140 km/h) bez żadnych komplikacji i zjechaniu z autostrady temperatura skoczyła na czerwone pole.

Zjechałem na pobocze nie gasząc silnika. Po niecałej minucie temp. spadła. Odczekałem chwilę i ruszyłem dalej. Przez kolejne 60 km nic się nie działo.

 

Na następny dzień postanowiłem rozgrzać samochód i spróbować czy problem się pojawi ponownie. Dopóki samochód był w ruchu ok. 90 km/h było ok, ale po postoju na światłach i zjechaniu w boczną drogę znowu to samo - czerwone pole i spadek temperatury

po minucie. Otworzyłem maskę i sprawdziłem wąż do chłodnicy - był ciepły, ale nie gorący. Uznałem, że termostat do wymiany. Korek od oleju do tego momentu czysty, ale na starym termostacie była maź. Jakieś 1000 km przejechałem bez problemów. 

 

Ale niestety problem powrócił w ten sam sposób co wyżej i co ciekawe znowu  mniej-więcej w tym samym miejscu po przejechaniu 250 km z Rzeszowa do Katowic i po zjeździe na wiślankę.

Po skoku temperatury na czerwone pole, zatrzymałem się na poboczu i po otwarciu maski:

-wąż do chłodnicy gorący, ale twardy, dosyc "napompowany"

-odkręciłem ostrożnie korek od chłodnicy, podczas odkręcania uciekło sporo pary pod stosunkowo dużym ciśnieniem, nie chlapnęło płynem. Po odkręceniu korka chłodnicy temp. spadła.

-w zbiorniku wyrównawczym płyn przejrzysty, ale zimny (myślałem, że powinno wtedy wyrzucic gorący płyn z układu do zbiornika)

-spory ubytek płynu chłodniczego

 

Jak temp. spadła to ruszyłem, żeby dojechac do domu 60km. Na pewnym odcinku poniżej 1km samochód pracował jakby na 3 cylindry. Po dojeździe odstawiłem auto.

Na następny dzień w sobotni ranek, po odkręceniu korka od oleju okazało się, że czeka na mnie kawa z mlekiem... a właściwie to maź w tym kolorze.

 

Wybaczcie, za rozpisanie, ale chciałem szczegółowo opisac mój problem.

 

Czy też uważacie, że to na 100% uszczelka pod głowicą do wymiany?

Jak można się upewnic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek omiń reduktor od LPG bo jest wpiety w układ chłodzenia  i zobacz co będzie jak pojeździsz na PB 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek omiń reduktor od LPG bo jest wpiety w układ chłodzenia  i zobacz co będzie jak pojeździsz na PB 

Wystarczy na przełączniku wyłączyć czy mam butlę zakręcić?

 

Gaz miałem miesiąc wcześniej na przeglądzie gwarancyjnym dlatego pominąłem wątek z reduktorem. Mówili, że wszystko ok - wymienili filtr i zmniejszyli dystanse na świecach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba wyłączyć, najlepiej wyjąc bezepiecznik, do tego zdejmij węże wodne i połącz ze sobą albo zaslep aby odciąc reduktor od układu chłodzenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DINO, dnia 19 Kwie 2016 - 21:48, napisał:

 

trzeba wyłączyć, najlepiej wyjąc bezepiecznik, do tego zdejmij węże wodne i połącz ze sobą albo zaslep aby odciąc reduktor od układu chłodzenia

Ok, w pt. wieczorem bd w domu to chwycę się w sobotę z rana.

 

Instalacja BRC Sequent 32. Czeka mnie coś nietypowego? Mam nadzieję, że nic nie spieprzę i nie stracę gwarancji.

 

OK, a jak będzie dalej to samo po pominięciu to co dalej badać?

 

Sory, że tak pytam, ale chodzi mi o to, żeby do soboty zebrać jak najwięcej opcji do przebadania. Bo zjeżdżam w pt. wieczorem, a w niedziele znowu do roboty...

Edytowane przez 1213yogibear
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - uszczelka. Tylko teraz chodzi mi o to jak upewnić się czy to na pewno uszczelka, żeby uniknąć tego, że zrzucam głowicę a tu się okazuje, że tak naprawdę z uszczelką, było ok pomimo wielu objawów na to wskazujących.

 

Może wrzucimy tutaj, a później podepniemy temat CO JEST DO SPRAWDZENIA KROK PO KROKU, żeby upewnić się (może nie na 100%, ale jak najbliżej), że to uszczelka.

 

1) I tak w pierwszej kolejności zamówiłem to:

 

http://allegro.pl/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-tanio-i6067283931.html

 

Tyle, że spotkałem w sklepie z częściami mechanika, który twierdził, że w Primerze to nie działa, bo jest jakoś inaczej ze zbiornikiem wyrównawczym (chodzi o to, że nie jest szczelnie zamknięty i pary nie będą przechodziły przez rurkę?). Co o tym, myślicie?

 

2) Może pomiar ciśnienia na cylindrach?

 

3) ...no i nie wiem co dalej.

    Byłbym wdzięczny (i pewnie inni z podejrzeniami uszczelki) za rady co jeszcze i  jak można sprawdzić.

 

Oczywiście zacznę od tego, co sugerował Dino - pominięcie reduktora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary nie wysilaj myslenia szykuj kase , powietrze jest przepychane pod uszczelka glowicy ktore blokuje przeplyw plynu , stad twardy przewod chlodnicy , ubytek plynu , skoki temperatury , wspolczuje twojej kieszeni,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mnie pocieszyłeś :)

Mój portfel i tak jest już jak cebula - co go otwieram to łzy lecą...

 

A tak na poważnie to mimo wszystko uważam, że taki temat byłoby dobrze podpiąć dla kolejnych nieszczęśników.

Krok po kroku, co sprawdzić... Wtedy nie byłoby potrzeby zakładać tematu.

 

A tak swoją drogą, to co sądzicie o tym testerze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co z odpalaniem na zimno ? jakieś problemy ? kopci zaraz po odpaleniu ? odpal i podejdź szybko do rury wydechowej jak będzie gryzący dym (odrazu poczujesz) co z poziomem oleju ? powiększa się ? ( jeśli się dostaje płyn do oleju powinien wzrastać (napisałeś że jest masło na bagnecie to nie wróży nic dobrego dla uszczelki)  a jak się nagrzeje to nie bulgoczy w zbiorniczku wyrównawczym ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra rzecz jezeli faktycznie dziala , jakby tak kazdego za raczke prowadzil to to bylo by za latwo , doswiadczenie zdobywa sie latami , chociaz primka ten okres bardzo przyspiesza . Pierwsze co sprawdza sie przy kupnie to twardosc przewodu chlodnicy po jezdzie probnej , jezeli jest twardy to albo obnizamy znacznie cene albo dziekujemy za mila probna przejazdzke. Wiem jaki u mnie byl ten przewod przed i po remoncie silnika , wydatki bardzo wzmacniaja wiedze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak:

- nie mam problemów z odpalaniem na zimnym, raz miałem problem, ale z odpaleniem na ciepłym

- nie kopci po odpaleniu

- czy dym gryzący to sprawdzę

- płyn chłodniczy nie bulgocze w zbiorniczku, po tym jak temperatura wyskoczyła był nawet chłodny (tak się zastanawiałem czy ten kapsel na chłodnicy się nie spierniczył)

- poziom oleju nie wzrasta, ale mam wrażenie, że od jakiegoś czasu przestał się obniżać na bagnecie

 

voyager1956:

"wydatki bardzo wzmacniają wiedzę"

- BARDZO. :)

 

Napiszcie co myślicie o tym testerze z allegro do którego link wkleiłem wyżej. Działa w Primierze, czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem ten mini-zestaw z allegro do badania szczelności uszczelki pod głowicą

i niestety z testu wynika, że jest nieszczelna - kolor płynu żółty (fot.)...

 

Jeszcze w sobotę zmierzę ciśnienie na cylindrach, ale to już tak z ciekawości.

 

Co sądzicie o samodzielnej wymianie uszczelki pod głowicą?

Z tego co od jakiegoś tygodnia wieczorami czytam i oglądam nie wygląda to na temat nie do przejścia,

ale nie chciałbym większych kosztów :)

Dodatkowo odkąd mam Primierę zacząłem się interesować mechaniką, a że na razie mam do dyspozycji poprzedni samochód to z czasem remontu krytycznie nie jest.

 

Szukałem na forum jakiegoś tematu z rozbiórką i montażem głowicy, ale nie znalazłem.

Oczywiście postaram się później zrobić temat: Rozbiórka głowicy - krok po kroku (albo rozbiórka samochodu na części - krok po kroku)  :)

 

Macie jakieś uwagi, porady, ostrzeżenia?

 

post-95250-0-22738900-1461875042_thumb.jpg

post-95250-0-10466300-1461875072_thumb.jpg

post-95250-0-42229800-1461875094_thumb.jpg

post-95250-0-54533600-1461875125_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana uszczelki to żaden problem, potrzebujesz klucza dynamometrycznego do skręcenia i wartości z manuala.

jak masz pojecie o mechanice to dasz radę, przy zdjętej głowicy warto ją dać na stół aby sprawdzili zawory i resztę, koszt około 500zł (tyle zapłaciłem do SR20) a spokój bezcenny,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana uszczelki to żaden problem, potrzebujesz klucza dynamometrycznego do skręcenia i wartości z manuala.

jak masz pojecie o mechanice to dasz radę, przy zdjętej głowicy warto ją dać na stół aby sprawdzili zawory i resztę, koszt około 500zł (tyle zapłaciłem do SR20) a spokój bezcenny,

 

Popieram kolegę. Ostatnio robiłem 2.2 dCi i za głowicę z wymianą uszczelniaczy zapłaciłem 420 zł w Elblągu. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...