Mike83 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Szkoda gadać. Dzięki za radę, pomierzę najpierw wszystko sam żeby mieć jakąś podstawę do rozmowy w ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Szkoda gadać. Dzięki za radę, pomierzę najpierw wszystko sam żeby mieć jakąś podstawę do rozmowy w ASO. Na zakończenie - wejdź na stronę http://www.akumulator.pl/centramocy/ masz tam button "Znajdź Centrum Mocy", wpisujesz swoje miasto i masz wykaz ich punktów w okolicy. Na pewno zrobią to lepiej niż Ty samodzielnie, a z tego co wiem, po kontroli nawet naklejają na aku naklejkę z wynikami testu. Tylko upewnij się, czy w tej chwili robią to za friko, bo jak ja z ich oferty korzystałem, wystarczyło "dziękuję". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Może już od właścicieli nissanów pobierają opłaty??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike83 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Może już od właścicieli nissanów pobierają opłaty??? Na szczęście jeszcze nie, dostałem info z 'Centrum Mocy' że usługa ta jest bezpłatna. Pojadę tam po nowym roku i zobaczę jak to wygląda. Jak będzie słabo to jadę do ASO i opowiadam o problemie. W razie czego posłużę się wynikiem testu. Mam nadzieję że nie pogniewają się za to że nie u nich to sprawdzałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Może już od właścicieli nissanów pobierają opłaty??? Facet w Centrze jak tylko podniosłem maskę i zobaczył FIAMM'a, już był w lekkim szoku. Natomiast po pomiarze nie był wcale zaskoczony, że FIAMM w każdej chwili może wyzionąć ducha . Nie miał też powodu by mnie straszyć, czy wciskać kit, bo na samym wstępie zaznaczyłem, że auto jest na gwarancji i jak potwierdzą się moje spostrzeżenia i coś będzie nie tak z AKU, to miał świadomość, że na mnie nie zarobi. ... Pojadę tam po nowym roku i zobaczę jak to wygląda. Jak będzie słabo to jadę do ASO i opowiadam o problemie. Pytanie tylko, czy dojedziesz o własnych siłach, czy na lawecie jeżeli na lawecie, to już możesz sobie odpuścić Centra Mocy i brać kierunek na ASO - będziesz miał niezbite dowody. Edit. Czytałem na forum kilka wypowiedzi sugerujących, że skoro działa SS, to z aku jest wszystko w porządku. Otóż okazuje się, że ten tok myślenia jest błędny. Z informacji uzyskanych w Centrze wynika, że to, że SS włącza i wyłącza s-k świadczy wyłącznie o napięciu akumulatora, a nie o jego aktualnej pojemności. W związku z powyższym, niemal padnięty aku np. w trasie może się naładować na maxa (napięcie), SS będzie działał, pomimo że pojemność aku z deklarowanej 720 Ah będzie grubo niższa. Może w związku z tym dojść do sytuacji, że przejeżdżając przez miasto, na kilku światłach SS nam zadziała, aż za którymś razem wyłączy, ale już nie odpali, bo w międzyczasie pojemność spadła poniżej jakiejś tam granicznej i przy próbie odpalenia gwałtownie spadnie napięcie. W moim przypadku FIAMM zamiast 720 Ah, miał ok. 510 i pod tym kątem gościu uzupełnił moją wiedzę w tej materii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike83 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Pytanie tylko, czy dojedziesz o własnych siłach, czy na lawecie jeżeli na lawecie, to już możesz sobie odpuścić Centra Mocy i brać kierunek na ASO - będziesz miał niezbite dowody. Dam sobię rękę uciąć że o własnych siłach To miganie świateł widziałem już z 2 mieś temu i gdyby nie kolega wyżej to nie zainteresowałbym się tematem tak szybko. Niemniej jednak wizyta u fachowca da mi odpowiedź co z tym dalej robić. Wolałbym też sam pojechać do ASO niż dostarczyć wóz na lawecie. Samochód stoi w garażu podziemnym gdzie laweta ma utrudnione manewrowanie, o ile też się tam zmieści, poza tym padnięty aku to też zaciągnięty ręczny. Pozostaje więc pewnie odpalić klemami, tylko jak już będzie jechał to po co laweta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Technikum elektroniczne kończyłem 20 lat temu i bez bicia przyznaję, że już NIC nie pamiętam... prawie [teraz całkiem inny zawód] - ale nie bardzo rozumiem jaki wpływ ma akumulator - nawet rozładowany - na przygasanie oświetlenia przy pracującym silniku (zasilanym przecież wtedy przez alternator)? Proszę o wyjaśnienie - bo na razie to mam wrażenie, że co niektórzy to piszą &%$#$#@$% ;-))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Technikum elektroniczne kończyłem 20 lat temu i bez bicia przyznaję, że już NIC nie pamiętam... prawie [teraz całkiem inny zawód] - ale nie bardzo rozumiem jaki wpływ ma akumulator - nawet rozładowany - na przygasanie oświetlenia przy pracującym silniku (zasilanym przecież wtedy przez alternator)? Proszę o wyjaśnienie - bo na razie to mam wrażenie, że co niektórzy to piszą &%$#$#@$% ;-))) Przygasanie to tam pół biedy, ja mam wrażenie, że w zależności od napięcia ładowania aku wycieraczki/podnosniki szyb działają raz szybciej raz wolniej takie pulsowanie to świadczy, że coś nie tak regulatorem napięcia jest chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zenek Opublikowano 31 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2017 Technikum elektroniczne kończyłem 20 lat temu i bez bicia przyznaję, że już NIC nie pamiętam... prawie [teraz całkiem inny zawód] - ale nie bardzo rozumiem jaki wpływ ma akumulator - nawet rozładowany - na przygasanie oświetlenia przy pracującym silniku (zasilanym przecież wtedy przez alternator)? Proszę o wyjaśnienie - bo na razie to mam wrażenie, że co niektórzy to piszą &%$#$#@$% ;-))) Ja kończyłem 35 lat temu .............i potwierdzam na przygasanie świateł na pracującym silniku ma wpływ tylko włączenie nowych odbiorników tj. ogrzewanie szyby, światła,zapalniczka itp. Ale to jest tylko jest tylko jednorazowe przygaśnięcie a nie falowanie (przygasanie oświetlenia) pomimo stałych obrotów silnika. Moim zdaniem jeśli SS działa akumulator jest naładowany, stan naładowania to wartość napięcia akumulatora i prąd rozruchu , oczywiście nie zasiarczonego akumulatora. Problem jest moim zdaniem w regulatorze napięcia alternatora......ale jeżeli to nie będzie miało wpływy na żywotność akumulatora to niech mruga. Warto byłoby pomierzyć wartości napięcia ładowania przy tym falowaniu , jeżeli ktoś ma możliwość zarejestrowania takiego pomiaru napięcia to proszę o podzielenie się uwagami, bo 14,54 V napięcie ładowania w czasie jazdy pokazane w jednym z poprzednich postów to coś za dużo wg mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grika Opublikowano 1 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2018 A co powiesz na 12,4 podczas jazdy z wcisnietym pedałem gazu a 14,6 podczas jazdy na tzw luzie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 1 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2018 A co powiesz na 12,4 podczas jazdy z wcisnietym pedałem gazu a 14,6 podczas jazdy na tzw luzie??? Życie jest pełne niespodzianek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 1 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2018 (edytowane) , bo 14,54 V napięcie ładowania w czasie jazdy pokazane w jednym z poprzednich postów to coś za dużo wg mnie. To poczytaj o systemach Stop-Start- szczególnie systemach rekuperacji energii i napięciu ładowania. Już Cię trochę zaciekawię, że napięcie ładowania jest podniesione bliżej 15V (dokładnie jak pamiętam 14,8 z chwilowym wyższym niż 15v - zresztą jak zawsze - napięcia nie da się utrzymać w ryzach i jest plus/minus 14,8) - stąd muszą być specjalne akumulatory (o których już wiesz). Wg teorii jak do naszego systemu włożyć "normalny" stary akumulator - to wytrzyma max. 3 miesiące. Dlatego też pytałem - trochę ironicznie - kilka postów wyżej, gdy ktoś znów podawał starą wiedzę, że prawidłowe napięcie (i takiego szukał w naszych Qashqaich) to 14,4V Edytowane 1 Stycznia 2018 przez Karminadel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2018 Rekuperacja,odzysk...Skoro aku jest ładowane w trakcie hamowania silnikiem,więc noga z gazu to śmiem twierdzić,że udział w sterowaniu tym systemem ma potencjometr pedału przyspieszenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afrance Opublikowano 1 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2018 Zawsze to parę koni więcej przy przyspieszeniu które idą normalnie na alternator Sent from my SM-A510F using Tapatalk 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 1 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2018 A co powiesz na 12,4 podczas jazdy z wcisnietym pedałem gazu a 14,6 podczas jazdy na tzw luzie???Na luzie to nie mam, za to przy hamowaniu silnikiem i owszem Zawsze to parę koni więcej przy przyspieszeniu które idą normalnie na alternatorRaczej im przyswietlala myśl, że to 0.00000001l/100km mniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2018 No to byś się zdziwił, bo może to być większe zużycie nawet 5-7% w zależności od obciążenia alternatora, co zwiększa opór dla samego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 1 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2018 (edytowane) No to byś się zdziwił, bo może to być większe zużycie nawet 5-7% w zależności od obciążenia alternatora, co zwiększa opór dla samego silnika.Ale poważnie się zrobiło. Z pewnoscią masz rację, ale silnik i tak do pracy potrzebuje kJ prądu i kiedyś musi je wytworzyć. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że te 7% szczytowego poboru mocy, a pewnie przeciętnie ze 2-3% daje się zredukować o 100%. Chyba, że gdzieś widziałeś jakieś dane na temat systemów a'la nissanowski slużących odzyskiwaniu energii to chętnie się zapoznam Edytowane 1 Stycznia 2018 przez polonus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 1 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2018 Tata ma pługa - starą 307kę. I jak stoi w garażu - widać na ścianie jak migają światła. Raz świecą minimalnie mocniej raz słabiej. Tam akurat regularnie co ok 2-3 lata padają aku. Zaraz po gwarancji - nie ma znaczenia marka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romek_Hel Opublikowano 2 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2018 Tata ma pługa - starą 307kę. I jak stoi w garażu - widać na ścianie jak migają światła. Raz świecą minimalnie mocniej raz słabiej. Tam akurat regularnie co ok 2-3 lata padają aku. Zaraz po gwarancji - nie ma znaczenia marka. Falowanie napięcia to najprawdopodobniej wina systemu mocowania szczotek(szczotka nie porusza się swobodnie w szczotko - trzymaczu) lub zużycia tychże... No chyba, że pierścienie ślizgowe są zabrudzone...Myślę, że lepiej sprawdzić i poprawić wyjdzie taniej niż tak częsta wymiana akumulatora... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 2 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2018 Auto już ma 13l. Prawie 400kkm. Raczej nie będzie inwestował. A było tak od początku więc jak piszesz byc może z fabryki tak wyszło. Żarówki też często się przepalają . Tzn częściej niż w innych naszych autach. Ale u znajomych jest to.samo we Francuzach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 2 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2018 Jak zerknąłem na Twoją drugą fotkę, to już teraz wiem, dlaczego masz "przepał" Oj tam oj tam. No ale przy wyższych prędkościach ta buda musi swoje spalić. Aby nie zaśmiecać wątku odpowiem w swoim temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
memeQQ Opublikowano 2 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2018 Też zauważyłem rano, że po odpaleniu lekko pulsują światła mijania i lampka w podsufitce, trwa to dosłownie chwilkę, kilka krótkich sekund. Dobrze, że jest forum i można się dowiedzieć, że nie jest się samemu z anomaliami. Auto z kwietnia 2017 r. Zauważyłem to tylko teraz w zimowym okresie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zenek Opublikowano 5 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2018 A co powiesz na 12,4 podczas jazdy z wcisnietym pedałem gazu a 14,6 podczas jazdy na tzw luzie??? Tak jest niestety bo alternator ładuje na luzie i przy hamowaniu . To jest to cudo czyli odzysk energii z alternatora. Zauważyłem że to migotanie związane jest z falowaniem obrotów silnika po uruchomieniu i na wolnych obrotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz166 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 W czasie trasy Jakiś nieogarnięty jestem- jak "dostać się" do tego okna na dużym wyświetlaczu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 Naciskasz i trzymasz setup.W tym samym czasie zaczynasz kręcić Enter najpierw w lewo na maksa,później w prawo na maksa i w lewo na maksa.Ma się to odbywać płynnie.W trakcie kręcenia obraz powinien się zmienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi