Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 1.5B 2003 Raz kręci, Raz nie kręci, Brak mocy, P1612, P1610, Miga checkengine


Valhalla
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Od 2ch dni walczę z nissanem almera N16 1.5B z 2003 roku. Autko należy do mojego ojca.
Poczatek:

Samochód używany jest rzadko.
Ojciec jeździł na rezerwie

Samochód podczas jazdy zaczął szarpać i nie wchodził na obroty (podejrzenie braku paliwa). Zostało dolane 5 litrów, później na stacji dodatkowe 10. Samochód normalnie odpalił i jechał normalnie (chwilę). Dodam że paliwo jest podawane na listwę i na zimnym silniku jest ok - więc proszę nie traktować tego zapisu jako miejsce diagnozy.

 

Obecnie:

1. Silnik raz odpala a raz nie (czasem dlatego że rozrusznik nie kręci a wszystkie kontrolki palą się, czasem kręci ale brak zasilania paliwem i brak iskry - sprawdzone samostartem podawanym do dolotu powietrza). Po dłuższych próbach pojawia się błąd P1610 i P1612. Oba kluczyki to samo. To co zauważyłem to stacyjka jest lekko poluzowana na kolumnie, gdzieś czytałem że wtedy może być taki problem.

2. Jeśli odpali to: na zimnym silniku wszystko jest ok, samochód ma moc, wkręca się na obroty, ogólnie jest prawidłowo

3. Jeśli silnik zagrzeje się do mniej więcej połowy skali temperatury to przy próbie dodania gazu silnik czasem wkręci się na obroty 1 raz, a następnie obroty niewiele przekraczają 1000 i zaczyna odcinać zapłon (chyba zapłon) i obrotomierz spada do 0, słychać jakiś przekaźnik pod kierownicą, zapala się na pół sekundy check (w momencie odcięcia zapłonu) i po chwili gaśnie, obroty rosną do 1000 i tak w kółko. Da się jechać tylko jeśli nie dotyka się pedału gazu - bo wtedy silnik pracuje normalnie.

 

Podmieniłem przekaźniki miejscami - sprawdziłem wszystkie niebieskie czy są ok i niby działają. Wymieniłem czujnik położenia wału - brak zmian. Ten co wyjąłem podmieniłem z położenia wałka rozrządu - brak zmian.

 

Po odłączeniu czujnika temperatury silnik wkręca się na obroty, ale pali się check.

Po odłączeniu przepływomierza - silnik wkręca się na obroty do około 2500 i ma odcinkę (ale da się dzięki temu dojechać do warsztatu).

Po odłączeniu czujnika położenia wałka rozrządu - gaśnie (ale to chyba ok)

 

Jako że silnik na zimnym pracuje ładnie lub po odłączeniu czujnika temperatury pracuje i nie przerywa to podejrzewam że cewki i świece są ok.

Rozrząd jest cichy i awaria nastąpiła z dnia na dzień więc nie sądzę żeby to było to.

 

Bezpieczniki - sprawdzone.

 

Jakieś sugestie jak to sprawdzać? Ewentualnie czy jest jakiś schemat ECU żeby posprawdzać napięcia? Czy są jakieś typowe miejsca gdzie przecierają się kable lub typowe usterki przewodów masy lub podobnych?

Edytowane przez Valhalla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skaner pokazał błąd P1612 i P1610 w zależności od humoru, a jeśli odpali to "Brak błędów". Używałem czegoś podobnego do tego jak na tym obrazku:

http://www.euro1supply.com/images/u381.jpg (czyli zwykły skaner OBD II)

 

Samochód był też w jakimś warsztacie gdzie również nie wykazało błędów.

Edytowane przez Valhalla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBD II Scanner za około 300 zł - miał takie opcje, ale nie chciał detali podać.

Próbowałem ELM327 (taki na bluetooth + programiki na androida) ale z jakiegoś względu nie komunikuje się. Spróbuję w takim razie zdobyć jakiś inny kabelek zgodny z ELM, może coś to da. Tak czy siak, żeby móc jakieś parametry zmierzyć muszę coś z błędem P1612 i P1610 zrobić bo w opisie dostałem: Błąd systemu samodiagnozy - uruchomienie silnika niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.autocodes.com/p1612_nissan.html

 

http://www.autocodes.com/p1610_nissan.html

 

sprawdził bym to:

 

To co zauważyłem to stacyjka jest lekko poluzowana na kolumnie, gdzieś czytałem że wtedy może być taki problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dane z czujnikow wydaja sie realne. Niestety po dodaniu gazu rozlacza napiecia i odlacza mi komputer :/

Ma ktos schemat takiego komputera? Wszystkie schematy sa do siemensa a to jest hitachi i ma zupelnie inne wtyczki :/

Link do filmiku z objawem

Dodatkowo załączam dane z czujników które udało mi się odczytać

 

05-17-2016 11:01:28.734, Fuel System 1 Status, Closed Loop: Using oxygen sensor(s) as feedback for fuel control., OL/CL, CL, OL/CL

05-17-2016 11:01:28.744, Fuel System 2 Status, , OL/CL, , OL/CL

05-17-2016 11:01:29.075, Calculated Load Value, 27.84, %, 27.84, %

05-17-2016 11:01:29.395, Engine Coolant Temperature, 197.6, deg F, 92, deg C

05-17-2016 11:01:29.696, Short Term Fuel Trim (Bank 1), -20.3125, %, -20.3125, %

05-17-2016 11:01:30.016, Long Term Fuel Trim (Bank 1), 0, %, 0, %

05-17-2016 11:01:30.336, Engine RPM, 1612.5, rpm, 1612.5, rpm

05-17-2016 11:01:30.657, Vehicle Speed Sensor, 0, mph, 0, km/h

05-17-2016 11:01:30.977, Ignition Timing Advance for #1 Cylinder, 4, deg, 4, deg

05-17-2016 11:01:31.298, Intake Air Temperature, 66.2, deg F, 19, deg C

05-17-2016 11:01:31.618, Air Flow Rate from Mass Air Flow Sensor, 0.851870632068608, lb/min, 6.44, g/s

05-17-2016 11:01:31.929, Absolute Throttle Position, 4.31372549019608, %, 4.31372549019608, %

05-17-2016 11:01:32.249, Oxygen Sensor Output Voltage (Bank 1, Sensor 1), 0.09, V, 0.09, V

05-17-2016 11:01:32.249, Short Term Fuel Trim (Bank 1, Sensor 1), -20.3125, %, -20.3125, %

05-17-2016 11:01:32.570, Oxygen Sensor Output Voltage (Bank 1, Sensor 2), 0.18, V, 0.18, V

05-17-2016 11:01:32.570, Short Term Fuel Trim (Bank 1, Sensor 2), NOT USED, %, NOT USED, %

05-17-2016 11:01:32.890, Distance Traveled While MIL is Activated, , miles, , km

 

Chciałbym sprawdzić okablowanie IMMO - niestety schematy do tego samochodu są jakieś dziwne i serwisówki wskazują na pomiaty na wtyczkach których w tym samochodzie nie ma :/

Może na wszelki wypadek zaznaczę - po dodaniu gazu - któryś przekaźnik rozłącza się (przekaźnik jest ok) i rozłącza napięcie na komputerze - co widać też po wskazówce obrotomierza (rozłącza wtedy też skaner diagnostyczny). Jakiekolwiek pomysły?

post-98932-0-85355300-1463513854_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Próbowałem podawać z aku masę na silnik i do mocowania komputera. Są jakieś typowe miejsca gdzie w tych samochodach psują się masy/śniedzieją?


Samochód nadal stoi. Znacie jakiś warsztat ktory moglby zdiagnozowac i naprawic taki przypadek??
Okolice warszawy/pruszkowa

Samochód trafił do mechanika - Warszawa, ul. Siłaczki (Przybył Cars) - naprawili.
Z tego co mi powiedzieli to winna była wiązka od spodu samochodu od silnika.

Na wszelki wypadek zaznaczę że samochód ma coś koło 150000km przejechane


Dodam jeszcze, że na przepustnicy itp samochód miał zbyt małe napięcia i przez to ten cały cyrk.
Co do problemu z odpalaniem - coś z kompem było nie tak i ten immo wyłączał przy czym pomagało czasem włożenie kluczyka "do góry nogami" - tak jak to jest gdzieś na forum opisane. Po iluśtam nieudanych próbach odpalenia immo blokuje komputer i nie da się odpalić. Trzeba go zresetować poprzez przekręcenie kilka razy kluczyka bez odpalania (chyba 3 lub 5). To tak żeby zamknąć temat dla potomnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo co ty z almera jak sie zagrzeje do 60 stopni nie da sie jej tak samo przegazować jak u Ciebie na filmie. Podmienione : przepływka, czujniki wału i wałka a takze wariatora. Przeczyściłem wszystkie masy. Sprawdziłem tez wszystkie kable od samego komputera aż do samego silnika, zmierzone miernikiem a także wyciagniete z peszli w celu sprawdzenia wzrokowego. Sprawdzone kable pod lewym błotnikiem a takze pod chłodnicami. Zostało mi tylko jutro zawieść sam sterownik do sprawdzenia. A i błędów brak gdy ostygnie poniżej 60 stopni znów normalnie sie wkreca.

Edytowane przez Fantomas_29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...