Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Drgania po wymianie maglownicy


kristof0779
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem diagnozę wyciek z maglownicy i z przewodu ciśnieniowego między pompą a maglownicą, a że dużo płynu musiałem dolewać postanowiłem to naprawić i zaczęło się

Najpierw regeneracja i wymiana maglownicy z informacją od "mistrza" że " jeszcze mi cieknie z przewodu i muszę to zrobić sam bo on się tym nie zajmuje".

Po regeneracji maglownicy przez to uszkodzenie w wężu chyba szło jeszcze więcej płynu bo cały spód auta miałem ufajdany włącznie z wydechem i oczywiście smród w aucie, więc trzeba było szybko się brać za wymianę przewodu.

Wykręciłem zawiozłem do zakucia bo pekł przy zakuciu , jezdziłem dwa dni bo fachowcy tak zakuli że wąż zjechał z końcówki.

Wykręciłem drugi raz zawiozłem do zakucia gdzie indziej, byłem mile zaskoczony wąż był nowy zakucia wyglądały porządniej, szczęśliwy założyłem i zoonk.

Po założeniu przez chwile wszystko było ok, potem pojawiły się drgania na kierownicy (tak jak by się coś zacierało) na zewnątrz żadnych odgłosów.

Odpalam auto i im wolniej kręcę kierownicą tym mocniej jest to odczuwalne jak jadę to nie.

Dzisiaj byłem na reklamacji u mojego fachowca od maglownicy i on oczywiście twierdzi że maglownica jest ok najprawdopodobniej pompa wspomagania pada albo wąż ma za małą średnicę.

Ku.wa już mam dość... macie jakieś doświadczenia z tym tematem?

Jak wymienić tą pompę, bo nie mogę znależć żadnej instrukcii, a ona jest napędzana łańcuchem rozRZądu.

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....dzisiaj byłem na reklamacji u mojego fachowca od maglownicy i on oczywiście twierdzi że maglownica jest ok najprawdopodobniej pompa wspomagania pada albo wąż ma za małą średnicę.

Jak wymienić tą pompę, bo nie mogę znależć żadnej instrukcii, a ona jest napędzana łańcuchem rozRZądu.....

 

Tak w dużym skrócie:

Pompa wspomagania jest napędzana za pomocą paska (nie łańcucha rozrządu)

Pompa ulega awarii polegającej najczęściej na zatarciu lub wycieku. W tej sytuacji pompa wydaje charakterystyczny dźwięk podczas skręcania - „wyje”. W celu dokonania jej wymiany niezbędne będzie ściągnięcie płynu do wspomagania ze zbiorniczka, demontaż paska napędowego oraz odłączenie przewodów ciśnieniowych.

Następnie pompa jest odkręcana od mocowań na bloku silnika. Proces zamontowania nowej pompy jest przeprowadzany w odwrotnej kolejności. Po zamontowaniu nowej pompy należy napełnić układ wspomagania nowym płynem. Przy wymianie pompy dobrze też skontrolować stan paska napędowego oraz przewodów elastycznych używanych w układzie wspomagania....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ze sie wtrace ale ponoc silniki maja pompe wspomagania na pasku z rozrzadem gdzies mi sie obilo o uszy,to silnik japonski i jak mysle po pojemnosci diesel.i pytanie zasadnicze co ma pompa wspomagania do trzesiena kierownica ? jak juz na wolnych obrotach trzesie przy wiekszych nie ogladnij lozysko jedno kierunkowe ale to odnosi do paska osprzetu z tego co wiem to osprzet to pompa alternator i klima.musialbym popatrzyc na schematy.

Edytowane przez janusz12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po założeniu przez chwile wszystko było ok, potem pojawiły się drgania na kierownicy (tak jak by się coś zacierało)

Drga tylko na postoju?

Jeśli tak, to może być powietrze w układzie.

 

Sorry ze sie wtrace ale ponoc silniki maja pompe wspomagania na pasku z rozrzadem gdzies mi sie obilo o uszy,

Na pasku z rozrządem?

Tam jest łańcuch ;)

A pompa jest zasilana paskiem klinowym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc moi mili p12 2.2 102kW ma pompę wspomagania zasilaną łańcuchem rozrządu

jestem po pierwszym dniu walki z wymianą pompy

może jutro uda mi się skończyć to będę się chwalił :) (albo żalił)

na pewno dobrą wiadomością dla zainteresowanych jest fakt że nie trzeba wyciągać silnika żeby wymienić pompę

ale dziś mam już dość jutro więcej szczegółów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc moi mili p12 2.2 102kW ma pompę wspomagania zasilaną łańcuchem rozrządu

 

Namieszałem, przyznaję się bez bicia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa wymieniona i dalej to samo

podejrzenie pada na przewód ciśnieniowy między pompą a maglownicą (ten nowy zakuwany )

podobno ma być orginalny

ktoś coś o tym słyszał ?


kristof0779, dnia 03 Sie 2016 - 07:26, napisał: snapback.png

Po założeniu przez chwile wszystko było ok, potem pojawiły się drgania na kierownicy (tak jak by się coś zacierało)

Drga tylko na postoju?

Jeśli tak, to może być powietrze w układzie.

 

a mam jeszcze takie pytanie czy w zbiorniczku z płynem mogą pojawiać się pojedyncze pęcherzyki powietrza czy nie powinny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To efekt zapowietrzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś kiedyś pisał, że w Murano taki przewód ma specjalne zwężenia w środku (tylko tam chodziło o hałas nie drgania). Rozetnij stary i będziesz wiedział jak wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś kiedyś pisał, że w Murano taki przewód ma specjalne zwężenia w środku (tylko tam chodziło o hałas nie drgania). Rozetnij stary i będziesz wiedział jak wygląda.

 

Znalazłem stary przewód ,co prawda nie rozcinałem go ale patrząc pod światło nie widać że jest jakieś zwężenie

rozmawiałem też z gościem który zakuwał mi wąż i mówił że na pewno to nie wina węża

każdy fachowiec broni swego i ma inną wersję

zaczynam podejrzewać że to po prostu czary !!!

To efekt zapowietrzenia.

czyli jak mam odpowietrzyć układ?

A może ktoś ma do sprzedaży taki przewód ciśnieniowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Panowie i Panie auto naprawione, okazało się że musi być oryginalny przewód ciśnieniowy nissana

problem był żeby go kupić nie ma nigdzie w necie

dzwoniłem już do serwisu nissana, ale jak mi krzyknęli za niego 1440 zł to postanowiłem dalej szukać :)

i pewnej soboty dostałem olśnienia

UWAGA pasuje przewód ciśnieniowy od NISSANA ALMERY TINO jest identyczny i ja znalazłem na allegro za 70zł :)

 

a co do powietrza w układzie to dodatkowo przy wymianie pompy przekładałem ze starej (dobrej) kolanko którędy pompa ciągnie płyn ze zbiorniczka i tam nie dałem simeringa wydawało mi się że nie powinno go tam być, a jednak

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowieku - masz zielonego plusiora za to!

 

Dzielić się wiadomościami / doświadczeniem z innymi -  istota i sens forum... zapamiętajcie , a multum problemów będzie łatwiejsze do rozwiązania :)

 

:spoko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UWAGA pasuje przewód ciśnieniowy od NISSANA ALMERY TINO jest identyczny i ja znalazłem na allegro za 70zł

 

trzeba szukać do silnika 2,2 dci

primera i almera tino mają taki sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie mówiłem, że musi być oryginał?

coś w tym jest bo przewód nissanowski jest szerszy i bardziej miękki niż ten który miałem nowy zakuty, on był węższy i bardzo twardy

oczywiście średnica przelotowa była taka sama

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...