Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Start Stop


kkot1971
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To koniecznie muszę na piknik przyjechać... :D

 

Jaki piknik? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddaję medal...walki z SS ciąg dalszy.

Po odcięciu przewodu ,okazało się dzisiaj że SS zadziałał jak gdyby nigdy nic! :mad: Mój błąd...takk myslę.Za szybko do tego podszedłem.Przecież odcięcie przewodu daje to samo jakby maska była zamknięta,czyli obwód otwarty...żeby zamknąć obwód muszę połączyć odcięty przewód z minusem biegnącym do czujnika poniżej łączenia alarmu,w tedy będzie na SS działało tak jakby maska była cały czas otwarta(przekręcony czujnik) a alarm będzie działał dalej z czujnika....Tak myślę :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Medal masz nadany nie podlega zwrotowi a z s/s dasz radę.

Moźe w kostce tej podświetlanej pogmerac, naciśnięcie powoduje połączenie styków i deaktywacje chyba że się mylę ale i tak wierzę że dasz radę. Medal zobowiązuje :-))

Edytowane przez kubalon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już próbowałem i problem jest w tym,że połączenie bezpośrednio na kabel ,który powinien przekazywać impuls nie daje go po przekręceniu stacyjki.Musi mieć pewną zwłokę do dezaktywacji. Dają to układy elektroniczne ze sterowanym czasem wyzwolenia impulsu,ale zanim do tego dojdę to muszę sprawdzić mniej kosztowne warianty :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wykonałem tą robótkę...zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek,jak znalazłeś miejsce gdzie wlutowali się z alarmem to może wygodniej i szybciej będzie dołożyć osobny czujnik od alarmu a ten od maski po prostu w dół?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można tak było zrobić,ale jak się idzie z rozpędu :D  to się juz nie patrzy na takie drobiazgi :D

Przewody polutowane,zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddaję medal...walki z SS ciąg dalszy.

Po odcięciu przewodu ,okazało się dzisiaj że SS zadziałał jak gdyby nigdy nic! :mad: Mój błąd...takk myslę.Za szybko do tego podszedłem.Przecież odcięcie przewodu daje to samo jakby maska była zamknięta,czyli obwód otwarty...żeby zamknąć obwód muszę połączyć odcięty przewód z minusem biegnącym do czujnika poniżej łączenia alarmu,w tedy będzie na SS działało tak jakby maska była cały czas otwarta(przekręcony czujnik) a alarm będzie działał dalej z czujnika....Tak myślę :blink:

No ale włącznik może być jak to mówią normalnie otwarty lub zwarty. Więc bez wcześniejszego sprawdzenia nie wiadomo, czy powinieneś przewody odciąć czy zewrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale włącznik może być jak to mówią normalnie otwarty lub zwarty. Więc bez wcześniejszego sprawdzenia nie wiadomo, czy powinieneś przewody odciąć czy zewrzeć.

Jak jest otwarty,to jest zwarty...ale w dalszym ciągu sprawę p****li alarm....Konfiguracje z przewodami dają to że alarm albo pika 4 razy,albo nie,a SS sobie działa,albo nie(jak alarm pika)

Nie ma siły,elektryk w salonie musiał zestroić w systemie działanie alarmu do SS,Jeszcze jutro będzie zabawa z odpiętym alarmem od czujnika i wpiętym w inne miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko a czy u Ciebie po wymianie akumulatora tez cos zniknęło z menu?Ja dopiero wczoraj zdalem sobie sprawę że ikona asystenta parkowania całkowicie zniknęła z ekranu,przywrocilem ustawienia fabryczne i wciąż dooopa .Jadę zaraz do serwisu więc zobaczymy co magicy powiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam asystenta...czasami asystentkę :D

Ale to już kwestia osobnego tematu :D

Ja mam acentę z 2014  i jeszcze tego nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wgrali nowy soft i temat zalatwiony,swoją drogą duzy plus dla nich za rozwiazanie problemu od ręki.Podobno takiego przypadku jeszcze nie mieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To strach nawet odpiąć akumulator do ładowania,bo coś może zniknąć z ekranu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jest nadzieja że jeśli mamy prostownik z możliwością podłączenia do gniazdka zapalniczki i podtrzymanie układu, wymienimy aku. samodzielnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Więc jest nadzieja że jeśli mamy prostownik z możliwością podłączenia do gniazdka zapalniczki i podtrzymanie układu, wymienimy aku. samodzielnie.

My, mając w komplecie dodatkową złączkę do gniazda zapalniczki, już nie musimy się martwić o takie niuanse - no nie ?? :dribble:

9b16c67ae157.gif

Edytowane przez Andrzej G
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porter59 poczytaj o tym:

http://autokult.pl/25130,system-inteligentnego-ladowania-akumulatora-musisz-wiedziec-o-jego-istnieniu-przed-wymiana-baterii

 

Z tego co doczytałem, to akumulator w systemach "Start-Stop" połączony jest z elektroniką pokładową poprzez system zarządzania akumulatora (BMS – Battery Management System) lub inteligentny sensor (IBS – Intelligent Battery Sensor), które dokładnie monitorują jego stan oraz współpracę z pozostałymi systemami pokładowymi. Inteligentny czujnik akumulatora (IBS)  to kluczowy element zarządzania energią w samochodzie. Mierzy on parametry akumulatora, takie jak napięcie, prąd i temperatura - to jest ten moduł na klemie minusowej akumulatora. Na podstawie wartości pomiarów są algorytmicznie obliczane w informacje dotyczące poziomu naładowania (SOC), starzenia akumulatora (SOH) oraz przewidywanej zdolności rozruchowej (SOF), przekazując te dane do pamięci.

Co ciekawe, temat znany jest też użytkownikom laptopów którzy borykają się z problemem niesprawnych baterii, gdzie sama wymiana zużytych ogniw, najczęściej nic nie daje i bateria dalej odmawia współpracy (dopiero wyzerowanie licznika cykli ładowania w pamięci EEPROM odpowiednim programem przynosi zamierzony efekt).

Przez analogię do akumulatorów w systemach SS, być może (tego do końca nie wiem), system zarządzania akumulatora BMS, poprzez moduł IBS rejestruje w pamięci EEPROM ilość cykli ładowania-rozładowania akumulatora i po przekroczeniu określonej ich liczby lub na podstawie zdiagnozowanych informacji (SOC, SOH i SOF), uniemożliwia dalszą eksploatację akumulatora ?

Podobnie jak np. w sławetnej pompie hamulcowej SBC Mercedesa W211, blokującej się po określonej ilości cykli hamowania.

 

Tak więc przyjdzie dokonywać adaptacji akumulatora przy prozaicznej zdawałoby się jego wymianie ...

Edytowane przez polo32
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie będzie tak strasznie, w niektórych autach po wymianie aku należy odpalic autko i na luzie musi popracować jakieś dwie min.

Wyglada na to że się programuje sam, jak w QQ nie wiem, z tego co doczytałem u niektórych po wypięciu akumulatora nic się nie dzieje, może w serwisie jak wymieniają, podtrzymują napięcie na czas wymiany i to cała tajemnica z programowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno podtrzymują napięcie, bo po wymianie nic się u mnie nie rozprogramowało, mam na myśli radio ani nie wykasowało, tak jak np.liczniki dzienne, średnie spalanie itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie było wszystko zresetowane po wymianie akumulatora,wiec byc moze napiecie powinno być podtrzymane a poprzez reset wysypal sie soft.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...