Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Start Stop


kkot1971
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może nie będzie tak strasznie, w niektórych autach po wymianie aku należy odpalic autko i na luzie musi popracować jakieś dwie min.

Wyglada na to że się programuje sam, jak w QQ nie wiem, z tego co doczytałem u niektórych po wypięciu akumulatora nic się nie dzieje, może w serwisie jak wymieniają, podtrzymują napięcie na czas wymiany i to cała tajemnica z programowaniem.

Nic nie podtrzymują,widziałem jak u mnie wymieniali.Odpiął stary i założył nowy.To wszystko.

Jakby tak było coś źle to odpięcie akumulatora na 12h byłoby niemożliwe,a  swego czasu serwis zalecił mi taki ruch ,by zresetować pamięć komputera.(chodziło o wysokie spalanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porter59 poczytaj o tym:

http://autokult.pl/25130,system-inteligentnego-ladowania-akumulatora-musisz-wiedziec-o-jego-istnieniu-przed-wymiana-baterii

 

Z tego co doczytałem, to akumulator w systemach "Start-Stop" połączony jest z elektroniką pokładową poprzez system zarządzania akumulatora (BMS – Battery Management System) lub inteligentny sensor (IBS – Intelligent Battery Sensor), które dokładnie monitorują jego stan oraz współpracę z pozostałymi systemami pokładowymi. Inteligentny czujnik akumulatora (IBS)  to kluczowy element zarządzania energią w samochodzie. Mierzy on parametry akumulatora, takie jak napięcie, prąd i temperatura - to jest ten moduł na klemie minusowej akumulatora. Na podstawie wartości pomiarów są algorytmicznie obliczane w informacje dotyczące poziomu naładowania (SOC), starzenia akumulatora (SOH) oraz przewidywanej zdolności rozruchowej (SOF), przekazując te dane do pamięci.

Co ciekawe, temat znany jest też użytkownikom laptopów którzy borykają się z problemem niesprawnych baterii, gdzie sama wymiana zużytych ogniw, najczęściej nic nie daje i bateria dalej odmawia współpracy (dopiero wyzerowanie licznika cykli ładowania w pamięci EEPROM odpowiednim programem przynosi zamierzony efekt).

Przez analogię do akumulatorów w systemach SS, być może (tego do końca nie wiem), system zarządzania akumulatora BMS, poprzez moduł IBS rejestruje w pamięci EEPROM ilość cykli ładowania-rozładowania akumulatora i po przekroczeniu określonej ich liczby lub na podstawie zdiagnozowanych informacji (SOC, SOH i SOF), uniemożliwia dalszą eksploatację akumulatora ?

Podobnie jak np. w sławetnej pompie hamulcowej SBC Mercedesa W211, blokującej się po określonej ilości cykli hamowania.

 

Tak więc przyjdzie dokonywać adaptacji akumulatora przy prozaicznej zdawałoby się jego wymianie ...

No cóż,pozostaje mi jeździć bezproblemowym Note i przeczekać tą całą zawieruchę związaną z pseudo ekologią.

Myślę,że niedługo to potrwa,w końcu Japońce to praktyczny naród. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu SS ,dzisiaj miałem niemałą zagwozdkę z cyklu jak to możliwe!?

Próbowałem dzisiaj na postoju z włączonym silnikiem i wyłączonym SS ,oraz z zaciągniętym "ręcznym" poszarpać silnikiem,przód i tył ,próbowałem wyłapać dziwny głuchy stukot. I co się okazało? Mimo wyłączonego klawiszem SS,podczas któregoś szarpnięcia silnik zgasł!Nie było to wywołane przydławieniem silnika gdyż bujanie odbywało się z lekkim gazem i na delikatnym sprzęgle!Kiedy odpaliłem ponownie,włączyłem SS i próbowałem to samo,(pamiętałem obroty) po którymś razie silnik znowu zgasł,ale pojawił się komunikat SS,ki licho....czyżby SS zgłupiał przez bujanie,czy silnik ma jakieś zabezpieczenie???


SS załatwiony na amen.Sposobem wykręcenia czujnika,z tym,że mając podpięty alarm do czujnika zostawiłem go,a przewody(tym razem oba) po prostu obciąłem.Alarm działa,SS nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

... SS załatwiony na amen.Sposobem wykręcenia czujnika,z tym,że mając podpięty alarm do czujnika zostawiłem go,a przewody(tym razem oba) po prostu obciąłem.Alarm działa,SS nie.

Chyba mi inteligencja szwankuje - nie za bardzo kumam, co tym razem wykombinowałeś :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tnijcie nic! Dopóki ja tego do końca nie sprawdzę!Po kolei...od czujnika klapy wychodzą dwa przewody.Biały i czarny.Biały jest pod napięciem 12V

Do białego miałem podpięty alarm(tylko jeden przewód) Kombinowałem różne ustawienia z kabelkami i niewiele to dawało.Balem się ruszać alarmu bo ta cholera potrafi(jak w Note) załączyć się w czasie jazdy...

Ale co się odwlecze to nie uciecze,dość było kombinacji,więc: obciąłem biały poniżej łączenia alarmu...SS zadziałał mimo to.Więc ordynarnie odciąłem mu czarny....Jeśli chodzi o SS to jest niby odłączony całkowicie.Czarny przewód od kostki dałem na masę,tak więc alarm działa z czujnika...Ale! Nurtuje mnie jedna rzecz,widocznie u mnie jest z elektryką coś nie po kolei bo:

-czujnik przy podniesionej klapie zamyka obwód.Ok! Według tego SS odczytuje go jako podniesiona klapa i nie włączy się...bo nikt przy zdrowych zmysłach nie jeździ z podniesioną klapą.czyli czujnik na bok i powinno być Ok! Ale! Jeżeli zamykam obwód spinając odcięte przewody od czujnika,po zaryglowaniu drzwi,alarm pika czyli jest coś nie halo...Tak samo zachowuje się alarm z czujnika! Czyli co? Miałbym dwa obwody z alarmu na czujniku?!

Będę dalej testował system i dam info z efektów.


I już po testach...Mimo tych cudów wyczynianych przeze mnie SS sobie zadziałał.Widocznie u mnie jest to jakoś inaczej łączone skoro nie ma różnicy w działaniu SS w zależności od ustawienia czujki klapy.Pozostaje jedynie elektronika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie po co te kable jak nadal działa ;):P

Dobre pytanie?

Nie sygnalizuje na ekranie otwarcia maski,natomiast czy odepnę kabel od alarmu,czy nie i tak alarm pika i tak...czary...

Chyba zainwestuje 50 pln w przekaźnik ;)

A spróbowałeś obrócić ten czujnik? Może u Ciebie tak nie działa???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A spróbowałeś obrócić ten czujnik? Może u Ciebie tak nie działa???

U mnie jest to samo co u Ciebie,podłączone razem z alarmem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kicha.Będę dalej kopał,ale już za pomocą prostej elektroniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka:https://www.youtube.com/watch?v=WUBgAoSzRes

 

 

Teoretycznie trzeba tylko oszukać czujnik otwarcia maski (ustawić go stale w pozycji "maska otwarta").

 

PS1. Przy okazji zadam pytanie. Czy w QQ J11 z Start/Stop jest gdzieś "kluczykowa" stacyjka awaryjna?

PS2. Sorki jeśli było, bo faktycznie nie przebiłem się przez cały wątek....

Edytowane przez @ndy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stacyjka jest pod zaślepka w miejscu normalnej stacyjki,widzialem jak odpalali juka w serwisie w ten sposób,a gdy zapytalem o qq to potwierdzili ze również qq ma tam stacyjke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stacyjka jest pod zaślepka w miejscu normalnej stacyjki,widzialem jak odpalali juka w serwisie w ten sposób,a gdy zapytalem o qq to potwierdzili ze również qq ma tam stacyjke.

 

Dzięki! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a coś takiego?

Tak Pawcio,coś takiego,tylko trzeba mieć,namierzyć coś takiego,zeby sobie  kłopotów czasami nie narobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O! Widzisz! Nie szukałem,a Ty znalazłeś :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy jestem godzien  :whistle:

Edytowane przez pawcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...