JACKO29 Opublikowano 28 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 Dezaktywacja systemu start/stop za pomocą modułu czasowego . Aby dokonać dezaktywacji za pomocą modułu należy wyjąć przycisk S/S jest to troszkę utrudnione bo sam przycisk jest osadzony za pomocą 4ch zaczepów,które trzeba odsunąć na boki metodą ,...niestety prób i błędów.Ja użyłem do tego celu szczelinomierza i bardzo cienkiego noża.Pomocnym w wyjeciu będzie odczepienie całej dolnej osłony pod kierownicą.W tym celu należy zdjąć pokrywę bezpieczników i złapać osłonę tuż przy górnej części łączącej się z konsolą przy prawym kolanie i wyszarpnąć.Osłona odchodzi prawie całkowicie,trzyma się tylko na uchwycie linek maski i wlewu paliwa. Po odczepieniu mamy dostęp do tylnej strony wyłącznika i kostki.Po wyjęciu wyłącznika zalecam rozcięcie izolacji wiążącej przewody,bo miejsca mało,a nissan poskąpił 5 cm więcej przewodów. Po udostępnieniu przewodów zobaczymy we wtyczce 6 przewodów.W pozycji normalnej(tak jak jest wpięta do kostki) mamy u góry 3 przewody ,zktórych dla nas ważnym jest środkowy czerwony to jest nasz + Należy go oskórować i dolutować do niego przewód długości ok10-15cm (mnie tak pasowało,a poza tym później jest jak manewrować modułem) Następnie mając wtyczkę w tej samej pozycji,w dolnym rzędzie mamy pierwszy z lewej szary przewód ,to jest nasz - Należy wykonać taką samą operację jak z czerwonym. Obydwa te przewody wpinamy w moduł w potrójne złącze ,wpinając je w środkowy pin i prawy mając moduł ustawiony tak jak na zdjęciu W przypadku tego połączenia biegunowość nie musi być zachowana Następnie do złącza podwójnego podpinamy dwa przewody,jeden będzie -- i wpinamy go pod ozn,GND drugi wiadomo + Obydwa przewody zgodnie z biegunowością wpinamy w układ elektryczny samochodu Przed podłączeniem można cały moduł dla bezpieczeństwa umieścić w jakimś woreczku foliowym,bądź zaizolować izolacją,gdyż płytka od spodu jest niczym niezabezpieczona Układ działa! Załącza się po około 10 sek od włączenia stacyjki.Na desce jest ikonka świadcząca o wyłączeniu,oraz w trakcie zadziałania pojawia się komunikat na ekranie o wyłączeniu. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 28 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 Brawo! Eureka! i ekologia pokonani Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 28 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 28 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 I dobrze że nie przyjęta została rezygnacja z medalu, wierzyliśmy i mieliśmy rację. BRAWO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 28 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 Bardziej się Jackowi należał, niż Obamie nobel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flood Opublikowano 28 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 Eko terroryści strzeszcie się. Gratulacje Jacko! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 28 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 ...a czy ten order jest chlebowy ? Bo jak nie to Jacek opatentuj ! Ja ze swoją Cx 3 też się rezerwuję ! Mimo , że nic jej nie dolega to chciałbym by się godnie starzała wraz ze swym właścicielem Gratuluję pomysłu i pozdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tz1609 Opublikowano 3 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2017 Następnie do złącza podwójnego podpinamy dwa przewody,jeden będzie -- i wpinamy go pod ozn,GND drugi wiadomo + Obydwa przewody zgodnie z biegunowością wpinamy w układ elektryczny samochodu IMG_20170228_134106.jpg Jacko,mam pytanie.Tego plusa powyżej wziąłeś z bezpiecznika gdzie napięcie pojawia się dopiero po przekręceniu kluczyka czy z bezpiecznika gdzie jest napięcie cały czas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2017 Plusa wziąlem z bezpiecznika aktywnego po przekręceniu stacyjki Jest to chyba bezpiecznik pierwszy z lewej u góry skrzynki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tz1609 Opublikowano 5 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2017 (edytowane) No właśnie,bo ja podpiąłem się tam gdzie jest napięcie cały czas i przekaźnik jak złapał po 10 sekundach tak trzymał cały czas Dzięki za odpowiedź Kurde,u mnie coś nie tak.Po przekręceniu kluczyka i odpaleniu po około 10 sekundach S/S się wyłącza po czym po następnych 10s informacja o wyłączeniu S/S znika z ekranu i gaśnie dioda na przycisku i przycisk nie reaguje na wciskanie . Może po podłączeniu układu nie potrzebnie wpiąłem z powrotem wtyczkę w przycisk i coś się przez niego zamyka? Jak u Ciebie Jacek jest z wtyczką,zostawiłeś w przycisku czy luzem? Edytowane 5 Marca 2017 przez tz1609 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 5 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2017 U mnie jest w przycisku! Może odwrotnie wpiąłeś przewody te od sterowania SS i dlatego tak jest.Odwróć je .Tzn,środkowy zostaw a zmień pozycję bocznego.Wygląda na to że coś jest z tym układem.Być może przekaźnik nie jest taki jak u mnie i pracuje odwrotnie .U mnie po 10sek pojawia się sygnał o wyłączeniu SS i na wyłączniku świeci dioda cały czas 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tz1609 Opublikowano 6 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 Dzięki,jutro to sprawdzę Zrobione! U mnie działa to inaczej niż u Jacka.Kiedy podłączyłem tak jak na Jacka zdjęciach to S/S wyłączał się po przekręceniu stacyjki natomiast po odpaleniu samochodu po około 10 sekundach załączał się z powrotem i nie dało się go wyłączyć nawet przyciskiem.Zrobiłem tak jak Jacek poradził,czyli przewód z prawej strony układu (po stronie trzech zacisków) przełożyłem na lewą stronę układu i teraz po przekręceniu kluczyka na ON z S/S nic się nie dzieje,natomiast po odpaleniu auta po około 10 sekundach S/S się wyłącza i sygnalizuje to na przycisku i na wyświetlaczu. Zrobiłem tylko inaczej niż Jacek z minusem na zasilaniu,zmostkowałem go sobie po prostu tak jak widać na zdjęciu. Dzięki Jacek,medal jak najbardziej zasłużony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 No i super! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Diana Opublikowano 9 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2017 (edytowane) Hej forumowicze, dawno dawno mnie nie było Ale mam problem to wracam - nie zjedzcie mnie tylko, bo nie umiem tego opisać dobrze technicznie, więc spróbuję swoimi słowami. System start-stop działa mi bez zarzutu od samego początku, ale ostatnio zaczęło się takie dziwne coś, że jak się wyłączy np na skrzyżowaniu, ponownemu włączaniu silnika towarzyszy dziwny dźwięk, jakby coś się "odblokowywało" i chrzęściło, nie umiem tego nazwać - ale dźwięk ten jest bardzo głośny i słyszalny, na pewno wcześniej tego nie było..Jechać z tym do serwisu? Edytowane 9 Marca 2017 przez Diana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 9 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2017 Ja bym pojechał, bo to nienormalny dźwięk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 9 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2017 Jechać i wyłączyć to dziadostwo! Szkoda auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Diana Opublikowano 9 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2017 ok dziś wyłączę i tak muszę się do nich przejechać bo mi robili porządek z chrobczącą kierownicą przy skręcaniu i był spokój na 2 tyg i znowu to samo. Ja się po prostu wystrzelę w powietrze, nie mam czasu na to wszystko ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2017 Hej forumowicze, dawno dawno mnie nie było Ale mam problem to wracam - nie zjedzcie mnie tylko, bo nie umiem tego opisać dobrze technicznie, więc spróbuję swoimi słowami. System start-stop działa mi bez zarzutu od samego początku, ale ostatnio zaczęło się takie dziwne coś, że jak się wyłączy np na skrzyżowaniu, ponownemu włączaniu silnika towarzyszy dziwny dźwięk, jakby coś się "odblokowywało" i chrzęściło, nie umiem tego nazwać - ale dźwięk ten jest bardzo głośny i słyszalny, na pewno wcześniej tego nie było..Jechać z tym do serwisu? Oby to nie był głos uszkodzonego bendiksu rozrusznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2017 Myslę Jacku, że trafiłeś niestety i to będzie bendix. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 9 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2017 (edytowane) @ DianaTak jak sugerowali poprzednicy - zgłoś problem w ASO i nie zwlekaj, bo jak skończy się gwarancja (o ile jeszcze ją masz), to problem wymiany rozrusznika obciąży Twoją kiesę. Edytowane 9 Marca 2017 przez Andrzej G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2017 Work serwis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jklg Opublikowano 24 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2017 jako laik w tym zakresie. po przeczytaniu tego tematu - chyba decyzja nalezy do mnie czy wyłączyć ten cały Start/Stop czy nie.i bądź tu mądry kiedy tyle opini.a teraz zima - odcinki codzienne to ok 25 km do pracy. i kilka skrzyżowań od samego startu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 24 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2017 jako laik w tym zakresie. po przeczytaniu tego tematu - chyba decyzja nalezy do mnie czy wyłączyć ten cały Start/Stop czy nie. Sam sobie odpowiedziałeś. Sam musisz sobie zrobić kalkulację, co jest dla Ciebie ważniejsze - zaoszczędzenie kilku "gramów" zanieczyszczeń wyemitowanych do atmosfery, żywotność rozrusznika, katowanie akumulatora ... Za swoje decyzje Ty płacisz, a ten wątek jest wystarczająco obszerny, byś mógł w pełni świadomie podjąć właściwą decyzję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 24 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2017 Hm, ja wylaczam to tylko gdy stoje w korku -prawie codziennie ale rano zostawiam aktywny system. Mam co prawda 5 kg oszczedzone tych "smieci" na 7 800 km przejechanych ale zawsze to cos. Jesli wylacza Ci sie co chwile to trzeba cos z tym zrobic a jak tylko sporadycznie np. na swiatlach, bo przeciez nie na kazdych stoisz to ... No wlasnie, sam musisz dokonac wyboru ale nie dramatyzujmy z ta zywotnoscia wszystkiego Trzy lata jezdzilem i wylaczalem tak jak teraz w korkach i nic sie nie dzialo zlego, auto przy sprzedazy bylo w bardzo dobrym stanie z aku wlacznie a jezdzilem podobnie jak teraz 95 % miasto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 24 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2017 Nie do końca jestem przekonany o tych oszczędnościach, przecież przy odpalaniu najwięcej smrodzi musi dostać dawkę wiekszą i wyrównuje się to co zaoszczędziliśmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.