Karminadel Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Mnie w systemie trochę drażni jego chaotyczny życie swoim życiem. Czasami mam rażenie, że system jest spięty z jakimś kalendarzem. Bo wyraźnie pracuje dzień na dzień. Jednego dnia zatrzymuje silnik przy każdej nadważającej się okazji, by następnego - mimo sprzyjających warunków, mogę jeździć cały dzień i ani razu nie wyłączy silnika. Jeżdżę mniej więcej po tej samej trasie i tak samo, więc: - wg mnie na pewno nie wyłącza za względu na ochronę turbiny - bo jak Kubica nie jeżdżę - wg mnie na pewne nie ze względu na niskie napięcie akumulatora. Gdyby tak było, przestał by już wyłączać pod koniec (w środku danego) dnia, a nie: do samego wieczora działa idealnie, zaś następnego dnia CAŁY dzień ani razu. A przecież gdyby chodziło o aku - to do wieczora już by był odpowiednio podładowany. Chyb, że histereza pomiaru napięcia akumulatora jest nad wyraz mocno "rozciągnięta". I bardzo mnie irytuje jak są takie dni, gdy się nie wyłącza.... bo wyraźnie po zatrzymaniu "czegoś brakuje", coś mi podświadomie nie pasuje, zaczynam się wkurzać, że może się coś zepsuło hihihi ;-))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProceSS Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 glubicie sie sami w wypowiedziach ... najpierw piszecie o tym ze po podjechaniu pod swiatla samochod gasnie a wy musicie ruszac a po moim poscie o sprzegle piszecie ze to beee i ze do tego jest przycisk - czyli ze co na kazdych swiatlach przycisk naciskasz ? a jezeli mowa o "poprawnej jezdzie" to nie powinniscie do skrzyzowania podjezdzac na biegu jalowym - i wtedy silnik napewno nie zgasnie PS . zapalka w wylaczniku napewno rozwiaze sprawe i nic nie zepsuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Procesiku szanowny, weź pod uwagę, że długotrwałe trzymanie nogi na pedale sprzęgła jest niezdrowe dla całego mechanizmu. Jeśli wiem, że będę czekał na światłach kilkadziesiąt sekund, to hamuję silnikiem przed takim postojem i przed zatrzymaniem wyłączam bieg na luz. Nogi na sprzęgle wtedy nie trzymam, a sprzęgło w tym czasie odpoczywa tak jak i moja lewa stopa w sandale (w białej skarpecie rzecz jasna ). Ja w tym czasie umilam sobie czas robieniem kulki z nosa (czasem też z ucha), a gdy światło się zmieni pstrykam nią przez okno, wciskam lewego pedała, wbijam bieg i startuję z pełną mocą 115 francuskich chabet wzbudzając zachwyt przechodzących niewiast, białogłów i panów o wątpliwej orientacji (zakładam, że kulki nie zauważyli). 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProceSS Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 (edytowane) colins czy ty czytasz to co piszesz ? musisz miec dobrego dealera ( i nie mowa tu o Nissanie) Edytowane 16 Maja 2015 przez ProceSS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Sugerujesz, że w UK inaczej uczą jeździć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProceSS Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 nie mam pojęcia, uczyłem sie jeździć dawno temu w Polsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Process,nie zrozum mnie źle,jeżeli mam dość systemu to go wyłączam i już i nie ma zmiłuj,abym na każdych światłach musiał top robić,wyłączony i koniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 A ja zaobserwowalem, ze jak pisze Karminadel fakrtycznie jest tak, ze sa dni , ze dziala na kazdym skrzyzowaniu gdy stoje a sa dni gdy sie nie wlacza. Ale zeby mi SS przeszkadzal? Gdy zadziala -OK, gdy nie zadziala-niech mu bedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Owszem Greg,przeszkadza i to bardzo w korku!Co chwila ruszasz i zatrzymujesz się,jak zdejmiesz nogę ze sprzęgła gaśnie,a za 5 sekund odpał i po chwili cisza i znów odpał...nie masz pojęcie jak mnie to w*****a!A juz mi sie to zdarzyło! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Owszem Greg,przeszkadza i to bardzo w korku!Co chwila ruszasz i zatrzymujesz się,jak zdejmiesz nogę ze sprzęgła gaśnie,a za 5 sekund odpał i po chwili cisza i znów odpał...nie masz pojęcie jak mnie to w*****a!A juz mi sie to zdarzyło! Jacenty pierwszy raz sam siebie posprząta . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Będę powtarzał jak mantrę... S/S to samo złoooo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sph3r3 Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 A ja zaobserwowalem, ze jak pisze Karminadel fakrtycznie jest tak, ze sa dni , ze dziala na kazdym skrzyzowaniu gdy stoje a sa dni gdy sie nie wlacza. chiiisssusss.... przecież to takie oczywiste ! Chodzi o temperature zewnętrzną Panowie ! Jak jest ciepło to potrzeba KLIMY żeby schłodzić wam kokpit - system sam ją włącza gdy jest potrzebna (no chyba że ją z przycisku wyłączacie) a gdy jest włączona to system stop-start nie wyłączy silnika coby INTERCOOLER mógł się obracać bo ten potrzebuje mocy kucy i amperków z aku. Jak macie chłodne dni to klima niepotrzebna bo grzejecie kabinę temperaturką z silnika - system stop-start działa prawie cały czas (gdy jest taka możliwość - chodzi mi np.: o postoje na światłach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 (edytowane) Owszem Greg,przeszkadza i to bardzo w korku!Co chwila ruszasz i zatrzymujesz się,jak zdejmiesz nogę ze sprzęgła gaśnie,a za 5 sekund odpał i po chwili cisza i znów odpał...nie masz pojęcie jak mnie to w*****a!A juz mi sie to zdarzyło!No dobra gdyby mi sie on tak wlaczal caly czas gdy e korku stoje to faktycznie moze byc denerwujace. Ale mam na to sposob-uzywajcie klimy Edytowane 16 Maja 2015 przez gregson 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 To mój QQ jest chyba jakiś inny, bo zdarzało mu się wyłączać silnik mimo włączonej klimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 "colińsie" ...jak ja lubię Ciebie czytać Może wydałeś jakieś dzieła o -ie ? Jeśli nie, to proponuję ... początek może być Start a zakończysz "systemowo" Stopem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Ale ja piszę całkiem serio. SS wyłączył silnik mimo włączonej klimy. Koledzy sugerowali, że niby klima zapobiega takiemu zachowaniu systemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 To mój QQ jest chyba jakiś inny, bo zdarzało mu się wyłączać silnik mimo włączonej klimy. Wcale nie jest inny ...mój czasami też tak robił.Przecież nic nie stoi na przeszkodzie aby wyłączył.I tak klima w tedy nie pracuje i wentylator również.Jak chcesz mieć chłodzenie to sobie SS wyłącz Ten SS żyje swoim życiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 (edytowane) Widać Esesmany tak mają. Edytowane 17 Maja 2015 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Ale ja piszę całkiem serio. SS wyłączył silnik mimo włączonej klimy. Koledzy sugerowali, że niby klima zapobiega takiemu zachowaniu systemu. Wiecie co? Obserwujac u siebie to system SS dziala nie wiadomo kiedy Dzis np jezdzilem bez klimy na poczatku dnia, i SS nie zadzialal ani razu, pozniej klime wlaczylem i SS tez nie dzialal ale raz sie zalaczyl Wiec pewnie klima ma jakis wplyw na dzialanie SS ale nie ma zasady. ze dzialajaca klima wyklucza zadzialanie SS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 A ktoś wie, czy obieg oleju jest utrzymywany chociaż przez kilka sekund po wyłączeniu Start/Stopem? To by przynajmniej rozwiązywało problem przedwczesnego zużycia turbiny.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Wg.mnie nie ma takiej możliwości. Silnik zdycha więc pompa oleju nie ma napędu, krążenie zamiera, olej skwierczy w rozgrzanej turbosprężarce. W związku z tym po wjechaniu na autostradę zwracam szczególną uwagę by wyłączyć tę zabawkę. Muszę chyba zrobić sobie listę startową by po zajęciu miejsca w QQ powyłączać zbędne gadżety, a inne włączyć. Wiecie - jak pilot Jumbojeta - lista na kolanach i procedura startowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sph3r3 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 To mój QQ jest chyba jakiś inny, bo zdarzało mu się wyłączać silnik mimo włączonej klimy. Ale ja piszę całkiem serio. SS wyłączył silnik mimo włączonej klimy. Koledzy sugerowali, że niby klima zapobiega takiemu zachowaniu systemu. No i na to jest również odpowiedź: tak, to się zgadza. Klimę mamy AUTOMATYCZNĄ , więc idzie na różnych obrotach w różnych momentach - jak idzie na maks to na pewno system stop-start nie zadziała. Jak idzie na minimum/wyłącza się to już jest spora szansa że stop-start zadziała. A nie ma możliwości manualnego włączenia klimy żeby na maks cały czas działała, nawet jak przekręcisz pokrętło na temperature minimalną to i tak w którymś momencie klima przestanie iść na maksa. "colińsie" ...jak ja lubię Ciebie czytać Może wydałeś jakieś dzieła o -ie ? Jeśli nie, to proponuję ... początek może być Start a zakończysz "systemowo" Stopem Trochę się to nie zgadza bo to jest system "STOP - START" , tylko nazwa tematu na forum nie ten teges bo się komuś pokićkało... "System START - STOP" to nic innego jak bezkluczykowe włączanie / wyłączanie autka z przycisku. Ot takie sprostowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 (edytowane) Wiadomo o co chodzi. Powiedzmy, że jest to system SS i będzie wilk syty i owca cała. Po drugie nazwa zależy od punktu widzenia, bo jeśli zatrzymam się na skrzyżowaniu i system zadziała, a silnik zgaśnie, to owszem, będziemy mogli mówić o systemie Stop-Start. Jeśli jednak w tym czasie wsiądzie do nas pasażer, a system uruchomi silnik, to ów pasażer będzie miał przeświadczenie, że był świadkiem zadziałania systemu START-STOP. I co kolega na to? Edytowane 18 Maja 2015 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Jak baczny obserwator systemu STOP-START - włączona klimatyzacja nie wpływa na jego działanie. Sama w sobie, tzn. nie ma takiego warunku, że jak chodzi sprężarka to system STOP-START jest całkowicie wyłączony. Natomiast tak jak pisałem z moich obserwacji największe zmniejszenie częstotliwości jego zadziałania ma ustawiona temperatura w kabinie. To jest najwyższy priorytet - utrzymanie tej temperatury. Pojeździjcie, o ile się nie ugotujecie, z całkowicie wyłączonym <OFF> nawiewem to zobaczycie jak często się będzie wyłączał. Prawie zawsze, na każdym najmniejszym postoju. Przy aktualnej aurze ustawiona temperatura na powiedzmy 19'C (taką mam najczęściej), mimo że w kabinie jest jeszcze odrobinę za ciepło - system STOP-START - też wyłączy silnik, ale dopiero po dłuższej jeździe - gdy temperatura w kabinie w miarę się ustabilizuje na temperaturze blisko zadanej. Wtedy siła nadmuchu zmniejsza na jeden, ale nadal leci chłodne powietrze - bo parownik ciągle jest zimny, Oczywiście z każdą kolejną sekundą powietrze jest coraz cieplejsze, ale w ruchu miejskim wystarczy na tą minutę-dwie zanim znów ruszamy - tego mini chłodku. Do następnego zatrzymania silnika klima znów zmrozi parownik, by znów gdy silnik nie pracuje czuć w trakcie postoju jako taki chłodek z kratek. Gdy postój się wydłuża i zaczyna być odczuwalnie ciepło silnik się włączy. Myślę, że jak dowalą letnie upały to już STOP-START w ogóle nie wyłączy silnika bo będzie zbyt duża różnica temperatury między tym co na wyświetlaczu, a tym co w kabinie - chyba, że po długiej jeździe. Ale mi się takie na codzień nie zdarzają. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 (edytowane) sph3r3 Nasze forum przez to jest lubiane ,że m.in. nie ma tu nudy ... Mnie się to b. podoba i to w takiej "lużnej formie" chciałem powiedzieć Sam system SS ( jak by go nie nazywać) raczej już nie jest udanym wynalazkiem (ileż to uwarunkowań trzeba poznać by zrozumieć jego działanie ) Ponieważ jest to wymóg nowych aut dlatego go rozpoznaję .... a szczególnie jak pisany jest "takim językiem" (jak colinsa) Edytowane 18 Maja 2015 przez nowy 2011 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.