mmisiek Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Mi Start/Stop padł po 7 dniach od zakupu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Ale co znaczy padł? Uległ awarii? Robili coś w ASO? Ciekawe czy takie urządzonko coś by nam dało? https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAUQjhxqFQoTCJa5w4Hyl8gCFcaQDQodfxEGcg&url=http%3A%2F%2Fwww.sklep4x4.pl%2Fsklep%2Fprodukt%2F21%2F8983.html&psig=AFQjCNHIDZlS4A00ptnSrQI_5D9Fz-p0Pw&ust=1443465989099943 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myszorek Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 A mój "eSeSman" w dniu dzisiejszym uraczył mnie dwukrotnie komunikatem "System Start-Stop fault". Oczywiście po ponownym odpaleniu silnika było już OK. Aż strach się bać co będzie za parę lat, gdy połączenia elektryczne zaśniedzieją, a kable zesztywnieją. Też już miałem kilka razy i też pomagało ponowne uruchomienie silnika. Sprawa do zgłoszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Pewnie te drobne incydenty nie zapisały się w pamięci komputera i odpowiedź serwisu będzie jedna: "No co pan chce? Przecież wszystko działa." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 Doładowanie aku odniosło taki skutek,że SS załączał się na każdym skrzyżowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 (edytowane) Wydaje mi się - iż system Stop-START analizuje tez naszą jazdę. Ale to podkreślam, wydaje mi się. Jeżeli mam dni, że mało jeżdżę - np. rano 3 km i popołudniu 3 km, i tak kilka dni z rzędu - to system SS nie działa - mimo, iż ma ku temu kilka okazji (plus wyłączony nawiew <off.). A wystarczy, że mam dni w których muszę obskoczyć więcej klientów (wtedy jeżdżę dużo krótkich odcinków i samochód co chwile gaszę i zapalam - ale w ciągu dnia samej jazdy jest więc choć bilans ładowania-rozładowania (uruchamianie silników) wcale nie musi być dodatni - to potem przez następne dni (dni w których mało i krótko jeżdżę) działa rewelacyjnie, jakby na podstawie dni poprzednich. Nie wiem jak to dokładnie opisać - ale takie mam wrażenie. Edytowane 28 Września 2015 przez Karminadel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 To co piszesz może się wpisywać to co pisali koledzy wyżej,że system ładuje akumulator na krótkich odcinkach lub podczas hamowania silnikiem .Jak jeździsz często na krótkich odcinkach to zaczyna działać ,bo się doładuje.Jak od czasu do czasu,nie nadąża i SS jest nie aktywny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 (edytowane) To jeszcze na temat informacji, którą ktoś wyżej napisał - iż SS nie ładuje podczas przyspieszania. Po tej informacji długo obserwowałem swój SS i nie zauważyłem takiej zależności. Nawet gdy aku jest naładowany i system obniża napięcie ładowania do 13,2-13,4 V. Nawet wciśnięcie pedału gazu do podłogi (poza wyczuwalny opór (kick down hihih) - nic. Ciągle ładował. Zato po każdym uruchomieniu silnikiem po wyłączeniu go w następstwie działania systemu Stop-Start - przez pewien okres, zauważalny powiedzmy nawet do 5 sekund - nie ma w ogóle ładowania - jakby "po co mam zacząć ładowanie, jak jest korek i zaraz znowu go i tak wyłączę" - a gdy okazuje się, że jednak nie bo autko jedzie dłużej - to ładowanie jest na powrót włączane. I zawsze w trakcie hamowania silnikiem napięcie rośnie do prawie 15V - nawet gdy aku jest naładowane (naładowane - znaczy system SS działa). Tyle z moim obserwacji. Edytowane 28 Września 2015 przez Karminadel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 Bardzo ciekawe obserwacje.Tylko ,że takie działanie (opóźnione ładowanie) może skutkować permanentnym niedoładowaniem.Start-stop-start-stop...przecież to jest w tedy największy pożeracz energii.Ciekawe jak ONI testowali ten system. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kłapouchy Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 A ja mam pytanie odnośnie poniższego artykułu i stwierdzenia: http://m.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja,snykcq#fp=as W czasie bardzo ostrej jazdy lepiej wyłączyć system start-stop. W silniku wyłączanym na gorąco dochodzi do zwęglenia oleju w kanałach olejowych, co ogranicza ich przepustowość. To, że turbiny w jednostkach ze start-stopem mają często chłodzenie wodne, nie do końca załatwia sprawę. W autach używanych tylko w mieście interwały „olejowe” należy skrócić co najmniej o 25 proc. Czy w QQ turbina jest dodatkowo chłodzona wodą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Wg mnie nie. Raczej rzadko spotykane. Jest dodatkowa pompka elektryczna, która podtrzymuje obieg cieczy chłodzącej. Osobiście w ogóle nie przejmuję się jakąś turbiną. W myśl od zawsze hołdowanej zasadzie: samochód jest dla mnie - nie ja dla niego. I jeszcze nigdy się na tej zasadzie nie przejechałem. Ale gdyby nie turbinka, rozterki na zmianą felg - to o czym byśmy pisali/czytali na forum :-))) Ale naprawdę te strachy na lachy z turbiną to czasami przegięcie. Ma się zepsuć - to się zepsuje. Już kilkanaście lat siedzę na różnych forach motoryzacyjnych i już czytałem dziesiątki jak nie setki info, że jeden to i drugi w ich ocenie "dbał" o turbo, lał tylko "pewne" i "dobre" [cokolwiek to znaczy i jak to sprawdzali] paliwo a tu turbo padło, wtryski do wymiany itp. Na 5 lat i tak mam spokój (gwarancja) jakbym trafił na jakiś wadliwy egzemplarz. A po ósme - w moim otoczeniu od samochodów osobowych po dostawcze (kurierzy itp) - mogę śmiało powiedzieć, że NIKT się specjalnie nie cacka z turbiną (diesle) i nie słyszę by majątki zostawiali w punktach regeneracji turbo/wtrysków. Jest to część jak każda inna - jednemu pochodzi dłużej, innemu krócej - wpływ używania jest jedną z iluś tam składowych - nawet nie oceniam na ile istotnych. Będę tu zawsze na bieżąco referował co mi się zepsuło. Jak padnie turbina - też nie omieszkam. Więc na dzisiaj podsumowanie: pisze to zwolennik Stop-START [zamiłowany zbieracz oszczędności CO2], nie chłodzący turbiny, nie cackający się z nią - przebieg ok. 16 tys. km Zgłoszę się za rok - i dopiszę dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Poniekąd możemy sobie podać ręce Z tym ,że ja lubię coś pogrzebać w maszynie,ale niespecjalnie przejmuję się tym ,że coś może nawalić,że coś gdzieś stuka...będzie mocniej stukało to się pobawię.A na razie koła się kręcą i nie przejmuję się tym,że turbina się nie schłodziła...nie pamiętam w ogóle o tym.Po prostu jeżdżę. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 nie przejmuję się tym,że turbina się nie schłodziła...nie pamiętam w ogóle o tym.Po prostu jeżdżę. Jak 99,999999% użytkowników, którzy deklarują, że "dbają" o turbinę. Czasami tylko jednemu z drugim się wspomni i poczeka te 30-60 sekund raz na jaaaakiiśśś czaasss - w przekonaniu dobrze odbębnionego obowiązku, kolejny "bohater naszego domu" [jak w reklamie] hihihih. A na co dzień... Ups.. znów wyłączył... Ups znów... Ups... znów... ale następnym razem to ją na pewno (!) wystudzę i poczekam, aż wyhamuje... ups... znów zapomniałem,... No kurde flak! I jakoś pogromu turbin nie ma..... przypadek, nie sondzę.... ;-)))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Już tak zawzięcie nie tłumaczcie swojej sklerozy - stare dziady nie dbające o swe pupile. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Stare dziady umieją jeździć w przeciwieństwie do ojszczybrzuchów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Ja tam sklerozy nie mam... o czym my tu piszemy?..... Aaaa. oooooo... kurczę za pomniałęm ;-) Ja ŚWIADOMIE olewam wszelkie "onetowo-FAKTowe" rady co do "dbania" o turbinę, bo mnie to wali. Mam samochód do jeżdżenia - to nim jeżdżę. hihihhi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Stare dziady umieją jeździć w przeciwieństwie do ojszczybrzuchów Skąd wiesz, że ojszczywam brzuch? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Koniec,bo zaraz sam sobie będę kasował posty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sph3r3 Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 A ja mam pytanie odnośnie poniższego artykułu i stwierdzenia: http://m.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja,snykcq#fp=as Czy w QQ turbina jest dodatkowo chłodzona wodą? No to i ja dorzucę kolejny świeży artykuł, wydaje mi się że ten akurat nie jest sponosorowany oraz spojrzenie jest w miarę obiektywne: http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Unia-Europejska-wprowadzi-nowe-testy-spalania,wid,17879917,wiadomosc.html A tutaj taki mały cytacik: "Technologie jak start-stop czy turbodoładowanie sprawdzają się w laboratoriach, ale w rzeczywistości korzyści z nich wynikające są mniejsze niż ich wady. Wystarczy wspomnieć, że silnik wspomagany turbiną jest ekonomiczny tylko podczas bardzo powolnej jazdy, a bardziej dynamiczny styl używania pedału gazu sprawi, że zużycie paliwa będzie większe niż w nowoczesnej jednostce wolnossącej." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monika99 Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Witajcie. W sobote odbieram mojego QQ 1,6 dci Tekna (juz sie bardzo ciesze nie wiem na jak dlugo) roznie odbieram SS dlatego pytam Was czy mozna gdzies tam w ustawieniach wylaczyc go czy musi caly czas samoczynnie startowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 (edytowane) No niestety na stałe nie można. Po każdym odpaleniu silnika aktywuje się na nowo. Krążą legendy, że w serwisie potrafią wyłączyć to na stałe, ale nikt nie widział na oczy tego śmiałka, któremu się udało. Edytowane 7 Października 2015 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Witajcie. W sobote odbieram mojego QQ 1,6 dci Tekna (juz sie bardzo ciesze nie wiem na jak dlugo) roznie odbieram SS dlatego pytam Was czy mozna gdzies tam w ustawieniach wylaczyc go czy musi caly czas samoczynnie startowac. Po krótkim czasie użytkowania zamilknie,na dłuższy czas.Po to by odezwać się czasami,z nienacka.Raczej jest jak dla mnie mało namolny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jano2d Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Po roku jazdy QQ doszedłem do automatyzmu po włożeni kluczyka wyłączam ss i mam spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 (edytowane) No niestety na stałe nie można. Po każdym odpaleniu silnika aktywuje się na nowo. Krążą legendy, że w serwisie potrafią wyłączyć to na stałe, ale nikt nie widział na oczy tego śmiałka, któremu się udało. Nie mogą tego legalnie wyłączyć na stałe, bo od obecności(i sprawności) działania systemu start/stop zależy certyfikowana emisja pojazdu. Więc gdyby go wyłączyli wcale,to zmienia Ci się wpis w homologację pojazdu. Z tego samego powodu w większości Europy kompletnie nielegalnym jest usuwanie filtra DPF - bo samochód nie zgadza się wtedy z homologacją. I ja chyba jestem wyjątkiem na tym forum, bo raz że nie mam żadnych problemów z system start/stop, to nawet bardzo lubię jak gasi mi silnik na światłach,jest cicho i spokojnie :-) Edytowane 8 Października 2015 przez gambiting 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 I ja chyba jestem wyjątkiem na tym forum, bo raz że nie mam żadnych problemów z system start/stop, to nawet bardzo lubię jak gasi mi silnik na światłach,jest cicho i spokojnie :-) Zapomniałeś o mnie? Ja jestem wręcz zbieraczem oszczędności CO2 (za chwilę będzie rok to wpiszę ile mi na liczniku nabiło - na razie będzie z jakieś 17 godzin) i nie rozumiem cyrków z tym systemem.... ale kto komu zabroni dziwactw hihihihihi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.