Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Brak mocy x-trail 2004 2,2


Gość Jacek134
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, Lysy napisał:

Ogarnął ktoś? Walczę od kilku miesięcy, ostatnie co mi zostało do zmiany to pompa wtryskowa i jak to nie będzie rozwiązaniem problemu to się poddaję i niech stoi-nie sprzedam bo wpakowałem kupę kasy-nowe wtryski, rozrząd, turbo, zawór ciśnienia w listwie, sprzęgło, czujnik położenia wału..Jedyne co znalazłem w serwisówce to że na wolnych obrotach ma być ciśnienie paliwa 300-400 bar a u mnie jest 230-260..Z tym że serwisówka od silnika 114km a ja mam 136..

@Lysy magiki nie napisały na forum a szkoda....   znam Twój ból. Zauważyłem, że znikanie xtrail t30 z dróg to norma...Powód był banalnie  prosty jakkolwiek to brzmi. Wystarczyło sprawdzać ciśnienie paliwa na rozgrzanym silniku ale kto się będzie bawił w czasach wymieniaczy, co nie ? co 300k trzeba wymieniać pompę CR. Taka pompa również posiada własną grzałkę o ile ktoś by pytał. Przy wymianie na wszelki W warto też wymienić z X-trail t30 2.2 DCI - Zawór SCV na nowy. Ja pompę regenerowałem u Bosch Diesel Serwis Białystok. Andrzej Zajkowski, koszt ok. 1800zł

 

Jasne ! Po wymianie wielu elementów jak zapewne sam wiesz...poszedłem do wymiany rozrządu i wtrysków. A problem był prosty...To jest pompa wysokiego ciśnienia. Jeśli po rozgrzaniu silnika gaśnie Ci nie trzyma obrotów na postoju to jest to wina pompy - o ile masz przebieg w okolicy 300K bo tak Nissan w końcu przyznał że taka jest ETA wytrzymałość - po wielu pytaniach do centrali Japońca.

W sumie przez 2 lata walki wydałem ponad 17k aby dojść do momentu regeneracji pompy CR. Czy było warto ? Jasne :) Teraz mam niezniszczalny Xtrail t30 :P 

 

Ja doszedłem do momentu wręcz opiłków w paliwie - Czyli prócz regeneracji Pompy CR, jeszcze wymiana pompy przelewowej przy zbiorniku. Zawór SCV miałem już nowy ale to nie jest must have. Po prostu spuszcza się paliwo do zera. Ważne aby pływak dobrze sprawdzić bo po wymianie pompy wysokiego ciśnienia i pompki przelewowej od zbiornika to ostatecznie może źle wskazywać poziom paliwa - ale NAJWAAŻNIEJSZE że nam nie zgaśnie nigdy ! chyba, że bedą mrozy -20 i czujnik intercooler nie rozgrzeje się to wtedy lekko lipa..

 

Po 2,5 roku walki mogę powiedzieć, że jestem medium ekspertem od X-trail t30. Dlaczego ? Większość sam wymieniałem...

 

Przeczytałem cały Internet od Polskiego po Brytyjskie...i co ? Dosłownie nic......Miałem ochotę spalić x-traila. Czy zabrakło mi wiary ? Nie. 

Walka i jeszcze raz walka to jest to co determinuje nas w niszczeniu komunistów :P

 

Po regeneracji wymiany pompy - pamiętaj o zabiegu adaptacji - prosty zabieg:

 

 

Procedura:

1. przekręć kluczyk aż zapalą się wskaźniki na desce rozdzielczej

2. poczekaj 3 sekundy

3. wciskaj pedał gazu do końca 5 razy w ciągu 5 sekund - po 5 razie puszczasz pedał gazu

4. czekaj 7 sekund

5. po 7 sekundach wciśnij i trzymaj pedał gazu przez 10 sekund

6. po 10 sekundach zacznie migać kontrolka silnika - zdejmij nogę z gazu

 

do tego momentu jest to w zasadzie procedura odczytywania błedów z komputera.

 

Aby zresetować pompę i ustawić ja w tryb adaptacji należy wcisnąć pedał gazu i trzymać go więcej niż 10 sekund.

 

Po całej operacji wyjąć kluczyk ze stacyjki i można odpalać auto.

 

 

POZDRAWIAM wszystkie serwisy NISSAN w POLSCE: Nie znacie się na niczym.

@Lysy Wisisz mi ośmiopaka.

 

Edytowane przez robinsone
  • Like 1
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.06.2020 o 10:01, Woyt4s napisał:

Witajcie,

U mnie jest ten sam problem. Auto 2004r. 2,2 DCi.

Check Engine pokazuje błąd P0089 a dodatkowo też P0336, występuje utrata mocy silnika po zatrzymaniu na światłach. Ponownie odpalenie rozwiązuje problem tylko na chwilę. Jakiś czas temu skasowałem błąd i problem ustał na kilka miesięcy, ale powrócił ponownie. Tym razem ręczna procedura kasowania błędu nie pomaga. Check Engine świeci się cały czas. Gdy patrzę na początki tego problemu to pojawił się on w momencie gdy na zimnym silniku musiałem dawać duże obroty (wyjeżdzajac na spore wzniesienia). Ale wtedy problem pojawiał się tylko na zimnym silniku i ponowne odpalenie pomagało na dłużej. Teraz problem wystepuje cały czas. 

Czytałem uważnie cały watek i wydaje się ze nasze problemy kraza wokół podobnych przyczyn. Do mnie najbardziej przemawia czujnik ciśnienia paliwa i ta pompka pośrednia przy zbiorniku paliwa. Od tego chyba zacznę diagnostyke. Jesli jednak ktoś ma inne sugestie to prosba o pomoc.

Pewnie troche to potrwa ale jak rozwiąże problem ze swojej strony dam znać.

 

Pompa wysokiego ciśnienia.....to ważne ! UWAGA! to jest to!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...