Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Brak mocy x-trail 2004 2,2


Gość Jacek134
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No i ja pokonałem ten problem- przyczyny tej awarii są naprawdę rożne i nie jest to tylko i wyłącznie wina zaworu na pompie paliwowej !

W moim przypadku awarii uległa pompa elektryczna ( pompa przejściowa) mieszcząca się koło zbiornika paliwa smile.gif cena nowej to 3 650 zł, używka znacznie tańsza.

 

Witam ..pani eJacku a gdzie pan kupil ta pompkę...ma pan może namiary?

 

Witam.

Rozebrałem to pompke o której mówił pan Jacek 134. Według mnie to nie jest pompka ktora pompuje paliwo, tylko zawór zwrotny który zapobiega cofaniu się paliwa z przewdu do baku. Zklada się on z elektro zaworu, który po przyłożeniu napięcia otwiera się i puszcza paliwo na silnik.

Włożyłem w/w pompkę do paliwa -otworzył sie i puścił paliwo...zero jakiegoś ciśnienia...tylko można tak powiedziec chluplo i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

kTO PODPOWIE DOKLADNE miesce tego zaworu regulacji ciśnienia (identyfikator - A6860AW42B) ??? moze zdjęcie??? Jak do niego się dostac?

 

Może trochę późno na odpowiedź i podpowiedź, ale o jaki zawór konkretnie Ci jeszcze chodzi?

Zawór w układzie paliwowym masz jeden, czyli SCV, pisałeś w tym temacie np. tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/84122-problem-z-brakiem-mocy-22-dci-2004r/ .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

Przerobiłem czyszczenie zaworów w nafcie - efekt żaden. Odgłos pracy zaworków  przy podłączeniu do akumulatora różny, który niesprawny - nie wiem. Wymieniłem wczoraj zielony i czerwony - samochód jedzie normalnie. pozdr piotr

T30 2.2 di 2003 

Edytowane przez piokot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witajcie
Moje  X-a coś  znowu męczy - mianowicie podczas jazdy  nagle  traci  moc -  nie znalazłem  powiązania
z przyspieszeniem hamowaniem, redukcją bądź zwiększeniem biegu. Objawia się  to   tym  że nie wchodzi powyżej 2500 obrotów.
Po zatrzymaniu równie nie chce się wkręcić powyżej 2500 obrotów.
Zgaszenie i ponowne odpalenie eliminuje problem ... do  następnego razu (raz to  było 300km, innym razem 60)
Posprawdzałem  dostępne kostki od czujników i  nic :(

Ktoś  w  Was  miał  takie objawy? Co  może  być przyczyną?

Pozdrawiam
M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Moje  X-a coś  znowu męczy - mianowicie podczas jazdy  nagle  traci  moc -  nie znalazłem  powiązania

z przyspieszeniem hamowaniem, redukcją bądź zwiększeniem biegu. Objawia się  to   tym  że nie wchodzi powyżej 2500 obrotów.

Po zatrzymaniu równie nie chce się wkręcić powyżej 2500 obrotów.

Zgaszenie i ponowne odpalenie eliminuje problem ... do  następnego razu (raz to  było 300km, innym razem 60)

Posprawdzałem  dostępne kostki od czujników i  nic :(

 

Ktoś  w  Was  miał  takie objawy? Co  może  być przyczyną?

 

Pozdrawiam

M

Podstawa to dobra diagnostyka komputerowa przeprowadzona przez doswiadczona osobę- bo przyczyn moze byc wiele.

Najczęsciej w dieslu takie objawy wskazuja na usterke przypływomierza powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez pomyślałem  o  przepływomierzu ale póki  co  to nie  "czyściłem"  -  check engine  się  nie  zapalał.  Czy  możliwe  że  komputer  zarejestrował  błąd  a go  nie  zasygnalizował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Dopiero  dziś  udało  mi się spróbować odczytać  błędy.  Po  wyjechaniu  z garażu -  zostawiłem  zapalonego  X-a (check engine nie świecił) i  wróciłem się do domu po  kartkę  z procedurą odczytu  błędów. Po powrocie zastałem zapaloną kontrolkę :/.

Udało  mi  się odczytać:

P0404  czyli Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance - (problem z zaworem  recyrkulacji spalin) pewnie od  tego  się  zaświeciła  kontrolka.

P0089 tego błędu  nie znalazłem  w opisie zamieszczonym w poście z procedurą  odczytu błędu  ale  widzę  że  temat tego  błędu  był poruszany na naszym forum:

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/72846-spadek-mocy-blad-p0089-fuel-pressure-reg-performance

 

więc teraz  czeka  mnie robota  aby  po  kolei  wyeliminować potencjalne przyczyny tak jak pisał  kolega:

Sebastian179r

 

- pompa paliwa z zaworem wysokiego ciśnienia SCV,

- czujnik listwy CR,

- pompka pośrednia przy zbiorniku.

 

Pewnie zacznę  od  pompy  pośredniej.

 

Macie  jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, dołączam się do tematu, jechałem po autostradzie swoim iXem 2003r 2.2dci i przy 130km/h było słychać huk tak jakby mała petarda strzeliła i z tyłu widać było biały dym przez chwilę, DOjechałem do domu i od tego momentu auto zaczęło mi mulić, dymić raz na czarno raz nabiało przy przyspieszaniu. Przy wolnej jeździe szarpie. X był u mechanika, podczepiał pod komputer nie wyświetlał błędów, najprawdopodobniej przepływomierz, Mechanik podczepiał nowy nieoryginalny ale nie pomagało, oryginalnego nie podczepiał. Teraz byłem u drugiego mechanika również nic nie wykazało przy podłączeniu kompa. Ale stwierdzili że "egr jest otwarty". Mówił, że wystarczy wymienić EGR i będzie ok. Miał ktoś takie problemy jak ja?? może któś doradzić....?

Edytowane przez GrzegorzSS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj byłem u mechanika, podczepił pod kompa i zero błędów, popatrzył podotykał i mówił że egr jest otwarty, zaślepka poszła przy tym huku co pisałem wcześniej, wziął 40zł za podłączenie kompa. Egry używane na all są po 30zł mówił żeby kupić i wymienić. Jak jechałem do domu to już chodził normalnie tak jak powinien, ani nie kopcił nic, dzisiaj również było już git jak wcześniej, magia?? ;)

Edytowane przez GrzegorzSS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

czy ktoś z was uporał się z problemem braku mocy i nierównych obrotów podczas postoju, jak obroty spadają poniżej 1000?

Mam Primerę z silnikiem 2.2 dci z roku 2002, mam takie objawy, już 3 mechanik i dalej nie wiadomo co robić.

Poniżej objawy, post z forum Primery

 

dokładnie wygląda to tak, jak zatrzymam się albo bardzo zwolnię gdy silnik jest już ciepły, czyli po ok 10-15 km jazdy to zaczynają skakać obroty i jak mu gazować to obroty skaczą, nie ma mocy i słabo jedzie, w tym czasie też mocno kopci. Nie ma problemów w czasie jazdy, nie ma problemów gdy silnik jeszcze zimny, nie ma problemów gdy ciepły ale jadę, normalnie reaguje na gaz, nie kopci. Dopiero jak się zatrzymam na światłach albo a parkingu, wydaje mi się, że dzieje się tak jak obroty zejdą poniżej 1000 ale tylko gdy silnik ma już swoją temperaturę. Był podłączony do komputera, nie ma błędów, w czasie jazdy i na postoju z podłączonym komputerem wszystko wygląda ok, gdy są te objawy komputer też nic nie widzi. Mechanik sprawdzał turbinę, ciśnienie na pompie i wtryskiwaczach, wymienione czujniki położenia wału i wałka, problem jest jak był. Ciepły jak i zimny odpala ok, wyłączenie silnika gdy są objawy i włączenie go ponownie nie naprawia sytuacji. Dopiero jak trochę ostygnie to jest ok aż do momentu jak się nie zatrzymam na światłach czy wjadę na parking.

 

i jedna uwaga, wydaje mi się, że jak mam włączoną klimę to problem jest jakby mniejszy, dłużej potrzebuje postać na wolnych obrotach aby mu odbiło, ale to przez to, że włączona u mnie klima dokłada u mnie jakieś +200 do obrotów. Problem zaczął występować powoli, zaczęło się od pojedynczych szarpnięć gdy na ciepłym już silniku ruszałem ze świateł, czy wjeżdżałem na parking. Ale to dzieje się coraz częściej niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

x trail 2006 dci 2.2 brak mocy - podczas jazdy momentalnie utracil moc. Maksymalna jazda do 80 km. Przebieg 232000, pierwszy wlasciciel. 

Mialem wrazenie lekkiego pochukiwania - cos podobnego do podmuchu wiatru, potem wciskajac gaz juz nie mialem takiej mocy jak zawsze.

Komputer nie wykazuje zadnych bledow.

Brak przeciekow lub wyciekow.

Jedynie czasem popiskujacy pasek w zimny ranek po odpaleniu.

Po kilkugodzinnym postoju kiedy odpalam auto - silnik rowno pracuje, ale kiedy jade juz z tym objawem braku mocy i dodaje gazu to robie za soba chmure dymu.

Dym jasny biały lekko niebueskawy - teraz nawet juz robi sie chmura dymu.

Po rozebraniu i dostaniu sie do lopatek turbosprezarki - ogromny luz.

Wszystko wskazuje na to, ze to jest turbina.

Zaczyna brac olej i tak to wyglada.

 

 

51756936_238549953693241_5166574056241102848_n.jpg

Edytowane przez robinsongit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.12.2016 o 21:40, rademenez napisał:

A turbina ok?

No dobrze a czy kolega sprawdzil czy nie ma luzow na lopatkach turbiny ? Oraz czy nie przedostaje sie lewe powietrze od przewodow  intercoolera?

Generalnie to powinna byc turbina - powinien brac olej itd..jesli zero bledow na kompie, rowne obroty i dymi na jasno z lekkim niebieskawym odcieniem.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompa podłączyć na jazdę testową. Podejrzysz wtedy czy w momencie utraty mocy turbina dmucha i wiele innych parametrów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Czytam forum i nadal nic nie wiem. Mój 2,2 Di 2002 r. Jeździł pięknie ale przestał. Objawy - odpala i gaśnie, nie trzyma obrotów. Zaczynało się to stopniowo od utraty mocy. Podczas jazdy z podłączonym kompem urządzenie pokazywało że paliwo nie dochodzi. Wtryski sprawdzone i jest w miarę ok, jednak samochód świruje. Wymieniony intercooler z nowym rdzeniem nie  pomógł. Podczas pierwszego rzucenia palenia pomogło odpalenie na PLAK na 1 dzień. Inny mechanik też tak zrobił i też na jeden dzień pomogło, natomiast zasugerował aby wymienić obudowę/podstawę filtra paliwa bo coś pompka ręczna "dziwnie chodzi".  Błędów brak, przepływka ok, paliwo markowe, filtry świeże. Zastanawiam się czy egzorcysty nie wezwać, bo to niemożliwe żeby nikt nie potrafił zdiagnozować tego problemu. Czekam na zamówioną podstawę filtra, ale jestem otwarty na sugestie doświadczonych kolegów, za które z góry serdecznie dziękuję - Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, nekoro napisał:

Witam. Czytam forum i nadal nic nie wiem. Mój 2,2 Di 2002 r. Jeździł pięknie ale przestał. Objawy - odpala i gaśnie, nie trzyma obrotów(...)

Zmień podstawę i zobaczysz czy się naprawi, bo moim zdaniem tak. Pod warunkiem że część którą zamówiłeś jest nowa, lub sprawna używka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, są postępy. Mianowicie podstawa filtra zmieniona i pomogło:D.... na 2 dni:mad::iiam:. Kolejny krok to podmiana zaworków SVC na inne z toyoty, używane i na razie jest ok przez kilka dni. Pojeżdżę do końca tygodnia i zobaczymy czy będzie egzorcysta czy nowe zaworki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Pompa wymieniona na inną, na obecną chwilę jest ok, oby tak zostało.

P.S. dla osób borykających się z dzwoniącym hałasem z rozrządu podczas przyspieszania polecam sprawdzić obecność plastikowego ślizgu na pokrywie rozrządu. U mnie poprzedni wymieniacz tego nie założył, co wyszło podczas wymiany pompy. Zamówiłem używaną pokrywę z tymże ślizgiem i jest zdecydowana różnica (nowy ślizg w ASO 350 zł:blink:). Napiszę o tym w odpowiednim temacie. PZDR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witajcie,

U mnie jest ten sam problem. Auto 2004r. 2,2 DCi.

Check Engine pokazuje błąd P0089 a dodatkowo też P0336, występuje utrata mocy silnika po zatrzymaniu na światłach. Ponownie odpalenie rozwiązuje problem tylko na chwilę. Jakiś czas temu skasowałem błąd i problem ustał na kilka miesięcy, ale powrócił ponownie. Tym razem ręczna procedura kasowania błędu nie pomaga. Check Engine świeci się cały czas. Gdy patrzę na początki tego problemu to pojawił się on w momencie gdy na zimnym silniku musiałem dawać duże obroty (wyjeżdzajac na spore wzniesienia). Ale wtedy problem pojawiał się tylko na zimnym silniku i ponowne odpalenie pomagało na dłużej. Teraz problem wystepuje cały czas. 

Czytałem uważnie cały watek i wydaje się ze nasze problemy kraza wokół podobnych przyczyn. Do mnie najbardziej przemawia czujnik ciśnienia paliwa i ta pompka pośrednia przy zbiorniku paliwa. Od tego chyba zacznę diagnostyke. Jesli jednak ktoś ma inne sugestie to prosba o pomoc.

Pewnie troche to potrwa ale jak rozwiąże problem ze swojej strony dam znać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć, wczoraj zona wracała ze szczecina do domu i x-trail stracił moc i zaczął lekko dymić wiec dzwoni do mnie a ja mowie jedz dalej bo pewnie filtr dpf się wypala. 3 km od domu coś strzelilo pod maska i zapaliła się kontrolka oleju, zjechała na pobocze i zgasiła silnik. Po doholowaniu do domu okazało się ze nie ma bagnetu oleju a olej wybryzgalo. Dzisiaj sprawdzilem filtr powietrza i jest czysty. Gdzie szukac przyczyny spadku mocy i wyrzucenia oleju z bagnetem? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem olej i filtr i odpalił od strzała. Duzo oleju czarnego wyciekło z okolic turbo i coś  rzęzi od  strony  turbo. Teraz to tylko laweta i do mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Moi drodzy myślę, że temat aktualny dla:

Nissan x-trail 2.2 dci 2005-2006 brak mocy

Zakładając opisane przez was w większości objawy na przestrzeni czasu to może to być:

1. Czujnik ciśnienia paliwa Denso 6100 (499000-6100, 4990006160)
- widać go patrząc od przodu jest po lewej stronie za intercoolorem na listwie CR

2. Zawór pompy SCV (DCRS300120 - w silniku 2.2 DCI jest jeden podłużny zawór)
- znajduje się na pompie wtryskowej paliwa wysokiego ciśnienia, zobaczyć go można po środku ok 30-40cm za intercoolerem czyli od strony podszybia, używając lusterka i latarki można go łatwo zobaczyć, dojście trudne

Opcjonalnie (bardzo rzadko) może to być:

- Filtr paliwa (często zapychają się)
- Czujnik przepływu powietrza, przepływomierz (226807S000)- znajdujący się przy filtrze powietrza
- Pompa wtryskowa paliwa (294000-0123), czyli pompa wysokiego ciśnienia
- Pompka paliwa przelewowa (170408H800, 170408H80A) znajdująca się z tyłu podwozia bodajże po środku zbiornika paliwa w metalowej osłonie.

Przy wykluczeniu:
Turbiny,
Koła pasowego,
Wtrysków

Będzie bardzo miło jeśli podzielicie się dokładnym rozwiązaniem waszych problemów
przyczyniając się do rozwoju naszej społeczności Nissansklub.pl

czujnik cisnienia paliwa xtrail 2.2 dci 2005.jpg

Zawór pompy SCV Nissan x-trail 2.2 dci 205.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Ogarnął ktoś? Walczę od kilku miesięcy, ostatnie co mi zostało do zmiany to pompa wtryskowa i jak to nie będzie rozwiązaniem problemu to się poddaję i niech stoi-nie sprzedam bo wpakowałem kupę kasy-nowe wtryski, rozrząd, turbo, zawór ciśnienia w listwie, sprzęgło, czujnik położenia wału..Jedyne co znalazłem w serwisówce to że na wolnych obrotach ma być ciśnienie paliwa 300-400 bar a u mnie jest 230-260..Z tym że serwisówka od silnika 114km a ja mam 136..

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...