Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Obroty podczas jazdy czy to normalne?


luxik123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

X trail 2.2 di 115KM

na biegu jałowym silnik wkręca się na maksa do czerwonego nawet po za czerwone, a podczas jazdy max do 4000 obr czy jest to normalne?

Wymienione filtry paliwa i powietrza oraz przeczyszczony kolektor ssący oraz wymieniony EGR.

Turbina sprawdzana wszystko z nią okey.

I jeszcze zauważyłem że jak podczas jazdy wcisnę mu więcej pedału gazu to się jakby mulił,  a jak mu wciskam powoli stopniowo to się lepiej zbiera.

Założony także jest POWERBOX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób była sprawdzana turbina ? 

Próbowałeś podpiąć komputer w trakcie jazdy i sprawdzać ciśnienie doładowania itp ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy samochodem poruszasz się w jakiejś próżni? Opór powierza i inne opory toczne w praktyce nie pozwalają na wkręcenie sie powyżej 4000 obrotów.

Zrobisz to na hamowni, gdy samochód stoi i nie działa na niego opór powietrza, ale na trasie Ci się to nie uda.

Zobacz na załaczony wykres dla twojego silnika. Przy 4000 obrotów samochód ma tylko 2/3 mocy a opór powietrza o ile pamietam rośnie do kwadratu prędkości.

 

Postaw samochód na cegłach, a pewnie wtedy kołami w powietrzu dobijesz do 4000 obrotów.

 

post-20227-0-89286000-1478462527_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy samochodem poruszasz się w jakiejś próżni? Opór powierza i inne opory toczne w praktyce nie pozwalają na wkręcenie sie powyżej 4000 obrotów.

Zrobisz to na hamowni, gdy samochód stoi i nie działa na niego opór powietrza, ale na trasie Ci się to nie uda.

Zobacz na załaczony wykres dla twojego silnika. Przy 4000 obrotów samochód ma tylko 2/3 mocy a opór powietrza o ile pamietam rośnie do kwadratu prędkości.

 

Postaw samochód na cegłach, a pewnie wtedy kołami w powietrzu dobijesz do 4000 obrotów.

 

22di_wykres_power.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy samochodem poruszasz się w jakiejś próżni? Opór powierza i inne opory toczne w praktyce nie pozwalają na wkręcenie sie powyżej 4000 obrotów.

Zrobisz to na hamowni, gdy samochód stoi i nie działa na niego opór powietrza, ale na trasie Ci się to nie uda.

Zobacz na załaczony wykres dla twojego silnika. Przy 4000 obrotów samochód ma tylko 2/3 mocy a opór powietrza o ile pamietam rośnie do kwadratu prędkości.

 

Postaw samochód na cegłach, a pewnie wtedy kołami w powietrzu dobijesz do 4000 obrotów.

 

attachicon.gif22di_wykres_power.jpg

 

Bez przesady. Uważasz ,że  x-trail z silnikiem diesla na najwyższym biegu nie jest w stanie rozbujać się powyżej 4tyś obrotów ? 

Poza tym autor nic nie mówił o  nie wkręcaniu się przy najwyższym biegu tylko ogólnie. A 2,2di powinien ja wszystkich biegach iść powyżej 4 tyś obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykresy są raczej z hamowni a nie z trasy. Skoro na hamowni dojechali z obrotami do około 4300, to uważam że na trasie 4000 obrotów może być wartością graniczną.

Nic nie wiemy o stanie samochodu, ale skoro ma ponad 10 lat to raczej nowym nie jest.

 

Po za ty ja także popełniłem błąd przy odczycie wykresu, bo przy 4000 obrotów samochód ma 2/3 momentu na kołach, a nie mocy jak napisałem. Moc przy tych obrotach ma maksymalną.

 

Pod poniższym linkiem podane są teoretycznie maksymalne prędkości na poszczególnych biegach dla tego samochodu (o ile dobrą wersję wskazałem).

http://www.automobile-catalog.com/car/2001/2314805/nissan_x-trail_2_2_di_sport.html  (następnie wcisnąć przycisk "Continue to detailed specs & photo --->>")

 

 

Teoretycznie na 3-ce powinien dociągnąć do 100 km/h, na 4-ce - 133 km/h. Jak ktoś chce sobie pokatować samochód to zawsze można to zweryfikować.

Niestety wyższe biegi na legalu można sprawdzić tylko u sąsiadów Niemców :)

 

Tak jak wcześniej pisałem "na cegłach" może się wkręcić na większe obroty.

Tylko żeby potem nie było pretensji, że od kół zimówek się odkleił bieżnik, bo koło weszło na obroty jak przy prędkości 250 km/h a indeks opony był do 160 km/h :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem na  hamowni dojechali do 4300 bo potem moc spada więc nie ma sensu dalej mierzyć , co nie oznacza ,że po przekroczeniu mocy maksymalnej auto już nie przyspiesza. 

Ten link co wkleiłeś przenosi mnie do jakiejś strony z danymi BMW,  szukałem tam x-traila i znalazłem ale z skrzynią automatyczną. 

 

Natomiast nie o tym chciał rozmawiać autor tematu. Ma problemy z  źle chodzącym silnikiem ,który przy obciążeniu nie wkręca się na obroty.

Wracając do tematu. Pedał wciskany szybko powoduje dławienie u kolegi- jest to system drive by wire czyli odpada zalewanie czy zbytnie zubożenie mieszanki przy gwałtownym wciśnięciu pedału.  

Ja bym zaczął od sprawdzenia porządnego turbiny , sterowania turbiną. Podczas jazdy ciśnienia doładowania, ciśnienia paliwa itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gorzej teraz wkręca się tylko do ok 3500obr a na luzie do niecalych 4 i jak prztrzymam pedal z czasem spada, wczesniej krecil do ponad 5000obr.

Zaczął też kopcic na czarno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić przeplywomierz odpiąć go przy wtyczce i zobaczyć czy się wkręca?

Po odpieciu kostki od przeplywomierza nic się nie zmienia i podczas odpinania i podpinania silnik nie reaguje

Brak błędów o przeplywce na komputerze diagnostycznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne , mój DCI po odpięciu przepływomierza nie pozwala się wkręcić powyżej  dwóch albo trzech tysięcy obrotów obojętnie czy na luzie czy podczas jazdy. Ale może Di ma inaczej. 

Kup sobie jakiś obd2 bluetooth za  30zł  i telefonem odczytasz błędy oraz parametry podstawowych czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam komputer diagnostyczny obd2 za 500 zł i nie wykrywa żadnych błędów.
Dzisiaj już wkręcał się na luzie i na biegach normalnie, po trasie 100km to samo.
Raz jest wszystko okej nie kopci w ogóle i się wkręca na obroty, a za chwilę zaczyna kopcić na czarno i się nie wkręca.
Moim zdaniem może zanieczyszczać się przepływomierz powietrza.
Zauważyłem także, że z odmy po zagrzaniu się silnika leci biała para i poci się delikatnie olej, lecz oleju w silniku nie ubywa wgl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam komputer diagnostyczny obd2 za 500 zł i nie wykrywa żadnych błędów.

Dzisiaj już wkręcał się na luzie i na biegach normalnie, po trasie 100km to samo.

Raz jest wszystko okej nie kopci w ogóle i się wkręca na obroty, a za chwilę zaczyna kopcić na czarno i się nie wkręca.

Moim zdaniem może zanieczyszczać się przepływomierz powietrza.

Zauważyłem także, że z odmy po zagrzaniu się silnika leci biała para i poci się delikatnie olej, lecz oleju w silniku nie ubywa wgl

ta biała para czy to aby nie płyn chłodzący?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem także, że z odmy po zagrzaniu się silnika leci biała para i poci się delikatnie olej, lecz oleju w silniku nie ubywa wgl

Możesz opisać dokładniej?

 

 

ta biała para czy to aby nie płyn chłodzący?

Właśnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro masz czym zdiagnozować to sprawdź doładowanie turbiny podczas jazdy no i czy płynu nie ubywa. Przy obecnych temperaturach może być złudne parowanie na biało.   Musiało by sporo ubywać aby nie wkręcał się na obroty i raczej nie było by to  czasami mniej a czasami bardziej. Płyn sprawdź czy czysty jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy usterki "braku mocy" znikają zaraz po wyłączeniu i włączeniu zapłonu ponownie?

.......... oraz wymieniony EGR.

................

 

Po wymianie EGR'a ( o czym pisałem tutaj) trzeba było przeprogramować pompę i wskazać jej nowe warunki pracy i parametry wejściowe nowego zaworu. To pomogło.

Co do nieszczelności w układzie smarowania i chłodzenia, wystarczy sprawdzić "wizualnie jakość" oleju odkręcając korek wlewowy, czy nie ma tam jasnego osadu oraz kontrolować poziom płynu chłodniczego (w tych samych warunkach) na zimnym silniku. Jeżeli nie ubywa ani nie przybywa to nie szukałbym przyczyny tutaj.

Podjedź do dobrego diagnosty, który podłączy się komputerem i zresetuje pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam odpaliłem rano tego xtraila, rozgrzał się i przegazowałem wszystko okey wkręca się do ponad 5000obr. pojechałem w trase zrobiłem 150km i bestia na każdym biegu dociągał do 5000obr. baja.

i zostało mi ostatnie 30km do domu zaczął przeraźliwie kopcić na czarno-szary  dym i spadać z obrotów (odcinało mu moc) jade np trójką 60km/h i odcina moc za chwile moc wraca i po chwili spada z obrotów i gaśnie.

odpala od strzała trzyma obroty wkręca się do ponad 5000obr/min i kopci a jak ruszam i ujade np 200m odcina moc i gaśnie i tak nonstop.

Zcholował mnie do domu kolega. wsiadłem spowrotem do nissana i znowu nie kopci wgl i wkręca się na obroty na każdym biegu do 5000obr ani się nie zamula ani ni dusi nic jakby wszystko było oke. Podejrzewam ze niedługo znowu powróci kopcenie i odcinanie mocy.

powierzyłem ciśnienia komputerem diag obd2. podczas gdy chodzi normalnie :

na biegu jałowym : siłownik ciśnienia paliwa na listwie: 34mpa przy 4000obr/min 68-70mpa

podczas jazdy: od 4000obr/min do 5000obr/min na 5 biegu 150km/h 118-120mpa tak jest także na każdym innym b iegu powyżej 4000obr/min

objętość powietrza wlotowego na biegu jałowym wacha się 250-280mg czasem spadnie do min 190mg na ułamek sekundy, przy 4000obr/min 370mg i nawet się nie zawaha

będę jeszcze chciał pomierzyć te parametry gdy znowu będzie mu odcinać moc ale jak narazie jeździ 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro objawy przychodzą i odchodzą to wskazuje to na problemy z elektryką a nie mechaniką. Najgorsze awarie to takie ,które przychodzą i odchodzą bo nie wiadomo za co się zabrać. 

Na prawdę komputer nie znalazł żadnego błędu ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne wskazania przepływomierza, w mg/s? Wszyscy raczej podają w gramach na sekundę i na jałowym powinno tego być ok 7-8g/s dla diesla 2.2 L. Może twój zawyża wskazania i stąd kopcenie na czarno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędów nie ma żadnych.

Rozumiem ze przez elektryke może mu odcinać moc i będzie gasl , ale elektryka ma cos do strasznego kopcenia silnika?

A odcinanie mocy pojawia się razem z kopceniem

Bo do czasu gdy wszystko z nim okey nawet delikatnie nie przydymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy w elektryce i podaje za dużo paliwa albo w nieodpowiednim momencie i będzie kopcił.  Zaczął bym również od przepływomierza  potem czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej

 

Kiedyś miałem problem z gasnącym silnikiem ( ale bez kopcenia) przez niedokręconą masę do silnika obok czujnika ciśnienia  ( czasami nie zwierała dobrze i silnik gasł a po chwili dał się normalnie uruchomić ) A niedawno z bezpiecznikiem silnika ( niby dobry a nie stykał zawsze i było trzeba doginać piny w gnieździe ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyszczę przepływomierz i go sprawdzę, i posprawdzam wszystkie kostki na silniku może i racja bo dzisiaj cały dzień nissan chodzi normalnie zrobiłem już 200km i cały czas lata jak głupi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...