Grimis Opublikowano 25 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2016 Cześć, czy ktoś z was spotkał się z następująca dolegliwością, która w moim SR20DE występuje od niedawna najczęściej na ciepłym silniku. Otóż, np przy zmianie biegu, gdy puszczam pedał gazu, wciąż przez kilka sekund trzyma obroty na poziomie 2-3 tys i później spadają do 1000. Na zimnym tego problemu nie zaobserwowałem. Jadąc na którymkolwiek biegu, mogę puścić gaz a auto wciąż będzie trzymać prędkość i dopiero po kilku sekundach odpuści. Co nawala? co wymienić? Dzięki i pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Temat był poruszany na for....wyszukiwarka...tyko się leniem jest.... Możesz zrobić 3 zabiegi...jeśli nie ma błedów... 1. Sprzawdzić czy w skrzyni biegów czujnik położenia begu jałowego prawidłowo zamyka i otwiera obwód podając info do Ecu o położeniu biegów i podtrzymaniu rpm. Uprzednio oczyszczając styki wtyczki i czujnika. 2. Sprawdzić odczyt temperatury pracy silnika i j.w.w. uprzednio czyszcząc styki czujników temp.( blok silnika, chłodnica) Jesli tu masz coś zwalone, oczywiście wymjana. Jeśli ok jedziemy dalej... 3. Masz rozjechaną mape i za ubogą mieszankę. I tu korzystając z zaistniałej sytuacji należy; Najlepiej zdemontować kolektor sący i przepustnicę. Wyczyścić. ( często w łaśnie po takim zabiegu występują w.w. przypadłości). Zdemontować Egr i wyczyścić. Najlepiej jednak zaślepić i zemulować opornikiem. Czyli wylkuczyć go. I jazda na podłaczenie się pod N.Consult II celem przesoftowania ustawień do wartości fabrycznych i prawidłowej adaptacji położenia przepustnicy. Żadna nanualna adaptacja utawień przepustnicy, nauka wolnych obrotów. To stek bzdur, o kant D...można to potłuc i wsadzić mjędzy bajki. Tak się robiło w Polonez i innych gdzie było potencometru wychyłu przepustnicy tak zwanego" krokowca" Pzd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimis Opublikowano 11 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Dzięki serdeczne za podpowiedz! Teraz wiem gdzie rece wlozyc, moja pierwsza mysl byla taka zeby przepustnice czyscic. Teraz zrobie to kompleksowo. Pozdrawiam i raz jeszcze dzieki. Koledzy,muszę sie podzielić przebiegiem i wynikami moich dociekań i napraw.Mam nadzieje ze ktoś w przyszłości z tego skorzysta.Dlugo mi zajęło znalezienie przyczyny problemu jaki miałem w swojej Primerze.Objawy byly następujące:przy wysprzęglaniu. np w momencie jazdy i przełączania na wyższy lub niższy bieg oraz na biegu jałowym, obroty otrzymywały sie na poziomie 3000 a nawet 4000 rpm. Czasem spadaly, do 1500, falowaly i zatrzymywaly sie na 1300 rpm. Jazda po miescie byla koszmarem.Umyciu przepustnicy nic nie pomogło.Przeczytałem chyba wszystkie posty na tym forum, ktore w jakikolwiek sposób dotyczyły mojego problemu. Przy okazji wyedukowalem sie jak czyścic przeplywke, mierzyc napiecia na na przeplywce i TPSie. (okazały sie sprawne).W tym miejscu bardzo dziękuje za to, ze dzielicie sie wiedzą.Mechanicy do ktorych jezdzilem chcieli po kolei wymieniac wszystkie czujniki włącznie z tym od położenia wału. Generalnie niewiele pomogli, i bylo blisko by opróżnili mój portfel.A problem lezal... w zacinającej sie lince gazu.Dokładnie w miejscu gdzie wychodzi od pedalu gazu do komory silnika. Doszedłem do tego pewnego razu gdy silnik trzymal obroty i wtedy zauwazylem ze przepustnica jest niedomnknieta. Ręczne domnkiecie natychmiast dalo niskie obroty.Mysle ze w przypadku objawu związanego z utrzymywaniem sie wysokich obrotów, sprawdzenie tejże linki powinno byc pierwszą rzeczą do zrobienia.Moi mechanicy na to nie wpadli, ale w miedzy czasie zdązyli mi wymienic czujnik spalania stukowego Aktualnie po testach, Primera przepieknie smiga, na wolnych, na rozgrzanym ma przepisowe 750 rpm.Pozdrawiam serdecznie i życzę przysłowiowej szerokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.