Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Upływ prądu i problemy z odpaleniem


ntrac

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Od miesiąca jestem posiadaczem (jak na razie niezbyt szczęśliwym) Nissana Primery P12 (rocznik 2004, benzyna 1.8). Niezbyt szczęśliwym, bo jak na razie mam z nim więcej problemów niż samej jazdy, ale mam nadzieję, że z Waszymi podpowiedziami to się zmieni.

 

Wcześniejszych problemów nie będę opisywał, jedynie ten obecny. Parę dni temu zupełnie rozładował mi się akumulator - tak że nawet nie dało się auta otworzyć "pilotem". Wyciągnąłem akumulator, naładowałem trochę i sprawdziłem multimetrem, czy nie ma jakiegoś upływu prądu. Niestety jest - 600 mA... Znalazłem bezpiecznik (80 A), którego wyciągnięcie niweluje upływ prądu. Odpowiada on niestety za stacyjkę (pewnie nie tylko za nią, ale nie znalazłem dokładnych danych na ten temat). Jego oznaczenie to "BATTERY IGN 1", dodałem w załączniku zdjęcie.

 

I tutaj moje pytania:

 

1) Czy ktoś posiada informacje na temat bezpieczników - który dokładnie za co odpowiada? Szukałem na forum, ale znalazłem tylko dla innych modeli i niestety sporo się różnią od mojego. Oczywiście w szczególności chodzi mi o ten wspomniany "BATTERY IGN 1", ale jeśli ktoś jest w stanie wskazać opis także pozostałych, byłbym ogromnie wdzięczny.

 

2) Miał może ktoś podobny problem z tym obwodem? Jeśli tak, co było przyczyną upływu prądu i jak sobie poradził?

 

Ciąg dalszy historii jest następujący: po naładowaniu do pełna akumulatora auto wciąż nie odpala (po przekręceniu kluczyka silnik się kręci, momentami dostaje jakby małego kopa, ale nie daje rady "zaskoczyć"). Dokładnie to samo jest, kiedy podpinam się kablami pod inny akumulator. Być może "gdzieś coś przymarzło"... Inni podpowiadają problem z filtrem paliwa lub pompą paliwa.

 

Wcześniej auto odpalało raczej bez problemów, przy odpalaniu problemy zaczęły się pojawiać przez rozładowany akumulator (on sam był już sprawdzany - jest w porządku), ale to raczej wina upływu prądu, o którym wcześniej nie wiedziałem. Jak na razie więc auta nie mogę w ogóle odpalić, ale przypuszczam, że upływ prądu i ten nastały problem z odpalaniem to dwie osobne kwestie. I tutaj trzecie pytanie:

 

3) Czy te dwa opisane wyżej problemy (upływ prądu, brak możliwości odpalenia auta po naładowaniu akumulatora) mogą mieć ze sobą związek?

 

Na autach nie znam się w ogóle, więc z góry przepraszam, jeśli pytania są trywialne. Upływ prądu też stwierdziłem tylko dzięki uprzejmości i pomocy kolegi. 

 

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki, z góry dziękuję!

 

Pozdrawiam

Mariusz

post-103245-0-23756900-1484076231_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna z koncepcji która mi się oda razu nasunęła i mogłaby łączyć te dwie sprawy to zawieszona centralka alarmowa (o ile oczywiście posiadasz alarm), odcina pompę lub zapłon no i dodatkowo może generować duży pobór prądu. Kolejna kwestia to sam pomiar poboru, czy wyglądało to mniej więcej tak, że najpierw został wpięty w obwód amperomierz potem zamknięte wszystkie drzwi oraz wciśnięta krańcówka maski i wtedy zamknięcie z pilota drzwi, odczekanie około minuty żeby alarm się uzbroił i dopiero wtedy można odczytywać w miarę realny pobór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Hondzie znalazłam taki opis:  BAT z IGN1 (BATtery z IGNition1) - włącza kierunki, zasilanie deski, zegarek, zapłon i ECU oraz inne drobne odbiorniki 

 

Nie wiem czy to coś Ci pomoże ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Jest dokładnie tak jak napisała SKY - z bezpiecznika "H" o wartości 80A zasilane są (patrz załącznik):

* akcesoria (zapalniczka, podgrzewanie lusterek) po przekaźniku, co w stanie bez kluczyka nie powinno pobierać prądu

* urządzenia po zapłonie (Ignition Relay), które również bez kluczyka nie powinny być zasilone

* obwód oświetlenia kabiny, centralka alarmowa etc. z bezpiecznika nr 13 pod kolumną kierowniczą o wartości 10A

* obwód kierunkowskazów, tempomatu, licznika, blokady drzwi, Immobilizera (NATS), sterownika klimatyzacji, etc. z zabezpieczenia nr 12 o wartości 10A

Te dwa ostatnie obwody należy wziąć pod uwagę przy analizie prądu upływu.

 

Zwróć uwagę, że po zamknięciu pojazdu pilotem, jeszcze przez pewien czas pracuje moduł komfortu (tzw. Smart Entrance Control Unit) pobierając więcej energii z akumulatora i dopiero po chwili przechodzi w tryb zmniejszonego poboru mocy.

 

PS.

... jeszcze wentylator klimatyzacji jest zasilany z 80A bezpiecznika ale przez przekaźnik Blower Motor Relay, ale ten obwód również można wykluczyć, gdyż jest on aktywny po kluczyku.

post-93296-0-40596300-1484131746_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo serdecznie dziękuję Wam za szybkie i wyczerpujące wypowiedzi. :-)

 

@Skit: Dziękuję za sugestię. Moja primera nie ma alarmu, ale bardzo dobrze, że zwróciłeś uwagę na to, jak powinniśmy dokonać pomiaru poboru prądu - chyba będzie badanie do powtórki, bo nie na wszystko zwróciliśmy uwagę (o ile dobrze pamiętam zamykałem drzwi pilotem - ale głowy sobie uciąć nie dam - na pewno jednak nie była wciśnięta krańcówka maski, bo... mieliśmy wątpliwości "która to"). Faktem jest natomiast, że tak jak pisał Pixel81, pobór prądu był przez chwilę po podłączeniu akumulatora jeszcze trochę większy i dopiero po paru- może parunastu sekundach się stabilizował na poziomie 600 mA.

 

@Sky, @Pixel81: Ogromnie dziękuję za opisy obwodów. Widać będzie mieć elektryk co sprawdzać, bo samemu raczej ciężko będzie mi z moją wiedzą i umiejętnościami wskórać cokolwiek.

 

Jak się coś uda wyjaśnić, dam znać - może komuś innemu się ta informacja przyda. A na razie dziękuję raz jeszcze za dotychczasową pomoc! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...