Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Odbiór QQ od dealera-na co zwrócić uwagę


stevenson
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Chciałbym się spytać jak długo czekaliście na papiery od dealera?? Mój QQ stoi od soboty na placu u dealera ( KMJ w Gdyni ) i już nie mogę się doczekać odbioru :)

 

2 dni, w poniedziałek rano rozpoczęli procedurę przygotowania dokumentów, we wtorek późnym popołudniem dostałem sms-a, że mogę je odebrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

W poniedzialek odbieram swojego QQ acenta 2.0 benzynka.Zadzwonili w piatek ze auto juz czeka tylko trzeba podpisac papiery :rolleyes: Dodam tylko ze jest to angielska wersja bo mieszkam w UK. :rolleyes:A zamowiony byl 12.01.11 wiec czas oczekiwania podobny jak w polsce

Edytowane przez munio100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ,

Dzisiaj odebralem wyczekanego qq+2 2.0 CDI w salonie w Szczecinie. Wszystko w milej atmosferze i bez zastrzezen. Troche ich tam zjechalo (bedzie chyba wielu uszczesliwionych). Z ciekawosci podpytalem czy wydarzenia z Japonii nie wplywaja na termin dostarczenia aut. I mily Pan poinformowal mnie ,ze cos zaczyna sie opozniac. Tak,ze radzilbym Wszystkim oczekujacym o dowiadywanie sie co by nie zostac wytrzelonym w powietzrze z data odbioru NOWEGO autka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

Dzisiaj odebralem wyczekanego qq+2 2.0 CDI w salonie w Szczecinie. Wszystko w milej atmosferze i bez zastrzezen. Troche ich tam zjechalo (bedzie chyba wielu uszczesliwionych). Z ciekawosci podpytalem czy wydarzenia z Japonii nie wplywaja na termin dostarczenia aut. I mily Pan poinformowal mnie ,ze cos zaczyna sie opozniac. Tak,ze radzilbym Wszystkim oczekujacym o dowiadywanie sie co by nie zostac wytrzelonym w powietzrze z data odbioru NOWEGO autka

Gratulacje!!! I bezawaryjnego użytkowania!!! Dziękuje za informacje o opóznieniach... a tak z ciekawosci jaki kolor autka Kolega wybrał?

..i do miłego Spotkania na drodze...pewnie nie raz bedziemy sie mijac na ulicach naszego miasta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..... odbieram nówkę Quashqai'a od dilera. Silinik 2,0 dci. Na co zwrócić uwagę przy odbiorze?

 

Należy pamiętać, ze każdy sprzedawca, a takim jest diler, ma obowiązek przed sprzedażą przeprowadzić w samochodzie tzw. "przegląd zerowy". Jest to kompletne sprawdzenie stanu samochodu przed wydaniem klientowi. A więc lakier, stan oleju, zbieżność, ciśnienie w oponach, mocowanie elementów podwozia itd. Sprzedany samochód praktycznie musi sie nadawać do bezpiecznej jazdy już po wyjeździe z salonu. Mamy też prawo (czytam tu na forum o braku konserwacji, poluzowanych czy krzywo zamontowanych obudowach itd.) zażądać przed odbiorem podniesienia samochodu na podnośniku i obejrzenia sobie go od spodu. Przeciez samochód to zwykły towar, a towar w sklepie mamy prawo ogladac. Jeśli coś zauważymy mamy prawo odmówić odbioru do czasu uzupełnienia, usunięcia braków. Choćby braki w konserwacji. Za to biorą pieniądze i to nie małe. Nie należy dać sie zbyc pod pretekstem, ze na pierwszym przegladzie ...... itd. Przecież nie musimy na przeglad jechac do tego dilera który nam sprzedał autko, a inny moze powiedzieć ze sami cos kręcilismy.

Edytowane przez Author53
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mój już dotarł do salonu :-) Podobno z opłaconą akcyzą - czy to możliwe?

 

 

Nie wiem o co pytasz? Czy o akcyze czy o to czy dotarł?

Akcyza jest na pewno opłacona bo taki jest wymóg. Przy odbiorze dostaniesz takie oswiadczenie Pana Istvana Szalatnyai o opłaceniu akcyzy, który działa w imieniu NISSAN.

A czy dotarł? Trzymam kciuki aby tak było :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość radziozet1

Witam! Jak najbardziej w temacie:

Wczoraj (18.08.20011) odbieraliśmy QQ w salonie przyguccy w Łodzi. Miłe wrażenie jakie swoją postawą i cierpliwym odpowiadaniem na "setki" naszych pytań podczas dwóch długich wizyt poprzedających decyzję o zakupie wypracował sprzedawca w salonie, zostało ZMIAŻDŻONE!!! 30 sekundową rozmową z jakimś "chamem" z serwisu.

Przy odbiorze samochodu zadałem wydaje mi się racjonalne pytanie o rozstaw śrub w kołach (nieuchronnie zbliży się zima i trzeba będzie przełożyć kapcioszki) abym mógł kupić odpowiedni, drugi komplet kół. Sprzedawca po wydaniu nam samochodu i podpisaniu przez nas dokumentów poprosił innego pracownika o udzielenie mi informacji (sam poszedł obsługiwać innych kientów (zapewne w sposób równie miły jak nas) .

I od tego momentu zajechało Bareją. Wyszedł z zaplecza jakiś szczyl z pełną gębą żarcia. Na moje pytanie o rozstaw śrub odpowiedział aroganckim tonem, że koła to ja mogę kupić u niego w salonie, że nie zna rozstawu śrub i że "nie ma obowiązku mnie o tym (rozstawie) informować".

Rozumię, że salon posługuje się nr katalogowymi ale dla klienta, który pozostawia tam przed sekundą blisko 100 tys. zł możnaby się wysilić i ustalić tak banalną zdawałoby się sprawę. Mam tylko nadzieję, że sytuacja ta nie jest zapowiedzią dalszych moich zmagań i perypetii z serwisem nissana w łodzi w przypadku najbliższego przeglądu lub (odpukać) awarii.

Piszę o tym, bo mam nadzieję, że ktoś z właścicieli lub kierownictwa salonu przeczyta mój post i przynajmniej przeprowadzi męską rozmowę z tym pracownikiem. Ja osobiście taką "wizytówkę firmy" w najlepszym przypadku oddelegowałbym do zamiatania podjazdu. (no chyba, że jest to synek albo jakiś pociotek właściciela - wtedy po prostu zabroniłbym mu wychodzenia z zaplecza i kontaktu z klientami). Ale to nie moje tylko właściciela zmartwienie.

Jedna nauczka i przestroga dla kupujących - żądać odpowiedzi na wszystkie pytania przed podpisaniem odbioru pojazdu!!!

Pozdrawiam czetelników i członków forum.

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna nauczka i przestroga dla kupujących - żądać odpowiedzi na wszystkie pytania przed podpisaniem odbioru pojazdu!!!

Wiesz, tych pytań to można mieć mnóstwo przed i po podpisaniu odbioru. Ja generalnie odpowiedzi na pytania wolałem znaleźć w necie i instrukcji, niż zdawać się właśnie na m.in. takich "techników".

Ten gość co zachęcał cię i oddawał ci samochód to ja na nich mówię "ludzie z pierwszej linii" powiedzmy taka wizytówka salonu od spraw sprzedaży nowych samochodów. Jego wiedza (oczywiście nie tyczy się to wszystkich) ogranicza się do wiadomości umieszczonych na ulotkach (tych kserówkach stojących przy samochodach).

BTW .. brat kiedyś opowiadał jak kiedyś był zatrudniony dużym salonie RTV i miał chodzić i doradzać tym niezdecydowanym co mają kupić. Szkolenie prowadzone przez ten sklep polegało na tym, że na pytanie klienta czym się różni jeden TV od drugiego miał czytać z kartki przy TV i podawać różnicę. Sklep był zadowolony jak on opanował te karteczki i był wtedy uznawany za alfę i omegę :rofl::dribble:

Jak dla mnie w twoim przypadku było podobnie. Na twoje pytanie techniczne facet od sprzedaży nówek, poprosił magazyniera lub warsztatowca by udzielił ci fachowej odpowiedzi. No cóż jaki fachowiec taka odpowiedź. A wystarczyłoby kończąc tą kanapkę :whistle: wklepać w komputer www.oponeo.... i wszystko byłoby jasne.

Dlatego ja mam taką zasadę, że chcąc kupić sprzęt za większą kasę i na dłuższy czas (samochód, TV, AGD) sam siedzę w necie i filtruję wiadomości a potem uderzam do salonu po konkretną markę i model towaru. I wolę już z "doradcą" nic nie dyskutować nad jakością itd danego towaru. Hmmm ktoś powie, że jak masz czas to siedzisz w necie... Czasu nie mam ale jak to mówią doba ma 24h, może się mniej wyśpię ale fachowe odpowiedzi na moje pytania na pewno uzyskam.

 

Pozdr

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissanowi Qashqai sprzedaje się ciągle jak świeże, ciepłe bułki więc na x klientów niezadowolonych z obsługi w salonach leją z góry na dół; wszelkie infolinie przyjmujące skargi są obsługiwane przez ludzkie roboty. Do tego niewątpliwie obok dealerów dbających o obsługę klientów są też tacy, których pracownicy zachowują się ciągle jak w minionej epoce PRL.

 

Jakiś czas temu zostawiłem ponad 70.000 i również traktowano mnie jak intruza, dopiero jak sobie kąśliwie porozmawiałem z szefem to zmienili front KMJ Kaszubowscy Gdańsk.

 

Najważniejsze, żeby 4 kółka się podobały, nie psuły się, a jeśli chodzi o pytania to mamy siebie na forum :)

 

I na koniec co do poruszonej wyżej przez kolegę kwestii profesjonalizmu sprzedawcy, wiedzy o sprzedawanym towarze to też to zauważam. Niekompetentni w serwisie, w salonie. Zatrudniają do sprzedaży kobietę, która tylko recytuje z pamięci prospekt (z całym szacunkiem), w serwisie nie mają pojęcia np. o normach olejowych. Najgorsze, że w innych branżach podobnie, w odzieżowym pracują studenci w ramach pierwszej pracy, ci sami kelnerują, remontują, itp, itd.

 

Szerokości ;)

Edytowane przez paba
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie, proszę o pomoc!

 

Zamówiłem auto, od ponad 2 tygodni jest w salonie, a ja nie mogę go kupić, ponieważ nie ma dokumentów. Nie mogę auta zarejestrować, bo nie ma karty pojazdu. Dealer podaje mi nowe terminy odbioru auta, a każdy który się zbliża, tuż przed wizytą mam telefon, że jeszcze dokumentów nie ma. Jak to jest, skąd te dokumenty jadą do dealera, a może ktoś zgubił dokumenty i grają na zwłokę. Też tak mieliście. Jestem z Łodzi ... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież ci napisałem, że tak może być

 

jest samochód fizycznie, będą i dokumenty, trzeba się uzbroić w cierpliwość

 

cierpliwości pedagogu drogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój przypadek wyglądał następująco:

- w połowie lutego (środa) telefon od dilera z przeprosinami że miesiąc wcześniej dzwoni niż w umowie wskazane ale w sobotę przybędzie mój samochód i czy jestem zainteresowany (bo nie wie czy ściągać papiery);

- ja z wrażenia i niespodziewanego newsa że i owszem, ale że po niedzieli będę osobiście w salonie i ustalimy szczegóły.

- w poniedziałek melduję się osobiście w salonie i pytam się co i jak i że brak opon zimowych a śniegu 0,5m :))

- diler mówi że samochód stoi na zapleczu firmy, papiery będą w połowie tygodnia i będzie gotowy do odbioru.

- we środę pobrałem papiery z salonu, we czwartek od rana rejestracja, dostarczenie blach i papierów do dilera i po powrocie z pracy wyjazd samochodem z salonu.

Mega pozytyw i każdemu tego życzę.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak bywa. ja załatwiałem sprawy trzy dni. Przyjechało autko wraz z papierami. Sam diler był zdziwiony bo zazwyczaj przychodzi autko a papiery po tygodniu. Diler nie ma wpływu na dostawe aut i papierów. On w naszym imieniu złozył zamówienie i tyle mógł zrobić. Co z tego że samochód stoi na placu jak nie ma dokumentów o akcyzie czy homologacji. Mozna tylko poogladać :)

Edytowane przez Author53
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pewnie nie wszyscy wiedza, ale moze sie przyda ta informacja dla tych ktorzy czekaja na nowy samochod. Otoz dla pewnych grup zawodowych (lekarze, nauczyciele, policja itp.) dają w salonie 11% upustu przy zakupie nowego samochodu, trzeba tylko się o to upomnieć. Oczywiscie nie mozna tego rabatu laczyc z innymi upustami, ale i tak warto z niego skorzystac. Milego kupowania :icecream:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

emerytowany nauczyciel tez mozee liczyc na upust? :D

 

Jak legitymacja jest i jest jeszcze aktualna to myślę że ta opcja podejdzie ale głowy sobie uciąć nie dam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku (działalność gospodarcza - wpis do ewidencji) dostałem 10% i dodatkowo 2% za lojalność (drugi Nissan w firmie). W sumie 12%. Dalej pertraktacje (u kilku dealerów ) nie przyniosły rezultatu, ale i tak jestem b. zadowolony. Rozważałem ASX ale róznica w cenie przy max wyposażeniu Tekna skóra metalik vs ASX Instyle Navi wyniosła 23600!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku (działalność gospodarcza - wpis do ewidencji) dostałem 10% i dodatkowo 2% za lojalność (drugi Nissan w firmie). W sumie 12%. Dalej pertraktacje (u kilku dealerów ) nie przyniosły rezultatu, ale i tak jestem b. zadowolony. Rozważałem ASX ale róznica w cenie przy max wyposażeniu Tekna skóra metalik vs ASX Instyle Navi wyniosła 23600!

Rozumiem,ze rabat oraz odliczenie 6000zl na firme?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ktoś się orientuje dlaczego akurat te grupy zawodowe mają upust? Chciałbym to zrozumieć skąd taki podział? Oczywiście chciałbym też dostać taki solidny upust i stąd to pytanie. Przecież dealer nie dostaje od importera samochodu taniej tylko dlatego, że sprzedaje go pani nauczycielce. Co więc z tego ma?

 

W moim przypadku (działalność gospodarcza - wpis do ewidencji) dostałem 10%

Kupowany na firmę czy na osobę prywatną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretny QQ jest do kupienia za określoną kwotę, nie ważne kim jesteś, tylko jak negocjujesz, grupa zawodowa ma łatwiej bo mają taki upust zapisany w regulaminie i łatwiej zacząć rozmowy z dealerem np. auto kosztuje 70tys zł, leśnik dostanie upust 7000 zł, a zwykły człowiek dostaje 4000 zł bo taka jest promocja, ale te 3000 zł jest jeszcze do stargowania, zależy to od argumentów i umiejętności negocjacyjnych. Auto za 70 tys tak naprawdę jest do oddania za 63 tys zł niezależnie kim jesteś, tylko jak to rozegrasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupowałem na firme (osoba fizyczna prowadząca działalność potwierdzona wpisem do ewidencji). Dało to 10%. Dodatkowe 2% po przedstawieniu dowodu rejestracyjnego Nissana zarejestrowanego na tę samą osobę. Oba rabaty są udzielane nie przez salon ale przez importera. Targowanie z dilerem w moim przypadku mało skuteczne - pierdołki: ~ 500 PLN, dywaniki, bezpłatny montaż akcesoriów (chlapacze, światła dzienne) w sumie może 700 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...