gkowal Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 Padają mi gumy duże w wahaczach i stabilizatorze. Sparciały. Pytanie1: czy kupić cały nowy wahacz? czy starczy same elementy z dużymi gumami? Pytanie2: może ktoś wymieniał i poda firmę albo linka do kompletnych albo wymienialnych elementów Pytanie3: wymienić cały stabilizator czy elementy, czy same gumy? Przeczytaj sobie te dwa wątki: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/88219-t30-polibusze-zawieszenia http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/93770-stuki-w-tylnym-zawieszeniu-i-wymiana-gum-stabilizatora/ Ja na razie posiadam z firmy POLIBUSZE tuleje przedniego wahacza dolne z tulejami metalowymi (po 4szt). Jeszcze nie muszę wymieniać gum w wahaczach, ale już je mam. Kupiłem je bo była okazja z dobra cena Wcześniej wymieniałem gumy stabilizatorów z tej firmy i byłem zadowolony z jakości i to zdecydowało o zakupie gum do wahacza. Ale zdaję sobie sprawę, że po drodze może się jeszcze rozsypać sworzeń wahacza, który teoretycznie jest niewymienialny. Jak będę zmuszony do roboty przy wahaczach to wtedy podejmę decyzję w którą stronę idę, czy szukam nowego wahacza, czy też reanimuję obecny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carbomer Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 Tuleje wahacza firmy zerd są na allegro 40 złotych sztuka. Dużą wymieniałem rok temu, małą miesiąc temu. To tylko kawał gumy w metalowym pierścieniu - nie dorabiajmy teorii. Jeżeli sworzeń nie stuka to jak najbardziej opłaca wymienić się tylko gumy. Gumy stabilizatora - tedgum 30 zeta, wymieniłem po 60 tyś. - niepotrzebnie bo to końcówka drążka kierowniczego stukała. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 13 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2017 Niestety nie kupujcie wahaczy srl. Nie wymierzone dobrze otwory. Skutek=trzeba się zdrowo namęczyć by to pasowało. Raczej lepszy zamiennik (nie widziałem żadnej dobrej firmy typu bosch albo regeneracja oryginału i ja będę szedł w tę stronę. Jednak srl do sx4 pasowały dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalleanka Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Cześć Prawy przedni wahacz zaczął stukać na sworzniu. Wytrzymał 153k km. Zdecydowałem wymienić na MasterSporty, ( chyba że mnie od tego odwiedziecie). Wahacze tego producenta sprawdziły mi się, jak kiedyś pisałem, w pożalsieboże passeratti b5. Cena > połowa Yamato. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Witam, niestety i u mnie zaczyna pukać stworzeń wahacza. Wszyscy twierdzą ze jest niewymienialny. To dlaczego na allegro oferują takie sworznie? http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7117715624 dzwonilem do sprzedawcy i zapewnial ze naprwno jest to stworzeń do t30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Bo to do naprawy "na patencie" wymagającej wycięcia starego sworznia, roztoczenia otworu i wprasowania tego sworznia z allegro. Wraz z robocizną nie wyjdzie wiele taniej niż nowy wahacz. Chyba ,że samemu to ogarniesz. Ja nie polecam bo dookoła oryginalnego sworznia nie ma za wiele materiału i podtoczenie go pod ten zamiennik nie wydaje się bezpieczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Bo to do naprawy "na patencie" wymagającej wycięcia starego sworznia, roztoczenia otworu i wprasowania tego sworznia z allegro. Wraz z robocizną nie wyjdzie wiele taniej niż nowy wahacz. Chyba ,że samemu to ogarniesz. Ja nie polecam bo dookoła oryginalnego sworznia nie ma za wiele materiału i podtoczenie go pod ten zamiennik nie wydaje się bezpieczne Hmmmm a jak to roztoczyc? Chyba tylko jakims frezem grubym. Ja myslalem ze wyskoczy na prasie. Majster stwierdzil ze to sworzeń ale mi wydaje się to dziwne bo puka caly czas nawet jak jade po dobrym asfalcie a sworzen zazwyczaj puka na dziurach. Puscil soki tez lewy amortyzator jest możliwe żeby to on tak hałasował? Jeszcze półtora miesiaca temu byłem na przegladzie i wszystko było w normie i nic nie pukalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Jak wytniesz miseczkę od spodu to i tak zostanie od górny zwężenie przez które wystawał sworzeń, je również trzeba ściąć aby przeszedł nowy na wylot i aby zabezpieczenie włożyć. To wyfrezowanie otworu nie takie łatwe ręcznie, za mały i może pęknąć przy wkładaniu sworzeń, za duży i sworzeń będzie luźny. Jak amorek cieknie to znaczy ,ze nie działa już i należy go wymienić. Stukać mogą też stabilizatory (rzadko je sprawdzają na przeglądach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Tak tak wiem że amor należy wymienić. Ale chodziło mi o to czy on może pukać. To nie jest takie mocne stukanie. Dziwna sprawa bo zaczęło pukać od niedawna mniej więcej równo z wylaniem amora. Zbieg okoliczności? A co do stabilizatora to jakiś miesiąc temu poszły nowe gumy i łączniki. Pukanie stabilizatora było zupełnie inne jak by za chwilę miało koło odlecieć :-). A wiesz może jaka jest średnica otworu po wybiciu oryginalnego sworznia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Jak będę miał chwilę to pójdę zmierzę bo gdzieś leży ale jeśli dobrze pamiętam to za mała na te sworznie z allegro Amorek jak wylał to może łupać odbojnik na dziurach jedynie Z tyłu może jeszcze stukać wydech, szczęki od ręcznego , zacisk luźny lub mniej prawdopodobne belka tylnego napędu, wahacze czy półosie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 To pukanie to na bank z przodu lewa strona. Mam tez wybitą końcówkę drążka ale to z prawej i nie sądze żeby aż tak przenosiło na lewą stronę. A jak by rozwiercil wahacz i wstawil najpierw cienką tuleje metalową a w tą tuleje dopiero stworzeń? Chodzi mi tez po glowie adaptacja wahaczy z p12. Wygladaja na foto bardzo podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 (edytowane) też myślałem nad wahaczami z primery. tylna poduszka jest inna i nie wiem czy sworznie nie mają mniejszych klinów przez co nie skręciły by się ładnie z piastami x-traila Z przodu możesz mieć jeszcze wyrąbany drążek kierowniczy ( nie mylić z końcówką drążka) lub sprężyna pęknięta, jeszcze poduszki silnika a wsadzenie tulei moim zdaniem słaby pomysł bo tuleja nie będzie trwale połączona z wahaczem co nie zwiększy sztywności/trwałości. Na małą ilość materiału dookoła jedyna możliwość to obspawanie ale ,że wahacz jest aluminiowya sworzeń stalowy to gra nie warta świeczki. Edytowane 11 Kwietnia 2018 przez chudson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Zaczne od wymiany amorów i tej koncowki. Moze akuratnie t jest przyczyną pukania. Coś ciężko mi uwierzyć żeby sworzeń odzywał sie na równym asfalcie zazwyczaj puka na nierownosciach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 zazwyczaj tak ale jak jest jeszcze amorek wylany to nie ma amortyzacji i koło lata mocno nawet na równym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 zazwyczaj tak ale jak jest jeszcze amorek wylany to nie ma amortyzacji i koło lata mocno nawet na równymMoże i racja... a jak jest sprawny amor to dociska sworzen do asfaltu. Jak będę miał chwilę to pójdę zmierzę bo gdzieś leży Dał byś rade zmierzyc ten otwór po wycisnieciu starego sworznia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 31mm 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_1986 Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2018 Kurde 5 mm to dość sporo. Pracuję w takim miejscu że dało by się to zrobić profesjonalnie a nie "na kolanie". Wymieniłem wczoraj amortyzatory i prawą końcówkę drążka kierowniczego i nastała cisza . Albo diagnosta się mylił i prawa końcówka przynosiła hałas na lewą stronę albo luz w sworzniu jest na tyle mały że amortyzator go likwiduje dociskając koło do asfaltu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 (edytowane) Witam. Przeczytałem przed chwilą podobny temat ale nikt nic tam nie polecał ... Właśnie wróciłem z przeglądu i okazało się ,że swożeń wahacza jest wyeksplatowany na maxa. Czyli wahacz do wymiany .(prawy) Wiąże się to też z ustawieniem zibieżności. Wymienie sam . Proszę tylko o podpowiedz jaką firmę wybrać żeby to polatało troszkę . Na pewno ktoś wymieniał z Was i proszę o podpowiedz ,bo ceny zaczynają się od 200-tu parę do 700-set. Ale w granicach 300-ta podaja jakieś nazwy producenta ☺ (Bergman / Delphi ...) Muszę go mieć do czwartku ... Pozdrawiam Edytowane 22 Maja 2018 przez fonir Poprawka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 (edytowane) nie kupił bym na allegro bo nie masz pewności co dostaniesz. Pierwsze moje wahacze były z allegro , drugie ze sklepu. te drugie mają już nastukane dwa razy tyle co wytrzymały pierwsze a cena była podobna Edytowane 22 Maja 2018 przez chudson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 Dlatego się obawiam tych "firmowych " z Allegro . "Bergman" i "Master sport" jeszcze sprzedają . Nazwy słyszałem ale co za jakość tego czegoś ? W sklepach znajomych te "dobre" według nich od 500zł w górę !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 Godzinę temu, chudson napisał: nie kupił bym na allegro bo nie masz pewności co dostaniesz. Pierwsze moje wahacze były z allegro , drugie ze sklepu. te drugie mają już nastukane dwa razy tyle co wytrzymały pierwsze a cena była podobna Nie rozumiem tego : "Pierwsze moje wahacze były z allegro , drugie ze sklepu" Wyjasnij róznice,bo nie rozumiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 (edytowane) Nie ufam allegro, ludzie sprzedają często chłam pisząc jaki to dobry towar.Rzucą nazwę ,że dobre a potem przychodzi produkt bez żadnego loga nabitego.oczywiście to samo może się zdarzyć stacjonarnie ( w pośpiechu dostalem kiedyś końcówki drążków noname w opakowaniu od trw ) Ja części zawieszenia kupuje w zaufanym sklepie motoryzacyjnym. Mam pewność ,że nie wcisną mi tandety i jeszcze się nie zawiodłem. Edytowane 22 Maja 2018 przez chudson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 23 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2018 To może chociaż podaj nazwę producenta jeśli jesteś zadowolony z tych części . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 23 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2018 (edytowane) Nie mam pojęcia, ufam sklepowi i nie zwracam uwagi na firmę. Sprawdziłem na mailu i te z allegro były od sprzedawcy MOTOHIT z Oleśnicy (po 265zł obecnie je ma). Nie polecam. Końcówki drążków mam MOOGA i są spoko. Edytowane 23 Maja 2018 przez chudson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 23 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2018 (edytowane) 11 godzin temu, chudson napisał: Nie ufam allegro, ludzie sprzedają często chłam pisząc jaki to dobry towar.Rzucą nazwę ,że dobre a potem przychodzi produkt bez żadnego loga nabitego.oczywiście to samo może się zdarzyć stacjonarnie ( w pośpiechu dostalem kiedyś końcówki drążków noname w opakowaniu od trw ) Ja części zawieszenia kupuje w zaufanym sklepie motoryzacyjnym. Mam pewność ,że nie wcisną mi tandety i jeszcze się nie zawiodłem. Ja akurat robie od lat dokładnie odwrotnie i jestem zadowolony. W tej chwili czy sklep internetowy czy stacjonarny to jedno i to samo. Z ta róznica ,ze ceny w sklepach wysyłkowych sa sporo nizsze ,bo te sklepy nie generuja takich kosztów jak stacjonarne. Druga bardzo ważna róznica poza nizsza ceną to kupujac cokolowiek wysyłkowo ma sie znacznie wieksze prawa ,ktorych nie ma w sklepie stacjonarnym. Mozna wszystko w okreslonym czasie zwrócic z niczego nie tlumaczac sie i w wiekszości jeszcze z darmowym kosztem przesylki.. Zawsze jak cos potrzebuje to sprawdze ceny w jednych i drugich sklepach.Sa na prawde znaczne róznice ,nawet kiedy jest doliczony koszt wysyłki-i tak wychodzi taniej. Edytowane 23 Maja 2018 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.