Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

HYDE PARK- dyskusje na różne tematy


LeonMP
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może i tak, ale wystarczy spytać każdego posiadacza akurat mondeo z tą pompą wysokiego ciśnienia to chyba słów braknie negatywnych żeby określić to dziadostwo... jedno auto akurat mondeo zraziło mnie raczej na całe życie do diesla... każdy ma prawo się wypowiedzieć... jedni pozytywnie, drudzy nie... takie życie... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdego, czyli mowa o forum forda jak rozumiem.

Każde forum ma to do siebie że więcej znajdziesz opisów awarii niż jej braku.

To się tyczy każdej marki.

Ps.

Zapytaj kolegi @Berater jak się mają Mondeo TDCI w jego firmie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj kolegi @Berater jak się mają Mondeo TDCI w jego firmie ;)

Rzeczywiście Mondeo Mk3 miały wadliwy układ wtryskowy f-my Delphi. Dwa elementy były wadliwe: pompa wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze.

Pompa się notorycznie łuszczyła i zapychała cały układ wtryskowy wraz z wtryskiwaczami. Dotyczyło to egzemplarzy 2001-2003.

Po dużym FL w 2004 znacznie poprawiono pompę, ale w dalszym ciągu wtryskiwacze były bardzo wrażliwe na jakość paliwa.

 

W Mk4 (od 2007) to już zupełnie inna bajka. Konstruktorzy wyciągnęli wnioski i zastosowali silniki PSA (montowane również w Peugeot 407 i Citroenie C6) z osprzętem wtryskowym Siemensa. Silnik wspaniały, układ wtryskowy niezawodny.

 

I na koniec uwaga ogólnego charakteru.

Nie można moim zdaniem, wyrabiać sobie opinii o dieslach na podstawie jednego modelu samochodu i to tak leciwego jak mondeo Mk3. 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOżna dodać, że te wadliwe silniki były w całej gamie F np. w Focusach.


http://otomoto.pl/oferta/nissan-x-trail-ID6ydXx5.html

Witam, zastanawiałem się nad tym x-trailem, ale mam kilka pytanek:

-jak się silnik sprawdza po 300 tyś?

-czy cena nie za wysoka, ile ew. mogę zbić?

-czy ten model miał egr (bo dpf miał)?

-ogólnie czy silnik 2.2 dCi (podobno ten jest konstrukcji japońskiej, a nie francuskiej) to dobry wybór, jakie są jego bolączki, czy jest lepszy w porównaniu do np. volkswagenowskiego 1.9 tdi i 2.0 hdi z Grand Vitary? Słyszałem, że w tym modelu sprzęgło i dwumasa padają właśnie pomiędzy 270-300k km.

Z góry dziękuję

k**wa piękne auto. Za same zagłówki oddałbym wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wiele problemów z nowoczesnymi dieslami ,kierowcy maja na wlasne zyczenie ,bo jeżdząc nim trzeba pamietac o paru sprawach o ktorych kierowca wczesniej eżdżacy tylko benzyniakiem moze nie wiedzieć.

Takie drobne ale bardzo istotne rzeczy ,ktore maja wpływ na zywotnośc diesla i jego awaryjnośc:

1.Silnik odpala sie dopiero po zgasnieciu kontrolki swiec żarowych-wielu kierowcy tego nie przestrzega

2.jakośc paliwa-to wcale nie oznacza ,ze trzeba kupowac ta drozszą rope tylko  taka co pochodzi z pewnego źródła

3.nie "butuje "sie silnika zimnego

4.lac dobry olej -najlepiej 100%syntetyk i wymieniac max.co 15tys.km lub co rok

5.Nigdy nie gasić od razu silnika ,dac po prostu czas aby turbina nie krecila sie na sucho

6.Dwumasa moze wytrzymac wiele setek tys.km jak kierowca bedzie odpowiednio operowal gazem-tak samo zabojcze dla dwumasy jest jazda na 6-tym biegu 40 km/h jak i  zbyt gwałtowne naciskanie na gaz.

7.regularne czyszczenie odmy lub jej wymiana ,tak samo wymiana filtrów paliwa i powietrza na czas ma bardzo korzystny wpływ na długa i bezawaryjna jazde dieslem

 

Obecny X-trail jest juz trzecim z kolei z silnikiem diesla a na przestrzeni ok.20 lat 7 z kolei autem z silnikiem diesla i w zadnym z nich wszystkich nie mialem problemów ani z turbina ,dwumasa ,wtryskami i wszystkimi innymi wymieniany czesto problemami obecnych diesli..

Ale ja zawsze przestrzegam  w/w punktów i pomimo ,ze wszystkie moje diesle kupowałem uzywane -nigdy zadnych nie miałem z nimi problemów.

 

P.S.

Zapomniałem napisac o najwazniejszej kwestii czyli przebiegu aut uzywanych:

-90% uzywanych aut z dieslem sprzedawana jest z mitycznym przebiegiem ponizej 200 tys.km a przeważnie ich rzeczywisty przebieg jest dwa razy wiekszy co własnie to jest przyczyna ,ze przychodzi juz czas na niektore części...

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 przykazań Dieslowskich

 

 

1) Nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie 
które nie wie co to liczba cetanowa w oliwie , 
Lej za to wszystko co czyste łącznie z opałem , 
by traktor twój pędził z pociągu zapałem. 
Lepiej samemu napchać się tanim żarciem 
Niźli w swój wehikuł zapuścić kiepskiej ropy na starcie 


2) Przed zimą sprawdź kable i stan akumulatora , 
a także stan świec żarowych, rozrusznika i alternatora , 
a i kąt wtrysku może u zegarmistrza nastroisz 
wtedy rozruchów w żadną zimę się nie boisz. 


3) Czcij turbinkę swą i szanuj , jako najcenniejszą na świecie , 
albowiem po dłuższej jeździe zawsze studzić ją będziecie . 
A na zimnym silniku niech się noga trwoży 
nie deptać z buta mocno bo silnik się wyłoży . 
Ciskać zaś możesz rozgrzanego potwora , 
bo konie twe lubią ciepłego traktora . 


4) Miarkę oleju będziesz miał często w ręce , 
bo motor twój bez oleju jest w wielkiej udręce 
a i postrzegać będziesz częstej jego zmiany, 
bo na cóż ci stary olej po zatarciu rozlany. 
Lepsza bowiem niewierność małżeńska , 
niźli wielka w twym dieslu rozterka . 


5) Zimą lej dużo uszlachetniaczy paliwa 
aby parafina obca twojemu zbiornikowi była. 
Zmarznięta ropa w kaszkę zrobić się może 
i wtedy nawet kopciuch Ci nie pomoże. 


6) Dbaj o wtryski swej Niuni albowiem zaprawdę 
odpalanie zimą łatwiejsze będzie naprawdę 
a i chmura dymu za twym Ciągnikiem 
zniknie jak za zgaśniętym płomykiem . 
Wtryski w twym aucie ważniejsze są czasem 
niźli za panną latanie z gołym kuta..m 


7) Pamiętaj że szczelność przewodów z turbiny 
ważniejsza niźli prędkość twojej machiny , 
bo rumak twój zacznie kopcić samą smolą 
a konie twe w moment do lasu pogonią , 
Momentu również Ci na pewno zabraknie 
gdy turbina w powietrze pompować zacznie. 


8)Twa bryka jak człowiek - potrzebuje dużo tlenu 
wymieniaj często filtr powietrza aby nie było problemu 
bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste 
autko pchnie do piekieł a z koni zrobi czystkę. 


9) Pilnować będziesz wymian paska rozrządu 
niczym kobietę swą od popełnienia nierządu . 
Przy wymianie zdobądź dobrego magika , 
dla którego nieobca traktorowa mechanika, 
bo gdy źle do kupy rozrząd Ci założy 
to Cię za to traktor nieźle wybatoży , 
Stanie w środku lasu w z rysą w silniku 
a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku". 


10) Jak braknie Ci wody w twym gorącym silniku 
nie lej weń zimnej nie mądry człowieku. 
Nie dopuść do przegrzania Niuni twej,

albowiem bieda jemu i kieszeni twej.

Te przykazania wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody.
Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną,
to pamiętaj kolego że traktor będzie twym przyjacielem , gdy będziesz o niego dbał wiele ... 
Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka,TD`eka i inne wynalazki, które klekoczą,
pan Rudolf miał wszakże myśl złotą, ze wyprodukował mostrum,
które zbudowane z aluminium i stali wszystko co wlejesz zacnie przepali,
lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj....... 

Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, 
prędzej się od panny swojej wyprowadzisz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mogę uczestniczyć w XXX w trójkącie one dwie ja jeden lub nas dwóch ona jedna  no jaki to problem zawsze raźniej  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

 

borge jak osiągnąłeś spalanie, które masz w podpisie? Mnie nie uaje sie zejść ponizej 11l/100km (70% miasto).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ berater, czekalem kiedy ktos o to zapyta bo wiem ze to malo prawdopodobne ; )

https://www.spritmonitor.de/en/detail/735324.html

od kupna w grudniu tankowalem dopiero 2x, przejechalem 356 km z czego 250 km w trasie, trzeba poczekac do tankowania 'pod korek', wtedy bedzie wiarygodne, teraz jest circa ; )

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ berater, czekalem kiedy ktos o to zapyta bo wiem ze to malo prawdopodobne ; )

https://www.spritmonitor.de/en/detail/735324.html

od kupna w grudniu tankowalem dopiero 2x, przejechalem 356 km z czego 250 km w trasie, trzeba poczekac do tankowania 'pod korek', wtedy bedzie wiarygodne, teraz jest circa ; )

 

pozdrawiam

 

Dobre, średnie spalanie z jednego tankowania.

Trochę jak ostatnio w sławnej niemieckiej marce uśrednione spalanie z testu laboratoryjnego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dziesięciu wpisach w spritmonitorze wyjdzie prawdziwa średnia :D

Tankowanie oczywiście pod korek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ berater, czekalem kiedy ktos o to zapyta bo wiem ze to malo prawdopodobne ; )

https://www.spritmonitor.de/en/detail/735324.html

Dobre, średnie spalanie z jednego tankowania.

Trochę jak ostatnio w sławnej niemieckiej marce uśrednione spalanie z testu laboratoryjnego :)

Po dziesięciu wpisach w spritmonitorze wyjdzie prawdziwa średnia :D

Tankowanie oczywiście pod korek...

Jako obywatel PL, to używam tej strony http://www.motostat.pl/vehicle-stats/30112 i  widać, że ten mój zaczyna palić coraz więcej.

 

Natomiast co do X, to tutaj jest 31 osób zarejestrowanych z ON, BP, LPG  http://www.motostat.pl/search?make_id=56&model_id=1035&search=Search i można porównać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojego  obecnego T31 mam juz 3 rok .

Srednie spalanie z komputera za okres z ok.ostatnich 6 miesiecy jazdy  wynosi 7,5l/100km

Praktycznie cała czas jazda na krotkich odcinkach do 20km i jazda po mieście.

W tym czasie zaliczyłem 4 trasy ~~900km średnio w większości autostradą w Niemczech ,gdzie przy prędkości 120-130 km/h średnia spalania wyszła 6,8l/100km.

Największe średnie spalanie wyszło mi w czerwcu 2015 .4 osoby +pies i auto zapakowane na maxa ,klima non-stop(był żar na zewnątrz) przejazd z jednego końca Polski na drugi(w Bieszczady)3/4trasy to autostrada A4 ,prędkość srednia 130-140km .spalanie 8,8 l/100km

Patrząc więc na srednie wskazania innych uzytkowników T31 w dieslu z Motostat-u -są podobne jak u mnie.

P.S.

To co u mnie pokazuje komputer ,pokrywa sie bardzo dokladnie z tym co rzeczywiscie spala auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako obywatel PL, to używam tej strony http://www.motostat.pl/vehicle-stats/30112 i  widać, że ten mój zaczyna palić coraz więcej.

...

Natomiast co do X, to tutaj jest 31 osób zarejestrowanych z ON, BP, LPG  http://www.motostat....5&search=Search i można porównać.

 

to ciekawe czemu silnik tego forum wspiera www.spritmonitor.de a nie http://www.motostat.pl/? ; )

...

na motostat do jednego wora wrzucone wszystkie X-Traile (benzyna, diesel, gaz, T30, T31, T32) na spritmonitor filtry bardziej rozbudowane

 

pozdrawiam

Edytowane przez borge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znalazłem taką stronkę ze 4 lata wstecz (gdzieś, ktoś miał jakieś odnośniki w sygnaturce/stopce) zerknąłem, zarejestrowałem się, potem podałem (lecz nie musiałem) jaki klub motoryzacyjny mnie interesuje.

Przecież do Ciebie należy decyzja gdzie i jaką stronkę sobie znajdziesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swietnie to rozumiem : ) i bardzo dobrze ze kazdy ma mozliwosc wyboru

 

jak wejdziesz w edycje profilu, na samym dole masz okienko 'paliwo', tam jest mozliwosc wpisania indentyfikatora wlasnie z spritmonitor.de, wtedy ikona spalania jest widoczna w profilu kierowcy (pewnie dlatego forowicze nissanklub zakladaja tam konta)
oczywiscie mozna zalozyc konto na ktoryms z polskich wortali motoryzacyjnych, np. motostat albo autocentrum ale wtedy ikony dot. spalania mozesz umiescic w sygnaturce czyli beda widoczne pod tzw. delimiterem

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Stridera ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To śmiało możesz szukać diesla. 35 rocznie to nie mało :)

Znikoma ilość na rynku w Polsce  SUV-ów z silnikiem benzynowym -jak równiez nikłe tez nimi zainteresowanie,cos jednak powinna dać potencjalnemu chętnemu do zakupu tego typu auta jednak do myslenia.

To jednak z czegos sie bierze,

W polskim uwarunkowaniach tego typu auto z silnikiem benzynowym nie jest najlepszym rozwiazaniem.

Dlatego jak ktoś chce kupić X-traila uzywanego (celowo to podkreslam!)to czy bedzie robil rocznie km 1 tys.km czy 50 tys.km to tylko X-trail z silnikiem Diesla .

Zresztą do tego wniosku baczny obserwator powinien sam dojść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tego nie musisz mówić ;):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znikoma ilość na rynku w Polsce  SUV-ów z silnikiem benzynowym -jak równiez nikłe tez nimi zainteresowanie,cos jednak powinna dać potencjalnemu chętnemu do zakupu tego typu auta jednak do myslenia.

To jednak z czegos sie bierze,

W polskim uwarunkowaniach tego typu auto z silnikiem benzynowym nie jest najlepszym rozwiazaniem.

Dlatego jak ktoś chce kupić X-traila uzywanego (celowo to podkreslam!)to czy bedzie robil rocznie km 1 tys.km czy 50 tys.km to tylko X-trail z silnikiem Diesla .

Zresztą do tego wniosku baczny obserwator powinien sam dojść.

Ale czemu ?. Juz nie chce sie wdawac w dyskusje ktora byla gdzies wczesniej czy diesel do miasta to dobry pomysl. Ale przeciez ktos moze nie cierpiec klekotu diesla. Mi on np nie odpowiada. Wole benzyne. Jesli robie 5-6 tys km rocznie to koszty paliwa nie sa juz tak istotne. Akurat w przypadku X'a za dieslem przemawia fakt, ze benzyna jest bardzo mulowata. Ale w przypadku innych aut juz tego tak nie czuc. Np nie wyobrazam sobie, ze ktos kupuje Jeepa Grancheerok'e z silnikiem diesla a nie jakas V8. No i ten DPF. Nie mialem ale czytajac koentarze ludzi ktorzy musza po dluzszej jezdzie po miescie jechac gdzies w trase zeby go przepalic.... to nie dla mnie. Na razie zrezygnowalem z auta typu SUV (mialem X'a), ale kolejny bedzie znowu czyms wyzszym. I niestety wlasnie ze wzgledu na fakt ze T31 z benzyna nie jest prawie ze do kupienia, bedzie to Forester. Bo praca benzyny i jej charakterystyka jednak bardziej mi odpowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czemu ?. Juz nie chce sie wdawac w dyskusje ktora byla gdzies wczesniej czy diesel do miasta to dobry pomysl. Ale przeciez ktos moze nie cierpiec klekotu diesla. Mi on np nie odpowiada. Wole benzyne. Jesli robie 5-6 tys km rocznie to koszty paliwa nie sa juz tak istotne. Akurat w przypadku X'a za dieslem przemawia fakt, ze benzyna jest bardzo mulowata. Ale w przypadku innych aut juz tego tak nie czuc. Np nie wyobrazam sobie, ze ktos kupuje Jeepa Grancheerok'e z silnikiem diesla a nie jakas V8. No i ten DPF. Nie mialem ale czytajac koentarze ludzi ktorzy musza po dluzszej jezdzie po miescie jechac gdzies w trase zeby go przepalic.... to nie dla mnie. Na razie zrezygnowalem z auta typu SUV (mialem X'a), ale kolejny bedzie znowu czyms wyzszym. I niestety wlasnie ze wzgledu na fakt ze T31 z benzyna nie jest prawie ze do kupienia, bedzie to Forester. Bo praca benzyny i jej charakterystyka jednak bardziej mi odpowiada.

Jedynie na niekorzysć nowoczesnego Diesla przypada filtr DPF-u Tu masz w pełni rację.Aczkolwiek z tym  mozna sobie szybko poradzic aby nie byc zmuszony do  stosowania specjalnych procedur czy kosztownego serwisowania :D :D.

Ale już argument charakterystyki prac silnika - najmocniejszy nie jest ,bo obecne diesle praktycznie generuja podobno poziom hałasu co silnik benzynowe.

A jazda suv-em z silnikiem diesla ,ktory generuje moment obrotowy na poziomie >400nM i a przy tym mającego apetyt na paliwo na poziomie sredniego auta osobowego -jest sama przyjemnością...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...