TomekX-TRAIL Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 Może i tak, ale wystarczy spytać każdego posiadacza akurat mondeo z tą pompą wysokiego ciśnienia to chyba słów braknie negatywnych żeby określić to dziadostwo... jedno auto akurat mondeo zraziło mnie raczej na całe życie do diesla... każdy ma prawo się wypowiedzieć... jedni pozytywnie, drudzy nie... takie życie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 Każdego, czyli mowa o forum forda jak rozumiem. Każde forum ma to do siebie że więcej znajdziesz opisów awarii niż jej braku. To się tyczy każdej marki. Ps. Zapytaj kolegi @Berater jak się mają Mondeo TDCI w jego firmie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 Zapytaj kolegi @Berater jak się mają Mondeo TDCI w jego firmie Rzeczywiście Mondeo Mk3 miały wadliwy układ wtryskowy f-my Delphi. Dwa elementy były wadliwe: pompa wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze. Pompa się notorycznie łuszczyła i zapychała cały układ wtryskowy wraz z wtryskiwaczami. Dotyczyło to egzemplarzy 2001-2003. Po dużym FL w 2004 znacznie poprawiono pompę, ale w dalszym ciągu wtryskiwacze były bardzo wrażliwe na jakość paliwa. W Mk4 (od 2007) to już zupełnie inna bajka. Konstruktorzy wyciągnęli wnioski i zastosowali silniki PSA (montowane również w Peugeot 407 i Citroenie C6) z osprzętem wtryskowym Siemensa. Silnik wspaniały, układ wtryskowy niezawodny. I na koniec uwaga ogólnego charakteru. Nie można moim zdaniem, wyrabiać sobie opinii o dieslach na podstawie jednego modelu samochodu i to tak leciwego jak mondeo Mk3. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 MOżna dodać, że te wadliwe silniki były w całej gamie F np. w Focusach. http://otomoto.pl/oferta/nissan-x-trail-ID6ydXx5.html Witam, zastanawiałem się nad tym x-trailem, ale mam kilka pytanek: -jak się silnik sprawdza po 300 tyś? -czy cena nie za wysoka, ile ew. mogę zbić? -czy ten model miał egr (bo dpf miał)? -ogólnie czy silnik 2.2 dCi (podobno ten jest konstrukcji japońskiej, a nie francuskiej) to dobry wybór, jakie są jego bolączki, czy jest lepszy w porównaniu do np. volkswagenowskiego 1.9 tdi i 2.0 hdi z Grand Vitary? Słyszałem, że w tym modelu sprzęgło i dwumasa padają właśnie pomiędzy 270-300k km. Z góry dziękuję k**wa piękne auto. Za same zagłówki oddałbym wiele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 (edytowane) Wiele problemów z nowoczesnymi dieslami ,kierowcy maja na wlasne zyczenie ,bo jeżdząc nim trzeba pamietac o paru sprawach o ktorych kierowca wczesniej eżdżacy tylko benzyniakiem moze nie wiedzieć. Takie drobne ale bardzo istotne rzeczy ,ktore maja wpływ na zywotnośc diesla i jego awaryjnośc: 1.Silnik odpala sie dopiero po zgasnieciu kontrolki swiec żarowych-wielu kierowcy tego nie przestrzega 2.jakośc paliwa-to wcale nie oznacza ,ze trzeba kupowac ta drozszą rope tylko taka co pochodzi z pewnego źródła 3.nie "butuje "sie silnika zimnego 4.lac dobry olej -najlepiej 100%syntetyk i wymieniac max.co 15tys.km lub co rok 5.Nigdy nie gasić od razu silnika ,dac po prostu czas aby turbina nie krecila sie na sucho 6.Dwumasa moze wytrzymac wiele setek tys.km jak kierowca bedzie odpowiednio operowal gazem-tak samo zabojcze dla dwumasy jest jazda na 6-tym biegu 40 km/h jak i zbyt gwałtowne naciskanie na gaz. 7.regularne czyszczenie odmy lub jej wymiana ,tak samo wymiana filtrów paliwa i powietrza na czas ma bardzo korzystny wpływ na długa i bezawaryjna jazde dieslem Obecny X-trail jest juz trzecim z kolei z silnikiem diesla a na przestrzeni ok.20 lat 7 z kolei autem z silnikiem diesla i w zadnym z nich wszystkich nie mialem problemów ani z turbina ,dwumasa ,wtryskami i wszystkimi innymi wymieniany czesto problemami obecnych diesli.. Ale ja zawsze przestrzegam w/w punktów i pomimo ,ze wszystkie moje diesle kupowałem uzywane -nigdy zadnych nie miałem z nimi problemów. P.S. Zapomniałem napisac o najwazniejszej kwestii czyli przebiegu aut uzywanych: -90% uzywanych aut z dieslem sprzedawana jest z mitycznym przebiegiem ponizej 200 tys.km a przeważnie ich rzeczywisty przebieg jest dwa razy wiekszy co własnie to jest przyczyna ,ze przychodzi juz czas na niektore części... Edytowane 25 Listopada 2015 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 10 przykazań Dieslowskich 1) Nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie które nie wie co to liczba cetanowa w oliwie , Lej za to wszystko co czyste łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem. Lepiej samemu napchać się tanim żarciem Niźli w swój wehikuł zapuścić kiepskiej ropy na starcie 2) Przed zimą sprawdź kable i stan akumulatora , a także stan świec żarowych, rozrusznika i alternatora , a i kąt wtrysku może u zegarmistrza nastroisz wtedy rozruchów w żadną zimę się nie boisz. 3) Czcij turbinkę swą i szanuj , jako najcenniejszą na świecie , albowiem po dłuższej jeździe zawsze studzić ją będziecie . A na zimnym silniku niech się noga trwoży nie deptać z buta mocno bo silnik się wyłoży . Ciskać zaś możesz rozgrzanego potwora , bo konie twe lubią ciepłego traktora . 4) Miarkę oleju będziesz miał często w ręce , bo motor twój bez oleju jest w wielkiej udręce a i postrzegać będziesz częstej jego zmiany, bo na cóż ci stary olej po zatarciu rozlany. Lepsza bowiem niewierność małżeńska , niźli wielka w twym dieslu rozterka . 5) Zimą lej dużo uszlachetniaczy paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi była. Zmarznięta ropa w kaszkę zrobić się może i wtedy nawet kopciuch Ci nie pomoże. 6) Dbaj o wtryski swej Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze będzie naprawdę a i chmura dymu za twym Ciągnikiem zniknie jak za zgaśniętym płomykiem . Wtryski w twym aucie ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m 7) Pamiętaj że szczelność przewodów z turbiny ważniejsza niźli prędkość twojej machiny , bo rumak twój zacznie kopcić samą smolą a konie twe w moment do lasu pogonią , Momentu również Ci na pewno zabraknie gdy turbina w powietrze pompować zacznie. 8)Twa bryka jak człowiek - potrzebuje dużo tlenu wymieniaj często filtr powietrza aby nie było problemu bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste autko pchnie do piekieł a z koni zrobi czystkę. 9) Pilnować będziesz wymian paska rozrządu niczym kobietę swą od popełnienia nierządu . Przy wymianie zdobądź dobrego magika , dla którego nieobca traktorowa mechanika, bo gdy źle do kupy rozrząd Ci założy to Cię za to traktor nieźle wybatoży , Stanie w środku lasu w z rysą w silniku a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku". 10) Jak braknie Ci wody w twym gorącym silniku nie lej weń zimnej nie mądry człowieku. Nie dopuść do przegrzania Niuni twej, albowiem bieda jemu i kieszeni twej.Te przykazania wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody.Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną,to pamiętaj kolego że traktor będzie twym przyjacielem , gdy będziesz o niego dbał wiele ... Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka,TD`eka i inne wynalazki, które klekoczą,pan Rudolf miał wszakże myśl złotą, ze wyprodukował mostrum,które zbudowane z aluminium i stali wszystko co wlejesz zacnie przepali,lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj....... Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 To jest za***iste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 czy x może uczestniczyć w trójkącie? Kto wie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Mogę uczestniczyć w XXX w trójkącie one dwie ja jeden lub nas dwóch ona jedna no jaki to problem zawsze raźniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 ale chyba nie chciałbyś w takim..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 borge jak osiągnąłeś spalanie, które masz w podpisie? Mnie nie uaje sie zejść ponizej 11l/100km (70% miasto). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 @ berater, czekalem kiedy ktos o to zapyta bo wiem ze to malo prawdopodobne ; ) https://www.spritmonitor.de/en/detail/735324.html od kupna w grudniu tankowalem dopiero 2x, przejechalem 356 km z czego 250 km w trasie, trzeba poczekac do tankowania 'pod korek', wtedy bedzie wiarygodne, teraz jest circa ; ) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 @ berater, czekalem kiedy ktos o to zapyta bo wiem ze to malo prawdopodobne ; ) https://www.spritmonitor.de/en/detail/735324.html od kupna w grudniu tankowalem dopiero 2x, przejechalem 356 km z czego 250 km w trasie, trzeba poczekac do tankowania 'pod korek', wtedy bedzie wiarygodne, teraz jest circa ; ) pozdrawiam Dobre, średnie spalanie z jednego tankowania. Trochę jak ostatnio w sławnej niemieckiej marce uśrednione spalanie z testu laboratoryjnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Po dziesięciu wpisach w spritmonitorze wyjdzie prawdziwa średnia Tankowanie oczywiście pod korek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 @ berater, czekalem kiedy ktos o to zapyta bo wiem ze to malo prawdopodobne ; ) https://www.spritmonitor.de/en/detail/735324.html Dobre, średnie spalanie z jednego tankowania. Trochę jak ostatnio w sławnej niemieckiej marce uśrednione spalanie z testu laboratoryjnego Po dziesięciu wpisach w spritmonitorze wyjdzie prawdziwa średnia Tankowanie oczywiście pod korek... Jako obywatel PL, to używam tej strony http://www.motostat.pl/vehicle-stats/30112 i widać, że ten mój zaczyna palić coraz więcej. Natomiast co do X, to tutaj jest 31 osób zarejestrowanych z ON, BP, LPG http://www.motostat.pl/search?make_id=56&model_id=1035&search=Search i można porównać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Mojego obecnego T31 mam juz 3 rok . Srednie spalanie z komputera za okres z ok.ostatnich 6 miesiecy jazdy wynosi 7,5l/100km Praktycznie cała czas jazda na krotkich odcinkach do 20km i jazda po mieście. W tym czasie zaliczyłem 4 trasy ~~900km średnio w większości autostradą w Niemczech ,gdzie przy prędkości 120-130 km/h średnia spalania wyszła 6,8l/100km. Największe średnie spalanie wyszło mi w czerwcu 2015 .4 osoby +pies i auto zapakowane na maxa ,klima non-stop(był żar na zewnątrz) przejazd z jednego końca Polski na drugi(w Bieszczady)3/4trasy to autostrada A4 ,prędkość srednia 130-140km .spalanie 8,8 l/100km Patrząc więc na srednie wskazania innych uzytkowników T31 w dieslu z Motostat-u -są podobne jak u mnie. P.S. To co u mnie pokazuje komputer ,pokrywa sie bardzo dokladnie z tym co rzeczywiscie spala auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 (edytowane) Jako obywatel PL, to używam tej strony http://www.motostat.pl/vehicle-stats/30112 i widać, że ten mój zaczyna palić coraz więcej. ... Natomiast co do X, to tutaj jest 31 osób zarejestrowanych z ON, BP, LPG http://www.motostat....5&search=Search i można porównać. to ciekawe czemu silnik tego forum wspiera www.spritmonitor.de a nie http://www.motostat.pl/? ; ) ... na motostat do jednego wora wrzucone wszystkie X-Traile (benzyna, diesel, gaz, T30, T31, T32) na spritmonitor filtry bardziej rozbudowane pozdrawiam Edytowane 29 Stycznia 2016 przez borge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Ja znalazłem taką stronkę ze 4 lata wstecz (gdzieś, ktoś miał jakieś odnośniki w sygnaturce/stopce) zerknąłem, zarejestrowałem się, potem podałem (lecz nie musiałem) jaki klub motoryzacyjny mnie interesuje. Przecież do Ciebie należy decyzja gdzie i jaką stronkę sobie znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 29 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2016 swietnie to rozumiem : ) i bardzo dobrze ze kazdy ma mozliwosc wyboru jak wejdziesz w edycje profilu, na samym dole masz okienko 'paliwo', tam jest mozliwosc wpisania indentyfikatora wlasnie z spritmonitor.de, wtedy ikona spalania jest widoczna w profilu kierowcy (pewnie dlatego forowicze nissanklub zakladaja tam konta)oczywiscie mozna zalozyc konto na ktoryms z polskich wortali motoryzacyjnych, np. motostat albo autocentrum ale wtedy ikony dot. spalania mozesz umiescic w sygnaturce czyli beda widoczne pod tzw. delimiterem pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 16 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 dizel? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 Stridera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 16 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 To śmiało możesz szukać diesla. 35 rocznie to nie mało Znikoma ilość na rynku w Polsce SUV-ów z silnikiem benzynowym -jak równiez nikłe tez nimi zainteresowanie,cos jednak powinna dać potencjalnemu chętnemu do zakupu tego typu auta jednak do myslenia. To jednak z czegos sie bierze, W polskim uwarunkowaniach tego typu auto z silnikiem benzynowym nie jest najlepszym rozwiazaniem. Dlatego jak ktoś chce kupić X-traila uzywanego (celowo to podkreslam!)to czy bedzie robil rocznie km 1 tys.km czy 50 tys.km to tylko X-trail z silnikiem Diesla . Zresztą do tego wniosku baczny obserwator powinien sam dojść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 Mnie tego nie musisz mówić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelz Opublikowano 17 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2016 Znikoma ilość na rynku w Polsce SUV-ów z silnikiem benzynowym -jak równiez nikłe tez nimi zainteresowanie,cos jednak powinna dać potencjalnemu chętnemu do zakupu tego typu auta jednak do myslenia. To jednak z czegos sie bierze, W polskim uwarunkowaniach tego typu auto z silnikiem benzynowym nie jest najlepszym rozwiazaniem. Dlatego jak ktoś chce kupić X-traila uzywanego (celowo to podkreslam!)to czy bedzie robil rocznie km 1 tys.km czy 50 tys.km to tylko X-trail z silnikiem Diesla . Zresztą do tego wniosku baczny obserwator powinien sam dojść. Ale czemu ?. Juz nie chce sie wdawac w dyskusje ktora byla gdzies wczesniej czy diesel do miasta to dobry pomysl. Ale przeciez ktos moze nie cierpiec klekotu diesla. Mi on np nie odpowiada. Wole benzyne. Jesli robie 5-6 tys km rocznie to koszty paliwa nie sa juz tak istotne. Akurat w przypadku X'a za dieslem przemawia fakt, ze benzyna jest bardzo mulowata. Ale w przypadku innych aut juz tego tak nie czuc. Np nie wyobrazam sobie, ze ktos kupuje Jeepa Grancheerok'e z silnikiem diesla a nie jakas V8. No i ten DPF. Nie mialem ale czytajac koentarze ludzi ktorzy musza po dluzszej jezdzie po miescie jechac gdzies w trase zeby go przepalic.... to nie dla mnie. Na razie zrezygnowalem z auta typu SUV (mialem X'a), ale kolejny bedzie znowu czyms wyzszym. I niestety wlasnie ze wzgledu na fakt ze T31 z benzyna nie jest prawie ze do kupienia, bedzie to Forester. Bo praca benzyny i jej charakterystyka jednak bardziej mi odpowiada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 17 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2016 Ale czemu ?. Juz nie chce sie wdawac w dyskusje ktora byla gdzies wczesniej czy diesel do miasta to dobry pomysl. Ale przeciez ktos moze nie cierpiec klekotu diesla. Mi on np nie odpowiada. Wole benzyne. Jesli robie 5-6 tys km rocznie to koszty paliwa nie sa juz tak istotne. Akurat w przypadku X'a za dieslem przemawia fakt, ze benzyna jest bardzo mulowata. Ale w przypadku innych aut juz tego tak nie czuc. Np nie wyobrazam sobie, ze ktos kupuje Jeepa Grancheerok'e z silnikiem diesla a nie jakas V8. No i ten DPF. Nie mialem ale czytajac koentarze ludzi ktorzy musza po dluzszej jezdzie po miescie jechac gdzies w trase zeby go przepalic.... to nie dla mnie. Na razie zrezygnowalem z auta typu SUV (mialem X'a), ale kolejny bedzie znowu czyms wyzszym. I niestety wlasnie ze wzgledu na fakt ze T31 z benzyna nie jest prawie ze do kupienia, bedzie to Forester. Bo praca benzyny i jej charakterystyka jednak bardziej mi odpowiada. Jedynie na niekorzysć nowoczesnego Diesla przypada filtr DPF-u Tu masz w pełni rację.Aczkolwiek z tym mozna sobie szybko poradzic aby nie byc zmuszony do stosowania specjalnych procedur czy kosztownego serwisowania :D. Ale już argument charakterystyki prac silnika - najmocniejszy nie jest ,bo obecne diesle praktycznie generuja podobno poziom hałasu co silnik benzynowe. A jazda suv-em z silnikiem diesla ,ktory generuje moment obrotowy na poziomie >400nM i a przy tym mającego apetyt na paliwo na poziomie sredniego auta osobowego -jest sama przyjemnością... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.