Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Różnica mocy i tuning silnika QG15


dziaba.01

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Zastanawia mnie różnica nad silnikami 1.5, jeden ma 90 koni mocy a drugi 97, są jakieś różnice konstrukcyjne czy to tylko kwestia elektroniki i innego zestrojenia? Pytam bo interesuje mnie temat podniesienia mocy w moim QG15 z 2001 roku, myślałem na razie o wyciągnięciu dolotu tak by nie zaciągał powietrza z komory a z przed samochodu, bez stożków czy tym podobnych, bardziej wolałbym odciąć dolot od temperatury, ale skoro silniki różniły się 7 koniami mocy zastanawia mnie gdzie leży różnica w konstrukcji.
Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej tego nie grzeb bo rozpada się przy podstawowej mocy. Ewentualnie może go wyprzedzić skrzynia równie kiepska jak silnik.

 

98KM a nie 97KM.

 

 

Różnice przed i po lifcie:

 

90KM nie ma zmiennych faz, 98KM ma sterowane elektronicznie. Do tego inna budowa głowicy, inne świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli lepiej dać sobie spokój i dojeździć tego olejorzłopa do końca a później zmienić na samochód z większymi możliwościami.

Dzieki za odpowiedź

 

Wysłane z mojego HUAWEI Y360-U61 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Niezależnie ile za to zapłaciłeś, to to była zła inwestycja i raczej niezbywalna w przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mówiłem o zakupie tego złomu, a nie o włożeniu gotówki w "tuning".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej tego nie grzeb bo rozpada się przy podstawowej mocy. Ewentualnie może go wyprzedzić skrzynia równie kiepska jak silnik.

 

98KM a nie 97KM.

 

 

Lepiej tego nie grzeb bo rozpada się przy podstawowej mocy. Ewentualnie może go wyprzedzić skrzynia równie kiepska jak silnik.

 

98KM a nie 97KM.

 

 

Różnice przed i po lifcie:

 

90KM nie ma zmiennych faz, 98KM ma sterowane elektronicznie. Do tego inna budowa głowicy, inne świece.

Witam,

 

Naszukałem się informacji w internecie aż trafiłem tutaj to co Pan napisał może mi pomóc.

 

Posiadam Nissana Almera N16 z 2003 roku wersja po lifcie z silnikiem 1.5 poj. 1497 72 kW czyli 98 KM z czujnikiem zmiennych faz rozrządu.

 

Uszkodzeniu uległ silnik blok silnika na mocowaniu z skrzynią biegów.

 

Staram się zakupić silnik ale nie che przestrzelić cenowo a ASO nie jest chętne do udzielenie informacji.

 

Moje pytanie jest następujące.

 

Czy mogę zamontować w moim nissanie silnik z roku 2000 czyli z auta przed liftem leżeli silnik w wersji 1.5 był wyposażony w zmienną fazę rozrządu?

 

Czy silniki po lifcie były produkowane w innych wersjach pojemności 1497 1498 i mocy 90 i 98 ?

 

Pytam się i się dowiaduję z różnych miejsc , iż mogę zastosować cały silnik czy też np. słupek z wersji z aluminiowym deklem jeżeli miał on zmienną fazę rozrządu i będzie pracował. A za moc silnika będzie odpowiadał tylko komputer!

 

Czy to prawda?

 

Proszę o kontakt oddzwonię 

 

883 987 666

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Tzn. w tę stronę pewnie nawet odpali, ale efekt nie będzie zadowalający. Zdaje się, że blok jest taki sam w obu silnikach więc można by przerzucić blok, a resztę jeśli jest sprawna zostawić starą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...