Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Hak składany czy stały ?


mariospeed
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jedno mozna powiedziec. Ze jako czujnik cofania w lesie znakomicie pod warunkiem ze beda to wylacznie drzewa o min. 2 metrowej srednicy.

Móglbyś rozwinąć swoje twierdzenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Oprocz 2 m drzew moze byc to las zlozony z mniejszych ale odleglosc miedzy drzewami musi byc mniejsza niz ich srednica hahaha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

O czym wy qrcze gadacie. Człowiek prosił o radę jaki hak kupić, dostał full informacji, włącznie z praktycznymi radami dot. przepisów, a tutaj widzę teraz o drzewach, krzakach itp. "naukowych" ...

Nabijacie posty, czy co??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma już stałych haków, ja nigdzie takich nie spotykam. Chyba tak jak pisze Stridy. Mamy haki z kulami, które można szybko odkręcić (dwie śruby lub wypięcie pokrętłem) i chowane elektrycznie. Jednak elektryczne są rzadkością. Ich montaże w ASO to parę tysi za elektryczny w Nissan. Ja zakładałem hak sam i mam trochę doświadczenia. Montaż w zakładzie na złączki to porażka, nie wolno na to pozwolić, tylko lutowanie. Jak masz wolne 5-10h ogarniesz to sam. Nie potrzeba specjalnej wiedzy czy narzędzi. Chyba zderzaka nie trzeba zdejmować...jednak trzeba...

 

Są dwie opcje:

1. kupujesz Steinhoffa ze Słupska lub podobny ale po dwóch latach zardzewieje po całości ( w podłużnicach też) - odkręcany hak, 400 zyli+ 150 montaż, nie zawsze pasują otwory, czasem trzeba dociągać śrubami, najlepiej też dać go od razu do ocynkowania za 250 zyli

2. kupujesz używany oryginał Nissan/Westfalia i trochę go odrdzewiasz, malujesz gdzieniegdzie (średnio 450 zyli, widziałem automaty za 700), tu trzeba uważać, były chyba dwa rodzaje z różnymi kulami i mocowaniami. Jakość ich powłoki i spasowanie jest nie do przebicia. Jak nie brał udziału w wypadku z Jurasem i się nie skrzywił  to polecam :icecream:

 

Jeszcze jest mini problem z modułem...

 

Tak Steinhoff wygląda po dwóch latach, jak Ci pasuje to go oczyść szlifierką pomaluj i 200 oszczędzisz jeszcze...

http://allegro.pl/x-trail-t32-hak-holowniczy-tanio-i6866492035.html


Dalej "ciągniesz" ten BURACZANY taniec? - no tu jesteś niegrzeczny :thumbsdown: , ale jako, że jesteś młodzieżą forumową to na razie przymknę oko...

 

Zycie pokazuje ze należy mieć trochę pokory i szacunku do innych. - no mam szacunek, jestem wiele lat na forum i staram się pomagać wszystkim

Hak na stale będzie zawsze podwyzszal ryzyko uszkodzenia czyjegoś auta, bez względu na to jak bys to tlumaczyl. - mam jeszcze kangura na przodzie, jest on czujnikiem przednim

 

Zapominasz ze nie jesteś jedynym użytkownikiem auta z hakiem stalym - hello... mam zla wiadowosc, ale sa jeszcze inni ludzie na tym swiecie, oprócz Ciebie - nie szanujesz forum pisząc bez polskich znaków i bez interpunkcji

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Są dwie opcje:

1. kupujesz Steinhoffa ze Słupska lub podobny ale po dwóch latach zardzewieje po całości ( w podłużnicach też) - odkręcany hak, 400 zyli+ 150 montaż, nie zawsze pasują otwory, czasem trzeba dociągać śrubami, najlepiej też dać go od razu do ocynkowania za 250 zyli

2. kupujesz używany oryginał Nissan/Westfalia i trochę go odrdzewiasz, malujesz gdzieniegdzie (średnio 450 zyli, widziałem automaty za 700), tu trzeba uważać, były chyba dwa rodzaje z różnymi kulami i mocowaniami. Jakość ich powłoki i spasowanie jest nie do przebicia. Jak nie brał udziału w wypadku z Jurasem i się nie skrzywił  to polecam :icecream:

 

 

Używam Steinhoffa od 2011 roku i nie jest tak źle z tą rdzą. Rdzewieje tylko w okolicy śrub od dokręcania. Natomiast fatalne było gniazdo elektryczne, które w pierwszej kolejności pewnie zostanie wymienione. Najważniejszą zaletą haka było to że bez problemu został zamontowany. Pasował bezproblemowo we wszystkie otwory montażowe.

Westwalia to jest po prostu inna liga. Jak kogoś stać to nie ma co dyskutować i kupować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Szukam osoby która ma zamontowany hak wypinany pionowo w T32 i może podesłać fotke od spodu. Własnie mi montują w serwisie hak firmy AutoHak i nie pasuje ani chowana wiązka pod zderzak ani gniazdo haka :( tzn pasuje ale pół zderzaka do wycięcia a nie jak w instrukcji kawałek do podcięcia . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Chciałbym podpytać czy ktoś z posiadaczy  X traila T32 po lifcie ma zamontowany automatyczny hak holowniczy, po demontażu którego nie będą mi wystawały spod zderzaka żadne ochydnie wyglądające elementy oraz gniazdo.

Z tego co widzę to największe szanse ma chyba Westfalia. Łoże mocujące trzpień haka jest cofnięte do tyłu i być może nie będzie konieczności wycinania zderzaka w widocznym dla oka miejscu

Byłbym wdzięczy za informacje. Być może ktoś podzieli się zdjęciami i informacjami dot. wybranej marki.

 

W tym tygodniu będę miał możliwość obejrzenia zamontowanego haka i rekomendowanego przes NISSANA w salonie  w którym czekam na odbiór mojego auta.

Obiecuję pstryknąć kilka fotek, którymi się chętnie podzielę.

 

 

  • csm_A40V_7a9e8a6c23.jpg
Edytowane przez szybkicus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Westfalia T32 przed liftowy. Jedyny który w 100% pasował i jest praktycznie nie widoczny a były przymierzane jeszcze 2 inne firmy Auto-Hak. 

 

post-107242-0-31710500-1511738279_thumb.jpg

 

post-107242-0-94055700-1511738290_thumb.jpg

 

post-107242-0-88235900-1511738400_thumb.jpg

Edytowane przez carp22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Westfalia T32 przed liftowy. Jedyny który w 100% pasował i jest praktycznie nie widoczny a były przymierzane jeszcze 2 inne firmy Auto-Hak. 

 

attachicon.gif21733557_1926140304312076_449813486_o.jpg

 

attachicon.gif21742208_1926140294312077_379350269_o.jpg

 

attachicon.gifx.jpg

Dzieki za zdjęcia .

Właśnie o taki efekt końcowy mi chodzi.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz Westfalie bedziesz zadowolony. Moj X stał tydzien w ASO bo "przymierzali" inne haki ale żaden nie spelniał właśnie tego co Westfalia czyli praktycznie nie widoczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Koledzy zamówiłem nowego Xtraila z hakiem fabrycznym - odpinanym 7 PIN . Auto ma być do odbioru pod koniec 06.2018. Czy ktoś ma u siebie taki hak w wersji poliftowej ? Nie wiem czy dobrze zrobiłem czytając Wasze posty. Moze bedzie mozliwosc cos zmienic w zamowieniu. Rzeczywiscie az tak zle to wyglada ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pod blokiem sąsiad ma w wersji po FL z ori hakiem, nie wygląda to za dobrze takie wystające "coś" :) , dla mnie sporo obniża prześwitu z tyłu no i estetyka. Czemu 7 pin a nie 13pin  ? Mnie też chcieli wcisnąć w cenie auta 7 pin ale sie nie zgodziłem i założyli 13 pin, czytałem gdzieś w gazecie artykuł że nie powinni juz montować 7 pinowych wiązek. Markowe platformy rowerowe mają już wszystkie 13 pin itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wersję przed FL miałem z hakiem i wyglądało to dobrze, nawet się przydał jak mi "codzienno-robocze" auto padło na parę dni... wersji po FL z hakiem nie brałem bo mi to co wymyślili, a co widziałem w terenie na żywo, wyglądało paskudnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłbyś zrobić fotkę jak to wygląda ? Zamówiłem z autem nie zastanawiając się. Myślałem ,że ori będzie najlepiej wyglądał i był dopasowany. Czy hak będzie montowany przy produkcji auta skoro zamówiłem , czy dopiero w polskim ASO ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak bedziesz ściągał hak to zobacz ile tego wystaje . Zobacz u mnie na zdjęciach na poprzedniej stronie ,mam Westfalie i nic nie widać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propo haków, przy nowych pojazdach trzeba je montować w ASO? Żeby nie tracić na coś gwarancji?

 

mb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o hak to tylko Westfalia + oryginalna dedykowana wiązka, 

Nie straszy wystającymi elementami po demontażu.

 

Ja zamówiłem hak w listopadzie i ciągle czekam. Obecnie nigdzie w Polsce (dzwoniełem praktycznie wszędzie) ani na składzie centralnym w Niemczech ich nie mają.

Z informacji z ubiegłego tygodnia przyjdzie mi jeszcze poczekać ok. 6-8 tygodni. Producent czeka, aż zbierze się większe zamówienie i wtedy uruchomią produkcję.

Podobno produkcja  tych haków też jest w Turcji.

 

Uzbrajam się w cierpliwość, że do maja go sprowadzą. 

 

Co do wiązki bierz 13 PIN (potem możesz sobie dokupić przejściówkę na 7 PIN ok 40-50 PLN). 

Edytowane przez szybkicus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o hak to tylko Westfalia + oryginalna dedykowana wiązka, 

 

 

 

Dokładnie tak mam 

 

Może komuś się przyda numer itd taki mam Westfalii :

 

post-107242-0-50723700-1519649294_thumb.jpg

 

I ori wiązka 13 PIN:

 

post-107242-0-61097700-1519649448_thumb.jpg

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez carp22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja ciepliwość powoli zaczyna dobiegać końca. 

Westfalia robi sobie jaja z tym hakiem. Powoli zaczynam się zastanawiać nad alternatywnym rozwiązaniem tzn: hak BRINK.

Poniżej zdjecia jakie otrzymałem od sklepu jak wygląda po montażu na aucie. Efekt całkiem dobry tym bardziej że w zderzaku będzie jeszcze mniejsza dziura. Jedyną rzeczą to bedzie trzeba trochę głębiej włożyć rękę pod auto celem wysunięcia wiązki

 

I bądź tu człowieku mądrym:)

 


A propo haków, przy nowych pojazdach trzeba je montować w ASO? Żeby nie tracić na coś gwarancji?

 

mb

 

Ja osobiście przy nowym aucie bym nie ryzykował jak coś w instalacji elektrycznej się zadzieje lub popali. W tym przypadku dla Nissan Polska i ASO będzie to podstawa do utraty gwarancji. 

Ja w moim przypadku negocjowałem cenę za hak jak zamawiałem auto.

 

Zakładam, że w ASO mogą krzyknąć ok. 700-800 pln za taką usługę. Normalnie poza ASO jest to koszt 450-550 pln.

Należy również pamiętać o modyfikacji /włączeniu opcji haka w oprogramowaniu. Chodzi o to aby po wpięciu w gniazdo  wiązki nie działały tylnie czujniki. 

post-98051-0-38342800-1519730700_thumb.jpg

post-98051-0-71206400-1519731011_thumb.jpg

Edytowane przez szybkicus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...