Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Hak składany czy stały ?


mariospeed
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, michalb napisał:

a to dziady normalnie, a mnie każą wymieniać czujnik. Napiszę do innego Nissana, zobaczymy.

pozdrawiam,

mb

U mnie też czujnik pozostał oryginalny, wszystko działa jak powinno , za wyminę tegoż czujnika w innym serwisie na kosztorysie montażu haka widniała kwota 450 netto . Zamontowanie haka to około 4-5 godzin, więc serwis za robociznę trochę sobie liczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, timi1 napisał:

Zamontowanie haka to około 4-5 godzin, więc serwis za robociznę trochę sobie liczy.

 

4-5 h na montaż haka dedykowanego bez modułu  i wycinania  zderzaka??:o:jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro temat haka rozwinął się aż tak, to chciałem zapytać w tym miejscu, czy któryś z użytkowników X traila przed liftem ma założony hak przy zderzaku z pakietem crossower? (Zdj. poniżej). Rozważam opcję założenia haka do swojego Iksa, ale nie wiem, czy ta dodatkowa blenda nie okaże się przeszkodą, która po przycięciu (zakładam, że skoro sam zderzak trzeba przycinać do montażu haka, to i blendę też) będzie świecić szpetnie widoczną dziurą. Z góry uprzedzam odpowiedź żeby zasięgnąć języka w miejscowym serwisie nissana, bo już to zrobiłem i niestety nie wiedzą czy i jak to będzie ostatecznie wyglądać.

20180531_183819.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBIECANE FOTKI   - HAK WESTFALIA - T32 FL

20180603_185432.jpg

20180603_185747.jpg

OBIECANE FOTKI   - HAK WESTFALIA - T32 FL

20180603_185502.jpg

20180603_185441.jpg

OBIECANE FOTKI   - HAK WESTFALIA - T32 FL

20180603_185117.jpg

20180603_185817.jpg

OBIECANE FOTKI   - HAK WESTFALIA - T32 FL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to gniazdo elektryczne to jakoś wychodzi, aby było bardziej dostępne? Na zdjęciach jest praktycznie niewidoczne.

Sam hak wygląda jak najbardziej OK, ale podłączenie się do gniazda w nocy może być nieciekawe, gdyż jest tak głęboko schowane, że oświetlenie tylnych lamp może być niewystarczające.

Jak w praktyce wygląda podłączanie wtyczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minutes ago, gkowal said:

A to gniazdo elektryczne to jakoś wychodzi, aby było bardziej dostępne? Na zdjęciach jest praktycznie niewidoczne.

Sam hak wygląda jak najbardziej OK, ale podłączenie się do gniazda w nocy może być nieciekawe, gdyż jest tak głęboko schowane, że oświetlenie tylnych lamp może być niewystarczające.

Jak w praktyce wygląda podłączanie wtyczki?

Gniazdo elektryczne  jest  chowane. Wysuwasz i masz normalny dostęp do podłączenia wtyczki

Po schowaniu jest niewidoczne i o taki efekt dokładnie chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mnie się tylko wydaje czy oni cieli blachę pod zderzakiem, aby założyć hak ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 6/4/2018 at 11:27 AM, szybkicus said:

Gniazdo elektryczne  jest  chowane. Wysuwasz i masz normalny dostęp do podłączenia wtyczki

Po schowaniu jest niewidoczne i o taki efekt dokładnie chodziło.

Rozumiem, ze jest luzniej dokrecone zby mozna bylo je obracac. Czy nie istnieje ryzyko, ze po jakims czasie (ilus tam razach obracania) moze sie obluzowac/wytrzec i opadnie pod wplywem wstrzasow samochodu?

Czy masz moze tam jakis "zatrzask" zeby utrzymalo w obydwu pozycjach tj. otwarte/zamkniete (odpowiednio obrocone gniazdo)?

@ stuff1000

Tam pod spodem to nie jest tez plastik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, juras2017 said:

Rozumiem, ze jest luzniej dokrecone zby mozna bylo je obracac. Czy nie istnieje ryzyko, ze po jakims czasie (ilus tam razach obracania) moze sie obluzowac/wytrzec i opadnie pod wplywem wstrzasow samochodu?

Czy masz moze tam jakis "zatrzask" zeby utrzymalo w obydwu pozycjach tj. otwarte/zamkniete (odpowiednio obrocone gniazdo)?

@ stuff1000

Tam pod spodem to nie jest tez plastik?

Nie ma zatrzasku, ale obracanie  wiązki pracuje optymalnie. Zawsze można śrubę dokręcić wg. indywidualnych preferencji.

Aby gniazdo się chowało, konieczne było podcięcie blachy pod  zderzakiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem już umowiony na montaż Westfalii do swojego Iksa, ale lekko przeraża mnie ta sztukateria z wycinankami. Jeszcze cięcie plastikowego zderzaka jestem w stanie zrozumieć, ale ementy blaszane???:o Przecież to już jest naruszenie powłok i jakby tego nie zabezpieczyć, to po jakimś czasie i tak zacznie korodować. Szkoda, że niektórzy producenci nie przewidują w konstrukcji zderzaków i innych elementów od razu możliwości bezinwazyjnego doposażenia pojazdu w hak. Tym bardziej, że występuje on w wyposażeniu akcesoryjnym danej marki. Ech... mus, to mus... skoro muszę mieć hak, to jak widać muszę też popsuć trochę auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minutes ago, devilde said:

Też jestem już umowiony na montaż Westfalii do swojego Iksa, ale lekko przeraża mnie ta sztukateria z wycinankami. Jeszcze cięcie plastikowego zderzaka jestem w stanie zrozumieć, ale ementy blaszane???:o Przecież to już jest naruszenie powłok i jakby tego nie zabezpieczyć, to po jakimś czasie i tak zacznie korodować. Szkoda, że niektórzy producenci nie przewidują w konstrukcji zderzaków i innych elementów od razu możliwości bezinwazyjnego doposażenia pojazdu w hak. Tym bardziej, że występuje on w wyposażeniu akcesoryjnym danej marki. Ech... mus, to mus... skoro muszę mieć hak, to jak widać muszę też popsuć trochę auto.

Panowie nie ma co panikować  - Blaszka strasznie cieniutka :)  gołymi rękoma ją można wyginać.

Po wycięciu powierzchnie zabezpieczyli lakierem.

Jak chcesz to możesz dodatkowo potraktować  bursztynkiem antykorozyjnym w spray do zabezpieczania profili zamkniętych, który stworzy dodatkową powłokę lub innym szuwaksem :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minutes ago, carp22 said:

Ja jutro odbieram z Westfalią , aż się boje :)

Sprawdź tylko przy odbiorze :

 - czy gniazdo się chowa całe pod zderzak i nie wystaje ( wtedy trzeba głębiej podciąć blachę)

 - czy działa otwieranie tylniej klapy z nogi

A z blaszki co wycieli możesz sobie "BŁYSTKĘ WĘDKARSKĄ zrobić  lub brelok do kluczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości przejrzałem instrukcje montażu haka i wiązki elektrycznej i nigdzie tam nie ma mowy o wycinaniu blachy.

Przypuszczam, że gniazdo zaprojektowane jest tak aby wystawało na zewnątrz, bez żadnej opcji chowania.

Prawdopodobnie nasi spece z ASO wymyślili, iż podcinając blachę można chować gniazdo.

Jeśli tak jest jak myślę to zaraz okaże się iż innemu użytkownikowi w innym warsztacie nie podcięli i pojedzie on potem z reklamacją, że źle hak został założony.

Jednak lepiej by było, aby o takich możliwościach przeróbek wcześniej pytali się właściciela pojazdu.

Tak więc niech nowi użytkownicy haków przygotują się na sytuację iż nie każdy warsztat będzie się bawił w wycinanie blachy.

https://www.westfalia-automotive.com/fileadmin/pdf/MONOFLEX/332-nissan/332323691111.pdf

https://www.westfalia-automotive.com/fileadmin/pdf/e_anlagen/332/e332327391101-001.pdf

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten hak to był Montowany w ASO ? Aż nie chce się wierzyć że poszli na taką łatwiznę i wycieli blachę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, stuff1000 said:

Ten hak to był Montowany w ASO ? Aż nie chce się wierzyć że poszli na taką łatwiznę i wycieli blachę...

Hak  był montowany w ASO.

Moim nadrzędnym celem był również efekt wizualny. tj. chciałem aby po demontażu był niewidoczny.

Mnie zupełnie nie przeszkadza to, że wycięto kawałek blaszki grubej jak zakrętka od słoika o wielkości 6 x 6 cm.

Element został polakierowany i zabezpieczony.

Zakładam, że wcześniej ruda wyjdzie mam w 100 zupełnie  innych miejscach niż na tym elemencie.

 

Zawsze można zamontować taki dyszel jak do traktora :)

Wybór pozostawiam każdemu z Was

HOOK.JPG

HOOK01.JPG

Edytowane przez szybkicus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe

Ruda ma w tych miejscach latwiej poniewaz panuja tutaj najgorsze warunki dla metalu - najlatwiej "zamoczyc" i najdluzej wysycha

Nie ma co sie martwic az tak barzo skoro zabezpieczone a i wlasciciel zna potencjalnie slabe miejsce to i wieksza uwage zwroci na to wiec ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 hours ago, gkowal said:

Tak z ciekawości przejrzałem instrukcje montażu haka i wiązki elektrycznej i nigdzie tam nie ma mowy o wycinaniu blachy.

Przypuszczam, że gniazdo zaprojektowane jest tak aby wystawało na zewnątrz, bez żadnej opcji chowania.

Prawdopodobnie nasi spece z ASO wymyślili, iż podcinając blachę można chować gniazdo.

Jeśli tak jest jak myślę to zaraz okaże się iż innemu użytkownikowi w innym warsztacie nie podcięli i pojedzie on potem z reklamacją, że źle hak został założony.

Jednak lepiej by było, aby o takich możliwościach przeróbek wcześniej pytali się właściciela pojazdu.

Tak więc niech nowi użytkownicy haków przygotują się na sytuację iż nie każdy warsztat będzie się bawił w wycinanie blachy.

https://www.westfalia-automotive.com/fileadmin/pdf/MONOFLEX/332-nissan/332323691111.pdf

https://www.westfalia-automotive.com/fileadmin/pdf/e_anlagen/332/e332327391101-001.pdf

 

W poprzednim aucie S-MAX miałem identyczne rozwiązanie WESTFALIA.

Po demontażu nic nie było widać i wszystko się chowało (tylko bez podcinania żadnego z  elementów matalowych)

ASO nie wymyśliło sobie chowanego gniazda tylko producent haka. Oni by nie wpadli na to :).

Oczywiście mieli na to moją zgodę na podcięcie.

Edytowane przez szybkicus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elegancko:thumbsup: Blaszka też cięta jak widzę, ale wykonanie naprawdę estetyczne. Pożyczam fotkę i za parę dni, kiedy przyjdzie czas na montaż mojej Westfalii skonsultuję, czy propozycja moich moterów wygląda podobnie, czy może mają jeszcze inny patent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blaszka raczej nie cięta, w poprzednim przed FL też tak mialem jak teraz. Czy dostaliście do haka ten plastikowy kapturek na kule Westfalia bo ja nie i podobno juz nie ma w komplecie a w tamtym roku był . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carp22 u ciebie wygląda to elegancko, bez cięcia blach i fachowo...(nawet chciało im się ładnie przyszlifować plastiki w miejscu przycięcia )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 6/7/2018 at 6:30 PM, carp22 said:

Odebrałem i u mnie wygląda to tak :

20180607_181439.jpg

Capr22 widzę, że u Ciebie zastosowali o rozwiązanie polegające na odgięciu elementu metalowego  i łączeniu śrubami.

Czy z prawej strony również masz wstawioną blaszkę dystansową pomiędzy śrubami zderzaka a mocowaniem w metalowym uchu ? czy pozostało mocowanie na kołek?

Jak możesz to wrzuć fotkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...