timi1 Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 4 godziny temu, michalb napisał: a to dziady normalnie, a mnie każą wymieniać czujnik. Napiszę do innego Nissana, zobaczymy. pozdrawiam, mb U mnie też czujnik pozostał oryginalny, wszystko działa jak powinno , za wyminę tegoż czujnika w innym serwisie na kosztorysie montażu haka widniała kwota 450 netto . Zamontowanie haka to około 4-5 godzin, więc serwis za robociznę trochę sobie liczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 2 godziny temu, timi1 napisał: Zamontowanie haka to około 4-5 godzin, więc serwis za robociznę trochę sobie liczy. 4-5 h na montaż haka dedykowanego bez modułu i wycinania zderzaka?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devilde Opublikowano 31 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2018 Skoro temat haka rozwinął się aż tak, to chciałem zapytać w tym miejscu, czy któryś z użytkowników X traila przed liftem ma założony hak przy zderzaku z pakietem crossower? (Zdj. poniżej). Rozważam opcję założenia haka do swojego Iksa, ale nie wiem, czy ta dodatkowa blenda nie okaże się przeszkodą, która po przycięciu (zakładam, że skoro sam zderzak trzeba przycinać do montażu haka, to i blendę też) będzie świecić szpetnie widoczną dziurą. Z góry uprzedzam odpowiedź żeby zasięgnąć języka w miejscowym serwisie nissana, bo już to zrobiłem i niestety nie wiedzą czy i jak to będzie ostatecznie wyglądać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szybkicus Opublikowano 4 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2018 OBIECANE FOTKI - HAK WESTFALIA - T32 FL OBIECANE FOTKI - HAK WESTFALIA - T32 FL OBIECANE FOTKI - HAK WESTFALIA - T32 FL OBIECANE FOTKI - HAK WESTFALIA - T32 FL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carp22 Opublikowano 4 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2018 Elegancko. Mnie też będą montowali taki sam ☺ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 4 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2018 A to gniazdo elektryczne to jakoś wychodzi, aby było bardziej dostępne? Na zdjęciach jest praktycznie niewidoczne. Sam hak wygląda jak najbardziej OK, ale podłączenie się do gniazda w nocy może być nieciekawe, gdyż jest tak głęboko schowane, że oświetlenie tylnych lamp może być niewystarczające. Jak w praktyce wygląda podłączanie wtyczki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szybkicus Opublikowano 4 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2018 22 minutes ago, gkowal said: A to gniazdo elektryczne to jakoś wychodzi, aby było bardziej dostępne? Na zdjęciach jest praktycznie niewidoczne. Sam hak wygląda jak najbardziej OK, ale podłączenie się do gniazda w nocy może być nieciekawe, gdyż jest tak głęboko schowane, że oświetlenie tylnych lamp może być niewystarczające. Jak w praktyce wygląda podłączanie wtyczki? Gniazdo elektryczne jest chowane. Wysuwasz i masz normalny dostęp do podłączenia wtyczki Po schowaniu jest niewidoczne i o taki efekt dokładnie chodziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuff1000 Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 Czy mnie się tylko wydaje czy oni cieli blachę pod zderzakiem, aby założyć hak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 On 6/4/2018 at 11:27 AM, szybkicus said: Gniazdo elektryczne jest chowane. Wysuwasz i masz normalny dostęp do podłączenia wtyczki Po schowaniu jest niewidoczne i o taki efekt dokładnie chodziło. Rozumiem, ze jest luzniej dokrecone zby mozna bylo je obracac. Czy nie istnieje ryzyko, ze po jakims czasie (ilus tam razach obracania) moze sie obluzowac/wytrzec i opadnie pod wplywem wstrzasow samochodu? Czy masz moze tam jakis "zatrzask" zeby utrzymalo w obydwu pozycjach tj. otwarte/zamkniete (odpowiednio obrocone gniazdo)? @ stuff1000 Tam pod spodem to nie jest tez plastik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szybkicus Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 2 hours ago, juras2017 said: Rozumiem, ze jest luzniej dokrecone zby mozna bylo je obracac. Czy nie istnieje ryzyko, ze po jakims czasie (ilus tam razach obracania) moze sie obluzowac/wytrzec i opadnie pod wplywem wstrzasow samochodu? Czy masz moze tam jakis "zatrzask" zeby utrzymalo w obydwu pozycjach tj. otwarte/zamkniete (odpowiednio obrocone gniazdo)? @ stuff1000 Tam pod spodem to nie jest tez plastik? Nie ma zatrzasku, ale obracanie wiązki pracuje optymalnie. Zawsze można śrubę dokręcić wg. indywidualnych preferencji. Aby gniazdo się chowało, konieczne było podcięcie blachy pod zderzakiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuff1000 Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 Czyli jednak musieli ciąć blachę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devilde Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 Też jestem już umowiony na montaż Westfalii do swojego Iksa, ale lekko przeraża mnie ta sztukateria z wycinankami. Jeszcze cięcie plastikowego zderzaka jestem w stanie zrozumieć, ale ementy blaszane??? Przecież to już jest naruszenie powłok i jakby tego nie zabezpieczyć, to po jakimś czasie i tak zacznie korodować. Szkoda, że niektórzy producenci nie przewidują w konstrukcji zderzaków i innych elementów od razu możliwości bezinwazyjnego doposażenia pojazdu w hak. Tym bardziej, że występuje on w wyposażeniu akcesoryjnym danej marki. Ech... mus, to mus... skoro muszę mieć hak, to jak widać muszę też popsuć trochę auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szybkicus Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 10 minutes ago, devilde said: Też jestem już umowiony na montaż Westfalii do swojego Iksa, ale lekko przeraża mnie ta sztukateria z wycinankami. Jeszcze cięcie plastikowego zderzaka jestem w stanie zrozumieć, ale ementy blaszane??? Przecież to już jest naruszenie powłok i jakby tego nie zabezpieczyć, to po jakimś czasie i tak zacznie korodować. Szkoda, że niektórzy producenci nie przewidują w konstrukcji zderzaków i innych elementów od razu możliwości bezinwazyjnego doposażenia pojazdu w hak. Tym bardziej, że występuje on w wyposażeniu akcesoryjnym danej marki. Ech... mus, to mus... skoro muszę mieć hak, to jak widać muszę też popsuć trochę auto. Panowie nie ma co panikować - Blaszka strasznie cieniutka gołymi rękoma ją można wyginać. Po wycięciu powierzchnie zabezpieczyli lakierem. Jak chcesz to możesz dodatkowo potraktować bursztynkiem antykorozyjnym w spray do zabezpieczania profili zamkniętych, który stworzy dodatkową powłokę lub innym szuwaksem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carp22 Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 Ja jutro odbieram z Westfalią , aż się boje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szybkicus Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 11 minutes ago, carp22 said: Ja jutro odbieram z Westfalią , aż się boje Sprawdź tylko przy odbiorze : - czy gniazdo się chowa całe pod zderzak i nie wystaje ( wtedy trzeba głębiej podciąć blachę) - czy działa otwieranie tylniej klapy z nogi A z blaszki co wycieli możesz sobie "BŁYSTKĘ WĘDKARSKĄ zrobić lub brelok do kluczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 6 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2018 Tak z ciekawości przejrzałem instrukcje montażu haka i wiązki elektrycznej i nigdzie tam nie ma mowy o wycinaniu blachy. Przypuszczam, że gniazdo zaprojektowane jest tak aby wystawało na zewnątrz, bez żadnej opcji chowania. Prawdopodobnie nasi spece z ASO wymyślili, iż podcinając blachę można chować gniazdo. Jeśli tak jest jak myślę to zaraz okaże się iż innemu użytkownikowi w innym warsztacie nie podcięli i pojedzie on potem z reklamacją, że źle hak został założony. Jednak lepiej by było, aby o takich możliwościach przeróbek wcześniej pytali się właściciela pojazdu. Tak więc niech nowi użytkownicy haków przygotują się na sytuację iż nie każdy warsztat będzie się bawił w wycinanie blachy. https://www.westfalia-automotive.com/fileadmin/pdf/MONOFLEX/332-nissan/332323691111.pdf https://www.westfalia-automotive.com/fileadmin/pdf/e_anlagen/332/e332327391101-001.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuff1000 Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Ten hak to był Montowany w ASO ? Aż nie chce się wierzyć że poszli na taką łatwiznę i wycieli blachę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szybkicus Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 (edytowane) 9 hours ago, stuff1000 said: Ten hak to był Montowany w ASO ? Aż nie chce się wierzyć że poszli na taką łatwiznę i wycieli blachę... Hak był montowany w ASO. Moim nadrzędnym celem był również efekt wizualny. tj. chciałem aby po demontażu był niewidoczny. Mnie zupełnie nie przeszkadza to, że wycięto kawałek blaszki grubej jak zakrętka od słoika o wielkości 6 x 6 cm. Element został polakierowany i zabezpieczony. Zakładam, że wcześniej ruda wyjdzie mam w 100 zupełnie innych miejscach niż na tym elemencie. Zawsze można zamontować taki dyszel jak do traktora Wybór pozostawiam każdemu z Was Edytowane 7 Czerwca 2018 przez szybkicus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 hehe Ruda ma w tych miejscach latwiej poniewaz panuja tutaj najgorsze warunki dla metalu - najlatwiej "zamoczyc" i najdluzej wysycha Nie ma co sie martwic az tak barzo skoro zabezpieczone a i wlasciciel zna potencjalnie slabe miejsce to i wieksza uwage zwroci na to wiec ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szybkicus Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 (edytowane) 17 hours ago, gkowal said: Tak z ciekawości przejrzałem instrukcje montażu haka i wiązki elektrycznej i nigdzie tam nie ma mowy o wycinaniu blachy. Przypuszczam, że gniazdo zaprojektowane jest tak aby wystawało na zewnątrz, bez żadnej opcji chowania. Prawdopodobnie nasi spece z ASO wymyślili, iż podcinając blachę można chować gniazdo. Jeśli tak jest jak myślę to zaraz okaże się iż innemu użytkownikowi w innym warsztacie nie podcięli i pojedzie on potem z reklamacją, że źle hak został założony. Jednak lepiej by było, aby o takich możliwościach przeróbek wcześniej pytali się właściciela pojazdu. Tak więc niech nowi użytkownicy haków przygotują się na sytuację iż nie każdy warsztat będzie się bawił w wycinanie blachy. https://www.westfalia-automotive.com/fileadmin/pdf/MONOFLEX/332-nissan/332323691111.pdf https://www.westfalia-automotive.com/fileadmin/pdf/e_anlagen/332/e332327391101-001.pdf W poprzednim aucie S-MAX miałem identyczne rozwiązanie WESTFALIA. Po demontażu nic nie było widać i wszystko się chowało (tylko bez podcinania żadnego z elementów matalowych) ASO nie wymyśliło sobie chowanego gniazda tylko producent haka. Oni by nie wpadli na to . Oczywiście mieli na to moją zgodę na podcięcie. Edytowane 7 Czerwca 2018 przez szybkicus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carp22 Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Odebrałem i u mnie wygląda to tak : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devilde Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Elegancko Blaszka też cięta jak widzę, ale wykonanie naprawdę estetyczne. Pożyczam fotkę i za parę dni, kiedy przyjdzie czas na montaż mojej Westfalii skonsultuję, czy propozycja moich moterów wygląda podobnie, czy może mają jeszcze inny patent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carp22 Opublikowano 7 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2018 Blaszka raczej nie cięta, w poprzednim przed FL też tak mialem jak teraz. Czy dostaliście do haka ten plastikowy kapturek na kule Westfalia bo ja nie i podobno juz nie ma w komplecie a w tamtym roku był . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuff1000 Opublikowano 9 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2018 Carp22 u ciebie wygląda to elegancko, bez cięcia blach i fachowo...(nawet chciało im się ładnie przyszlifować plastiki w miejscu przycięcia ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szybkicus Opublikowano 13 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2018 On 6/7/2018 at 6:30 PM, carp22 said: Odebrałem i u mnie wygląda to tak : Capr22 widzę, że u Ciebie zastosowali o rozwiązanie polegające na odgięciu elementu metalowego i łączeniu śrubami. Czy z prawej strony również masz wstawioną blaszkę dystansową pomiędzy śrubami zderzaka a mocowaniem w metalowym uchu ? czy pozostało mocowanie na kołek? Jak możesz to wrzuć fotkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.