JACKO29 Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 Wymiana tarcz i klocków.Narzędzia:Klucz oczkowy 19,klucz oczkowy 14,torx gwiazdka 5mm Zaczynamy od odkręcenia zacisku,łatwe,klucz 14 dwie śruby.Zacisk należy ręką "powyginać" na lewo i prawo by schować tłoczek ,umożliwi to zdjęcie zacisku z jarzma. Następnie klucz 19 i odkręcamy śruby trzymające jarzmo zacisku Następnie,po zdjęciu jarzma odkręcamy torxem śrubę ustlającą tarczy Niektóre tarcze nie posiadają otworu na tą śrubę Aby zdjąć tarczę,należy ją dość mocno potraktować młotkiem góra-dół w tedy odpada z piasty bez problemu.Po zdjęciu tarczy czyścimy piastę szczotką drucianą,aż się będzie świecić i zakładamy nową,ustalając jej położenie tą śrubą Po tej czynności przystępujemy do czyszczenia jarzma zacisku: Widać zdemontowane blaszki samoregulatora i wyczyszczone jarzmo,ale blaszki jeszcze czarne.Po ich wyczyszczeniu siedlisko w jarzmie smarujemy smarem do układów hamulcowych i składamy "do kupy" Widać jak wygląda wyczyszczone gotowe do założenia klocków jarzmo.Klocki zakładamy od zewnątrz jarzma,gdyż jest tam specjalna sprężynka która ustala dystans klocka względem tarczy.Po złożeniu zakładamy jarzmo i mocno dokręcamy.Następnie przystępujemy do wciskania tłoczka,tą czynność robiłem dwoma kluczami na zasadzie dźwigni,idzie to bez problemu.ALE JEST UWAGA!!!! Podczas wciskania tłoków,podnosi się poziom płynu w zbiorniczku!Należy to kontrolować! Ja usunąłem ze zbiorniczka około 20ml płynu! Po wymianie tarcz i klocków należy na sucho nadepnąć kilka razy hamulec,aby wyrównać odległości klocków od tarcz,a następnie,ewentualnie uzupełnić poziom płynu,jeżeli zbyt wiele go odessaliśmy . Po przejechaniu na fabrycznym zestawie 59tys km moje tarcze miały ok. 0.1mm nadmiaru od minimalnej grubości tarczy A klocki w jarzmie już zaczynały się skosować, Na wiosnę postanowiłem rozebrać jeszcze raz zaciski i dobrać się do tłoczków by wymienić gumowe osłony na tłoczkach.Niestety materiał który mam tam obecnie raczej nie przypomina gumy i niebawem na pewno zakończy żywot. I jeszcze jedno! System hamulcowy w Qashqai'u J11 1.2 jest AKEBONO i pod tym względem trzeba dobierać części 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 Super to rozpisałeś, jedna uwaga. Gdy śruba ustalająca też nie puszcza, traktujemy ją przez śrubokręt raz młotkiem, w celu zerwania zapieczenia. Ja tak miałem w K12. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 Ja mam lamerskie pytanie... Co powoduje takie "koszenie" klocka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 Super to rozpisałeś, jedna uwaga. Gdy śruba ustalająca też nie puszcza, traktujemy ją przez śrubokręt raz młotkiem, w celu zerwania zapieczenia. Ja tak miałem w K12. Dokładnie,a następnie smarujemy smarem litowym Ja mam lamerskie pytanie... Co powoduje takie "koszenie" klocka? Albo słabsza z jednej strony sprężynka odciągająca klocek,albo brud w jarzmie gdzie jest osadzony klocek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 Ja mam lamerskie pytanie... Co powoduje takie "koszenie" klocka? Zacisk pracuje na tulejkach a klocki dociska tłoczek i zakłócenia pracy tych elementów (bród zapieczenie uszkodzone zużyte uszczelnienia) powodują, albo ścieranie mocne jednego klocka, albo nierówne zużycie. Tak naprędce.Stąd brawa dla Jacka, bo mało komu się chce aż tak dokładnie w to bawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 I przyjdzie jeszcze raz się tym zająć jak pisałem na wiosnę,niesamowite że po blisko 4 latach i 60 tys przebiegu osłony tłoczków wyglądają jak stare szmaty! Już widać spękania,co prawda nie na wylot,ale niebawem do tego dojdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 Noo Jacek Zastanawia mnie jedno. Chyba w ASO mówili mi, że po wymianie klocków w J11 bez ustawienie położenia tłoczków, czy czegoś tam jeszcze w Consult się nie obędzie. Tez mnie to niedługo czeka i jak widać można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 Ale to chyba była mowa o tyle? Tam jest elektryczny regulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 Ja na wiosnę muszę piasty zamalować bo po 1,5 są juz rude. Odpadam zawsze przy okazji zmiany opon i mam porównanie do Toyoty 5 miesiącu młodszej i tak nie ma śladu rudej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin19r Opublikowano 2 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2018 Witam, da się w domowym garażu zmienić tylne klocki samemu ? Czy tylko jakiś fachman z kompem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 Da się bez kompa,robili to już niektórzy.' Mniej więcej robi się to tak: 1-odpinasz kostkę od elektryki (pomijam temat odkręcania jarzma i samej wymiany klocków) 2-przewód dwużyłowy podpięty do aku i sterujesz zaciskiem.Tam są dwa piny więc zmiana biegunowości powoduje zmianę kierunku obrotów silniczka 3-Odkręcasz na maksa. 4-Po wymianie zmiana biegunowości i dociskasz klocki. 5-Podpinasz kostkę i kilka razy zwalniasz i zaciskasz zacisk za pomocą klawisza w środku.Widziałem to .Działało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Conan1979 Opublikowano 20 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 a jaka jest minimalna grubość tarczy?? bo mi tez na przeglądzie przy 45000 mówili że klocki już słabiutkie z przodu? czy klocki dawałeś z blaszką sygnalizującą zużycie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 20 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 U mnie w X-trailu na drugim przeglądzie wymienili klocki z przodu. Zakręcony byłem i właściwie cały czas byłem na telefonie w sprawach firmowych, więc jak w międzyczasie przyszedł do bistro z info, machnąłem ręką żeby wymienili. Dopiero w domu pomyślałem, że się sfrajerzylem i dałem naciągnąć. Przecież one mają czujnik zużycia i spokojnie mogłem olać i wymienić we własnym zakresie, tym bardziej że od samego przeglądu na początku listopada, auto stoi jak trzecie w garażu. Powoli biję się z myślą, że może czas go sprzedać, bez sensu żeby stał, a jeździł do przysłowiowego kościoła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 Dałeś się wpuścić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 20 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 Tak to jest, jak wszystkie graty dostali ode mnie, na czymś musieli przyciąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Jak byłem na 4 przeglądzie(niedawno) to też zwrócili uwagę na klocki,zadziwiająco dobrze się trzymają panie Jacku...Bidoki nie wiedzieli ,że sam wymieniłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Conan1979 Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Jacko, a jakiej firmy kupowałeś klocki masz , może masz model, jaka cena?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 OYODO,firma która produkuje na pierwszy montaż do Toyoty.Płaciłem coś około 80 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Nie musiałeś pisać tej ceny od razu różnice przeliczyłem na litry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 % ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Ot taka słabość charakteru ☺️ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 22 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2018 Boś prawdziwy Słowianin Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qashtan1.2 Opublikowano 6 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2018 Klocki można też wymienić bez zdejmowania jarzma, wystarczy odkręcić sam zacisk oraz cofnąć tłoczek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 6 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2018 Ale temat jest o wymianie tarcz i klocków. By zdjąć tarcze trzeba odkręcić jarzmo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacoob Opublikowano 24 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 A czy Panowie by doradzili jakie wybrać klocki i tarcze do 1.6dci z 2016 (J11B) ? u mnie już po 1,5 roku słychać, że trzeba będzie wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.