Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana Tarcz i Klocków Qashqai 1.2


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Co do tarcz,polecam Japan Line,wiele razy je zakładałem i w przeciwieństwie do Ate,Brembo,czy Zimmermana nigdy nie było kłopotów.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprzez Japan Line masz na myśli Japan parts czyli np. https://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamulcowa-japanparts-di167,0-156-di167-1586324.html#100032 ?

A przy klockach spotkałem się z różną wielkością - czy ktoś wie jak wybrać właściwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.motofakty.pl/artykul/tarcze-hamulcowe-japan-line.html

Gdybyś chciał więcej to na priv,dodam tylko,że komplet tarcz na przód do Kaśki to koszt 260zł

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, JACKO29 napisał:

https://www.motofakty.pl/artykul/tarcze-hamulcowe-japan-line.html

Gdybyś chciał więcej to na priv,dodam tylko,że komplet tarcz na przód do Kaśki to koszt 260zł

A ja do J10 za tarcze i klocki na przód dałem w zeszłym roku w ASO prawie 1400zł.:mad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdybyś pomyślał i miał troszkę własnych chęci ,zrobiłbyś to sam,bez problemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po niespełna 43 tkm powoli muszę myśleć o zmianie klocków hamulcowych z przodu. 
Ktoś testował coś z poniższego zestawienia albo może poleci coś co na pewno nie będzie mega pyliło i piszczało? 

https://e-katalog.intercars.com.pl/?utm_source=intercars.com.pl&utm_medium=searchBoxWidget&utm_term=TecDoc&utm_campaign=searchBoxWidget#/ekatalog/osobowe/towary/100506/701010000/P/C/

https://www.iparts.pl/auto-czesci/klocki-hamulcowe,nissan,qashqai-ii-samochod-terenowy-zamkniety-j11-j11_-od-2013-11,1-2-dig-t-115km,80-11757-100506-100030.html

image.thumb.png.9f5b0e7fd6053ee55d280349091d8bf7.png

Edytowane przez pawcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A miałeś z nimi odczynienia?Jak sprawdza się w połączeniu z obecnymi fabrycznym tarczami? Nie chce bez potrzeby pakować się w koszty i wymieniać komplet przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używałem do Kijanki tych klocków jak również tarcz z ATE i jedynie co jest problemem to szybciej się tarcza kończy niż przy zwykłych klockach :) Co do pylenia to delikatne jest ale jest jasne i tak nie wżera się w felgę co łatwiej usunąć idzie.

Same hamulce nie poprawiają siły hamowania (tak samo hamuje auto jak na zwykłych klockach). Z tego co pamiętam to chyba nie można do zużytych tarcz ich zakładać :innocent:

Niestety w kaśce dopiero niecałe 17 tysi przejechałem więc jeszcze nie mam doświadczenia z wymianą. Pewnie jak się zetną oryginalne tarcze to założę ATE tak tarcze jak i klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja nie będę zmieniał jeszcze dobrych tarcz przez zmianę klocków... no nic poszukam czegoś optymalnego co nie dojedzie mi obecnych tarcz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A tak wyglądają po przebiegu ponad 4 tys km tarcze firmy Japan Line,założone w nowej Kaśce ,bo nowe biły,a nowe TRW oprócz bicia były rude od rdzy.

Zwróćcie uwagę jak są zabezpieczone.

 

411.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Strider napisał:

Tylko, że to zwykle jest tak, że jak pylą to są stosunkowo miękkie i nie piszczą, a jak nie pylą to są twarde lub bardzo twarde, piszczą i szybko zjadają tarcze hamulcowe.

Kup zwykłe ATE - będziesz zadowolony.

Klocki ceramiczne piszczą? Kolego chyba nigdy nie jeździłeś na takich klockach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Strider napisał:

 

Tylko, że to zwykle jest tak, że jak pylą to są stosunkowo miękkie i nie piszczą, a jak nie pylą to są twarde lub bardzo twarde, piszczą i szybko zjadają tarcze hamulcowe.

Kup zwykłe ATE - będziesz zadowolony.

 

Ta powierzchowna rdza na tarczach hamulcowych nie ma znaczenia, tarcze wykonane są z twardej wysokowęglowej stali i one zawsze będą rdzewieć, a taka warstwa zabezpieczenia antykorozyjnego jaka niekiedy jest stosowana, chyba również przez ATE potrafi czasem dostać się gdzieś między klocek, a tarcze i również w efekcie spowodować bicie.

Strid,o tym że to jest stal wysokowęglowa to wiemy.Mnie chodziło o pokazanie jak wygląda zabezpieczenie na piaście,gdzie oryginał po 2 tys jest rudy a  z biegiem czasu można z piasty rudą płatkami odrywać. Te tarcze też w momencie ,nawet po myciu robiły się rude,taka to przypadłość tego materiału.Co do bicia,już po wyjeździe z salonu zauważyłem,że coś jest nie tak i zgłosiłem to,ale jak zwykle panowie nic nie zauważyli niepokojącego.A później to już wyglądało jak bicie z koniem,ja swoje oni swoje...Koszt tych tarcz,które na 100% wiedziałem że są pewne,to tylko 260 zł,więc kupiłem,wymieniłem i mam spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie było złego montażu,sprawdzałem miernikiem w różnych ustawieniach ...raptem 2 bo tyle jest otworów z gwintem na śrubę ustalającą. I zawsze było bicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Strider napisał:

Klocki twarde, metaliczne, sportowe o podwyższonej odporności na przegrzanie piszczą.

Kolego czy kiedykolwiek jeździłeś na klockach ceramicznych? Nie mam na myśli jakiś wynalazków z aliexpres czy innej chińszczyzny tylko firmowych ceramicznych.

A może masz na myśli zwykłe klocki twarde?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I te klocki ci piszczały? Ja w kia ceed zakładałem trzy razy klocki ceramiczne właśnie firmy ATE  (za każdym razem przy okazji zakładałem nową tarczę też firmy ATE) i nigdy żadnych pisków nie było. W Xtrialu też zakładałem dwukrotnie klocki ceramiczne (zawsze z nową tarczą) i zero jakichkolwiek pisków. W mondeo również raz założone i zero pisków. Zawsze wymieniając klocki wymieniałem też tarczę tej samej firmy. Użytkuję już dobrych kilka lat takie zestawy i nigdy nie miałem z tym żadnych kłopotów ani złych doświadczeń.

Nie wiem dlaczego u kolegi był jakiś problem (może kolega trafił na jakąś podróbę). Jak tylko troszkę dotrę tarczę w kaśce to oczywiście zmienię na tarcze ATE (24.0126-0185.1) i klocki ATE (13.0470-5752.2)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również zawsze bardzo zadowolony byłem z ATE, ale równie pozytywnie, zaskakują produkty Blue Print (poprawiłem błąd "Line") i to od filtrów po tarcze, bardzo dobra jakość do ceny.

 

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Strider napisał:

ATE Ceramic mi nie piszczały, ale pisałem, że mi chodziło o twarde metaliczne klocki o zastosowaniach pseudosportowych. 

A to ja źle zrozumiałem :) myślałem że ceramiczne klocki Ci piszczały.

 

3 godziny temu, manix napisał:

Ja również zawsze bardzo zadowolony byłem z ATE, ale równie pozytywnie, zaskakują produkty Blue Line i to od filtrów po tarcze, bardzo dobra jakość do ceny.

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka
 

Manix ja jestem już stary człowiek i nie zmieniam tego co mnie na razie nie zawiodło :) Dlatego tak jak opony zimowe kupuję zawsze Michelin tak na razie tarcze i klocki biorę ATE i jestem z nich zadowolony :) Wiadomo że drożej to kosztuje ale bezpieczeństwo jest ważniejsze niż pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miało być BLUE PRINT a nie LINE

 

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jacko29 będę wymieniał tarcze i klocki z przodu kaski. Czy możesz podać gdzie i jakie gumki kupić do tłoczków w zaciskach. Najlepiej cały zestaw naprawczy. Czy wymieniłeś gumki na tłoczkach ?. Miałeś wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupowałem,nie wymieniałem.Nie zachodziła taka potrzeba.Jeżeli masz całe to radzę nie ruszać.Wyczyścić i ma hulać dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
W dniu 3.01.2018 o 07:58, JACKO29 napisał:

Da się bez kompa,robili to już niektórzy.'

Mniej więcej robi się to tak:

1-odpinasz kostkę od elektryki (pomijam temat odkręcania jarzma i samej wymiany klocków)

2-przewód dwużyłowy podpięty do aku i sterujesz zaciskiem.Tam są dwa piny więc zmiana biegunowości powoduje zmianę kierunku obrotów silniczka

3-Odkręcasz na maksa.

4-Po wymianie zmiana biegunowości i dociskasz klocki.

5-Podpinasz kostkę i kilka razy zwalniasz i zaciskasz zacisk za pomocą klawisza w środku.Widziałem to .Działało.

Muszę wymienić klocki przód i tył. Przód - to błahostka.

Ale tył... hmmm w poprzednim samochodzie też miałem elektryczny (renault scenic) - ale tam był jeden silnik centralny i linka. Tłoczki się wciskało i wręcało.

Tu mamy znów inne rozwiązanie: dwa osobne silniki elektryczne. Jak sobie planowałem robotę - to wymyśliłem zrobić tak jak Jacko29 napisał. 

Ale ponieważ w dzisiejszych czasem zamiast serii książek "Sam naprawiam..." jest youtube - zajrzałem tam.

I.. zadziwiło mnie to co robi na tym filmiku (od 6:40): ściąga silnik, wkręca "coś" od strony silnik, a później wciska też tłok. Co o tym myślicie?

Czy samo wkręcanie i wciskanie tłoka bez zdejmowania silnika będzie ok? Czy z czasem nie braknie nam gwintu na "kasowaczu luzu"?

 

Edytowane przez Karminadel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Poradźcie coś. Musze kupić tarcze i klocki przód. Waham się pomiędzy ate i zimmermann. Ewentualnie klocki mogą być z innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...