JACKO29 Opublikowano 27 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2018 Jako,że mamy w J11 duże kłopoty z ECO ładowaniem akumulatorów,postanowiłem wykonać prosty emulator ładowania wymyślony przez naszego Czeskiego kolegę z forum Nissana "DUNCHO" I tak postępując zgodnie z załączonym schematem,należy zaopatrzyć się w dwa oporniki (opis w schemacie) Następnie,...Ja przygotowałem sobie trzy zestawy złączek z instalacji po Note,ale zrobiłem to tylko dla testów,które jeżeli dadzą pozytywny rezultat usunę i oporniki wlutuję prosto w instalację A tak wygląda połączenie kostek do wpięcia w instalację Następnie,aby się wpiąć w instalację należy zdjąć wtyczkę z klemy minusowej i dobrać się do przewodów.Interesują nas biały i różowy.To są dwa zewnętrzne przewody Następnie rozcinamy przewód różowy ,koniec od wtyczki łączymy z opornikiem 620R do niego podpinamy opornik R1,węzeł połączenia lutujemy z drugim końcem różowego przewodu,następnie należy oskórować kawałek przewodu białego i wlutować R1 (ja to wszystko miałem już przygotowane z wtyczkami Pozostało tylko wpiąć wtyczkę i ułożyć przeróbkę Odpalenie i monitor cały czas pokazuje od 13.2V -14.7V Te 13.2V wskakuje tylko w momencie zdjęcia nogi z gazu a później zaraz wskakuje 14.1-14.7 Oczko na aku jest nadal czarne,ale jeżdżę tylko na razie na odcinkach 12-20 km,a był solidnie rozładowany.Po kilku dniach nie ma osłabienia podczas porannego odpalania,więc myślę,ze system działa.Testujemy dalej 1 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tz1609 Opublikowano 27 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2018 Czekamy na kolejne informacje,jestem gotów też to zamontować,bo denerwuje mnie zastanawianie się czy w czasie mrozów aku przypadkiem nie odmówi rano posłuszeństwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 27 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2018 Jacko, jesteś u pani. To znaczy, że zgłaszam to do centrali Nissana i albo Cię wytargają za uszy albo...zatrudnią. Chociaż chyba nie zatrudnią, bo w obecnych czasach raczej w cenie są "postarzacze" produktów niż racjonalizatorzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 27 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2018 Gratulacje! Będę obserwował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 27 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2018 W taką pogodę z czarnym okiem, to proszenie się o kłopoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 27 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2018 No, no... napięcie rośnie Do tej pory pomimo, że często robię dłuższe dystanse. wspomagałem się Ctek-iem S/S x1/m-c i mam wrażenie dzięki temu 2-gi aku ma się dobrze. Zawsze V12.7 przed odpaleniem. Obserwuję temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Jacek, ale doładuj do pełna aku, szkoda by się zasiarczył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 1 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 Dyskusja zbacza na inne tematy (które są już na forum), moja propozycja - trzymajmy się tematu (b. ciekawego) Myslę, że po przetestowaniu tego dzielnika napięcia w J11, przyjdzie też czas na J10 ... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 2 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 Byłem dzisiaj sprawdzić akumulator.Był naładowany prostownikiem przed założeniem oporników a następnie ubrany w ten układ,kilka dni jazdy z układem.Efekt jest taki,że akumulator wykazuje 90% naładowania,na badaniu zwarciowym trzyma napięcie,jedyne co może niepokoić wg serwismena z Centry,to to że nie trzyma stałego napięcia,nie spada poniżej założonego 9.6V ale pływa....9.65,9.67,9.7...i tak sobie skacze.Nie wiadomo czym to jest spowodowane.Ale ogólnie jest dobrze.Mało tego,zauważyłem,że gasząc silnik system zaraz pokazywał mi napięcie 12.8V i powoli spadało...Teraz po zgaszeniu pokazuje 13,4 i powoli spada,czyli aku dostaje papu jak należy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 2 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2018 Jakie obciążenie dostał w A, że aż tak mu siadło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 Niestety nie wiem.Wiem tylko że opory na mierniku były fest gorące.Miałem rękę w odległości 20cm i dosyć mocno dawało po skórze. Świeże info z frontu testowania układu ogłupiającego komputer... Jak na razie układ spisuje się bardzo dobrze,nie widzę rano żadnych objawów typu wolniejsze kręcenie,nawet zauważyłem światełko w tunelu...tzn brzeg oczka w aku zrobił się zieleńszy.czyli na razie jest dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrXY Opublikowano 9 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 (edytowane) Jacek, czy na pewno dobrze podłącześ lub czy masz dobre wartosci rezystorów? Nic nie powinno się grzać. Wartości rezystorów sprawdź omomierzem Edytowane 9 Marca 2018 przez PiotrXY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romek_Hel Opublikowano 9 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 Jacek, czy na pewno dobrze podłącześ lub czy masz dobre wartosci rezystorów? Nic nie powinno się grzać. Wartości rezystorów sprawdź omomierzem Ja zrozumiałem, że grzeją się opory w testerze podczas sprawdzania akusa, ale niech JACKO29 doprecyzuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 9 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 Jak pisałem wcześniej. Pół oka, to 65% ładunku, a biorąc poprawkę na temperaturę ok 60%. Ważne, że ładuje lepiej i żadne kontrolki w oczy nie świecą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 Jacek, czy na pewno dobrze podłącześ lub czy masz dobre wartosci rezystorów? Nic nie powinno się grzać. Wartości rezystorów sprawdź omomierzem Piotr,ja mówiłem nie o opornikach w układzie ładowania,ale o oporach w testerze sprawdzającym akumulator! Coś takiego znalazłem :http://allegro.pl/ctek-ctx-battery-sense-monitor-stanu-akumulatora-i6952426431.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 9 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 A jak kiedyś padnie,to jaki kupisz, zwykły czy ten przystosowany do Start-Stop ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Kiedyś,to jest słowo niewiadoma Info następne,oczko zielone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afrance Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Do końca bym się nie cieszył bo temperatura na zewnątrz wysoka. Ale mam nadzieję że to pomaga ładowaniu . Nie wiadomo co będzie w następną zime. Sent from my SM-A510F using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Temperatura była wysoka po założeniu nowego inie mogłem go w systemie nissana doładować.W lato kropka potrafiła być czarna.A teraz systematycznie wartość naładowania wzrastała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Mam takie pytanko. Czy aku w pulsarze przy silniku 1,2 powinien być ten sam czy w podobnym rodzaju? Piszecie o tym oczku, ale ja nie mam żadnego oczka. Mam napis nissan genuine parts, coś tam jest popisane ale oczka nie mam ani nawet nie jestem w stanie stwierdzić jakiej firmy mam akumulator. Myślalem by kupić wskaznik woltowy na zapalniczkę by wiedzieć jakie mam napięcie... w sumie nie miałem żadnych problemów przy tych mrozach. Najnizsza jaką pokazywal czujnik temp zewnetrznej przy odpalaniu to -18 st. C. Krecil tyle samo co przy dodatnich. Zmierzone stoperem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Mam taki sam tylko z oczkiem.Były dwa rodzaje. Oczko dalej soczyście zielone...a prostownik nie dawał rady... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tz1609 Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Jak tylko będzie trochę cieplej to montuję to samo w mojej Kaśce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavllo Opublikowano 14 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 (edytowane) ja nie mam jeszcze auta, ale oporniki już mam Jesli sie sprawdzi to od razu dziękuję nissanowi za taką ekologie...nie chce mi sie jezdzic potem do ASO, ciekawe czy można to jakoś "niewidocznie" zamontować... kosztowąły chyba coś 20 groszy... Edytowane 14 Marca 2018 przez Pavllo 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2018 Można.Musisz rozciąć peszel z przewodami i wyłuskać potrzebne,a później wlutować i zaizolować.Wszystko schować do peszla i zawinąć czarną izolacją.Najlepszym miejscem do takiej zabawy jest środek peszla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Info z ładowania akumulatora...oczko zielone,czyli system a'la Duncho działa. Kibicuję w/w tematowi i chciałbym aby pomysł powiódł się. Testowane jest to, (jeśli się mylę, popraw Dżeku ), w trakcie pokonywania krótkich dystansów - tym samym ładowanie max. napięciem 14,4V, niejako uzupełnia energię zużytą na rozruch silnika, czyli bilans wychodzi na 0. Wiadomo, że prąd ładowania zmniejsza się w trakcie ładowania, ale po osiągnięciu pełnego ładowania, następuje gazowanie elektrolitu i wydzielanie dużej ilości ciepła. Akumulator EFB jest akumulatorem bezobsługowym o szczelnej obudowie, rekombinacja gazów odbywa się wewnątrz niego a ciśnienie (np. w przypadku przeładowania) regulowane jest przez specjalne zawory VRLA w każdej celi, i przy intensywnym ładowaniu te bezpieczniki mogą zadziałać. Do czego zmierzam. Ciekawi mnie jak zachowuje się akumulator na dłuższej trasie z "systemem a'la Duncho" - czy nie przegrzewa się. Ideałem byłoby skontrolowanie jego temperatury. Dodatkowo negatywny wpływ może mieć wysoka temperatura otoczenia. Może trzeba zastanowić się nad jakimś układem przełączającym/wyłaczającym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.