Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić primerę P10, P11, P12 - zapytaj tu i tylko tutaj


Gość strzelec
 Udostępnij

Czy jesteś zadowolony ze swojej Primery ?  

836 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy jestes zadowolony z zakupu Primery i kupiłbys ją jeszcze raz ?

    • Tak
      80
    • Raczej Tak
      38
    • Raczej Nie
      3
    • Nie
      2
    • Napewno Nie. To najgorsze auto jakie mialem
      0


Rekomendowane odpowiedzi

Mateusz - też źle o francuzach nie mówię , źle. Większość swojego życia przejeździłem francuzami:)

 

Ok, wracając do tematu. Primery nie nadawały się do użytku niestety (te co widziałem). Oglądałem również kilka Micr.

 

I koniec końców znalazłem taką:

Micra 1.0 16V , 1998 rok. Silnik suchutki, żadnego pocenia, wycieków, itp. I nie był myty. Wersja goła, czyli żadnej elektryki szyb czy lusterek.

Podłoga zdrowa, tak samo jak elementy konstrukcyjne. Zawieszenie nie stuka, samochód nie ściąga.

Po jeździe próbnej aż wczołgałem się pod auto i bardzo dokładnie oglądałem zawieszenie zaskoczony stanem zawieszenia :D

Żadnych wycieków innych płynów:)

 

http://i287.photobucket.com/albums/ll122/ironratpl/Micra/IMAG0202_zps59beb6b0.jpg

http://i287.photobucket.com/albums/ll122/ironratpl/Micra/IMAG0204_zpsc46c71af.jpg

http://i287.photobucket.com/albums/ll122/ironratpl/Micra/IMAG0200_zps1641b438.jpg

http://i287.photobucket.com/albums/ll122/ironratpl/Micra/IMAG0201_zps8b42b1af.jpg

 

Oczywiście, w każdej beczce miodu zawsze znajdzie się łyżka dziegciu ;)

 

Progi gniją, wedle właściciela po zimie. Wedle mnie trochę dłużej. Oba kwalifikują się do wymiany ale nie widziałem auta w tym wieku za tą cenę ze zdrowymi progami:D

 

Prawy -> http://i287.photobucket.com/albums/ll122/ironratpl/Micra/IMAG0203_zps8a9e3fd7.jpg

Lewy -> http://i287.photobucket.com/albums/ll122/ironratpl/Micra/IMAG0205_zps1128f739.jpg

 

Pompa wspomagania zaczyna się kończyć powoli, bo rośnie opór im mocniej skręcone koła:)

I nie do końca idealnie wchodzi 4ty bieg ale bez tragedii:)

 

Cena cuda 1400pln :D

 

Tak więc wydaje mi się, że w cenie roweru udało kupić się samochód, który ciut pojeździ jeszcze ;)

 

Koniec poszukiwań na razie:D 


IronRat

 

a zastanawiałeś nad Renault Twingo? Bardzo przyzwoite autko, obecnie jeździ nim moja żona - jak dotąd żadnych problemów. To już trzecie Renault w rodzinie i złego słowa nie mogę powiedzieć. Mity na temat wielkiej awaryjności Renault są wyssane z palca

Tak Fazzi, nawet oglądałem ze dwa ale były w strasznym stanie :/


Ja miałem pługa 206 z benzyna 1,1  prawie zakupiony jako nowy  miał 1 rok i 18 tyś przebiegu przy kupnie. Żeby powiedzieć o awaryjnośći tego typu na 100 tyś jakie przejechałem  nim zrobiłem , zawiecha cała przód , łączniki 3 razy chyba , sprzęgło  padło łożysko oporowe i wycieło słoneczko w docisku , tylna belka robiona , amory przód tył  , kompletny układ wydechowy od kolektora , centralny zamek drzwi posażera , regulacja zaworów , taśma air-bag kierowcy . to tak na szybko co pamietam ale autko było z polskiego salonu więc wyposarzenie marne .A po kupnie primery zrobiłem 60 tyś jak kupowałem na liczniku było 280 kkm, To zrobiłem sprzęgło , wycieraczki z silniczkiem zajechane przez poprzeniego łaściciela centralny zamek drzwi tylnych lewych, manszeta przegubu , łacznik elastyczny wydechu  , klock i, tarcze przód tył i w zawieszeniui tylko górne wahacze i nie licze tutaj kosztu usprawnienia isntalacji lpg.Co najgorsze w przypadku mojej obecnej primery to że poprzedni właściel miał dwie lewe ręce i robił wszystko u mechaników którzy naprawiali na tanich częściach. Jak kupisz stare auto to musisz wiedzieć że inwestycja będzie , a żeby autko służyło to musisz wsadzic 1000-2000 w części z naprawą na początku żebyś mógł spokojnie pojechać w trasę bez nerwów  .

U mnie w aucie musi być tak jak z fabryki wyjechało czyli wszystko sprawne . Jak nie masz pojecia o mechanice  to polecam jakies proste autko i golasa , typu micra , almera n15 .

Wiele rzeczy robię sam w swoich auta najczęściej z powodu oszczędności :) 

Nie mniej są rzeczy, których sam nie zrobię ze względu na brak miejsca w którym mógłbym to robić :) Ale dzięki za podpowiedzi ;)

Edytowane przez IronRat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam :wave:

Panowie gdzie można kupić (dorobić) kluczyk do primery P11 z 2001r. i jakie są to koszty ?

 

Po za tym mam pytanie - zaczęła mi migać  lampka ostrzegawcza immobilisera 31.png gdy jest wyłączony zapłon. Auto bez problemu odpala. Ktoś mi powiedział że immobiliser zgłupiał po tym jak kluczyk był na załączonym zapłonie(silnik zgaszony) około 30min. ? Co z tym fantem można zrobić ?

Edytowane przez tomini2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ten dział

 

Kluczy możesz dorobić wszędzie ale musisz zaprogramować pilota od centralnego to można zrobić samemu, i zaprogramować kość immo to już kosztuje ze 200-300 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Immobiliser będzie mrugał jak silnik zgaszony , u mnie tak jest .

Kluczyk dorobisz w zakładach dorabiających kluczyki , w Pruszkowie możesz podpytać się na Prusa na wysokości Lidla , po tej samej stronie co rossman jak osiedle staszica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Immobiliser będzie mrugał jak silnik zgaszony , u mnie tak jest .

Kluczyk dorobisz w zakładach dorabiających kluczyki , w Pruszkowie możesz podpytać się na Prusa na wysokości Lidla , po tej samej stronie co rossman jak osiedle staszica.

 

 

 

 

Jak tam dorobię kluczyk to spotkamy się na piwie :wave:

Wydaje mi się, że u mnie wcześniej kontrolka nie mrugała tak też wypowiedział się były właściciel

Edytowane przez tomini2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może Ci się naprawił teraz :D u mnie w P12 też mrugała bez kluczyka  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czesc wszystkim

wiem, ze mało informacji zamieszczonych jest. A co powiecie o tej ?

http://olx.pl/oferta/nissan-primera-2002t-2-0-gaz-CID5-ID6l64p.html#8fa766ffa7

Co do elementow blacharskich to nie jest problem.

Bardziej chodzi mi o mechanike.

Wybieram się na oględziny (ok 400 km) jakby ktoś miał jakieś sugestkie na co w szczególności zwrócić uwagę to będzie super,

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśłi jest to ten silnik hr20 czy jakoś tak to ok  nie wiem

 

Czy bym nie wolał p11.144 z nowszym silnikiem choć p12 nie jeżdziłem wiem że jest delikatniejsza

 

ta wcześniejsza jest ok choć cena za wysoka

 

teraz kolega z forum kupił P11.144 czarną z gazem 2,0 ładna bez zewn uszkodzeń zdrowa itp ..za 5000 zł tak że sie da

 

Szukaj przede wszystkim prywatnych ludzi w serwisach nic sensownego nie znajdziesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za jakiś odzew,

tak to jest prywatne ogłoszenie a podsunąłbyś na co zwrócić uwagę jak już będę na miejscu ? gdzie postukać? pozaglądać? ewentualnie o co zapytać jeszcze,

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Znalazłem fajną Primere P11 144 silnik SR20DE + lpg założone w 2013 roku. Rok produkcji auta to 2001 cena dosć przystępna. Auto miało delikatną kolizcję rok temu - teraz po remoncie wygląda przyzwoicie przynajmniej na zdjęciach ;)

Zdjęcia uszkodzenia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b0085504166dae55.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/303c3809bdaf1293.html

 Wyposazenie samochodu to:

- 4x el. szyby
- climatronic
- światła przeciwmgielne
- el. lusterka ( podgrzewane)
- ksenon + spryskiwacze reflektorów
- ABS
- centralny zamek z pilotar
- wspomaganie kierownicy
- tapicerka welurowa
- oryginalne radio + zmieniarka 6CD

 

Sprzedawca dodaje do kompletu alufelgi z letnimi oponkami + stalówki z zimówkami.

Cena to 5.500 więc jak na ten model wydaje mi się strasznie niska. Wybieram się na oględziny samochodu - tylko zastanawiam się czy cena nie jest podejrzanie niska. Dajcie znać czy warto się wybrać przez poł kraju czy lepiej odpuścić. A jeśli ktoś byłby w stanie przedstawić historię auta po numerze VIN (SJNFCAP11U0594230) to byłbym wdzięczny ;)

 

W razie co nr VIN podałem też w osobnym temacie http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/5679-historia-serwisowa-wed%C5%82ug-vin/page-90?do=findComment&comment=996715

 

Z góry dzięki za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spóżniłem się jeden dzień po tamtą Primerkę :(

 

Ale nadal zukam Nissana Primery P11.144. Silnik 2.0 benzyna lub benzyna + lpg. Najlepiej coś +100km od Zielonej Góry jednak dalej też jestem w stanie podjechać. Jeśli ktoś ma na sprzedaż lub coś wie proszę dać znać ;)

 

Piszę tutaj ponieważ jestem "świeżakiem" i w giełdzie nie mogę dodać tematu - jeśli to jakiś problem niech admin usunie posta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

rozważałem diesla, ale jednak wolę benzynę z turbodoładowanym LPG ;)

Pytanie do was: znalazłem Primerke taka jaką szukam w dość przystępnej cenie. Może ktoś coś o niej wie?
http://otomoto.pl/nissan-primera-gaz-lpg-klimatronic-model-2000r-4xel-sz-C34134320.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć Wszystkim,

 

1. jak to jest z tą primerą p11 i łańcuszkiem rozrządu? Rzeczywiście lubi się urwać? Czy to jest wada konstrukcyjna, czy można go sobie po zakupie wymienić i mieć spokojną głowę z nim?

 

2. Napiszcie mi proszę jak to jest z komfortem jazdy, czy jest cicho w środku przy prędkości 140-160 km/h (na tyle, żeby sobie można z pasażerami porozmawiać?

3. Jak jest z jej zwrotnością, przy zawracaniu i tego typu manewrach?

4. Coś jeszcze może mnie zaskoczyć? Jeżdżę obecnie corolla e11 i do wielu rzeczy się przyzwyczaiłem, zastanawiam się co będzie mnie czekało jak jednak nabędę primerkę?

5. Wygodniejszy, bardziej komfortowy jest ford mondeo 3?

 

Chodzi mi o benzyniaka 2.0.

 

 

Dzięki za odpowiedzi!!!!!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nic się nie urywa, nie ma żadnej wady konstrukcyjnej, jak się urwie to przez winę użytkownika, jest zasada że jak łańcucha nie słychać podczas normalnej jazdy to się nie wymienia, czasem hałasuje lekko na zimnym, ale przestaje jak jak się rozgrzeje.

 

2. Komfort jazdy jest OK, na zakrętach dobrze trzymają fotele, mają budowę tzw. kubełkową jak to nie którzy mówią, do 100 spokojnie można rozmawiać, powyżej już szumi i trzeba radyjko podkręcić a przy 140 na "autostradzie" to raczej wciska cię w fotel i uważasz na drogę i nie porozmawiasz a przy większej prędkości to mandat i darmowe punkty ;) a tak na serio to nie rozbujasz primki do 160 bo raz swoje lata ma a dwa tak będzie huczeć że będziesz sie bal czy coś nie odpadnie :)

 

3. Ma duży promień skrętu jak czołg:) ale da się przyzwyczaić, przy normalnej jeździe tego się nie odczuwa, problemem jest zaparkować tzw. na raz, na dużych parkingach czy zawracaniu na wąskich uliczkach.  Jeśli jesteś wprawnym kierowcą to nie będziesz mieć z tym problemów, nie jest tak źle jak nie którzy mówią.

 

4. Może zaskoczyć jakość wykonania, że auto mimo wieku potrafi się podobać, solidnie  plastiki i górne wahacze które będziesz wymieniał częściej niż myślisz, ale to temat rzeka, można samemu ogarnąć. Zaskoczy też wygoda podróżowania, dłuższe trasy nie męczą nóg ani kręgosłupa, przynajmniej nie mam z tym problemu.

A reszta to wiadomo, jakieś usterki czasem wyskakują , ale części nie są drogie. Ogólnie autko spoko, mało awaryjne.

 

5. Mondeo jeździ kuzyn i co go widzę to przy nim grzebie :) a znowu koleś z pracy go sobie chwali, jak ze wszystkim, zależy jak trafisz, wiadomo że każdy chwali co ma i zna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie wada rozrządu jest w primerach P11,144 czyli polift Angole coś zwalili z pasowaniem dyszy smarującej  łańcuch rozrządu . ale można za reagować  wcześniej jak się juz tłucze

Wcześniejsze wersje spokojnie obrabiają 300 tys.

 

Zawieszenie w szczególności układ kierowniczy raczej bez problemowy nawet moja pimera 320 tys nie miała grama luzu na układzie kierowniczym .

 

górne wahacze to to co głównie dostaje w d*p... na naszych dziurawych drogach choć są teraz wynalazki różnorakie po 100 -150 zł /szt i działają .nie jest to przerażające .

 

z prędkościami to też nie ma co przesadzać bo  spokojnie SR20 poleci 160 i da się normalnie rozmawiać choć wersje GT 150 KM miały już przy 140 km.h 4000 rpm

 

Mimo że nissan ma słabą wg mnie blacharkę to do Forda nie ma co porównywać

 

 

Trafisz na nie zajechany model to będziesz naprawdę zadowolony no i Lpg to podstawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grimm bardzo dobrze ujął odpowiedzi na Twoje pytania, ale...

 

a tak na serio to nie rozbujasz primki do 160 bo raz swoje lata ma a dwa tak będzie huczeć że będziesz sie bal czy coś nie odpadnie :)

 

tu się nie zgodzę - moja poleciała 200. Oczywiście w celach testowych, dla dobra nauki :-) tyle że miałem 140 KM, przedliftowa SR20 będzie miała 135. Przy prędkości 140 da się rozmawiać, co prawda nie jakoś bardzo komfortowo, ale ujdzie. Przy 120 żona czytała bez wysiłku książkę dzieciakom. Uszczelki wyciszone patentem z rurką :-)

 

W porównaniu do Mondeo - tak jak pisał Tofu, Nissan ma lepszą blachę, choć też bez szału. Poza tym Mondeo przy wyższych prędkościach słabo trzyma się drogi, nad Nissanem ma się lepszą kontrolę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, walnąłem się w obliczeniach :) jakoś skojarzyłem sobie jak swoje 1.6 z ludkami chciałem rozbujać do 160 i odpuściłem, ale samemu w aucie to spokojnie poszła, tylko to było kila lat temu, dzisiaj bym się bał :D.

Przeoczyłem że mowa o 2.0 a to nawet pójdzie  jak kierowca mało warzy :), tylko po co, bo to ani ekonomiczne ani bezpiecznie zważywszy na stan naszych dziurostrad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Zastanawia mnie ten promień skrętu. Jeżeli mam zakręt 90 stopni, to P11 się w nim mogę nie zmieścić???

 

Co sądzicie o P12 w nawiązaniu na moje poprzednie pytania???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile, ale w miescie to 90% ma zakręt kont-90<. Chodzi tylko o to jakiego promienia potrzebujesz by wykonwć taki manewr :-) N.p. Jeżeli pod markietem są czesto bardzo wąskie uliczki, a musisz sie wpakować przodem między 2 wąsko ustawione wozy. To taki manewr wykonać musisz na 2razy(innymi wjedziesz na 1). Dlatego ja często w takim przypadku parkuje tyłem(mniejszy promień zyskujesz). To samo jest z nawracaniem w wąskiej uliczce, zamiast na 3inni(w tym samym miejscu!)- to p11 na4/5. Ale to mały dyskonfort manewrowy, przywykasz i nie zwracasz potem na to zbytniej uwagi ;-)

Natomiast co do p12 to ja Ci powiem tak- Era Nissana skończyła się od 2002r. Jak to ktoś powiedział na forum ładnie że Nissan strzelił sobie w kolana zawiązując się z Rernault. Ja kiedyś "chorowałem" na p12, ale po info. i przykładach od kilku znajomych z p12 wyleczyłem się w 100% :-) (Kup francuza bedziesz miał prawie to samo i taniej w zakupie rocznikowo). To lepiej (rocznikowo) kup Avensis(moje zdanie)

Natomiast nawiązując do konfortu jazdy i prędkości to nie wiem co tu narzekać. Brykałem 180(Gdańską) i bez problemu i podnoszenia głosu rozmawiałem z synem jak ładnie i cicho leci i zbytnio nie czuć tego, a żonka spała smacznie z tyłu(jest czujna) nieświadoma ile jest na szafie:-) . Dopiero potem skomentowała jak jej powiedzieliśmy.

Natomiast jeszcze rada, jak kupisz p11 i chcesz mieć zdrowy łańcuch! To dbaj o wymiane oleju(5w50/10w40) i filtra z zaworem zwrotnym(istotne-knecht,mann,bosch). I NIE JEŹDZIJ PONIŻEJ 2000RPM!!! Wtedy tylko jest optymalne minimum ciśnienia smarowania łańcucha (pod obciążeniem). A reguły co do wytrzymałości jego nie ma! U kolegi w serwisie rekord to o ile pamiętam 36/38k., natomiast jeden dziadek serwisuje do "dziś" i ma nalatane już 460k, i cyka aż miło. Tak że jak zawsze i w każdej marce. Jak trafisz tak masz, jeden chwali inny psioczy. Napewno japan wypada i tak lepiej stosunkowo do europejskich marek( ...no po za PORSCHE.

P.s. Bez urazy koledzy z p12 i innych po 02r.

Edytowane przez NEO NFS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do promienia skrętu zgadzam się z opisem kolego w stu procentach.

Natomiast do P12 chyba zależy od tego że jak ktoś dba tak ma.

Jakoś nie wierzę w te wszystkie narzekania.

Hmmm sam nie wiem, może sam sobie to wmawiam bo czaję się na P12 po lifcie gdzie podobno poprawiono wiele usterek :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...