aquariusmax Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 9 godzin temu, JACKO29 napisał: Tylko że to co padło to nie Renulka tylko LUK Ale LUK nie powinien paść, jakby był dobrze dobrany, dobrze skonfigurowany z resztą podzespołów współpracujących i silnikiem i dobrze złożony/założony. Mam małe podejrzenie, że tysiące ruszań przez siłę (bo tak to najczęściej działa jak dodajemy mało gazu przy ruszaniu) z włączonego auto-holda załatwiło dwumasę w chwilę po kupnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Tylko pamiętaj,że w pierwszych egzemplarzach nie było autoholda.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 14 minut temu, JACKO29 napisał: Tylko pamiętaj,że w pierwszych egzemplarzach nie było autoholda.... Dokładnie, jak piszesz. Dlatego zapewne dwumasa w autach sprzed FL łapie luzy trochę póżniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Taaaa, a Jackowi padła prawie "natychmiast" a był... Pionierem J11 Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Godzinę temu, manix napisał: Taaaa, a Jackowi padła prawie "natychmiast" a był... Pionierem J11 Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Obecnie 20 tys. to już dojrzałe auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Głupio się składa, że mamy hyundai 2016 (32kkm) Mazda 2014 (92kkm) no i wiekową micrę 2005 (sto kilkadziesiąt - nie pamiętam dokładnie) i takie "mecyje"... nie są mi znane żaden oleju nie bierze Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 18 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2019 9 godzin temu, manix napisał: Głupio się składa, że mamy hyundai 2016 (32kkm) Mazda 2014 (92kkm) no i wiekową micrę 2005 (sto kilkadziesiąt - nie pamiętam dokładnie) i takie "mecyje"... Incredible Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Koszt spełnienia norm środowiskowych jest bardzo wysoki i ponosi go klient, bo producent nie jest w stanie tak szybko tworzyc silnika coraz "czystszego" (co 2 lata ostrzejsza norma). Od 2021 normę spełnią jedynie elektryki i niektóre hybrydy, więc może być jeszcze gorzej (drożej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BassPlayer Opublikowano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 Widzę, że to szarpanie to nie odosobniony przypadek, niestety u mnie jest to samo. Mój J11 ma 45 tys. przebiegu i od pewnego czasu szarpie - to jest bardziej taki jeden, krótki skok przy ruszaniu. Na szczęście na razie niezbyt mocno, ale nieco obawiam się, czy to się nie rozwinie. Auto już po gwarancji. Z drugiej strony miałem podobny objaw od podobnego przebiegu w moim poprzednim aucie - Citroenie C2 HDi, ale ostatecznie sprzęgło wytrzymało aż 200 tys. km. Tam jednak dwumasu nie było... P.S. Wspominacie o funkcji auto hold - może gdzieś ten temat już był poruszany, ale mnie interesuje, czy da się to cholerstwo jakoś bezpiecznie, łatwo i trwale dezaktywować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 4 godziny temu, BassPlayer napisał: P.S. Wspominacie o funkcji auto hold - może gdzieś ten temat już był poruszany, ale mnie interesuje, czy da się to cholerstwo jakoś bezpiecznie, łatwo i trwale dezaktywować. No przecież wyłącza/włącza się przyciskiem auto-hold. Podejrzewam, że mylisz auto-hold (przytrzymywanie 4 hamulców zasadniczych tarczowych po naciśnięciu pedału hamulca, gdy samochód się nie porusza) z automatycznym hamulcem postojowym, działającym na dwa tylne koła poprzez bębny (np. po wyłączeniu silnika). Ja z kolei mam problem z uruchomieniem funkcji hill-assist przy ruszaniu pod górę. bo zawsze działa hold-on, a jak go wyłączę, to nic nie działa (zawsze zjeżdza mi samochód w tył). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 aquarius,a może nie masz funkcji hill,Też mam hold,ale jakoś hill nie zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 Ja zauważyłem że hill czyli ruszanie pod górę jej się to się nie włączy chyba że jest stromo.Ale jak stoję pod lekką górkę to muszę puścić i zaraz nacisnąć hamulec.Czyli można powiedzieć szarpnąć.I hill się włącza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 55 minut temu, JACKO29 napisał: aquarius,a może nie masz funkcji hill,Też mam hold,ale jakoś hill nie zauważyłem. Też mam takie odczucie, że jej nie ma, gdy auto posiada funkcję auto-hold. Ale z drugiej strony, w instrukcji mam napisane, że jest. Jeszcze poćwiczę. Choć w instrukcji są przecież inne głupoty np. że mój 1.2 ma miarkę oleju z 1.6 dci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BassPlayer Opublikowano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 1 godzinę temu, aquariusmax napisał: No przecież wyłącza/włącza się przyciskiem auto-hold. Podejrzewam, że mylisz auto-hold (przytrzymywanie 4 hamulców zasadniczych tarczowych po naciśnięciu pedału hamulca, gdy samochód się nie porusza) z automatycznym hamulcem postojowym, działającym na dwa tylne koła poprzez bębny (np. po wyłączeniu silnika). Ja z kolei mam problem z uruchomieniem funkcji hill-assist przy ruszaniu pod górę. bo zawsze działa hold-on, a jak go wyłączę, to nic nie działa (zawsze zjeżdza mi samochód w tył). OK, racja, złej nazwy użyłem - nie chodzi o auto hold (nie mam tej funkcji), tylko o Hill Start Assistance, czyli wspomaganie przy ruszaniu pod górę, które załącza się automatycznie podczas ruszania na wzniesieniu (zielona ikonka pojawia się wtedy w polu obrotomierza). Mam z tym taki problem, że po zdjęciu nogi z pedału hamulca system subiektywnie bardzo długo trzyma hamulce (chyba aż 2 sekundy) i w ten sposób utrudnia sprawne ruszenie z miejsca - mam już nogę na gazie, puszczam sprzęgło, a hamulce wciąż trzymają. Ja nie mam żadnego problemu z ruszaniem bez takiej pomocy czy tradycyjnego hamulca ręcznego i to "ułatwienie" tylko mi to utrudnia. Pytałem kiedyś w ASO, czy można to jakoś wyłączyć , ale powiedzieli, że nie. Myślałem, że może jednak jest na to jakiś sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysrob Opublikowano 22 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2019 Ja przy ruszaniu dodaję więcej gazu i hamulec puszcza. Myślę, że taka operacja jest konieczna by silnik się nie zadusił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 22 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2019 a wspomniane auto HOLD. To chodzi o hamulec po wyłączeniu silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysrob Opublikowano 22 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2019 Identycznie się zachowuje jak podczas ruszania pod górę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 22 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2019 Sprawdziłem i działa opisana już na forum sztuczka: - silnik chodzi, naciskamy i trzymamy hamulec nożny, naciskamy i trzymamy przycisk hamuleca postojowego, wyłączamy zapłon, silnik gaśnie, hamulec postojowy nie jest zaciągany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BassPlayer Opublikowano 22 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2019 3 minuty temu, aquariusmax napisał: silnik gaśnie, hamulec postojowy nie jest zaciągany OK, czyli chodzi o automatyczne załączanie hamulca postojowego po zgaszeniu silnika, ale czy to komuś przeszkadza?:) Wg mnie działa dobrze. Co innego ze wspomaganiem ruszania pod górę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 22 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2019 33 minuty temu, aquariusmax napisał: Sprawdziłem i działa opisana już na forum sztuczka: - silnik chodzi, naciskamy i trzymamy hamulec nożny, naciskamy i trzymamy przycisk hamuleca postojowego, wyłączamy zapłon, silnik gaśnie, hamulec postojowy nie jest zaciągany. to nie sztuczka - tu nissan akurat dobrze przetłumaczył instrukcję 9 minut temu, BassPlayer napisał: ale czy to komuś przeszkadza?:) na razie tylko mi. prawie zawsze gaszę auto bez hamulca ręcznego . Nie mam argumentu dlaczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2019 21 godzin temu, BassPlayer napisał: OK, racja, złej nazwy użyłem - nie chodzi o auto hold (nie mam tej funkcji), tylko o Hill Start Assistance, czyli wspomaganie przy ruszaniu pod górę, które załącza się automatycznie podczas ruszania na wzniesieniu (zielona ikonka pojawia się wtedy w polu obrotomierza). Mam z tym taki problem, że po zdjęciu nogi z pedału hamulca system subiektywnie bardzo długo trzyma hamulce (chyba aż 2 sekundy) i w ten sposób utrudnia sprawne ruszenie z miejsca - mam już nogę na gazie, puszczam sprzęgło, a hamulce wciąż trzymają. Ja nie mam żadnego problemu z ruszaniem bez takiej pomocy czy tradycyjnego hamulca ręcznego i to "ułatwienie" tylko mi to utrudnia. Pytałem kiedyś w ASO, czy można to jakoś wyłączyć , ale powiedzieli, że nie. Myślałem, że może jednak jest na to jakiś sposób. Pod tunelem środkowym jest żyrokompas,czujnik wychylenia,możesz spróbować go odłączyć,tylko czy nie wyskoczą inne błędy...nie wiem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolb150 Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Podłączam się do tematu szarpiącego sprzęgła QQJ11 1.6 DIG-t, od jakiegoś czasu mam problem z płynnym ruszeniem ale też przy zmianie biegów ciężko mi zgrać gaz i sprzęgło żeby nie szarpnęło. Czy to może już być objaw dwumasy ? Przebieg dopiero 23 tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Było o tych kangurkach pisane chyba że coś że skrzynią, ale przy takim przebiegu nie powinno tak być . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 9 godzin temu, karolb150 napisał: Podłączam się do tematu szarpiącego sprzęgła QQJ11 1.6 DIG-t, od jakiegoś czasu mam problem z płynnym ruszeniem ale też przy zmianie biegów ciężko mi zgrać gaz i sprzęgło żeby nie szarpnęło. Czy to może już być objaw dwumasy ? Przebieg dopiero 23 tys km. Musimy tutaj wyodrębnić dwie rzeczy,kangur, jednorazowe szarpnięcie spowodowane uruchomieniem turbo,lub szarpanie samego sprzęgła co się objawia drżeniem nadwozia.Jeśli chodzi o to pierwsze,to była jakaś akcja i serwisy poprawiały synchronizację obrotów i gazu,a jeśli chodzi o drugie,to niestety ale pada dwumasa. Karol w sierpniu będę w Rumii ,możemy to skonfrontować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolb150 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Jak będziesz w Rumii to daj znać, chętnie się spotkam. W międzyczasie podjadę do serwisu i zobaczę czy przyniesie to jakiś skutek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2019 W dniu 2.04.2019 o 07:54, JACKO29 napisał: Musimy tutaj wyodrębnić dwie rzeczy,kangur, jednorazowe szarpnięcie spowodowane uruchomieniem turbo,lub szarpanie samego sprzęgła co się objawia drżeniem nadwozia.Jeśli chodzi o to pierwsze,to była jakaś akcja i serwisy poprawiały synchronizację obrotów i gazu,a jeśli chodzi o drugie,to niestety ale pada dwumasa. A u mnie drży sprzęgło przy ruszaniu, cofaniu od prawie początku (od 1500km) i nie wydaje mi się, aby dwumasa padała. Tym bardziej, że ASO powiedziało, że trochę może drżeć (sic!). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.