Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Szarpanie przy ruszaniu-skrzynia manualna


Mariusz166
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, JACKO29 napisał:

Tylko że to co padło to nie Renulka tylko LUK

Ale LUK nie powinien paść, jakby był dobrze dobrany, dobrze skonfigurowany z resztą podzespołów współpracujących i silnikiem i dobrze złożony/założony.
Mam małe podejrzenie, że tysiące ruszań przez siłę (bo tak to najczęściej działa jak dodajemy mało gazu przy ruszaniu) z włączonego auto-holda załatwiło dwumasę w chwilę po kupnie.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pamiętaj,że w pierwszych egzemplarzach nie było autoholda....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, JACKO29 napisał:

Tylko pamiętaj,że w pierwszych egzemplarzach nie było autoholda....

Dokładnie, jak piszesz. Dlatego zapewne dwumasa w autach sprzed FL łapie luzy trochę póżniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaaa, a Jackowi padła prawie "natychmiast" a był... Pionierem J11

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, manix napisał:

Taaaa, a Jackowi padła prawie "natychmiast" a był... Pionierem J11 emoji16.png

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka
 

Obecnie 20 tys. to już dojrzałe auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupio się składa, że mamy hyundai 2016 (32kkm) Mazda 2014 (92kkm) no i wiekową micrę 2005 (sto kilkadziesiąt - nie pamiętam dokładnie) i takie "mecyje"... nie są mi znane żaden oleju nie bierze :)

 

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, manix napisał:

Głupio się składa, że mamy hyundai 2016 (32kkm) Mazda 2014 (92kkm) no i wiekową micrę 2005 (sto kilkadziesiąt - nie pamiętam dokładnie) i takie "mecyje"... Incredible

 

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Koszt spełnienia norm środowiskowych jest bardzo wysoki i ponosi go klient, bo producent nie jest w stanie tak szybko tworzyc silnika coraz "czystszego" (co 2 lata ostrzejsza norma).

Od 2021 normę spełnią jedynie elektryki i niektóre hybrydy, więc może być jeszcze gorzej (drożej).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że to szarpanie to nie odosobniony przypadek, niestety u mnie jest to samo. Mój J11 ma 45 tys. przebiegu i od pewnego czasu szarpie - to jest bardziej taki jeden, krótki skok przy ruszaniu. Na szczęście na razie niezbyt mocno, ale nieco obawiam się, czy to się nie rozwinie. Auto już po gwarancji.
Z drugiej strony miałem podobny objaw od podobnego przebiegu w moim poprzednim aucie - Citroenie C2 HDi, ale ostatecznie sprzęgło wytrzymało aż 200 tys. km. Tam jednak dwumasu nie było...
P.S. Wspominacie o funkcji auto hold - może gdzieś ten temat już był poruszany, ale mnie interesuje, czy da się to cholerstwo jakoś bezpiecznie, łatwo i trwale dezaktywować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, BassPlayer napisał:


P.S. Wspominacie o funkcji auto hold - może gdzieś ten temat już był poruszany, ale mnie interesuje, czy da się to cholerstwo jakoś bezpiecznie, łatwo i trwale dezaktywować.

No przecież wyłącza/włącza się przyciskiem auto-hold.

Podejrzewam, że mylisz auto-hold (przytrzymywanie 4 hamulców zasadniczych tarczowych po naciśnięciu pedału hamulca, gdy samochód się nie porusza)
z automatycznym hamulcem postojowym, działającym na dwa tylne koła poprzez bębny (np. po wyłączeniu silnika).

Ja z kolei mam problem z uruchomieniem funkcji hill-assist przy ruszaniu pod górę. bo zawsze działa hold-on, a jak go wyłączę, to nic nie działa (zawsze zjeżdza mi samochód w tył).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aquarius,a może nie masz funkcji hill,Też mam hold,ale jakoś hill nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zauważyłem że hill czyli ruszanie pod górę jej się to się nie włączy chyba że jest stromo.
Ale jak stoję pod lekką górkę to muszę puścić i zaraz nacisnąć hamulec.
Czyli można powiedzieć szarpnąć.
I hill się włącza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, JACKO29 napisał:

aquarius,a może nie masz funkcji hill,Też mam hold,ale jakoś hill nie zauważyłem.

Też mam takie odczucie, że jej nie ma, gdy auto posiada funkcję auto-hold.
Ale z drugiej strony, w instrukcji mam napisane, że jest. Jeszcze poćwiczę.
Choć w instrukcji są przecież inne głupoty np. że mój 1.2 ma miarkę oleju z 1.6 dci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aquariusmax napisał:

No przecież wyłącza/włącza się przyciskiem auto-hold.

Podejrzewam, że mylisz auto-hold (przytrzymywanie 4 hamulców zasadniczych tarczowych po naciśnięciu pedału hamulca, gdy samochód się nie porusza)
z automatycznym hamulcem postojowym, działającym na dwa tylne koła poprzez bębny (np. po wyłączeniu silnika).

Ja z kolei mam problem z uruchomieniem funkcji hill-assist przy ruszaniu pod górę. bo zawsze działa hold-on, a jak go wyłączę, to nic nie działa (zawsze zjeżdza mi samochód w tył). 

 

OK, racja, złej nazwy użyłem - nie chodzi o auto hold (nie mam tej funkcji), tylko o Hill Start Assistance, czyli wspomaganie przy ruszaniu pod górę, które załącza się automatycznie podczas ruszania na wzniesieniu (zielona ikonka pojawia się wtedy w polu obrotomierza).

Mam z tym taki problem, że po zdjęciu nogi z pedału hamulca system subiektywnie bardzo długo trzyma hamulce (chyba aż 2 sekundy) i w ten sposób utrudnia sprawne ruszenie z miejsca - mam już nogę na gazie, puszczam sprzęgło, a hamulce wciąż trzymają. Ja nie mam żadnego problemu z ruszaniem bez takiej pomocy czy tradycyjnego hamulca ręcznego i to "ułatwienie" tylko mi to utrudnia.

Pytałem kiedyś w ASO, czy można to jakoś wyłączyć , ale powiedzieli, że nie. Myślałem, że może jednak jest na to jakiś sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy ruszaniu dodaję więcej gazu i hamulec puszcza. Myślę, że taka operacja jest konieczna by silnik się nie zadusił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem i działa opisana już na forum  sztuczka:

- silnik chodzi, naciskamy i trzymamy hamulec nożny, naciskamy i trzymamy przycisk hamuleca postojowego, wyłączamy zapłon, silnik gaśnie, hamulec postojowy nie jest zaciągany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, aquariusmax napisał:

silnik gaśnie, hamulec postojowy nie jest zaciągany

OK, czyli chodzi o automatyczne załączanie hamulca postojowego po zgaszeniu silnika, ale czy to komuś przeszkadza?:) Wg mnie działa dobrze.
Co innego ze wspomaganiem ruszania pod górę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, aquariusmax napisał:

Sprawdziłem i działa opisana już na forum  sztuczka:

- silnik chodzi, naciskamy i trzymamy hamulec nożny, naciskamy i trzymamy przycisk hamuleca postojowego, wyłączamy zapłon, silnik gaśnie, hamulec postojowy nie jest zaciągany.

to nie sztuczka :) - tu nissan akurat dobrze przetłumaczył instrukcję

9 minut temu, BassPlayer napisał:

ale czy to komuś przeszkadza?:) 

na razie tylko mi.

prawie zawsze gaszę auto bez hamulca ręcznego . Nie mam argumentu dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, BassPlayer napisał:

OK, racja, złej nazwy użyłem - nie chodzi o auto hold (nie mam tej funkcji), tylko o Hill Start Assistance, czyli wspomaganie przy ruszaniu pod górę, które załącza się automatycznie podczas ruszania na wzniesieniu (zielona ikonka pojawia się wtedy w polu obrotomierza).

Mam z tym taki problem, że po zdjęciu nogi z pedału hamulca system subiektywnie bardzo długo trzyma hamulce (chyba aż 2 sekundy) i w ten sposób utrudnia sprawne ruszenie z miejsca - mam już nogę na gazie, puszczam sprzęgło, a hamulce wciąż trzymają. Ja nie mam żadnego problemu z ruszaniem bez takiej pomocy czy tradycyjnego hamulca ręcznego i to "ułatwienie" tylko mi to utrudnia.

Pytałem kiedyś w ASO, czy można to jakoś wyłączyć , ale powiedzieli, że nie. Myślałem, że może jednak jest na to jakiś sposób.

Pod tunelem środkowym jest żyrokompas,czujnik wychylenia,możesz spróbować go odłączyć,tylko czy nie wyskoczą inne błędy...nie wiem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Podłączam się do tematu szarpiącego sprzęgła QQJ11 1.6 DIG-t, od jakiegoś czasu mam problem z płynnym ruszeniem ale też przy zmianie biegów ciężko mi zgrać gaz i sprzęgło żeby nie szarpnęło. Czy to może już być objaw dwumasy ? Przebieg dopiero 23 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było o tych kangurkach pisane chyba że coś że skrzynią, ale przy takim przebiegu nie powinno tak być .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, karolb150 napisał:

Podłączam się do tematu szarpiącego sprzęgła QQJ11 1.6 DIG-t, od jakiegoś czasu mam problem z płynnym ruszeniem ale też przy zmianie biegów ciężko mi zgrać gaz i sprzęgło żeby nie szarpnęło. Czy to może już być objaw dwumasy ? Przebieg dopiero 23 tys km.

Musimy tutaj wyodrębnić dwie rzeczy,kangur, jednorazowe szarpnięcie spowodowane uruchomieniem turbo,lub szarpanie samego sprzęgła co się objawia drżeniem nadwozia.Jeśli chodzi o to pierwsze,to była jakaś akcja i serwisy poprawiały synchronizację obrotów i gazu,a jeśli chodzi o drugie,to niestety ale pada dwumasa.

Karol w sierpniu będę w Rumii ,możemy to skonfrontować :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.04.2019 o 07:54, JACKO29 napisał:

Musimy tutaj wyodrębnić dwie rzeczy,kangur, jednorazowe szarpnięcie spowodowane uruchomieniem turbo,lub szarpanie samego sprzęgła co się objawia drżeniem nadwozia.Jeśli chodzi o to pierwsze,to była jakaś akcja i serwisy poprawiały synchronizację obrotów i gazu,a jeśli chodzi o drugie,to niestety ale pada dwumasa.

A u mnie drży sprzęgło przy ruszaniu, cofaniu od prawie początku (od 1500km) i nie wydaje mi się, aby dwumasa padała.
Tym bardziej, że ASO powiedziało, że trochę może drżeć (sic!). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...