Arletta Opublikowano 15 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 Witam na Forum, Chciałabym zapytać użytkowników Nissana Pulsara z silnikiem 1,2 jak wygląda pobór oleju przez silnik. Tzn czy musicie dolewać olej pomiędzy rocznymi przeglądami? Mój Nissan wymaga dolewania litra oleju na 1000 km. Serwis twierdzi, że "ten typ tak ma". Nie do końca jakoś wierzę. Bardzo proszę o Wasze opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 15 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 Ten typ ma tak nie mieć. Jest o tym wątek w dziale J11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arletta Opublikowano 15 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 Dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 15 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 39 minut temu, Arletta napisał: Mój Nissan wymaga dolewania litra oleju na 1000 km. Serwis twierdzi, że "ten typ tak ma". Na podstawie swoich doświadczeń powiem jednoznacznie - ten typ tak nie ma. Eksploatuję Pulsara od stycznia 2015, na liczniku ok. 28 tys i nigdy, ale to nigdy nie musiałem dolewać oleju. Jak zalewali na przeglądzie, identyczny poziom miałem przed kolejnym rocznym. Jak ich nie będziesz gnębiła w trakcie gwarancji, to Cię będą zbywali głupimi tekstami jak do tej pory. Pewnie zacierają ręce i czekają na moment, kiedy gwarancja minie, a wtedy chętnie znajdą przyczynę i zabiorą się do roboty, tyle tylko że już na Twój koszt. Gdzie serwisujesz ? Nie daj się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert406 Opublikowano 15 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 Potwierdzam , przebieg 34 tys ani kropli między przeglądami nie dolewalem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arletta Opublikowano 15 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2019 Niestety już się dałam. Gwarancja skończyła mi się w styczniu. Zgłaszałam ten problem kilka miesięcy po pierwszym przeglądzie i po zmianie oprogramowania, ale oczywiście usłyszałam, że tak ma być. Tłumaczyłam im, że w pierwszym roku tak nie było, ale bez reakcji. Później jeszcze przy każdym przeglądzie mówiłam, że silnik pobiera dużo oleju. Za każdym razem słyszałam to samo. Teraz, po zakończeniu gwarancji pojechałam na wymianę oleju do innego mechanika i on mi mówi, że to absolutna bzdura, że silnik nie może pobierać takich ilości oleju. Po prostu dałam się oszukać. Kupiłam samochód u Polodego w Przeźmierowie koło Poznania i tam też serwisowałam. Nawet Pan Polody pokazywał mi info z Nissana, że ten typ silnika pobiera 1 l oleju na 1000 km. A ja, naiwna uwierzyłam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 Jedz w innym miejscu zmień olej i filtr. Zobacz co się dzieje wtedy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 21 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 Ja nic nie dolewam, a już dwie wymiany zrobiłem odkąd kupiłem po leasingu. Robie tak 10-12k km na rok. We wrześniu trzeci raz będę wymieniał filtry i olej. Czy olej mi bierze to nie wiem, zakładam, że nie. Tak przynajmniej wygląda jak oglądam bagnet tak co dwa miesiące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yogi Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 Cześć ja mam na liczniku 90 tys. i niestety raz na 5-7 tys muszę dolać z pół litra, niestety serwis powiedział że jeśli nie zużywa oleju więcej niż 1 litr na 1000 km to jest ok. Nie ma możliwości aby z nimi wygrać. Także jeżdżę i dolewam, aha oprogramowanie mam już dawno zmienione, niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz71 Opublikowano 25 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2019 Przejechane ok 45 tys i nic nie dolewam pomiędzy przeglądami/co rok/. Nawet trasa do Londynu i z powrotem, zero dolewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kravvsebb Opublikowano 16 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2019 U mnie brał tak z 0,35 na 1000 km a jak olej na inny zmieniłem to spadło do ćwiartki na 1000. No cóż są takie samochody, które biorą i trzeba z tym żyć. Jakby litrami ginęło to wtedy byłby powód do reakcji a przy tej ilości serwis niestety ma rację... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 16 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2019 Nowe silnika Honda 1.5T rozmnażają olej i Honda kombinuje i nadal efekty mizerne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 17 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 Ja właśnie jestem w trakcie testów spalania oleju. Zalałem do pełna i sprawdzę stan za 1000km. Niestety bagnet nie ułatwia testów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 19 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2019 W dniu 17.05.2019 o 19:21, polonus napisał: Zalałem do pełna i sprawdzę stan za 1000km. Niestety bagnet nie ułatwia testów. Czytelność bagnetu znacznie wzrasta, jeżeli nie zalewamy oleju do pełna, ale do połowy miarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 20 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 Potwierdzam, zalać tak jak podaje producent albo w granicach od 4,4 do 4,6 i wypadnie gdzieś w połowie min, Max. Przynajmniej u mnie tak wstrzeliło, a zalałem 4,5 litra. Jednak śmieszne jest to, że wcale nie jestem pewny czy to co widzę jest tym co widzę, bo olej się rozmazuje na tym bagnecie, ale jest taki stały ślad, jakby przebarwienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 20 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 @Andrzej G teraz mam nalane i sprawdzony poziom rano, olej ma ok. 5 tyś. km, więc mniej więcej coś widać, bo olej już niezbyt czysty. @tomkek1912 w sumie to mi zawsze po przeglądzie oddawali z pół litra w baniaku. Wydawało mi się, że oleju jest na max, ale świeży olej + ten bagnet = do duża niepewność pomiaru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arletta Opublikowano 20 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 A co jaki czas dolewasz olej, o ile w ogóle? Mój Nissan pożera 1 litr na 1000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 20 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 (edytowane) 12 godzin temu, Arletta napisał: A co jaki czas dolewasz olej, o ile w ogóle? Mój Nissan pożera 1 litr na 1000 km Wiesz do tej pory bańka 5-litrowa starczała mi na jakieś 10 tyś. km, czyli palił niewiele. Wymiany robiłem mniej więcej co pół roku, teraz mam 57 tyś. km. Używam od pierwszej wymiany - przy 15 tyś. km oleju Liqui Moly high-tec 5w-40. Ostatnio coś więcej dolewam, dlatego postanowiłem to sprawdzić. Tak jak napisałem - zalałem na maksa i po tyś. km sprawdzę stan, to się okaże. Na pewno się podzielę informacją Tak czy inaczej postanowiłem przejść na Shell Helix Ultra 5w-40, szczególnie jakby się okazało, że spalanie oleju przekroczy moją normę - ustaliłem sobie 250ml/1000km Niby jeszcze mam fabryczną gwarancję + raczej na pewno na kolejny rok przedłużę, jakoś nie mam zaufania do tego silnika po tym co czytam wokół w sumie szkoda, bo auto nawet fajne, bardzo pojemne i nietypowe, a sprzęgło szarpie - być może koło dwumasowe, no i to zużycie oleju Edytowane 20 Maja 2019 przez polonus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kravvsebb Opublikowano 22 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2019 Czytam tak sobie Wasze wypowiedzi i tak się zastanawiam co jest ze mną nie tak bo ja z odczytem poziomu oleju nie mam żadnego problemu. Więc albo: źle czytam albo mam zmieniony bagnet. Kolego Polonus z tym zużyciem naprawdę nie ma tragedii choć znam takich którym w 1,2 dużo ginęło, aż silnik zmieniali. Zawsze możesz sobie przypomnieć Ecoteca Opla, 1,8 Almerowe albo 1,8 TSI i uświadomisz sobie że mają gorzej inni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 30 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2019 W dniu 22.05.2019 o 15:24, kravvsebb napisał: Czytam tak sobie Wasze wypowiedzi i tak się zastanawiam co jest ze mną nie tak bo ja z odczytem poziomu oleju nie mam żadnego problemu. Więc albo: źle czytam albo mam zmieniony bagnet. Kolego Polonus z tym zużyciem naprawdę nie ma tragedii choć znam takich którym w 1,2 dużo ginęło, aż silnik zmieniali. Zawsze możesz sobie przypomnieć Ecoteca Opla, 1,8 Almerowe albo 1,8 TSI i uświadomisz sobie że mają gorzej inni... Przejechałem 850km i zajrzałem. Zużycie pomiarem bagnetowym praktycznie niemierzalne. Przedłużam test do 2tyś. km, bo na razie to wychodzi mi na oko poniżej 0.1l/1000km, ale błąd pomiaru mam chyba z 0.2l/1000km , czyli równie dobrze mogło i przybyć. Wybiorę się w jakąś trasę to ocenię po. Dla ciekawskich zrobiłem pomiar przyspieszenia 0-100km/h jakąś androidową apką. Mocno mniej więcej, w jedną stronę 10.9s, w drugą 11.6s. Można przyjąć, że ja + mój bagażnik to dwie znormalizowane osoby w aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeusz54 Opublikowano 17 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2022 Moja praktyka z pomiarem oleju w silniku to aby mieć lepszą widoczność na bagnecie to należy go ze dwa razy w roku w miejscu pomiaru przeszlifować delikatnie drobnym papierem. Tak stosowałem także we wcześniejszych swoich samochodach. Mniej zgryzoty w odczycie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ExploRer Opublikowano 18 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2022 Odczyt z tego bagnetu tragiczny. Podobno we wszystkich 1.2 jest taki bagnet lipny. Nie ma to jak w Oplu Z papierem może być ciekawy patent, tylko czy nie rozmazuje i tak przy wyciąganiu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 18 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2022 Bagnet nie jest zły w HRA2, wystarczy wytrzeć przed pomiarem i wszystko ładnie widać ... szczerze to nie rozumiem problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ExploRer Opublikowano 18 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2022 Godzinę temu, OsobaNN napisał: Bagnet nie jest zły w HRA2, wystarczy wytrzeć przed pomiarem i wszystko ładnie widać ... szczerze to nie rozumiem problemu. Albo masz ciemniejszy olej albo ja mam jasny, że ledwo widać... U mnie ledwo widać, szczególnie że się rozmazuje powyżej wartości max w górę przy wyciąganiu. Bardziej autentyczny pomiar jak dzień lub dwa stoi. Tak to mam w oplu, że przetrę i widać nawet po kilku minutach po jeździe. Tylko tam ciemny kolor z racji wieku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeusz54 Opublikowano 18 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2022 Ja obecnie nawet po świeżej wymianie oleju i krótkim postoju ( ok. 15 min ) wzrokowo ogarniam wysokość poziomu oleju na bagnecie oczywiście tak jak wcześniej zaznaczyłem stosuję obecnie 2, 3 razy w roku delikatny szlif w miejscu pomiaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.