Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

nesio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Od niedawna jestem posiadaczem Nissana Rogue (X-Trail z USA jak wiecie). Chcę założyć do niego hak. Znalazłem tylko jeden firmy Westfalia ale "bardzo drogi" (pojęcie względne), który w opisie miał zapis "pasuje do Rogue". Jest wiele innych haków do X-Traila T32 w znacznie lepszych cenach ale nikt nie potrafi powiedzieć czy będą pasowały do Rogue. Te samochody mają identyczną budę. Czy ktoś może montował hak do Rogue (jaki)? Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki sam samochód tylko inna nazwa...Smiało montuj od xtrail-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 3 tygodnie później...

Witam.

Jaki koszt mieliście w ASO ( haka z montażem, albo sam montaż i własny hak ) , tak z ciekawości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.11.2020 o 20:15, jafik007 napisał:

To jest zaskakująco mało. Dlaczego tak ?

Ponieważ no nie oszukujmy się. Haki w USA to kawałek profilu stalowego zamkniętego przymocowane na bolec. 500kg to i tak niezły wynik jak na USA. Oczywiście można pojechać na OSKP na ustalenie danych i wtedy będziemy mieć 750kg bez hamulca i 2000kg z hamulcem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój hak jest ok , a uciąg jest tak mały bo tu jest skrzynia cvt plus malutki silnik. 

Edytowane przez stuff1000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, ale czy w Rogue z roku 2017 z silnikiem 2.5 benzyna i skrzynia CVT można w Polsce legalnie i bezpiecznie założyć hak z homologacja do 2000kg z przyczepą z hamulcem?? Czy skrzynia raczej tego nie wytrzyma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co Ci takie parametry uciągu? Masa własna tego samochodu to jakieś 1530 kg, więc zgodnie z przepisami i tak DMC przyczepy nie może przekroczyć tej wartości.

A właściwie dalej uściślając to DMC przyczepy nie może być większe niż masa właściwa ciągnika podzielona przez 1,33, czyli w tym przypadku jakieś 1150 kg.

Moim zdaniem każda przyczepa o DMC większej niż 1150 kg podłączona do tego samochodu jest już nielegalna, niezależnie jak masywny hak założysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji jest napisane 450 kg i to jest bezpieczna masa przyczepy do ciągnięcia. Wszystko powyżej to już ryzykujesz uszkodzeniem CVT. 

Edytowane przez stuff1000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

witam,

Chyba jest nas tutaj za mało ale zapytam, czy montował ktoś już hak holowniczy?

Czy zdecydowaliście sie na rozwiązanie Steinhoff (pionowo lub poziomo wpinan kulka) z wiązką Quasar?

Ewentualnie kto co założył jak się to spisuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montowałem Brink 643900 wraz z oryginalną wiązką Nissan KE5056F011. Wszystko działa jak trzeba choć otwieranie bagażnika stopą wymaga odrobinę większej cierpliwości / wiedzy gdzie łapie czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy orientuje się ktoś gdzie są wtyczki do oryginalnej wiązki haka? i czy w X-trail i Rogue jest to samo?

Edytowane przez arek103
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie ma dedykowanych wtyczek do haka. Dedykowaną wiązkę haka najczęściej włącza się w kostki tylnych reflektorów. Wiązka jest tak skonstruowana, że ma odpowiednie przejściówki/złodziejki.

Poniżej masz pierwszy lepszy przykład znaleziony w internecie

https://www.ehaki.pl/media/produkty/pdf/87140732-21140523pl-nissan-note-ab-10-13-qashqai-ab-02-14-x-trail-ab-07-14.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem używanego, wypinanego pionowo haka Westfalia, który pochodził z T32 z 2018, wraz z wiązką, która oprócz złącza masy i modułu, ma tylko 4 wtyczki, które wyglądają  jak były by były przygotowane pod montaż  Plug&Play.

Edytowane przez arek103
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawdopodobnie musisz się dostać do kostek tylnych reflektorów po obu stronach samochodu. Na 95% skończy się to rozpięciem tych złączek i wpięciem pomiędzy nie złączek z wiązki. Też tak kiedyś to robiłem z wiązką z Westfalii w moim T30. Tylko u Ciebie dochodzi jeszcze dodatkowy moduł. 

Jeśli kostki po obu stronach (lewa, prawa) są różne to nie da się ich pomylić. Jeśli są takie same to musisz zwrócić uwagę co gdzie wpinasz. Głównie chodzi mi o zamianę kierunkowskazów w wiązce w stosunku do samochodu. Tej potencjalnej różnicy z kostkami nie pamiętam.

Niektórzy producenci wiązek po montażu wiązki zalecają wymianę bezpieczników na mocniejsze, bo podłączenie przyczepy powoduje dodatkowe obciążenie prądowe i mogą się palić standardowe bezpieczniki. W tym dokumencie co wcześniej załączałem też chyba były takie zalecenia do niektórych modeli samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...