Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Gaśnie po ruszeniu na 1 i 2 biegu


buniaedek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z mocą i świecącą się kontrolką check czerwoną i żółtą. Problem pojawił się po dłuższej trasie ( 300 km ) ciągłej jazdy. Mianowicie mając okazję przegonić auto wlałem na cały zbiornik środek do czyszczenia układu paliwowego ( markowy produkt made i germany do diesli ). Na powrocie ( kolejne 300 km ) pod koniec jazdy zapalił się żółty check. Po wrzuceniu na komputer pokazało uszkodzenie obwodu świec żarowych i błąd obwodu układu sterowania egr. Wymiana świec na nowe, brak reakcji i check świeci. Czyszczenie egr, zero reakcji i dodatkowo zapala się czerwony check. Wymieniłem filtr paliwa, brak wody , wyczyściłem ile mogłem nagary w komorze egr - zero reakcji, dodatkowo auto straciło moc. Odpiąłem egr, moc wróciła , nie kopci , ma moc ale gaśnie na wolnych obrotach gdy ruszam normalnie na pierwszym biegu czasem na drugim. Potrafi tak zrobić ze trzy , cztery razy z rzędu czy jest zimny czy rozgrzany - jak gdyby paliwa nie dostawał czy jak ??? Ruszam, jadę , wolne obroty , chcę przyspieszyć i ....buuuu , szarpnięcie , silnik gaśnie i stoję . Jedynym ratunkiem jest jechanie na pierwszym biegu z obrotami tak w okolicy 2 tyś obrotów przez pewien czas aż wyjadę za miasto i wtedy szybko dwójka do 2,5 tyś obrotów i wtedy idzie, nie gaśnie i wszystko ok. Ale to na odpiętym egr. Wymieniłem egr, podpiąłem i nadal czerwony check świeci , mocy nie ma, do 2 tyś się kręci i dalej nic jakbym ze 2 tony na haku ciągnął :( . Jedyny plus że na podpiętym egr-e nie gaśnie na 1 i 2 biegu . Co mu może być ???? Brak tzw kalibracji egr, czujnik położenia wału , może jakieś nagary się wytrąciły z dawno nie czyszczonego układu ??? Filtr był czyściutki po zastosowanie środka do czyszczenia układów diesli. Jakie są wasze sugestie ??? Z góry dzięki za każdą poradę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mistrzu mój drogi. Wygląda na to,że jeden wtrysk nie podaje paliwa przy słabym wciśnięciu gazu, stąd potrzeba utrzymywania obrotów. Mój kumple z Krakowa co regeneruje wtryski bardzo odradza te środki bo one tylko psują wtryski. Odnośnie błędu świec żarowych to często tak jest gdy wtryski padają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie podczas wymiany świec żarowych na drugim cylindrze ( patrząc od lewej , stojąc na wprost auta ) świeca żarowa wychodziła bardzo ciężko i była okopcona ( w porównaniu do pozostałych trzech ) . Rozumiem że wtrysk do sprawdzenia i to by tłumaczyło żółtego checka ale czerwony check i egr ????? Jak to wyjaśnić , na czym konkretnie polega to słynne kalibrowanie ( adaptacja ) egr ???. 

A w razie gdyby wtrysk był uszkodzony to czy mogę go zastąpić kupując używkę czy mus wymieniać komplet ( nawet używanych ) ???

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz zastąpić tylko tego co jest uszkodzony. Mam jeden sprawny mogę ci wysłać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z chęcią przyjmę podarunek :) , może mam coś czego potrzebujesz , pisać śmiało :) . A czy to możliwe że na trzech sprawnych wtryskach po odpięciu egr ma moc jak diabeł ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...