tom.law Opublikowano 27 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 Witajcie, Wymieniłem ostatnio świece żarowe w 1,5 dci w serwisie i po wymianie auto wskoczyło w stan awaryjny (świecą kontrolki, komputer wyrzuca różne błędy) Wg mnie przez średnio działające świece nie dochodziło do wypalania, dodatkowo dużo jeżdżę po mieście. W serwisie powiedzieli, że teraz w grę wchodzi Tylko wypalanie serwisowe. Jednak nauczony doświadczeniem nie do końca im wierzę stąd moje pytanie do Was, czy istnieje możliwość wypalenia fapa bez pomocy serwisu? Dolanie specyfików pomagających wypalanie i przejażdżka po autostradzie? Z góry dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafsty Opublikowano 27 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 (edytowane) Co mają wspólnego świece żarowe z wypalaniem DPFu? Wymieniałeś świece w ASO czy u magików? Jakie błędy wyrzuca komputer? Edytowane 27 Marca 2020 przez rafsty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom.law Opublikowano 27 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 Świece wymieniłem w serwisie. Wydaje mi się, że przez złe grzanie świec nie dochodziło do wypalania filtra (oczywiście mogę się mylić) Jednak to jest szczegół. Obecnie najważniejszy jest fakt, że po wymianie świec poprosiłem ich o sprawdzenie czujników i wykasowanie błędów. Stwierdzili, że nie mogą wykasować błędów ponieważ jest zapchany filtr cząstek i wyrzuca błędy na komputerze, a jedynym ratunkiem jest wypalenie serwisowe filtra i wymiana oleju. Stąd moje pytanie, czy już na tym etapie da się wypalić filtr samemu czy tylko serwisowo? Dopowiem jeszcze, że od 4 biegu auto opornie wchodzi na obroty powyżej 2000 (tak jakby był w stanie serwisowym/awaryjnym) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom.law Opublikowano 27 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 Powiedz mi jak sprawdzić błędy to powiem jakie wyskoczyły bo ja widzę tylko świecące kontrolki na desce, a w serwisie nic mi nie powiedzieli więcej w tym temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 28 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2020 Skad jesteś Kolego? W opisie twoim nic nie znalazłem (moze to ten tapatalk który nic nie pokazuje) . Moge Ci przeskanować gratis auto jak się ta cała epidemia skończy. Wypalanie to jazda na obotach chyba powyżej 2.5k przez dłuższy czas. Autostrada jest dobrym pomysłem ponieważ jest szansa ze utrzymasz stale obroty powyżej 10 20 minut.Dziwny ten serwis. Jest masę innych bledow, które tez moglyby się pojawić niezależnie od dpfa. Smierdzi mi to jakimś naciagactwem. Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka Jest wogole w Kaskach tryb silnika awaryjny? W Oplach pamiętam, że było coś takiego gdzie komputer przestawial swoje parametry na tryb awaryjny. Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 28 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2020 (edytowane) 5 godzin temu, Piter napisał: Skad jesteś Kolego? W opisie twoim nic nie znalazłem (moze to ten tapatalk który nic nie pokazuje) . Moge Ci przeskanować gratis auto jak się ta cała epidemia skończy. Wypalanie to jazda na obotach chyba powyżej 2.5k przez dłuższy czas. Autostrada jest dobrym pomysłem ponieważ jest szansa ze utrzymasz stale obroty powyżej 10 20 minut. Dziwny ten serwis. Jest masę innych bledow, które tez moglyby się pojawić niezależnie od dpfa. Smierdzi mi to jakimś naciagactwem. Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka Jest wogole w Kaskach tryb silnika awaryjny? W Oplach pamiętam, że było coś takiego gdzie komputer przestawial swoje parametry na tryb awaryjny. Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka Jaka jazda po autostradach? W tych silnikach jest dodatkowy (5) wtryskiwacz w FAP i on odpowiada za wypalnaie go. Wypala nawet w stojąc w korku się wypala. Kolego a co Ci szkodzi wypalić serwisowo go? Ja musiałem to robić przy przebiegu 80 tys, zmiana oleju i tyle. Kolejne 80 tys już przejechane. Pytanie tylko dlaczego się nie wypalał? Może np czujnik temperatury w FAP padł? Edytowane 28 Marca 2020 przez scanik 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzeriusz Opublikowano 28 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2020 10 godzin temu, tom.law napisał: Świece wymieniłem w serwisie. Wydaje mi się, że przez złe grzanie świec nie dochodziło do wypalania filtra (oczywiście mogę się mylić) Jednak to jest szczegół. Obecnie najważniejszy jest fakt, że po wymianie świec poprosiłem ich o sprawdzenie czujników i wykasowanie błędów. Stwierdzili, że nie mogą wykasować błędów ponieważ jest zapchany filtr cząstek i wyrzuca błędy na komputerze, a jedynym ratunkiem jest wypalenie serwisowe filtra i wymiana oleju. Stąd moje pytanie, czy już na tym etapie da się wypalić filtr samemu czy tylko serwisowo? Dopowiem jeszcze, że od 4 biegu auto opornie wchodzi na obroty powyżej 2000 (tak jakby był w stanie serwisowym/awaryjnym) Co mają świece żarowe do DPFu. Świece żarowe mają ci rozgrzać cylindry przed startem, żeby łatwiej wystąpił samozapłon. Co do filtra, to powinieneś od serwisu dostać informacje w ilu procentach jest zapełniony. Jeszcze jakbyś podał ile masz przejechanych km, że już to nastąpiło. Średnio zawala się przy ok 90tys. km przy typowo miejskiej jeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafsty Opublikowano 28 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2020 (edytowane) 11 godzin temu, tom.law napisał: Świece wymieniłem w serwisie. Wydaje mi się, że przez złe grzanie świec nie dochodziło do wypalania filtra (oczywiście mogę się mylić) Jednak to jest szczegół. Obecnie najważniejszy jest fakt, że po wymianie świec poprosiłem ich o sprawdzenie czujników i wykasowanie błędów. Stwierdzili, że nie mogą wykasować błędów ponieważ jest zapchany filtr cząstek i wyrzuca błędy na komputerze, a jedynym ratunkiem jest wypalenie serwisowe filtra i wymiana oleju. Stąd moje pytanie, czy już na tym etapie da się wypalić filtr samemu czy tylko serwisowo? Dopowiem jeszcze, że od 4 biegu auto opornie wchodzi na obroty powyżej 2000 (tak jakby był w stanie serwisowym/awaryjnym) Jak to w serwisie nie otrzymałeś wydruku z błędami? Tak jak pisał kolega Scanik w tym aucie jest dodatkowy wtryskiwacz bezpośrednio wtryskujący do DPFu paliwo. Więc dziwne że nie wypalał bo o ile się nie mylę to wystarczy 60km/h jechać aby zaczął wypalanie. Jaki to rok jest tego auta i jaki przebieg? Masz go od nowości czy kupiłeś używany i najważniejsze jeśli używany to był krajowy czy ściągnięty? Gdzieś na forum jest procedura jak odczytać błędy bez podłączania do komputera. Edit. Teraz przeczytałem Twój inny post. Kolego myślę że to auto ma znacznie więcej kilometrów niż Ci się wydaje. I bardziej bym się skłaniał że ten filtr po prostu padł już. Możesz go wypalić serwisowo ale obawiam się że to tylko będzie chwilowe rozwiązanie. Edytowane 28 Marca 2020 przez rafsty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom.law Opublikowano 29 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 W dniu 28.03.2020 o 05:35, Piter napisał: Skad jesteś Kolego? W opisie twoim nic nie znalazłem (moze to ten tapatalk który nic nie pokazuje) . Moge Ci przeskanować gratis auto jak się ta cała epidemia skończy. Wypalanie to jazda na obotach chyba powyżej 2.5k przez dłuższy czas. Autostrada jest dobrym pomysłem ponieważ jest szansa ze utrzymasz stale obroty powyżej 10 20 minut. Dziwny ten serwis. Jest masę innych bledow, które tez moglyby się pojawić niezależnie od dpfa. Smierdzi mi to jakimś naciagactwem. Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka Jest wogole w Kaskach tryb silnika awaryjny? W Oplach pamiętam, że było coś takiego gdzie komputer przestawial swoje parametry na tryb awaryjny. Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka Z Łodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom.law Opublikowano 29 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 Panowie dajmy już spokój tym świecom, potrafię wymienić klocki czy tarcze w samochodzie ale poza tym jestem blady z mechaniki, wspomniałem o nich ponieważ wydawało mi się, że to ma jakieś znaczenie. Chciałem się Was poradzić czy jest jakiś sposób wypalania fapa bez wizyty w serwisie, ponieważ tak jak wspomniał kolega wyżej, mam obawy, że ASO po prostu mnie wkręca i chce wydoić więcej kasy ( a niestety miałem już takie przypadki). W tamtym roku przegoniłem kaśkę do Czarnogóry więc wydawało mi się, że przy takiej trasie przepali filtr do końca i zauważyłem pozytywne efekty, ale chyba tylko dlatego, że tankowałem w Austrii ponieważ po powrocie w PL praca silnika wróciła do "normy". Auto ma przejechane ponad 160k, ostatnie 40k to jazda po mieście (oprócz jakiś wakacji) więc może faktycznie podjadę do ASO w celu wypalenia filtra przez nich i wymienię olej bo już rok mi minął. Podpowiedzcie mi proszę jakim olejem go zalać, ostatnio zalany był motulem: a jeszcze jedno, wczoraj wracając z wycieczki 10km do lasu zapaliła mi się taka kontrolka, na rosyjskim forum wyczaiłem, że informuje ona o wodzie w filrze paliwa.... Dopowiem, że filtr jest całkiem świeży bo wymieniany rok temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 29 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 6 minut temu, tom.law napisał: Panowie dajmy już spokój tym świecom, potrafię wymienić klocki czy tarcze w samochodzie ale poza tym jestem blady z mechaniki, wspomniałem o nich ponieważ wydawało mi się, że to ma jakieś znaczenie. Chciałem się Was poradzić czy jest jakiś sposób wypalania fapa bez wizyty w serwisie, ponieważ tak jak wspomniał kolega wyżej, mam obawy, że ASO po prostu mnie wkręca i chce wydoić więcej kasy ( a niestety miałem już takie przypadki). W tamtym roku przegoniłem kaśkę do Czarnogóry więc wydawało mi się, że przy takiej trasie przepali filtr do końca i zauważyłem pozytywne efekty, ale chyba tylko dlatego, że tankowałem w Austrii ponieważ po powrocie w PL praca silnika wróciła do "normy". Auto ma przejechane ponad 160k, ostatnie 40k to jazda po mieście (oprócz jakiś wakacji) więc może faktycznie podjadę do ASO w celu wypalenia filtra przez nich i wymienię olej bo już rok mi minął. Podpowiedzcie mi proszę jakim olejem go zalać, ostatnio zalany był motulem: a jeszcze jedno, wczoraj wracając z wycieczki 10km do lasu zapaliła mi się taka kontrolka, na rosyjskim forum wyczaiłem, że informuje ona o wodzie w filrze paliwa.... Dopowiem, że filtr jest całkiem świeży bo wymieniany rok temu Kto Ci dobierał ten olej? Załatwiłes nim FAP! Masz mieć olej spelniajacy normę Renault 0720! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom.law Opublikowano 29 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 jest w naszych QQ kurek w filtrze do spuszczania wody? Słyszałem że niektóre filtry mają taką możliwość 3 minuty temu, scanik napisał: Kto Ci dobierał ten olej? Załatwiłes nim FAP! Masz mieć olej spelniajacy normę Renault 0720! No własnie w tym roku dopiero zagłębiłem się w oleje i ich rodzaje i wyczytałem że do 15.dci musi być c4.... A co do tego kto mi polecił to w sklepie, chciałem motul to dali mi taki. A co do "załatwienia nim FAP" powiedz mi co dalej, czyszczenie filtra i wymiana oleju na właściwy wystarczy? i ponowie pytanie, na jaki olej?? taki Motul czy może innej firmy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafsty Opublikowano 29 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 Spróbuj wypalić w serwisie ten filtr ale tak jak pisałem on już chyba kaput zrobił. Do tego silnika muszą być stosowane oleje niskopopiołowe C4. Ja teraz stosuje Liqui Moly i jestem z niego zadowolony. Nie wiem jak się spisuje ten olej powyżej 10k przejechanych ale do tego przebiegu jest ok. Jeśli ten motul spełnia normę to jak najbardziej możesz go zastosować. Powinien być pod filtrem kurek do spuszczania wody. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom.law Opublikowano 29 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 W dniu 28.03.2020 o 05:35, Piter napisał: 9 minut temu, rafsty napisał: Spróbuj wypalić w serwisie ten filtr ale tak jak pisałem on już chyba kaput zrobił. Do tego silnika muszą być stosowane oleje niskopopiołowe C4. Ja teraz stosuje Liqui Moly i jestem z niego zadowolony. Nie wiem jak się spisuje ten olej powyżej 10k przejechanych ale do tego przebiegu jest ok. Jeśli ten motul spełnia normę to jak najbardziej możesz go zastosować. Powinien być pod filtrem kurek do spuszczania wody. Spróbuję w poniedziałek umówić się z serwisem na wypalanie i wymianę oleju, a po wszystkim wrócę z informacją jakie to przyniesie efekty. A jeśli chodzi o filtr paliwa, jak uda mi się namierzyć ten kurek i spuscic tą wodę to powinienem filtr zalać ropą (jak to się robi przy wymianie)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafsty Opublikowano 29 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 Skoro już będziesz na serwisie to powiedz im żeby Ci spuścili tą wodę. Pewnie wezmą ze 30 zeta a sobie problemu samemu zaoszczędzisz. Musisz uważać żeby sobie układu nie zapowietrzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 29 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 18 minut temu, tom.law napisał: Spróbuję w poniedziałek umówić się z serwisem na wypalanie i wymianę oleju, a po wszystkim wrócę z informacją jakie to przyniesie efekty. A jeśli chodzi o filtr paliwa, jak uda mi się namierzyć ten kurek i spuscic tą wodę to powinienem filtr zalać ropą (jak to się robi przy wymianie)? A nie prościej po prostu wymienić ten filtr co 20 tys zamiast babrać ze spuszczaniem wody. Jak zapchałes filtr sądzą z oleju to czyszczenie pewnie nie wiele da ale nie jest to duża kasa więc próbuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom.law Opublikowano 29 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 Właśnie się zastanawiam czy filtra paliwa nie wymienić tylko się zastanawiam kiedy to robiłem ostatnio i wydaje mi się że na jesień, ale trudno. Chciałbym przy okazji przeczyścić układ wtryskowy odpowiednim środkiem, ale nie dolewając go do baku tylko bezpośrednio z puszki tylko mam pytanie, czy w kasce jest Edna pompa paliwa czy jest dodatkowo jeszcze wstępna? Bo jak jest wstępna to powinienem ją odlaczyc : Obejrzyj film „Czyszczenie wtryskiwaczy 1.5 dci - Instrukcja” w YouTubehttps://youtu.be/gDEqdZGYUN0 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafsty Opublikowano 29 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 (edytowane) Ten załączony filmik pokazuje jak szybko zapowietrzyć układ Filtr się powinno wymieniać co dwa lata lub 60k km. Skoro w zeszłym roku wymieniałeś ten filtr to ja nie wiem gdzie Ty paliwo tankujesz ale omijałbym te stacje szerokim łukiem albo druga możliwość jeździsz na pustym zbiorniku i zalewasz co chwilę za 50 zeta. Nie wiem jakie jest dojście do filtra ale skoro masz świeży filtr to lepiej poświęcić 20 zeta i niech spuszczą Ci na serwisie przy okazji wypalania DPFu. Nowy filtr plus wymiana to pewnie ze 200 wydasz. A co się stało że się świeci kontrolka od trakcji? Edytowane 29 Marca 2020 przez rafsty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom.law Opublikowano 30 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2020 Wszystkie kontrolki (oprócz tej o wodzie w filtrze paliwa) zapaliły się pewnego mroźnego poranka... Przy wymianie świec poprosiłem ich o zbadanie tematu i wykasowaniu błędów ale dostałem odpowiedź że nie mogą nic z nimi zrobić dopóki nie wypalę dpfu ponieważ to pewnie on wrzuca błędy na komputer Żeby nie było że jestem Januszem nie tankuje auta za 50 zł tylko do pełna i nie zostawiam wad i awarii na później Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafsty Opublikowano 30 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2020 @tom.law mnie się jeszcze nigdy nie zdarzyło aby filtr wodą zapełnić A jeżdżę dieslami już troszkę lat. Co do kontrolek to odczytaj sobie te błędy bo się może okazać że jakaś pierdoła. Jak dpf się zapycha to wydaje mi się że zaświeca się kontrolka czerwona w prawym zegarze. Dziwi mnie że nie wykasowali błędów skoro je odczytali. Najwyżej pojawiłyby się ponownie. Dziwny ten serwis gdzie jeździsz. Daj znać jak wypalisz ten filtr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom.law Opublikowano 31 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2020 Ja też jeździłem różnymi dieslami i nawet nie wiedziałem że tak można... Choć przejechałem z 30 km po mieście i kontrolka wody w filtrze paliwa już nie świeci. Zglupieje z tym samochodem. A co do serwisów to nie mam szczęścia do nich i stąd moja nieufność do nich. Znalazłem fakturę za wymianę oleju z 3 lata temu, wymiana w ASO (jeszcze wtedy bo zabrali im autoryzacje) a tu nowy olej Castrol 5W30 C3!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 31 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2020 Jak Ty 3 lata jeździłeś na jednym oleju, to się nie dziw, że Ci się dpf zapchał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom.law Opublikowano 31 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2020 Czytać trzeba ze zrozumieniem... Ostatnio olej wymieniałem rok temu, ta historia jest z dawien dawna i miała tylko pokazać jak serwisy podchodzą do swojego fachu tj. olej do dci musi być C4 a nie C3. Ja mogę tego nie wiedzieć, ale oni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 31 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2020 Ok, jasne. Mea culpa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafsty Opublikowano 31 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2020 4 godziny temu, tom.law napisał: Choć przejechałem z 30 km po mieście i kontrolka wody w filtrze paliwa już nie świeci. Zglupieje z tym samochodem. Kolego kup sobie jakiś najprostszy skaner diagnostyczny i odczytaj wszystkie błędy i je skasuj. Zobaczysz czy się pojawią z powrotem to raz a dwa będziesz miał pojęcie co tam się w tym aucie dzieje. Wydatek śmieszny a wiele problemów rozwiązuje Jakbyś bliżej mnie mieszkał to bym podjechał odczytać Ci te błędy ale 200 km to troszkę za daleko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.