Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Nissan Qashqai 1.2 - Silnik szarpie ,przerywa


Radex9
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nissan Qashqai 1.2 dig-T 115 - Silnik DELIKATNIE szarpie ,przerywa na każdym biegu (na 2 biegu MOCNO) w przedziale od 2000 do 2500 rpm. powyżej tych obrotów jest OK ... błędów brak

Ktoś miał podobny problem w swoim QQ ?

Edytowane przez Radex9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdził że TTTM ... a czy sprawdzali cokolwiek ? świece ,cewki ,przepustnica, sterowanie turbiny ??  czy tylko powiedział że TTTM...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Radex9 napisał:

Nissan Qashqai 1.2 dig-T 115 - Silnik DELIKATNIE szarpie ,przerywa na każdym biegu (na 2 biegu MOCNO) w przedziale od 2000 do 2500 rpm. powyżej tych obrotów jest OK ... błędów brak

Ktoś miał podobny problem w swoim QQ ?

Nie wiem jaki masz przebieg,ale na razie ratuj się sam,kup płyn do czyszczenia wtrysków,wlewa się jedną butelkę na zbiornik paliwa.Jak to nie pomoże to wymień świece.A przede wszystkim sprawdź węża sprężarki,czy delikatnie gdzieś się nie poluzował,albo czy nie jest pęknięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 49000 tkm świece nowe ,cewki chyba powinny być ok przy tym przebiegu błędu brak. Jest jakiś DOBRY sprawdzony środek do wtrysków ? pytam bo jest tego badziewia sporo na rynku pełno po stacjach i sklepach AM. Przerabiał ktoś temat aktualizacji SOFTU  w przypadku podobnej usterki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece, cewka, sterowanie turbina powinny wyświetlić jakiś błąd. Szukaj lewego powietrza.

Co do środków do czyszczenia wtrysków, moim zdaniem do efekt placebo bardziej ale słyszałem, że STP robi niezłe produkty.

Edytowane przez zeke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, zeke napisał:

Świece, cewka, sterowanie turbina powinny wyświetlić jakiś błąd. Szukaj lewego powietrza.

Co do środków do czyszczenia wtrysków, moim zdaniem do efekt placebo bardziej ale słyszałem, że STP robi niezłe produkty.

No właśnie STP! Miałem podobnie w Note,poszarpywania na 2,3 biegu,wlałem i się uspokoiło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem podobny przypadek, a problem leżał w nieszczelności na połączeniu kolektor dolotowy i głowica. Tam występuje uszczelnienie gumowe i czasami jest tak że guma twardnieje na wskutek temperatury i oleju który zawsze w dolocie silnika na turbie  występuje.  Teraz gdy silnik pracuje na wolnych obrotach to w kolektorze panuje podciśnienie i może występować nierówna praca sinika ale mało zauważalna w zależności od wielkości rozszczelnienia. Jednak gdy silnik zaczynana wchodzić na 2000 obr/min i turbina podnosi ciśnienie jednostka ożywa. Jednak wówczas jeszcze nie ma nadmiaru powietrza i każda nieszczelność powoduje spadek mocy silnika i efekt szarpania. Dopiero gdy silnik kreci się wyżej a turbo ma duży wydatek ta nieszczelność nie jest już taka znacząca. To można zdiagnozować poprzez dokładne  obejrzenia połączenia kolektora i wyszukiwanie zapocenia olejowego jednak od spodu jest to trudne. Można też podłączyć przewód powietrza od sprężarki ale max 1,5 atm  i dmuchnąć do kolektora  poprzez jeden z króćców , przy jednoczesnym malowaniu połączenia pędzlem wody z mydłem . Jeżeli robią się bańki to jest to co ja miałem. W moim przypadku było rozszczelnienie na  pierwszym  kolektorze dolotowym od strony przepustnicy.  Ja mam przejechane 50 000 km więc jak widać to jest przypadłość w tych przebiegach.

Ja założyłem te uszczelki      allegro.pl/oferta/uszczelki-kolektora-ssacego-1-2-tce-renault-dacia-10031114146

20201218_101416.thumb.jpg.9ef6f6b16ac9daf74c21d9423535dcd2.jpgdolot.jpg

głowica.jpg

Edytowane przez AC_62
poprawki estetyczne
  • Like 1
  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie te uszczelki były wymieniane na gwarancji, przy przebiegu 82kkm z powodu pocenia olejem ale nie miałem objawów szarpania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa informacja AC_62  :spoko:  Ciekawe co by powiedzieli w ASO na temat tego szarpania jak bym zasugerował wymianę tych właśnie uszczelek kolektora ;)  auto mam na gwarancji...  i szarpie cały czas.

Jakie koszty roboty poza ASO ?

Edytowane przez Radex9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sam wymieniałem stwardniałe uszczelnienia kolektora dolotowego przy 95 tyś km. Było pocenie bez efektu szarpania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W dniu 21.12.2020 o 11:12, Radex9 napisał:

Ciekawe co by powiedzieli w ASO na temat tego szarpania jak bym zasugerował wymianę tych właśnie uszczelek kolektora ;)  auto mam na gwarancji...  i szarpie cały czas.

Rozwiązałeś problem?
U mnie objaw idealnie taki sam, jaki opisałeś na początku wątku.

QQ 2018, 1.2 dig-T 115 KM. 
Poszarpywanie na każdym biegu ok. 1800-2500 obr/min. Jak jest zimno trochę mocniej. Na drugim i trzecim biegu najbardziej wyczuwalne, choć jest na wszystkich biegach.

Rura turbo nowa, szczelna, płukanka LIQUI MOLY do wtrysków użyta, paliwo premium nalane, nowy filtr powietrza MANN, żadnej poprawy.
Błędów komputera brak. Spalanie ok. 8 l/100 km, 70% miasto.
Mam tak od przynajmniej 2 lat, podczas gdy samochód ma prawie 3 lata.
Przejechane 25k km.

ASO dwukrotnie sprawdzało i nie stwierdzono wady.

 

 

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Radex9 napisał:

TTTM ...  Szarpie i będzie szarpał ;) 

A temat uszczelek na kolektorze dolotowym się nie potwierdził?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie potwierdziło ponieważ te matoły w ASO niczego nie chcą robić i w niczym nie są pomocni !! GWARANCJA to zwykły pierdo.... papierek który można sobie wsadzić w doppe !     N QQ 1.2 to jakieś nieporozumienie mechaniczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Radex9 napisał:

Nic się nie potwierdziło ponieważ te matoły w ASO niczego nie chcą robić i w niczym nie są pomocni !! GWARANCJA to zwykły pierdo.... papierek który można sobie wsadzić w doppe !     N QQ 1.2 to jakieś nieporozumienie mechaniczne...

Przepraszam, nie chciałem Ciebie zdenerwować.

Mam takie samo zdanie o ASO, mi tłumaczyli, że 1.2 nie nadaje się do delikatnego przyspieszania, więc może szarpać.

Też mnie to irytuje, bo jednak nie wszyscy mają ten objawy.

Poza tym, chyba w XXI da się zrobić samochód, który nie zachowuje się jak 126p z niewyregulowanym gaźnikiem.

Spytam jeszcze raz, miał może ktoś podobny problem z szarpaniem, ale tylko w okolicach 1800-2500 obr/min i wymiana uszczelek kolektora i coś innego pomogło?

Na forum Renault piszą, że procedura czyszczenia kolektora i układu zasilania pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mała kosiarka jeździ dobrze jak jest nowa. Ma wytrzymać do końca gwarancji, tyle. A potem to już loteria w zależności od delikatności użytkowania... :( 

I dlatego ja się wyleczyłem z silniczków Nissan-a. A do nowych 1.33 bez wątpienia lepszych od 1.2 podchodzę z rezerwą... Czas pokaże czy geny BMG pomogły Renault. ;) Oby!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, elsebo napisał:

Niestety mała kosiarka jeździ dobrze jak jest nowa. Ma wytrzymać do końca gwarancji, tyle. A potem to już loteria w zależności od delikatności użytkowania... :( 

Tyle, że ludzie zauważają problem od wyjechania z salonu.

Ja to poczułem po roku użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.05.2021 o 10:18, Radex9 napisał:

Nic się nie potwierdziło ponieważ te matoły w ASO niczego nie chcą robić i w niczym nie są pomocni !! GWARANCJA to zwykły pierdo.... papierek który można sobie wsadzić w doppe !     N QQ 1.2 to jakieś nieporozumienie mechaniczne...

Radex nadzień dobry wlej na pełny zbiornik STP doczyszczenia układu paliwowego.Miałem podobnie z 1.4 w NOTE ,pomogło a serwis nie wiedział co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, JACKO29 napisał:

wlej na pełny zbiornik STP

JACKO29 drogi kolego już wlewałem 2X takie specyfiki I NIC niestety nie pomogły... ale BARDZO DZIĘKUJĘ ci za pomoc ,tak czy inaczej DECYZJA już podjęta wiadomo oczywiście jaka... ;)  A tak na marginesie czy jest jakiś filtr paliwa w układzie paliwowym pomiędzy bakiem a silnikiem ?? pomijając filtr w baku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Radex9 napisał:

tak czy inaczej DECYZJA już podjęta wiadomo oczywiście jaka... ;) 

Sprzedajesz...? ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Radex9 napisał:

Raczej TAK

Kolejny właściciel może szerzej i z większym rozmachem podejdzie do tematu i może rozwiąże problem.

Nie będzie się wspierał ślepym i głuchym (niekiedy świadomie) ASO.

Także nie zamierzam już kupować Nissana, bo w ostatnich latach tylko cena była atrakcyjna, ale to już też historia.

Przy zapowiedziach, że po wydaniu nowych modeli, Nissan wycofa się z Europy środkowo-wschodniej, może teraz sprzedaż auta może być też opłacalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnie przytuliłbym NQQ z nowym silnikiem 1.3 lub mocniejszy 1.6 taki roczny lub 2 letni ale NORMALNIE strach się bać :)

Edytowane przez Radex9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...