Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Nissan Qashqai 1.2 - Silnik szarpie ,przerywa


Radex9
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Quadro26 napisał:

wymienione na nowe: świece i uszczelki na dolocie (pierwsza była zatłuszczona).
Komputer podpięty na luzie, w trakcie jazdy - zero błędów, dalej szarpie, mam wrażenie że coraz bardziej... 

Świeca była zatluszczona, czy uszczelka?

Aktualizacja wtrysków do 1.2 była najnowsza w 2019 roku, ale soft nie jest przyczyną szarpania, a może jedynie przyspieszać tworzenie się nagaru.

Sprawdź wypadanie zapłonów na poszczególnych cylindrach (jeśli masz urządzenie OBD2, to odezwij się do mnie na priv, zrobisz to za darmo).

U mnie pomogło lanie płukanek do oleju i paliwa, wymiana mniej lepkiego oleju i jazda kilka razy po 30-60 minut przy 4-5 tys. obrotów, podejrzewam, że zawór ssący się odwiesił na wykrytym cylindrze.

Wyczyść dolot łupinami orzechów, powinno pomóc.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aquariusmax napisał:

Świeca była zatluszczona, czy uszczelka?

Uszczelka była twarda i cała zatłuszczona na zewnątrz(!). Wcześniej tutaj w temacie wstawialem zdjecie jak wyglądała.dolot.jpg

Świece były czyste, ale juz 57kkm więc wymieniłem na irydowe.

Olej co 10k km wymieniam elf evolution 900 sxr 5w30.

Co do pracy silnika - na jałowym, bez gazowania skała, stabilny, brak falowania obrotów - gazowanie - dobrze, równo działa, silnik się nie porusza nawet na poduszkach...

Objawy są tylko podczas jazdy, najmocniej odczuwalne na 3 biegu zakres 1600 - 2100 rpm.

Musze zakupic obd2 i zobacze co tam pokazuje, polecasz jakieś konkretne urządzenie?

 

Edytowane przez Quadro26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Quadro26 napisał:

Objawy są tylko podczas jazdy, najmocniej odczuwalne na 3 biegu zakres 1600 - 2100 rpm.

U mnie na luzie prykał i pluł sądzą z rury wydechowej.

Jak wymieniłeś uszczelki kolektora, to przecież widziałeś w jakim są stanie zawory ssące? Jeśli były białe od sadzy, to trzeba było je wyczyścić od razu.

Szarpanie może powodować przytkanie zaworów zmiennych faz przez lepki olej elf 900 sxr, tym bardziej, jeśli użytkowany na krótkich dystansach.

Już nawet ASO nie używa 5w40, no chyba, że ktoś robi duże przebiegi autostradami.

Jeśli nieszczelności wyeliminowałeś, to trzeba było zobaczyć kondycję tłoków (np. endoskopem za 50 zł przez otwór na świece, gdy wymieniłeś), czasem też zaworów wydechowych.

Jak miałeś podpięty komputer, to trzeba było zobaczyć jak tam sondy działają, jakie jest podciśnienie, itd.

Ja mam OBD2 v-gate, kupione kiedyś za jakieś 13 zł.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, poszukam tego obd i jak dojdzie to dam znać. Olej zmienić na inny? Może być coś na rzeczy, bo jest to 5w40 elfa 900sxr evolution. Z resztą wziąłem go, bo tutaj na forum do kaśki polecali 😀 

Zaworów niestety nie widziałem, bo to nie ja wymieniałem uszczelkę, a znajomy mechanik.

Sprawdzić najpierw zawory zmiennych faz, czy przez obd parametry i potem szukać dalej? Komputer w warsztacie nic nie pokazał po podpięciu, a jeździli z nim też. Chociaż samameu zawsze warto rzucić okiem. Z góry dzięki za odpowiedzi i za pomoc.

Edytowane przez Quadro26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mechanicy (także ASO) nie znają się zazwyczaj na nowoczesnych silnikach. Będą robić co im zlecisz, ale jak poprosisz o sprawdzenie kompresji, pomierzenie sond, popatrzenie endoskopem, sprawdzenie bicia tarczy, czy piasty, to robią wielkie oczy.

Najczęściej patrzą, czy nie ma błędów i tyle. Ale ten silnik pokazuje błędy, jak już jest zazwyczaj za późno na zapobieganie.

Trzeba znaleźć takiego co miał z nim do czynienia w Nissanie, Renault lub Dacii i wie jak go diagnozować i leczyć.

Ja sam szukam już długo przyczyny wibracji powyżej 120 km/h i wszystko jest super, ale problem jest, a żaden fachowiec pomoc nie potrafi.

PS.: Ja mam takie stare niebieskie OBD2 v-gate, więc pewności nie mam, czy wskazane zadziała, ale podejrzewam, że będzie ok. Można poczytać, bo część urządzeń nie działa i ludzie o tym piszą.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Quadro26 napisał:

Chodzi o to urządzenie?

Ja kupiłem swego czasu Interfejs iCar PRO BT3.0 OBDII ELM327 Vgate - ID48

Współpracuje bez problemu z darmowymi programi skanującymi s-k, ale finalnie zainstalowałem na fonie początkowo darmowy Car Scanner, a jak zobaczyłem jak obszerny ma zakres testów, to wykupiłem licencję na wariant PRO za ok. 2 dyszki. Kilku kolegów go już wcześniej używało w innych markach i mi polecili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dodam, że dobrze, aby był wyłączany, bo mój działa non-stop i schodzi 0,1-0,2V z akumulator przez noc.

Można wyjmować, ale jak się często używa, to jest niewygodne i psuje złącze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aquariusmax napisał:

Ja tylko dodam, że dobrze, aby był wyłączany, bo mój działa non-stop i schodzi 0,1-0,2V z akumulator przez noc.

Zacytuję z opisu zawartym w linku który podałem

Cytat

Urządzenie posiada wbudowany auto wyłącznik (30min), dzięki czemu nie rozładowuje akumulatora oraz funkcję AutoWakeUp (w około 80% samochodach sam zaczyna pracę po włączeniu silnika).

Tylko niby po co ma siedzieć w gnieździe cały czas ? Przetestowałem przez jakiś czas, po czym wyjąłem z gniazda i wylądował w schowku. Jak coś się będzie działo, zapali "Check" etc, wtedy się skorzysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem szarpania zazwyczaj (na początku) nie powoduje check engine i żadnego błędu.

Ps.: Niektórzy chcą mieć dodatkowe  parametry na telefonie, czy ekranie cały czas.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
W dniu 26.09.2022 o 11:28, aquariusmax napisał:

Tylko jaka może być przyczyna, że Cylinder 2 ma kilkadziesiąt wypadających zapłonów na 10 minut oraz kilka tysięcy spalań stukowych (Cylinder 3 ma 4 razy mniej, a 1 i 4 dużo mniej)?
Oczywiście się domyślam, ze to zabrudzone zawory, ale czemu to się stale dzieje?

Czy rozwiązałeś ten problem?

Podziel się uwagami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej5101 napisał:

Czy rozwiązałeś ten problem?

ASO zrobiło drugie czyszczenie zaworów ssących.

Jednak można to zmniejszyć poprzez jazdę na wysokich obrotach (powyżej 4 tys. obr/min) przez dłuższy czas lub więcej razy. Mi to przyniosło poprawę po ok. 1500 km.

Do tego specyfiki do benzyny (na zawory, wydech, nagar na tłokach, wtryskach - różne rodzaje).

No i płukanka przy wymianie oleju i mniej lepki olej, najlepiej low saps, który naniesie mniej nagaru (np. z gazu ziemnego).

Aż w końcu założyłem, z podpowiedziami innych na tym forum, łapacz oleju, aby mniej go trafiało na zawory z bloku silnika, choć i tak sporo go trafia przez turbinę.

Efekty zawsze są, lecz po 6-8 miesiącach trzeba ponawiać zabiegi.

Jest nowy soft z 2019 roku, ale ASO nie chce go wgrać.

PS.: Jak ktoś zainteresowany, to mogę podpowiedzieć co można sprawdzić przez obdii.

Edytowane przez aquariusmax
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...