JACKO29 Opublikowano 29 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2021 Radex,jest jeszcze możliwość,że nie masz odpowiedniego ciśnienia paliwa i błędu może jeszcze nie pokazywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radex9 Opublikowano 29 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2021 Zgłaszałem w ASO problem szarpania to pewnie ciśnienie sprawdzali ale znając życie to nie sprawdzali... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 6 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2021 (edytowane) Dalej męcząc się z QQ 1.2 T-DIG, zaobserwowałem pewną zależność, może ktoś się na tym zna i podpowie, czy to błędny trop. Jeśli zatankuję bak do pełna, do pierwszego odbicia (np. 62l, wskazówka paliwa jest sporo ponad max), to szarpanie po kilku kilometrach znacząco ustaje i tak jest do ok. połowy zbiornika paliwa. Od połowy zbiornika, szarpanie się nasila z liczbą przejechanych kilometrów i na rezerwie jest trudne, dla mnie, do wytrzymania. Po zatankowaniu i przejechaniu kilku-kilkunastu kilometrów znowu zmniejsza się (jest powiedzmy akceptowalne). Zrobiłem eksperyment i jak miałem wg komputera 50 km do końca paliwa w baku, otworzyłem wlew zbiornika paliwa, jak do tankowania, i wpuściłem powietrze do zbiornika, czyli zredukowałem podciśnienie ("próżnię"), słychać wtedy dźwięk zasysanego powietrza. Po tym eksperymencie, po kilku kilometrach, silnik zmniejszył szarpanie, jak po zatankowaniu do pełna. Czy może to podciśnienie nie jest za duże, albo pompa paliwa za słaba i stąd brak odpowiedniej dawki paliwa, aby płynnie jechać (przyspieszać)? Jest jeszcze jeden objaw, jadąc pod górkę (nawet niewielką), po wrzuceniu 5 lub 6 biegu i obrotach 2200-2600 i próbie umiarkowanego nawet przyspieszania, następuje taki delikatny szybki dźwięk typy: łup, łup, łup, jakby przegub był zepsuty (powyżej 3000-3500 obrotów tego objawu nie ma). Może macie jakieś doświadczenia i sugestie, co to może być? Bo chyba nie TTTM? PS.: Na zimnym silniku, szarpanie jest jakby trochę większe. 2018r., 28 tys. km. Edytowane 6 Września 2021 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2021 Trochę za wczas na brud w zbiorniku.Problemem może być zaworek w korku paliwa,który działa na podciśnienie i wpuszcza powietrze do zbiornika.Sprawdź korek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 18 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2021 (edytowane) W dniu 6.09.2021 o 19:39, JACKO29 napisał: Problemem może być zaworek w korku paliwa,który działa na podciśnienie i wpuszcza powietrze do zbiornika. Dzięki za info. Korek wlewu wymieniony na nowy. Żadnych zmian nie zauważyłem. Samochód się chyba także zaadoptował, bo już nie reaguje na otwieranie zbiornika paliwa przy małej ilości paliwa, a nawet bez korka jest tak samo. Objaw chyba się pogłębia (albo ja fiksuję), bo czuć coraz mocniej lekkie cykliczne szarpania, wibracje (jakby przegub był zepsuty) przy dość mocnym przyspieszaniu na obrotach 2-3 tys. na 4, 5 i 6 biegu (czym wyższy bieg, tym mocniej). Czy to może być dwumasa? Edytowane 18 Września 2021 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grisza76 Opublikowano 19 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2021 Wbrew pozorom już przy takim wieku mogą pojawić się objawy zanieczyszczenia układu paliwowego. Również takie objawy może dać zapchany filtr paliwa (o ile jest). Przerabiałem temat szarpania na obu octaviach benzynowych. Ale omijaj szerokim łukiem tanie szuwaksy do paliwa. Jeśli dojrzejesz do takiego rozwiązania - daj znać, napiszę co mogę polecić z chemii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 27 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2021 W dniu 29.05.2021 o 10:48, JACKO29 napisał: Radex,jest jeszcze możliwość,że nie masz odpowiedniego ciśnienia paliwa i błędu może jeszcze nie pokazywać. A z jakiego powodu może nie być odpowiedniego ciśnienia paliwa? Pompa paliwa niedomaga? Jakie mogą być jeszcze objawy zepsutej pompy? I kolejne pytanie, jeśli moglibyście podpowiedzieć, jakie mogą być objawy zepsutej turbiny? Szarpanie, raczej nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grisza76 Opublikowano 28 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2021 9 godzin temu, aquariusmax napisał: A z jakiego powodu może nie być odpowiedniego ciśnienia paliwa? Pompa paliwa niedomaga? Jakie mogą być jeszcze objawy zepsutej pompy? I kolejne pytanie, jeśli moglibyście podpowiedzieć, jakie mogą być objawy zepsutej turbiny? Szarpanie, raczej nie? Zbyt niskie ciśnienie paliwa nie musi oznaczać awarii samej pompy - to może być np nieszczelny / zawalony syfem zawór zwrotny w baku (zazwyczaj zintegrowany z pompą). Wówczas zaczyna się od użycia (dobrego!) dodatku czyszczącego, bo wymiana pompy sporo droższa. Ten problem sprawdzisz łatwo manometrem. Kolejna przyczyna - walnięty zawór powrotny na listwie wtryskowej. Wystarczy, że puszcza paliwo z powrotem do baku przy zbyt niskim ciśnieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 4 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2021 (edytowane) U mnie nastąpił przełom. Problem poszarpywania przy delikatnej jeździe przy 2-2,5 tys. obrotów i trzęsienia budą przy mocniejszym przyspieszaniu od 2-2,5 tys. obrotów na najwyższych biegach (spalanie stukowe?) został na jakiś czas rozwiązany (jestem realistą). Przyczyną był, wszem i wobec opisywany, nagar. Nie wiem do końca co konkretnie pomogło, bo czyszczeniu został poddany kolektor ssący i zawory (tylko ssące?) oraz wymianie uszczelki pod kolektorem (opisywane wyżej przez AC_62) i pod przepustnicą. Jeszcze jakaś uszczelka, ale nie pamiętam jaka (podpowiedzcie jaka, jeśli wiecie). Samochód jeździ teraz jak nowy (niestety tylko i aż w aspekcie dynamiki i braku szarpania). Znowu daje frajdę z jazdy. Teraz powstaje kolejne zagadnienie, jak to utrzymać, jeśli już po przejechaniu 8 tys. km od nowości, to się zaczęło pojawiać? Teraz częściej go cisnę powyżej 3-3,5 tys. obrotów, a spalanie trochę niższe (wtedy jest jednak głośniejszy). Stawiam na to, aby przy każdym lub co drugim, trzecim tankowaniu nalać:https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-oczyszczacz-zaworow-150ml-20456-8711858649 Ewentualnie lać tylko V-Power 95, jedyne tanie paliwo (we wtorki w cenie zwykłego 95), które w praktyce na bieżąco czyści układ zasilania i spalania (wedle zaczytanych rzeczywistych testów). Jednak, to z linku powyżej, zapewne wyczyści tylko zawory wydechowe i wtryskiwacze, a zawory ssące, kolektor ssący i przepustnica wymagają czyszczenia ręcznego (wodorem, granulatem) lub trochę zdolności mechanicznych przy zastosowaniu: https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-pro-line-do-czyszczenia-kolektora-5168-9691894776 (pytanie, czy benzynę też można tym czyścić?)https://allegro.pl/oferta/czyszczenie-ukladu-paliwowego-benzyna-valves-clean-10046992120https://allegro.pl/oferta/mannol-intake-valve-cleaner-9873-400ml-9907766692https://allegro.pl/oferta/crc-gdi-valve-srodek-czyszczenie-zaworow-nagar-500-7227265057 Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Jeśli kolektor i zawory są zawalane olejem z odmy i częściowo z procesu spalania oleju, to podrzućcie propozycję oleju, który mógłby to minimalizować (spływać, wypalać się, samooczyszczać, itd.). Edytowane 4 Października 2021 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grisza76 Opublikowano 6 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2021 Akurat o chemii to mogę się wypowiedzieć, bo używamy na bieżąco, więc po kolei: W dniu 5.10.2021 o 00:41, aquariusmax napisał: Stawiam na to, aby przy każdym lub co drugim, trzecim tankowaniu nalać:https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-oczyszczacz-zaworow-150ml-20456-8711858649 "Coś" pomoże, ale raczej poprawi samopoczucie. Generalnie jakieś działanie czyszczące zawory będzie miał w silnikach z pośrednim wtryskiem. Jednak nie polecam stosowania dodatków do paliwa tak często. Zamiennie stosować dodatek do paliwa wysokiej klasy (minimum Liqui Moly ProLine, ale znam kilka moim zdaniem lepszych) W dniu 5.10.2021 o 00:41, aquariusmax napisał: lub trochę zdolności mechanicznych przy zastosowaniu: https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-pro-line-do-czyszczenia-kolektora-5168-9691894776 (pytanie, czy benzynę też można tym czyścić?)https://allegro.pl/oferta/czyszczenie-ukladu-paliwowego-benzyna-valves-clean-10046992120https://allegro.pl/oferta/mannol-intake-valve-cleaner-9873-400ml-9907766692https://allegro.pl/oferta/crc-gdi-valve-srodek-czyszczenie-zaworow-nagar-500-7227265057 Pierwszy jest do diesla - nie, benzyny nie można czyścić. LM ma w ofercie taki do benzyny, choć u nas stosowany był ten z bdb efektem (jest też tańszy): https://allegro.pl/oferta/jetchem-srodek-oczyszczacz-egr-turbo-kolektorow-pb-8767446427 Drugi - nie polecam - z powodów jak powyżej - zresztą dodatki "do czyszczenia zaworów" to moim zdaniem trochę marketingowy pic. Jeśli są wtryski pośrednie, wówczas świetnie czyści dodatek czy czyszczenia wtryskiwaczy. Jeśli wtrysk bezpośredni - wtedy ten środek i tak nie tknie zaworów Mannol - nie polecam - to środek do czyszczenia zdemontowanej przepustnicy. Gdyby stosować to na pracujący silnik - byłby absurdalnie tani (a to musi być dostosowane do przelecenia przez cały układ, po co ryzykować) CRC - nie polecam - jest ok, ale absurdalnie drogi. W okolicach ~50 zł jest kilka sensownych środków, o czym zresztą pisałem powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogu22 Opublikowano 10 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2021 (edytowane) Ja też zmagałem się z problemem z poszarpywania podczas jazdy głównie przy 2,5 tyś obrotów i na podstawie opisanych czynności przez aquariusmax poprosiłem aby w serwisie wykonano czyszczenie zaworów i potwierdzam to nagar jest problemem. Auto nie szarpie. Nissan nawet wydal biuletyn w tym temacie chyba w 2020r, a ja to zgłaszałem to od trzech lat w serwisie, dopiero jak powołałem się na opis kolegi powyżej co trzeba zrobić to potwierdzili. No nic, ręce i cycki opadają, jeszcze zrobili na koniec gwarancji rozszerzonej. Ale tak jak pytał już aquariusmax co zrobić żeby ten efekt utrzymać jak najdłużej? Albo czy będzie można czyszczenie zrobić poza serwisem w przyszłości, bo koszt czyszczenia nie jest mały. PS w załączniku co zostało wpisane w protokół i zdjęcie zaworów przed czyszczeniem. Edytowane 10 Grudnia 2021 przez rogu22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2021 Hmmm...nie znam się....ale może wodorowanie silnika pomaga??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 10 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2021 (edytowane) Godzinę temu, JACKO29 napisał: Hmmm...nie znam się....ale może wodorowanie silnika pomaga??? Każda metoda czyszczenia prawdopodobnie przyniesie poprawę, choć podejrzewam, że będzie mniej skuteczna od mechanicznego czyszczenia zaworów. Nie wiem, czy wodorowanie będzie tańsze od nafty + strzelania kuleczkami, co wykonują. Kosztuje to podobno niecałe 2 tys. zł z nowymi uszczelkami. PS.: Z tego co czytałem, to jest to powszechny problem w Renault i zostawiają użytkowników samych sobie i każą się przyzwyczaić. A wydaje się, to takie proste do naprawienia, choćby czasowego. Edytowane 10 Grudnia 2021 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2021 2 tysiaki??? Wolałbym zainwestować w klucz dynamo i samemu czyścić,wyszło by taniej i dokładniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 10 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2021 (edytowane) 1 godzinę temu, JACKO29 napisał: 2 tysiaki??? Wolałbym zainwestować w klucz dynamo i samemu czyścić,wyszło by taniej i dokładniej... Wątpię, że dokładniej. Do tego użyli markowej chemii i specjalnej maszyny do strzelania kuleczkami. Na razie koszt pokrył gwarant. Ja zaczekałem 3h i samochód jeździ jak nowy, już zapomniałem jaki był kiedyś zrywny. Trochę to trwało, aby ich przekonać, że szarpania nie powinno być i już atmosfera zaczynała być nerwowa, ale z efektu jestem bardziej niż zadowolony. Podobno w mocnych autach czyszczenie kolektora robi się systematycznie, aby odzyskać kilkadziesiąt koni. Edytowane 10 Grudnia 2021 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 15 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2021 W dniu 10.12.2021 o 22:39, aquariusmax napisał: Wątpię, że dokładniej. Do tego użyli markowej chemii i specjalnej maszyny do strzelania kuleczkami. Na razie koszt pokrył gwarant. Ja zaczekałem 3h i samochód jeździ jak nowy, już zapomniałem jaki był kiedyś zrywny. Trochę to trwało, aby ich przekonać, że szarpania nie powinno być i już atmosfera zaczynała być nerwowa, ale z efektu jestem bardziej niż zadowolony. Podobno w mocnych autach czyszczenie kolektora robi się systematycznie, aby odzyskać kilkadziesiąt koni. Wydechowe też czyścili? Z którego roku masz auto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 15 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2021 (edytowane) 4 godziny temu, polonus napisał: Wydechowe też czyścili? Z którego roku masz auto? Czerwiec 2018 1.2 t-dig. Wydechowych chyba nie ma jak, bez jeszcze większego rozbierania. Poza tym, pewnie nie ma jeszcze sensu, bo tam tak się nie brudzi. Tym bardziej, że jak pokazał efekt, nie było potrzeby. Edytowane 15 Grudnia 2021 przez aquariusmax 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
btus Opublikowano 15 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2021 Ja się właśnie też umówiłem na czyszczenie zaworów, bo poszarpuje. Jak dla mnie to jedyna przyczyna. Teraz się zastanawiam czy oil catch tank założyć jeszcze, żeby nie fruwało tyle oleju + lać tylko Low-SAPS olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 16 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2021 17 godzin temu, btus napisał: Ja się właśnie też umówiłem na czyszczenie zaworów, bo poszarpuje. Jak dla mnie to jedyna przyczyna. Teraz się zastanawiam czy oil catch tank założyć jeszcze, żeby nie fruwało tyle oleju + lać tylko Low-SAPS olej. Co to za oil catch tank, można to gdzieś kupić gotowe? Ciekawe czy są oleje low-saps anty lspi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
btus Opublikowano 28 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2021 (edytowane) W dniu 16.12.2021 o 08:18, polonus napisał: Co to za oil catch tank, można to gdzieś kupić gotowe? Ciekawe czy są oleje low-saps anty lspi ? Oil catch tank to takie pudełko, które się montuje na wylocie z odmy, żeby nie rzygała olejem w kolektor dolotowy (przykład tu: Catch Tank:Nissan QashQai, Car Accessories, Accessories on Carousell) Nie widziałem, żeby ktoś montował w QQ taki jeszcze, nawet na zagranicznych forach, ale koszt znikomy, to może kupię i sam sprawdzę ile tego oleju nałapie. Co do oleju, to 0W są niby polecane ze względu na małą ilość pozostałości oleju w komorze spalania, ale chyba u nas nikt nie leje takiego do QQ. Teoretycznie ten catch tank powinien zadziałać równie dobrze. Edytowane 28 Grudnia 2021 przez btus 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
btus Opublikowano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2022 Dobra, jestem po czyszczeniu zaworów. Możecie sobie podejrzeć na zdjęciach przed i po. Najważniejsze jest, że przestał szarpać! Biorąc pod uwagę, że ilość nagaru jakaś oszałamiająca nie była, to wysnuwam wniosek, że silnik jest dość wrażliwy. Cała przyjemność kosztowała mnie 1200 zł w ASO we Wrocławiu. Dodatkowo wykryli mi wyciek oleju z osłony rozrządu, a to już grubsza sprawa. Na fotach widać wydmuchaną uszczelkę. Widocznie jest prawdopodobieństwo, że olej się nie spala, tylko go gubię ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2022 3 godziny temu, btus napisał: Dobra, jestem po czyszczeniu zaworów. Możecie sobie podejrzeć na zdjęciach przed i po. Najważniejsze jest, że przestał szarpać! Biorąc pod uwagę, że ilość nagaru jakaś oszałamiająca nie była, to wysnuwam wniosek, że silnik jest dość wrażliwy. Cała przyjemność kosztowała mnie 1200 zł w ASO we Wrocławiu. Dodatkowo wykryli mi wyciek oleju z osłony rozrządu, a to już grubsza sprawa. Na fotach widać wydmuchaną uszczelkę. Widocznie jest prawdopodobieństwo, że olej się nie spala, tylko go gubię ? To dolot, a wylot? Jaką metodą czyścili, jak dużo znika oleju? Jaki masz przebieg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AC_62 Opublikowano 13 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2022 W dniu 28.12.2021 o 14:43, btus napisał: Oil catch tank to takie pudełko, które się montuje na wylocie z odmy, żeby nie rzygała olejem w kolektor dolotowy (przykład tu: Catch Tank:Nissan QashQai, Car Accessories, Accessories on Carousell) Nie widziałem, żeby ktoś montował w QQ taki jeszcze, nawet na zagranicznych forach, ale koszt znikomy, to może kupię i sam sprawdzę ile tego oleju nałapie. Co do oleju, to 0W są niby polecane ze względu na małą ilość pozostałości oleju w komorze spalania, ale chyba u nas nikt nie leje takiego do QQ. Teoretycznie ten catch tank powinien zadziałać równie dobrze. Mam zainstalowane coś takiego w moim samochodzie. Zbyt wiele oleju tam się nie zbiera, ale faktem jest że do kolektora dolotowego olej nie dociera w ilości jak wcześniej. Myślę że w dłuższym okresie czasu zostanie ograniczone odkładanie się nagaru na grzybkach zaworów dolotowy. Ja się zrobi ciepło to pokuszę się o wyczyszczenie zaworów od strony kolektora, są one tam dobrze dostępne. Tu jest link jak postępować przy zdejmowaniu kolektora https://www.youtube.com/watch?v=d1vHPe0QB_M&list=PL2B5Mfl1jp11fkU_c8VaGjmLLm-A-3PTC&index=11&ab_channel=HaynesManuals A tu jest link do tego zbiornika https://pl.aliexpress.com/item/33053426081.html?spm=a2g0o.9042311.0.0.b4ef5c0fLI1IKX Króćce wymieniłem na mosiężne 10 mm zakupione w Wod-Kan bo to gwint calowy ponieważ te oryginalne były za grube mają ponad 12 mm. Są za grube do przewodów odmy naszego samochodu. Przewód gumowy olejoodporny 10mm 40 cm i 2 opaski. A tak wygląda po zainstalowaniu w samochodzie . Przymocowałem go na wsporniku do łapy silnika. Tam jest wolny otwór w którym można w łatwy sposób zrobić gwint M 12 i wkręcić szpilkę śruby M12. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
btus Opublikowano 18 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2022 W dniu 8.01.2022 o 20:18, polonus napisał: To dolot, a wylot? Jaką metodą czyścili, jak dużo znika oleju? Jaki masz przebieg? Wylot chyba nie zbiera tak syfu - czyścili tylko dolot. Metoda polega na zdjęciu kolektora dolotowego i czyszczeniu mechanicznym sprężonym powietrzem z medium ściernym. Można się zaznajomić z tym tu: How to Walnut Blast Your Intake Valves (CARBON BUILDUP REMOVAL) - YouTube Co do przebiegu, mam 120 tysięcy, szarpał od około 100. Oleju znika sporo, bo około 100ml na tysiąc kilometrów. Zobaczymy jak naprawię ten wyciek, czy będzie sporo mniej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 18 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2022 29 minut temu, btus napisał: Wylot chyba nie zbiera tak syfu - czyścili tylko dolot. Metoda polega na zdjęciu kolektora dolotowego i czyszczeniu mechanicznym sprężonym powietrzem z medium ściernym. Można się zaznajomić z tym tu: How to Walnut Blast Your Intake Valves (CARBON BUILDUP REMOVAL) - YouTube Co do przebiegu, mam 120 tysięcy, szarpał od około 100. Oleju znika sporo, bo około 100ml na tysiąc kilometrów. Zobaczymy jak naprawię ten wyciek, czy będzie sporo mniej. 100ml to całkiem malutko, przynajmniej dla mnie ? wiadomo, że najlepiej jakby nie brał wcale, ale to tylko u nielicznych ? który masz rocznik? ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.