bobroy Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Jakie kable polecacie do P11 1,6? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GreenMan Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 ja bym Ci polecał takie przewody zapłonowe NGK, naprawdę dobre kabelki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BoRexx Opublikowano 18 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Witam , posiadam Primerke od trzech dni , mam diesla 2.0D wersja SLX. Mniej wiecej jakie są parametry silnika? Jakie kable i świece polecacie? Chciałbym zmienić ... Pozdrawiam Krzysiek ^^ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 Kable, byle sprawne, a świece żarzące się. W dieslu nie ma świec zapłonowych są jedynie świece żarowe. Nie ma konieczności ich wymiany jeżeli samochód dobrze zapala, a kabli do nich przeważnie się nie wymienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BoRexx Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 No nie mogę narzekać na zapalnie, czyli odradzasz na razie świece i kable wymieniać? Bo chciałem ogólnie powymieniać to i owo , btw co wymienić po kupnie ? 225kkm przebiegu? Żyje ktoś tu w ogóle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 (edytowane) W dieslu są świece żarowe, które są włączane wyłącznie przy zapalaniu, i nie mają wpływu na pracę silnika. Równie dobrze można je wyjąć i zaślepić (żeby nie tracił kompresji), a silnik będzie chodził poprawnie. Jak w końcu zapali, a zimny silnik będzie miał z tym mniejsze lub większe problemy. (Citroenowskiego 1.9SD odpaliłem po 10 minutach kręcenia przy jednej sprawnej świecy żarowej i -10 stopni na zewnątrz) Ładnie zapala - nie ruszać. Chyba że cię portfel swędzi. W dieslu nie ma elementów tak wrażliwych jak w benzyniaku, jak świece zapłonowe, kable do nich, kopułki, rozdzielacze, przepustnice itp, oraz elementów wymagających częstej okresowej wymiany. No może poza paskiem rozrządu. Trzeba pilnować poziomów płynów, a najbardziej tego umieszczonego w zbiorniku z tyłu pojazdu . Sprawdź filtry, olej, klocki hamulcowe, płyny. Reszty nie ma co ruszać. Jak na diagnostyce nie wspominali o luzach w zawieszeniu, to też problemu nie ma. Edytowane 22 Lipca 2011 przez adambyw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BoRexx Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 No dziękuję za obszerną wypowiedź Wymieniłem olej na Mobil'a 10W40 , filtr oleju , posprawdzałem płyny , klocki itp tak jak wspominałeś. Co do zawieszenia to z tyłu mi puka coś ale to już nie ten temat Pozdrawiam serdecznie Krzysiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 (edytowane) Masz wyżej, K16R-U11. Od jakiegoś czasu szperam i szukam informacji o świecach Denso i chyba wreszcie się doszukałem. Konkluzja jest taka, że świeca Q16PR-U11, czy K16R-U11 odpowiada tej cieplejszej NGK, a więc BKR5EY. Czyli jak ktoś chce spróbować jakości Denso bez zmiany ciepłoty świecy (np. jak ma LPG) to powinien zakładać K20PR-U11 (odpowiednik BKR6EY). Teraz mam NGK BKR6EY i jestem zadowolony, ale ze względu na Wasze pozytywne opinie o Denso chciałem nast. wymianę zrobić właśnie na Denso i samemu się przekonać. Źródło (parametry świec Denso): http://www.globaldenso.com/en/products/aftermarket/plug/spec/index.html Edytowane 11 Września 2011 przez maius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
świeży Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 Właśnie sobie do mojej P10 zamontowałem te Denso K20PR-U11. Kupiłem je w sklepie za 11 pln. Nie mam pojęcia jak rozpoznać różnicę przy pracy na NGK, Iskrze czy Denso. Miałem NGK no i po dwóch latach padły po prostu. Albo raczej lepiej było je wymienić bo przejechałem jakieś 35kkm. Dodatkowo założyłem nowe przewody NGK za 150 pln. Miałem do tej pory Sentechy. Ale już pioruny leciały w kabelkach. Z doświadczenia już wiem, że co dwa lata użytkowania muszę ten komplet wymienić. Jeżeli się okaże za 2 lata, że auto działa bez zarzutu to nie wymienię i uznam, że świece Syntecha i kabelki NGK są the best. Trochę to kosztowało nie powiem. Ale auto działa lepiej na pewno. Trochę się jeszcze dusi na benzynie no ale tu muszę szukać rozwiązań gdzie indziej. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturro7726 Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Masz kolego całkowitą racje z tymi świecami a tak przy okazji jak już piszę to zapytam cię, bo może coś podpowiesz..Rozwaliło mi już którąś obudowę filtru powietrza, maja P11 2.0/16 chodzi na Gazie i mam zamiar wsadzić filtr K&N bo już obudowy wszystkie chyba wykupiłem w okolicy ale czy to będzie chodzić bo na Benzynie to super no ale cena benzyna to całkowita porażka.Wogóle to 14 litrów Gazu pali mi te moje Autko przy takiej jeżdzie delikatnej i po wyżej 4 tys. obrotów choć tak częściej jeżdze.A dodam że Gaz mam zwykły nie sekwencję , po którymś tam rozwaleniu Filtru(obudowy) mechanior poradził wywalić mi elektroniczny przepływomirz Gazu i wsadzić taki ręcznie wkręcany.No mniej wystrzałów na tym ręcznie regulowanym ale nie ma takiej płynności w przyspieszaniu no i chyba zurzycie paliwa przez to wzrosło.Wymieniłem świece ,przewody,Parownik przeczyściłem.Ciekawy jestem sondy lamda ale nie wiem jak ją sprawdzić ale jak jade na Benzynie to pali chyba ze 20 litrów i jak przyspieszam to na jakiś 2,5 tys.obr jest dławienie a potem dalej przyspiesz ale nie tak. Podpowiedzcie kto może.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sebastianp10 Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Witam mam prośbę jakie świece do primerki p10 2.0 16v z gazem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toOczeQ Opublikowano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 Witam, Posiadam Nissana Primera P11 1.6 99 rok. Z tego co wyczytałem (i podał użytkownik maius), to najlepiej do tego modelu zastosować świece (Benzyna - Świece ciepłe) : NGK BKR5EY DENSO Q16PR-U11 DENSO K16R-U11 Z kolei do samochodu zasilanym gazem (LPG - świece zimne), to takie świece jak : NGK BKR6EY DENSO K20PR-U11 I teraz moje pytanie, z tego co sprawdzałem wszystkie ww. wymienione świece są jednoelektrodowe. A słyszałem z teori i opini innych użytkowników, że świece 2-elektrodowe mają lepszą opinie co do silników zasilanych gazem. Oczywiście chodzi mi o wszystkie silniki zasilane gazem (Nie tylko Nissan). Czy ktoś już wypróbował świece 2-elektrodowe w Nissanach zasilanych gazem ? Jeśli tak, to czy zauważyliscie "coś" lepszego w tych świecach, jakąś poprawę? I pytanie jeszcze do użytkowników 4 kółek zasilanych gazem, jakie świece macie zamontowane w swoich P11 ? Z góry dzięki za odpowiedz, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 Ilość elektrod odpowiada za skuteczność zapłonu przy wiekszym przebiegu świecy. Na podstawie moich dawnych doświadczeń z inną marką i LPG - NGK wieloelektrodowe powodowały braki w problemach z rozruchem i eksploatacją. Iskra przeskakuje jedna nie ileś tam. Ale jest pewnośc, że zawsze jest. A świece bosza były duzo droższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toOczeQ Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Ilość elektrod odpowiada za skuteczność zapłonu przy wiekszym przebiegu świecy. Na podstawie moich dawnych doświadczeń z inną marką i LPG - NGK wieloelektrodowe powodowały braki w problemach z rozruchem i eksploatacją. Iskra przeskakuje jedna nie ileś tam. Ale jest pewnośc, że zawsze jest. A świece bosza były duzo droższe. No to z tego wynika że dwuelektrodowe świece będą się lepiej spisywały. Czy testował juz ktoś jakieś swice dwuelektrodowe ? Jakie kupić świece kupić aby była dobra ciepłota itd ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz11 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Ponad 120 tys. km przelatane na gazie i świeczki cały czas BKR5EY-11, oczywiście oryginalne NGK produkowane w Japonii, a nie te, które robią we Francji. Podstawa to dobre przewody zapłonowe NGK i poprawna regulacja gazu, żadne świece dwuelektrodowe nie są konieczne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 Ja w tej chwili mam prawie 14 tys. na LPG, tuż przed założeniem instalacji zainwestowałem w platyny NGK, auto śmiga bardzo dobrze, ale żeby była różnica w stosunku do BRK6EY, które miałem poprzednio to... No jak jest, to niewyczuwalna. Co do świec 2-elektrodowych to widziałem wideo reklamowe Denso Twin Tip, ale żeby ktoś jakoś bardzo chwalił te świece to jeszcze nie słyszałem. Wiem natomiast, że ludzie bardzo odradzali wynalazki 4-elektrodowe, chyba Bosch takie oferował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 Tak ale po za ceną nie było żadnej odczuwalnej różnicy. Dlatego używalem później już tylko NGK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 (edytowane) Jakie świece firmy Denso będą odpowiednie do mojej primery SR20DE z LPG, bo według katalogu wychodzi K16R-U11, ale to do PB a jakie do LPG? I czy opłaca się kupować te TwinTip w przypadku PB to K20TT bo IK16 lub VK16 to chyba bez sensu ze względu na cenę. Edytowane 19 Marca 2013 przez PrzeRuSco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość katikil Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Na Twoim miejscu wybrałbym jednak NGK bo chyba raczej różnicy nie odczujesz. Masz LPG czy benzynę? Jeśłi LPG to i tak będziesz musiał częściej wymieniać świece zapłonowe niż w przypadku benzyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Na Twoim miejscu wybrałbym jednak NGK bo chyba raczej różnicy nie odczujesz. Masz LPG czy benzynę? Jeśłi LPG to i tak będziesz musiał częściej wymieniać świece zapłonowe niż w przypadku benzyny. Jak często Twoim zdaniem powinno się wymieniać świece przy LPG? Ja na swoich zrobiłem 23.000 przez rok i 5 miesięcy, w sumie nie odczuwam żadnej różnicy w jeździe. Ale może już czas? tylko czy jest sens jak się nic nie dzieje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
losiuu Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 (edytowane) Jak często Twoim zdaniem powinno się wymieniać świece przy LPG? Ja na swoich zrobiłem 23.000 przez rok i 5 miesięcy, w sumie nie odczuwam żadnej różnicy w jeździe. Ale może już czas? tylko czy jest sens jak się nic nie dzieje? Ja na LPG zrobiłem na zwykłych NGK za jakieś 120zł komplet ponad 100 tys. km w Oplu Omedze. Jak wszystko działało, to nie było sensu wymieniać. Przewody to już częściej. Myślicie, że jest sens inwestować w NGK PFR7G, które są polecane do mojego auta? W intercarsie 90zł/szt auć. Allegro 60zł/szt. Edytowane 1 Października 2013 przez losiuu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 9 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 W n15 świece NGK maja niecałe 40kkm kable też tyle mają. Pewnie jeszcze trochę posłużą. Czyściłem je i zajrzałem do kopułki i był tam nalot na tych aluminiowych bolcach że tak powiem w środku. Nie mam pojęcia czemu taki nalot był,wyczyściłem to i skręciłem wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 Czyściłem je i zajrzałem do kopułki i był tam nalot na tych aluminiowych bolcach że tak powiem w środku. Nie mam pojęcia czemu taki nalot był,wyczyściłem to i skręciłem wszystko. To normalna sprawa ten nalot, tam jest bardzo wysokie napięcie i przeskok iskry, dlatego to się tak wypala. Dobrze jest właśnie czasem tam zajrzeć i przeczyścić. Auto ma wtedy lepszą iskrę i powinno lepiej jeździć. A jak już zauważysz duży ubytek materiału na tych bolcach to wtedy kopułka do wymiany, jednocześnie dobrze jest zmienić też palec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cyklop Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 A co myślicie o tych Denso K16TT ( http://www.denso-am.pl/catalogue2.asp?CID=79673401 ) do P11 SR20DE 140km? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 10 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 Ja do siebie kupiłem chyba K20TT jak coś to jutro sprawdzę tylko ja mam LPG w każdym razie sprawują się dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.