Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przewody i świece


Gość NismO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam - ktoś się orientuje czy mogę zastosować świece Denso K16R-U11 do p11.144 (silnik 2.0 - 103 KW, zagazowany)?

Pytam, bo wedle katalogów Denso mają być PK20PR-L11 ( jakieś platynowe, czy coś ).

Tak samo katalogi NGK podają - świece Platinium.

Faktycznie ma to aż takie znaczenie? - jedna świeca platynowa kosztuje koło 50 PLN!

A te zwykłe koło 10 PLN.

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam - ktoś się orientuje czy mogę zastosować świece Denso K16R-U11 do p11.144 (silnik 2.0 - 103 KW, zagazowany)?

Pytam, bo wedle katalogów Denso mają być PK20PR-L11 ( jakieś platynowe, czy coś ).

Tak samo katalogi NGK podają - świece Platinium.

Faktycznie ma to aż takie znaczenie? - jedna świeca platynowa kosztuje koło 50 PLN!

A te zwykłe koło 10 PLN.

Platynowe sa trwalsze, ale wg. wielu z forumowiczow lepiej zmienic 3 razy swiece na nowe NGK niz smigac caly ten okres na jednych platynowkach. Zastanawia mnie to oznaczenie - nie sprawdzalem, ale K16R-U11 i PK20PR-L11 roznia sie chyba czyms wiecej niz tylko platyna. Co do Denso, tez sie osoby wypowiadaly, ze NGK lepsze. Ja u siebie od zawsze mam BKR6EY-11 i sprawuja sie bardzo dobrze.

Edytowane przez woro_woro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wladek0706

Ja latam od pół roku (jakieś 10tyś km) na NGK BKR6EY-11. Ostatnio sprawdzałem jak wyglądają ich elektrody i jestem mile zaskoczony - minimalnie sie tylko zmatowiły - żadnych śladów zużycia. Kosztowały mnie 46zł za komplet 4szt. Nie widzę zatem sensu w wydawaniu 5 dych za jedną sztukę platynówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zostałem przekonany przez sprzedawce że właśnie sam porównywał NGK i denso i Polecał Denso porównania nie mam z NGK a takie właśnie chciałem kupić .... wybrałem denso po 12 zł szt ... grubo lepiej jest niz na jakiś Boschach 4 elektrodowych ,,,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy jest jakakolwiek różnica jakiej firmy palec i kopułkę założę?

Muszę wymienić przewody niedługo (będą NGK niebieskie) i chyba zdecyduję się też na kopułkę i palec. W IC mają do mojego wg oznaczeń tylko YEC, ale mógłbym kupić gdzie indziej też, jakby się miało okazać, że to badziew jakiś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

cytując Tofu: zostałem przekonany przez sprzedawce że właśnie sam porównywał NGK i denso i Polecał Denso

 

ja miałem identycznie. kupiłem założyłem i jestem fanem DENSO

wcześniej NGK na LPG co rok po 15-20.000 teraz po dwóch latach i około (tylko) 30.000 zero problemów czy poszarpywania na wolnych obrotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

wcześniej NGK na LPG co rok po 15-20.000 teraz po dwóch latach i około (tylko) 30.000 zero problemów czy poszarpywania na wolnych obrotach

 

 

Tak samo teraz mam na NGK na LPG - 30.000 i żadnych problemów. Ile kosztują takie świece Denso teraz? Ktoś się orientuje jak cenowo wypadają w porównaniu z NGK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo teraz mam na NGK na LPG - 30.000 i żadnych problemów. Ile kosztują takie świece Denso teraz? Ktoś się orientuje jak cenowo wypadają w porównaniu z NGK?

zapomniałem dodać że na LPG jeżdżę i na LPG to świece mają przebieg przez pół. sprawdziłem empirycznie na kolejnych trzech samochodach.

 

 

komplet DENSO do mojego SRI 39 zł po zniżkach w IC

Edytowane przez szynszyl
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość tomek85fcb

Witam.

Moje autko to Primera 2000r. 1.8 + LPG sekwencja (przejechane dopiero 1000km).

Przekroczyłem już 181k przebiegu i wypadałoby świece zmienić.

Szukałem w katalogu NGK i mam do wyboru:

- BKR5E-11

- V-Line 33

A na allegro znalazłem jeszcze typ V-line 35

Które warto kupić ?

Edytowane przez tomek85fcb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadne.. pisałem wyżej, że mało wytrzymują ale nie czytasz, bo Ci się nie chce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomek85fcb

żadne.. pisałem wyżej, że mało wytrzymują ale nie czytasz, bo Ci się nie chce...

 

Naczytałem się troche już i zamówiłem BKR6E-11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naczytałem się troche już i zamówiłem BKR6E-11.

 

Panowie wybaczcie, ale zgłupiałem....chcę wymienić świece i....

 

Katalog NGK podaje model: PFR6G-11

Wy podajecie: BKR6EY-11

Sprzedawca mówi, że mam kupić te: http://allegro.pl/show_item.php?item=1606580472

 

Help :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wybaczcie, ale zgłupiałem....chcę wymienić świece i....

 

Katalog NGK podaje model: PFR6G-11

Wy podajecie: BKR6EY-11

Sprzedawca mówi, że mam kupić te: http://allegro.pl/show_item.php?item=1606580472

 

Help :-)

1. PFR6G-11 - świece platynowe, teoretycznie lepsze, dużo droższe wymieniasz rzadziej (co 60 czy nawet 90tys? nie pamiętam już), komplet jakieś 200zł, pasują,

2. BKR6EY-11 - świece zwykłe, standardowe, tanie, komplet 40zł, wymieniasz co 15tys chyba, haynes w instrukcji do 2.0 w P11 takie zaleca, pasują,

3. BCPR7ES-11 - prawidłowy odstęp elektrod, więcej nie wiem, nie chce mi się szukać.

 

Świece platynowe to wg większości tzw "chłyt materkingowy", czyli że zwykłe będą jeździć równie dobrze, taniej, a przez regularną i częstszą wymianę będziesz miał lepszy podgląd na ich stan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. PFR6G-11 - świece platynowe, teoretycznie lepsze, dużo droższe wymieniasz rzadziej (co 60 czy nawet 90tys? nie pamiętam już), komplet jakieś 200zł, pasują,

2. BKR6EY-11 - świece zwykłe, standardowe, tanie, komplet 40zł, wymieniasz co 15tys chyba, haynes w instrukcji do 2.0 w P11 takie zaleca, pasują,

3. BCPR7ES-11 - prawidłowy odstęp elektrod, więcej nie wiem, nie chce mi się szukać.

 

Świece platynowe to wg większości tzw "chłyt materkingowy", czyli że zwykłe będą jeździć równie dobrze, taniej, a przez regularną i częstszą wymianę będziesz miał lepszy podgląd na ich stan.

Dzięki za rzeczową odpowiedź :-)

 

Czyli kupuję BKR6EY-11.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczel sobie Denso ja byłem strasznie zadowolony a teraz mam 3 elektrodowe NGK jakieś wzmacniane i przy odpalaniu trzeba pokręcić i jeszcze rozrząd przyspieszony wiec jeszcze lepiej powinien odpalać a ponadto działają ok ,,,, najwiekszym hitem są dedykowane do Lpg Irydowo-platynowe jeszcze droższe ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jest jakis termin w którym powinno się wymieniać świece i przewody? Ja na aktualnych świecach przejechałem już prawie 100 tyś. czy to grzech? :) Jakie są objawy kończenia się swiec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jakis termin w którym powinno się wymieniać świece i przewody? Ja na aktualnych świecach przejechałem już prawie 100 tyś. czy to grzech? :) Jakie są objawy kończenia się swiec?

Przewody sprawdzisz po ciemku, tzn odpalasz auto i sprawdzasz, czy widać iskry przeskakujące pryskając wodą ze spryskiwacza jak z płynu do szyb. Jak jest dyskoteka, to są przebicia i trzeba wymienić. Jak są kable do wymiany to auto może gorzej palić i nierówno pracować jak jest wilgotno na zewnątrz. Świece zgodnie z zaleceniami powinno się wymieniać co 15 tys. km, ale zwykle można dłużej pojeździć. Sprawdzenie stanu polega na wykręceniu ich i obejrzeniu, czy jest nalot i jakiego koloru, najlepiej porównać z nową świecą. Jak jeździłeś 100 tys. na jednych, to od razu kup nowe, bo stare na pewno nie działają już jak powinny. Do tego jakby się rozsypały i poleciały kawałki do cylindra, to możesz sobie wyobrazić jakie byłyby straty.

Aha, jakby się okazało, że przewody do wymiany, to kup nowy palec i kopułkę rozdzielacza, bo koszt nieduży, a przy wymianie kabli zaleca się te elementy też założyć nowe.

Edytowane przez maius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki stary za wyczerpującą odpowiedż. Świece musowo kupie, bo jeżeli może się zdarzyć to o czym mówisz to uchowaj Panie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem artykuł, który kiedyś czytałem, o wyglądzie świec. Nie wiem na ile dobrze jest napisany, mogą być pewnie jakieś uproszczenia, żeby łatwiej było zrozumieć komuś, kto o mechanice nie ma pojęcia, ale zdjęcia zużytych świec są dość wymowne.

http://autokult.pl/2011/02/24/ocena-wygladu-swiec-zaplonowych-czesc-2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...