Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Korozja pod maską w miejscu mocowania syreny - co robić?


grom3k
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Mam problem z rdzą w miejscu mocowania syreny autoalarmu, wygląda na to, że miejsce nawiercania otworów nie zostało odpowiednio zabezpieczone.

Samochód jest prawie nowy (pół roku), 2019r.

Jak najlepiej podejść do tematu, mój plan, proszę poprawcie jeśli coś nie tak:

 

1. odkręcić syrenę i zeszlifować miejsce mocowania

2. odtłuścić benzyną ekstrakcyjną

3. nałożyć app r stop i poczekać aż wyschnie

4. w środek otworów napsikać krown t40

5. z powrotem przykręcić syrenę, nałożyć silikon na plastik mocujący tak aby woda się tam nie zbierała

 

Serwis montujący tą syrenę podejmuje się naprawy ale musiałbym pofatygować się z Wawy do Wrocka, chyba już nie ufam do końca serwisom i wolę zrobić to sam..

 

Zdjęcia w załącznikach,

Z góry dzięki za pomoc

 

IMG_2970.jpg

IMG_2971.jpg

IMG_2973.jpg

IMG_2974.jpg

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Brzyk napisał:

No ale jeżeli masz nówkę - to czemu do aso nie uderzysz?

Chyba że robił to zakład zewnętrzny.

 

I wtedy się nauczą robić dobrze a nie na odwal....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minutes ago, Brzyk said:

No ale jeżeli masz nówkę - to czemu do aso nie uderzysz?

Chyba że robił to zakład zewnętrzny.

 

alarm zakładał serwis wrocławski, niestety ASO w Warszawie nie chce się podjąć tematu, więc musiałbym jechać do Wrocławia co mi się średnio opłaca.

3 minutes ago, Grika said:

I wtedy się nauczą robić dobrze a nie na odwal....

z doświadczenia innych raczej zrobią znowu na odwal, aby tylko mieć klienta z głowy

 

21 minutes ago, scanik said:

I nigdy silikon do blachy. Tak naprawde robisz z igly widły 

Co proponujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli alarm zakładali w ASO we Wrocławiu, to nie odpuściłbym i załatwiałbym to w ASO w Twoim miejscu zamieszkania. A jeśli nie, to pismo do Nissan Polska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę zabezpieczenie tego zajeloby Ci mniej czasu niz pisanie tu. Wykrec, odtłuść, pomaluj hammeride i po temacie. 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, grom3k napisał:

Proszę tylko o konkretne informacje jak podejść do tematu..

A to niestety nie pomogę. Ale liczę, że koledzy-forumowicze coś poradzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grom3k,efekt działania rdzy widoczny.Prześlij to zdjęcie do centrali nissana z pominięciem serwisu.Poproś aby wyznaczyli Ci serwis w Twojej okolicy,który naprawiłby powłokę uszkodzoną przez serwis we Wrocku.Zazwyczaj w ciągu dwóch tygodni odpowiadają.Zacznij od tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałeś z wrocławskim ASO o tym, że masz do nich daleko i nie opłaca Ci się taka wycieczka? Skoro poczuwają się do naprawy to nijako przyznają się do błędu. Zapytaj czy w ramach współpracy między ASO nie zorganizują Ci bezpłatnej naprawy (a właściwie nie pokryją jej kosztów) w którymś z warszawskich ASO. Jeżeli nie - oficjalna droga jaką wskazał Jacko.

U mnie w podobnej sytuacji (nie takiej samej) Zaborowski zapłacił fakturę wystawioną przez Zdunka (podobno , bo nie widziałem jej na oczy, dostałem tylko protokół) za wymianę szyby. Dla mnie naprawa była bezgotówkowa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, scanik napisał:

Naprawdę zabezpieczenie tego zajeloby Ci mniej czasu niz pisanie tu. Wykrec, odtłuść, pomaluj hammeride i po temacie. 

Sama prawda - no może poza tym Hammerite, są lepsze metody. ;) Ale na pewno da się to zrobić samemu i jest to zajęcie na góra 30 minut (przerw na schnięcie podkładu i potem farby nie wliczam). 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ASO , ASO-wi  nie równe? 
A co jeśli kupił bym w Zakopanym a mieszkam w Szczecinie to mam jechać do Zakopca z każdą naprawą ? 
Wyczuwam zlewanie klienta :wacko: są jak du... od sra...a i powinni to naprawić, a niech rozliczają się między sobą.
 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, salikartur said:

Oj będziesz miał co robić za parę lat :) 

musi być jakiś sposób aby to poprawnie zabezpieczyć i korozja nie powróciła, póki co czekam na odzew z wrocławskiego serwisu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, salikartur said:

Oj będziesz miał co robić za parę lat :) 

co proponujesz aby jednak nie trzeba było nic z tym robić przez pare lat :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólna konserwacja wskazana do spowolnienia procesu, którego i tak się na stałe nie pozbędziesz. Najlepiej to wyprowadzić się do innego kraju gdzie nie sypią odpadem z kopalni soli :) Niestety wszystkie auta z grupy Nissana (nawet Infiniti z segmentu Premium) mają takie wrażliwe i podatne na korozję miejsca fabryczne, nie wspominając o dodatkowych dziurkach.  Za kilka lat przyjrzyj się wszystkim punktom masowym. Twój przypadek ze zdjęcia to mała pierdoła, 30 min i po sprawie przynajmniej na jakiś czas. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minutes ago, salikartur said:

Ogólna konserwacja wskazana do spowolnienia procesu, którego i tak się na stałe nie pozbędziesz. Najlepiej to wyprowadzić się do innego kraju gdzie nie sypią odpadem z kopalni soli :) Niestety wszystkie auta z grupy Nissana (nawet Infiniti z segmentu Premium) mają takie wrażliwe i podatne na korozję miejsca fabryczne, nie wspominając o dodatkowych dziurkach.  Za kilka lat przyjrzyj się wszystkim punktom masowym. Twój przypadek ze zdjęcia to mała pierdoła, 30 min i po sprawie przynajmniej na jakiś czas. 

Dlatego myślałem o zabezpieczeniu przeciwkorozyjnym, 770zł za całe auto wraz z komorą silnika i profilami zamkniętymi http://krown.pl/

Firma pochodzi z Kanady, gdzie ponoć jeszcze więcej sypią soli a ten preparat daje rade.

Może ktoś korzystał i jest w stanie powiedzieć coś więcej na temat skuteczności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, salikartur napisał:

Ogólna konserwacja wskazana do spowolnienia procesu, którego i tak się na stałe nie pozbędziesz. Najlepiej to wyprowadzić się do innego kraju gdzie nie sypią odpadem z kopalni soli :) Niestety wszystkie auta z grupy Nissana (nawet Infiniti z segmentu Premium) mają takie wrażliwe i podatne na korozję miejsca fabryczne, nie wspominając o dodatkowych dziurkach.  Za kilka lat przyjrzyj się wszystkim punktom masowym. Twój przypadek ze zdjęcia to mała pierdoła, 30 min i po sprawie przynajmniej na jakiś czas. 

Zapraszam na oględziny mojego 9 latetniego Qashqai. Zakonserwowany jeszcze na gwarancji ale koszt to było ok 2.5 tys. Rdzy brak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, scanik napisał:

Zapraszam na oględziny mojego 9 latetniego Qashqai. Zakonserwowany jeszcze na gwarancji ale koszt to było ok 2.5 tys. Rdzy brak. 

Ja również zapraszam na oględziny mojego 14-o letniego wolnossaka Infiniti :) - oczywiście, że się da względnie dla oka, (od środka już nie wiadomo) . Jednakże nowe auta żeby po zakupie trzeba było konserwować ? trochę niesmak w dzisiejszych czasach :/ Konserwowało to się 125p po wyjeździe z fabryki :)  No ale coś za coś :) wybrałem modele z rodziny świadomie bo górują w innych ważniejszych dla mnie względach. 

770zł patrząc po stawkach i cenach materiałów nie spodziewał bym się niczego dobrego.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz rację, za auto dajesz 100 tys a po paru latach dziury jak nie zabezpieczysz a to powinni być w cenie. Z drugiej strony to po co produkować auto aby wytrzymało 20 lat skoro lepiej za 5 lat im sprzedać kolejne.. 

Serwis który mi konserwal auto mówił mi, ze gdyby do produkcji dołożyli chemię za 300zl jako konserwacja to by nikt o rdzy nie słyszał... 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minutes ago, scanik said:

Tu masz rację, za auto dajesz 100 tys a po paru latach dziury jak nie zabezpieczysz a to powinni być w cenie. Z drugiej strony to po co produkować auto aby wytrzymało 20 lat skoro lepiej za 5 lat im sprzedać kolejne.. 

Serwis który mi konserwal auto mówił mi, ze gdyby do produkcji dołożyli chemię za 300zl jako konserwacja to by nikt o rdzy nie słyszał... 

 

 

gdzie zabezpieczałeś samochód jeśli można wiedzieć?

Najbardziej zabójcza jest oczywiście sól z błotem pośniegowym, ja staram się regularnie płukać podwozie w okresie zimowym, zawsze coś..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, grom3k napisał:

gdzie zabezpieczałeś samochód jeśli można wiedzieć?

Najbardziej zabójcza jest oczywiście sól z błotem pośniegowym, ja staram się regularnie płukać podwozie w okresie zimowym, zawsze coś..

Żory ul. Soszowska. Robią tylko to w warsztacie. To bylo pare lat temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...