Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Szarpanie cvt przy hamowaniu


Pepe93
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. 
Zakupiłem niedawno Nissana Murano i zauważyłem dziwną przypadłość w skrzyni biegów. Przez to, że pierwszy raz mam auto z cvt chciałbym się zapytać czy u kogoś występuje podobna przypadłość co na gifie?
Otóż przy hamowaniu do zera skrzynia szarpie, jak w klasycznym automacie, ale tylko kiedy już olej się rozgrzeje, póki jest zimny oraz przy niższych prędkościach nie występuje coś takiego. Olej w skrzyni jest, poprzedni właściciel wymieniał ok. 30tys km temu (olej NC-2). 
Check wywaliło od sondy lambda ale wymieniłem i jest tak samo, katy całe.

Macie może jakiś pomysł?

33B8BB64-A926-4068-80BA-10AFFA9B93B8.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo jak zbija bieg z 5,4,3 na 2 skrzynia nie wyzuca żadnych błędów na forum już ktoś poruszał ten temat podobno to świadczy o padającym sterowniku skrzyni ja już jeżdżę z tym objawem prawie rok i nic się strasznego nie dzieje :rolleyes: rozwinięcie tematu było strona 3 temat z50 falowanie obrotów przy hamowaniu, zwalnianiu przeczytaj może coś Cię zainspiruje :coffeenews:

Edytowane przez ramirez8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedokońca, to nie jest prawidłowa praca skrzyni. pisząc że mam tak samo i jeżdżę to o niczym dobrym nie świadczy bo dziś mogę dojechać do skrzyżowania a już z niego nie wyjechać. Do tej pory moje próby razwiazania problemu spełzły na niczym wykombinowałem ze dynamiczna wymiana oleju w skrzyni mogła by uleczyć to schorzenie oczywiście olej oryginalny ns2 nissanowski ale czy mam rację to niewiem. Piszesz że u ciebie był wymieniany olej a masz jakieś fakturę na to, czy tylko,, panie wymieniałem olej wszystko cacy, bedzie pan zadowolony,, mnie też tak zapewniano a trzeba było troszku pracy włożyć by było w miarę ok z autem, pozostało mi jeszcze ogarnąć ta skrzynię i olej w niej, bo niby kolorystycznie ok ale już swoje przepraCował i bóg wie kiedy był wymieniany co daje takie objawy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nie wiem jak możecie sądzić że zbija w dół biegi to jest CVT a nie klasyczny automat. Najpierw bym sprawdził poziom oleju w skrzyni; wycieki czy posiada, ale obiaw moim zdaniem wskazuje na sprzegło lub sterownik(tylko przy sterowniku by wyrzucało błąd na skrzyni). Co do wymiany oleju jesli poprzedni właściciel wymieniał to pytanie że czy na odpowiedni olej bo przy nie odpowiednim mogą sie dziać cusa i skrzynię szlak trafić. Jeżeli teraz bez odpowiedniej diagnozy wymienisz dynamicznie olej może dojść do sytuacji że auto nie ruszy nawet jeśli sie wypłuczą wszystkie brudy metale to łańcuch na bierzniach straci swoją przyczepność. A nie masz gdzieś w okolicy mechanika z prawdizwego zdarzenia, który sprawdzi silnik krokowy, przepływomierz, czujniki położenia wału; czujniki abs (ktoś na forum pisał że miał takie obiawy i się okazało że to czujniki abs-u)  itp warto od tego zacząć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pepe myślę że to jest odpowiedź na naszą bolączkę. Bubuss mnie oświecił i tak łopatologiczne skoro jak w moim przypadku błędów brak to może sprzęgło :huh: lubię sam coś podłubać ale tu to już zawodowiec będzie musiał się przyjrzeć sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jakiego łańcucha!? z50,z51 ma pasek.

Jaka jazda na opiłkach!? Toż to zwykłe banialuki.

Proponuję pooglądać, poczytać. Nie powielać mitów! Nie powielać mitów! Nie powielać mitów! Nie powielać mitów!

Od czego Youtube? tam pokazują jak to działa, jak to się naprawia. Z wieloma szczegółami.

Wszystkie szarpania świadczą o złej kondycji skrzyni, o jej zużyciu.

Powodów szarpań może być wiele: zła kondycja paska - bieżni, uszkodzone sprzęglo wewn. skrzyni lub jego sterowanie ( nie mylić ze sprzęgłem głównym).

Właśnie opiłki i brudy przycinające pompę lub "koła bieżniowe". Zużycie sprzęgła głównego (hydrokinetycznego), Przycinające się silniki krokowe

sterowania kołami.

Tzw. niekontakty na złączach skrzyni, sterownika (powinny być ewidentne błędy w OBD).

 

Zasada jest we współczesnych autach jedna. Jeśli komputer sterujący danym podzespołem nie "wywala" błędów, to mamy objawy usterek mechanicznych,

nie będących pod konrolą elektroniki (OBD).

Np. ślizgające się sprzęgło, hałasujące łożysko to w "hydrokinetyku". Luzy w drążkach, w piastach kół i wiele innych podzespołów.

Np. już na brak blokady sprzęgła, komputer odpowiada zminiejszeniem o połowę mocy silnika. Itd.td....

Jedynie dedykowane komp. serw. Nissana umożliwiają wyłapanie większości usterek mechanicznych ( analiza całościowa danych).

Dlatego są drogie i przez to trudno dostępne.

Skrzynia CVT zmienia przełożenia (upraszczając) przez tzw. stepy-kroki jest ich bardzo wiele i podzielone są one na tzw. biegi.

W naszych, starszych skrzynkach, biegów jest 6.

I tylko od sposobu jazdy, obrotów, obciążenia itp, zmiana jest powolna (niewyczuwalna) lub gwałtowna przy dynamicznym przyspieszaniu.

Szarpanie:  można spróbować zmniejszyć hamowanie silnikiem w popularnym oprogramowaniu do CVT. Może trochę pomoże?

Wymiana oleju nie naprawi skrzyni. Tak jak wymiana w silniku, nie powoduje, że mamy nowy usprawniony motor.

Murano jest na tyle niezłą konstrukcją, że mimo wielu usterek można nim nadal dalej (lepiej lub gorzej) jeździć.

 

Niestety na naszym rynku jest bardzo dużo zużytych, wyeksploatowanych (zajechanych) aut, stąd opinia o psującym się CVT, silniku, przekładniach itp.

Murano nie są prawidłowo serwisowane i naprawiane nawet w sieci autoryzowanej. To jest za drogie auto na  Europę, a co dopiero na nasz kraj.

(Dlatego już go w Euro nie oferują. Chyba, że zostaną zdjęte podatki zabezpieczające producentów głównie niemieckich).

W związku z tym w serwisach nie potrafią (może nie chcą) szanować tych konstrukcji.

Prawidłowo eksploatowany Murano jeździ i niewiele się w nim psuje.

Pozdrawiam. wkar

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o pas czy łańcuch w zależności jak mechanik to nazwie. Ale opiłki są jak już bieżnie zaczyna szlifować pas on jest przecież z metalu a nie z tworzywa sztucznego jak pasek klinowy. tak to wygląda zdjęcie jednego z forumowiczów. I właśnie przy takim uszkodzeniu pojawiają się opiłki w skrzyni

image.thumb.png.9ed53f5af67d7f4832b84f6bd06f1084.png

image.thumb.png.6642fe005d46572a05866c61611fc921.png

Edytowane przez bubuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek to pasek, a łańcuch to łańcuch. Pasek zrobiony jest z kilku sprężyn płaskich z wieloma elementami ciernymi, a w nowszych

skrzynkach jest łańcuch. To nie jest to samo. 

wkar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki za tyle odpowiedzi w tej sprawie. 

Co do skrzyni, mechanik zastrzeżeń nie miał  poza tym, że wymieniłem olej przy okazji. Główną przyczyną takiego zachowania była... Nieszczelność w przewodzie od gazu. Silnik łapał lewe powietrze i wina była spowodowana pracą silnika, a nie skrzyni biegów :)

Ale i tak dziękuje za Wasze rady i podpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, mam identyczny problem. Czyli rozumiem że to może być wina zarówno silnika (tylko że mój chodzi naprawdę idealnie, cichutko ładnie wchodzi na obroty itp.) jak i skrzyni (skrzynia chodzi bardzo ładnie nie szarpie, nie przeciąga) ?

Dodam tylko że ja u siebie jeszcze oleju w skrzyni nie wymieniałem. A i był wymieniany akumulator na nowy zaraz po zakupie może to być wina takiego wahnięcia obrotów przy hamowaniu? Auto świeżo kupione i tak przy normalnej jeździe nie czuć tego w ogóle jak bym nie spoglądać na obrotomierz nawet bym się nie zorientował.

Na zimnym przez pierwsze 2-3 km od odpalenia problem nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...