Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1,3 opinie serwis uwagi


CZARNO_CZARNY
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może rura turbo spadła lub kuna zrobiła w nim wizjer?
W J11 1.2 "ładnie" świszczało, więc można było "na słuch" sprawdzać czy kręci.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem ograniczenia mocy silnika /braku turbo był padnięty czujnik różnicy ciśnień. Kody błędów P2453/2  i P1453 razem. Wymieniłem czujnik i jak ręką odjął ☺️

Edytowane przez tomoomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

W związku z tym iż przy okazji dolewania płynu do spryskiwaczy sprawdziłem olej i okazało się że jest go prawie 2 cm ponad stan max na bagnecie, wziąłem się za wymianę oleju, pomimo że na tym zrobiłem dopiero 6 tys. Oleju zlałem 7 litrów a do silnika wchodzi 5,4 Olej wymieszany z benzyną która przedostawała się do miski olejowej, poza tym olej czarny jak z diesla. Silnik 1.3 158 KM, przebieg 50 tys. Te silniki to jakaś porażka. Podobno aktualizacja oprogramowania coś zmienia. Ktoś robił coś takiego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry że się wtrącę...jakbym słyszał opowieści o 1.2 Tce... a miał być taki super silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie trochę ubywa oleju. Też historia jakby z 1.2. Jednak mam nieszczelność pokrywy zaworów na górze silnika, więc to jednak niezbicie 1.3.

Zrobią 1.4, 1.5, a potem 1.6, który już będzie dobry, ale to juz raczej beze mnie. Jedyny sposób, aby uniknąć awarii silnika spalinowego, to kupić elektryczny.

PS: Czekamy na informacje o defektach silników spalinowych w hybrydach.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już się naczytałem o defektach elektryków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, JACKO29 napisał:

Ja już się naczytałem o defektach elektryków...

Bo przyszłość to wszelkiej maści i rodzaju hybrydy :) Te od Toyoty jeżdżą już dekady...

U mnie po 15 tys km tylko uśmiech na twarzy (osiągi, elastyczność, zużycie paliwa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aquariusmax napisał:

A u mnie trochę ubywa oleju. Też historia jakby z 1.2. Jednak mam nieszczelność pokrywy zaworów na górze silnika, więc to jednak niezbicie 1.3.

Zrobią 1.4, 1.5, a potem 1.6, który już będzie dobry, ale to juz raczej beze mnie. Jedyny sposób, aby uniknąć awarii silnika spalinowego, to kupić elektryczny.

PS: Czekamy na informacje o defektach silników spalinowych w hybrydach.

poprzedni temat jaki akurat czytałem na forum... 

I dlatego nie wybrałem ePower... Bałbym się tym jeżdzić dalej niż w koło komina... ;)

Normalne silniki w hybrydach to raczej 2.0, 2.5L te się nie psują a wysilone 3 cylindowe kosiarki po 160KM to zawsze będą padać wczesniej czy później...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I w dodatku hybrydy mają przycisk doładowania akumulatora rozruchowego z baterii głównej (a ta ma zawsze min 1/4 naładowania) jak ten pierwszy rozładuje się np na skutek stania 2 tygodnie bez jazdy :) Także... Czasem nie warto za dużo kombinować z napędem a Nissan chyba przekombinował :) Gwarancję jakoś ogarną (jest na nie 5 letnia?) A potem będą czerpać zyski :) Słabe to strasznie.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie najbardziej ciekawi, czy właściciele elektryków śpią spokojnie, kiedy w garażu przydomowym stoi ich elektryk. Ja bym go trzymał na zewnątrz i to najlepiej poza ogrodzeniem. Trochę się czyta nt. temat

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tak nie jechał po Nissanie i zachwalał innych. Od lat sobie czytam polskie i zagraniczne fora klubowe i inne marki wcale też nie są niewiadomo jak super. Toyota mimo bycia na szczytach list niezawodności ma ostarnio jaja z układami hamulcowymi czy systemami ADAS, co można znaleźć na forach internetowych. Z resztą mają dość szeroką akcję przywoławczą na wyżej wspomniane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tomkek1912 napisał:

Ja bym tak nie jechał po Nissanie i zachwalał innych. Od lat sobie czytam polskie i zagraniczne fora klubowe i inne marki wcale też nie są niewiadomo jak super.

W takim razie jak byś porównał Nissany do np. hiszpańskiej Cupry, czy Seata ? Bo o tych autach raczej nie słyszałem nic niepokojącego.
Ja osobiście do Nissana większych pretensji nie mam. Od 93 roku korzystałem z Mikry z silnikiem 1,3, Almery N15, aktualnie 10 rok mija jak  ujeżdżam Pulsara i żaden z w/w żadnego figla mi nie spłatał. Ale jak Nissan w Pulsarze mnie "uszczęśliwił" dwoma kolejnymi akumulatorami z których żaden nie wytrzymał 3 lat, jak siłowniki tylnej klapy sam musiałem wymienić, bo nie uznali gwarancji, jak kupiłem Teknę z nawigacją, do której od 3 lat nie wydają aktualnych map, to chyba coś jest nie tak w stajni Nissana.

Edytowane przez Bilunia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie auta się psują. Ostatnio zwłaszcza. Ja miałem 4 Nissany, w jednym był problem z falowaniem obrotów (QQ), w Xie skrzynia nie pracowała idealnie (ruszanie w DCT), ale do przeżycia. Przerobiłem trzy fiaty (2, 10 i 7 lat), w zasadzie nic poza eksploatacją. Corolla - problemy ze wspomaganiem (po pół roku). Hyundai, rok i nic, mimo 2x bardziej intensywnego użytkowania (ilościowo i jakościowo). Kolega odbierał ze mną takiego samego i też nic a on ma jeszcze więcej najechane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, elsebo napisał:

I dlatego nie wybrałem ePower... Bałbym się tym jeżdzić dalej niż w koło komina... ;)

Serio? Ja mam ePowera dwa lata. Jeżdżę po całej Polsce, nawet we Włoszech nim byłem. Ale może teraz jak tak napisałeś to zacznę się bać...

3 godziny temu, Smakor napisał:

I w dodatku hybrydy mają przycisk doładowania akumulatora rozruchowego z baterii głównej (a ta ma zawsze min 1/4 naładowania) jak ten pierwszy rozładuje się np na skutek stania 2 tygodnie bez jazdy :) Także... Czasem nie warto za dużo kombinować z napędem a Nissan chyba przekombinował :) Gwarancję jakoś ogarną (jest na nie 5 letnia?) A potem będą czerpać zyski :) Słabe to strasznie.

możesz podać przykład auta z takim przyciskiem? Bo ja pierwsze słyszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bilunia napisał:

W takim razie jak byś porównał Nissany do np. hiszpańskiej Cupry, czy Seata ? Bo o tych autach raczej nie słyszałem nic niepokojącego.

 

Z forum coupry. Model Formentor - przykłady.

"Awaria systemu start stop dwa tygodnie po odebraniu z salonu"

"- zablokowane od wewnątrz drzwi kierowcy (można sobie otworzyć szybę i pociągnąć za klamkę zewnętrzną, ale chyba nie o to chodzi"

"Błąd systemu SOS , uwalony sterownik brak komunikacji , wizyta w serwisie, po wymianie sterownika problem z zakodowaniem ( 3 godziny walki serwisu ale z sukcesem )"

"1. Niedziałające bez kluczykowe otwieranie drzwi podczas mrozów - jak dotarłem na umówiona wizyte to usterka juz nie występowała wiec nie uznali. Mam nagrać filmik podczas usterki ale poki co brak wiekszych mrozow :(
2. Usterka modułu SOS - jutro wizyta w serwisie
3. Sporadycznie resetujace i zawieszajace sie infotainment"

"Usterka regulacji zasiegu swiatel. Swieci sie bursztynowy trojkat i komunikat po kazdym uruchomieniu silnika. Matrixy swieca w trybie statycznym, nie doswietlaja i brak poziomowania. Dam znac co i jak za tydzien."

"Po raz trzeci mój Formentor jest w ASO z powodu usterki układu napędu - awaria start/stop, lane assist/ograniczenie liczby obrotów do 1500. Wymieniono pompę próżniową, wykonano adaptację przepustnicy. Czy ktoś z Was miał podobny problem?"

to tylko 6 wpisów, być może wśród tych 6 więcej niż jeden są od tego samego autora.

Pierwszy lepszy wątek z któregoś forum seata/coupry. Wątek ma 73 strony (ok. 700 postów).

Co prawda powyższe wiele o napędzie nie mówią, może ten ostatni trochę coś wspomina, ale te posty są tylko z pierwszej strony...

 

Edit: przepraszam, ten ostatni o usterce jest z piątej strony.

https://formentor-klub.pl/viewtopic.php?p=1516&sid=6a07f3ec9a84ef49789bbde649d81c06#p1516

Naprawdę, jak macie panowie czasem więcej czasu i wam się nudzi to sobie poczytajcie fora klubowe innych marek. Tam też jest mnóstwa kwiatków. Nissan w moim subiektywnym odczuciu nie wypada najgorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Bilunia napisał:

Mnie najbardziej ciekawi, czy właściciele elektryków śpią spokojnie, kiedy w garażu przydomowym stoi ich elektryk. Ja bym go trzymał na zewnątrz i to najlepiej poza ogrodzeniem. Trochę się czyta nt. temat

Dlaczego  na zewnątrz? Powielasz stereotyp, że elektryki się często palą ? Fakty są jednak na niekorzyść spalinówek, one częściej się palą w krajach skandynawskich nawet 2-3 krotnie częściej, poczytaj wiarygodne źródła to nie będziesz spokojnie spał trzymając swoją spalinówkę w przydomowym garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"12V Reset" - instrukcji nie czytałem. Opis jaki otrzymałem w salonie podczas odbioru: jak rozładuje się akumulator i auto nie odpala ten przycisk umożliwia zasilenie z głównego akumulatora. W toyocie nie ma takiej opcji i kończy się assistancem :) Aku w hybrydach szybko się rozładowuje podczas stania, nie wiem z czego to wynika.

AI mówi tak:

 

Przycisk 12V Reset w Hyundai Tucson HEV (hybrydowym) służy do resetowania i ponownego uruchomienia systemu 12V, który zasila elektronikę pojazdu.

Jak działa?

W hybrydowym Tucsonie nie ma tradycyjnego akumulatora 12V. Zamiast tego system korzysta z wysokiego napięcia akumulatora trakcyjnego, który zasila elektronikę pokładową poprzez konwerter. Jeśli system 12V ulegnie rozładowaniu (np. po dłuższym postoju), możesz użyć przycisku 12V Reset, aby tymczasowo uruchomić elektronikę i móc odpalić auto.

Kiedy go użyć?

Gdy auto nie reaguje na otwieranie/zamykanie drzwi z pilota.

Gdy nie działają światła lub inne systemy elektryczne.

Po dłuższym postoju, jeśli akumulator 12V został rozładowany.

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Smakor napisał:

Bo przyszłość to wszelkiej maści i rodzaju hybrydy :) Te od Toyoty jeżdżą już dekady...

U mnie po 15 tys km tylko uśmiech na twarzy (osiągi, elastyczność, zużycie paliwa)

Zgadza się,kiedyś taryfiarz wiózł mnie 20 letnim priusem,hybrydą z przebiegiem miliona kilometrów

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, maro_t napisał:

Serio? Ja mam ePowera dwa lata. Jeżdżę po całej Polsce, nawet we Włoszech nim byłem. Ale może teraz jak tak napisałeś to zacznę się bać...

możesz podać przykład auta z takim przyciskiem? Bo ja pierwsze słyszę.

No to tylko się cieszyć :) To nie, ze ja coś tam napisałem... to ludzie na forum piszą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Smakor napisał:

"12V Reset" - instrukcji nie czytałem. Opis jaki otrzymałem w salonie podczas odbioru: jak rozładuje się akumulator i auto nie odpala ten przycisk umożliwia zasilenie z głównego akumulatora. W toyocie nie ma takiej opcji i kończy się assistancem :) Aku w hybrydach szybko się rozładowuje podczas stania, nie wiem z czego to wynika.

AI mówi tak:

 

Przycisk 12V Reset w Hyundai Tucson HEV (hybrydowym) służy do resetowania i ponownego uruchomienia systemu 12V, który zasila elektronikę pojazdu.

Jak działa?

W hybrydowym Tucsonie nie ma tradycyjnego akumulatora 12V. Zamiast tego system korzysta z wysokiego napięcia akumulatora trakcyjnego, który zasila elektronikę pokładową poprzez konwerter. Jeśli system 12V ulegnie rozładowaniu (np. po dłuższym postoju), możesz użyć przycisku 12V Reset, aby tymczasowo uruchomić elektronikę i móc odpalić auto.

Kiedy go użyć?

Gdy auto nie reaguje na otwieranie/zamykanie drzwi z pilota.

Gdy nie działają światła lub inne systemy elektryczne.

Po dłuższym postoju, jeśli akumulator 12V został rozładowany.

ciekawe. Faktycznie tak powinno być w każdej hybrydzie

11 godzin temu, elsebo napisał:

No to tylko się cieszyć :) To nie, ze ja coś tam napisałem... to ludzie na forum piszą...

po to są fora żeby pisać głównie o usterkach i awariach. Ja już mam trochę lat, kilka samochodów w życiu miałem, kilka nawet kupowanych jako nowe w salonie. Na forach różnych marek mam konta i gdybym się sugerował każdą opisaną awarią, którą widziałem to żadnym autem bym nie wyjechał nawet za własną bramę ze strachu

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...