Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

spalanie LPG


KURCZAK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To ja miałem odwrotnie. Na początku auto paliło mi mniej niż 8 litrów gazu. Jeździć to się jednak nie dało, bo o zgrozo auto przyspieszało tylko do 3tys. obrotów. Ledwo się turlało pod górkę, nie wspominając o wyprzedzaniu i gasło zawsze przy ruszaniu - najczęściej przy wjeździe na skrzyżowanie.

Dopiero po dwóch :!: dniach prób z moim autem w serwisie udało się gazownikom ustawić optymalną mieszankę :roll: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam silnik 1.8 inst. sekwencje jedze ostro i po miescie w korkach. W zbiornik wchodzi 36 litrow i robie na tym ok. 320-330 km.

Jak masz 1,8 to pewnie masz też komputer, jakie pokazuje wartości na tym dystansie (między tankowaniem) spalanie/czas/średnia szybkość?

 

W mojej też jest 1,8 i na 36l lpg przejeżdzam 330 -360 km w trybie "podmiejskim" czyli troche płynnej jazdy, troche stania w korku..

Wychodzi 10-11 l/100. Komputer wskazuje odpowiednio 9.0 - 10.0 /100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę musiał zmienić gazownika.

Pojechałem do innego gazownika. Podpiął się komputerem i analizatorem spalin i co stwierdził? Że instalacja jest wyregulowana, cały system sterowania chodzi dobrze, a mieszanka oscyluje wokół optymalnej. A spalanie po mieście dalej 17l :? Zaznaczam, że jeżdżę spokojnie, praktycznie nie przekraczam 3 tys obrotów, a zazwyczaj skrzynia zmienia mi bieg przy ok 2,5 tys obr.

Już nic nie wiem. Zaleję mu bak do pełna i zobaczę, jak spalanie wygląda na benzynie. Czy to instalacja gazowa, czy coś nie tak z samochodem.

Gazownik sugerował, że takie spalanie może być też skutkiem luzów na zaworach, mimo że są hydraulicznie regulowane. Może? Nie było by wtedy problemu z nierównomierną pracą silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze odnośnie poprzedniego postu. Dużo na forum było pisane, że większe spalanie może być skutkiem zużytego i zapchanego filtru powietrza.

Ale czy w takim przypadku (zapchanego filtra) miałbym prawidłowe wyniki na analizatorze spalin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojechalem dzisiaj na regulacje i zobaczymy ile teraz bedzie mi palic, Mechanior stwierdzil ze byla zle dobrana mieszanka czy cos takiego. Dał głowe sobie uciac ze bedzie teraz palic mniej. Pozyjemy zobaczymy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja już byłem na regulacji w 3 różnych warsztatach i nic :? Więcej przez komputer nie da się wycisnąć. Nie dość że pali jak smok, to jeszcze przy ostrym ruszaniu dusi się a powyżej 5,5 tys obrotów słabo idzie.

Co dziwniejsze dziś przy ostatniej regulacji gazownicy powiedzieli mi, że trochę ubogo dostaje. Fakt, wymieniłem filtr powietrza i więcej go ciągnie. W sumie to może być wyjaśnienie czemu się dusi albo słabo przyspiesza, ale czemu na ubogiej by mi tyle chlał?

 

Ponadto poradzili mi, żebym w zakładzie w którym zakładałem, popracowali nad mikserem. Bo może nie dawać rady i uboga mieszanka wychodzi. Więc czeka mnie znów jeżdżenie, umawianie się, zmienianie... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytając wasze posty utwierdzam się w przekonaniu że primerka jest trudna do zagazowania, sam niedawno założyłem LPG i wracałem do warsztatu kilkanaście razy (po drugiej regulacji gazownik musiał wymienić reduktor na nowy) i w końcu udało się osiągnąć kompromis pomiędzy zuzyciem gazu, mocą a zachowaniem silnika w różnych sytuacjach. nie jestem zadowolony z wyników ale nie mam już siły co chwile wracać do regulacji. spalanie na trasie 10l/100 km a w mieście 14-15l. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś właśnie gazownik mi powiedział, że zakładał gaz do paru 2-litrowych Primerek i że co każda, to musiała być specjalnie traktowana. Jedna lepiej chodziła na większym mikserze, inna na mniejszym... Tak czy inaczej mam nadzieję, że moje perypetie z gazem kiedyś się skończą. Bo samochodzik naprawdę lubię :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość daniellus

Ja na zbiorniku do którego wchodzą 32l. robię w mieście ok. 270km.- krótkie trasy dość energicznie, często na zimnym silniku, no i oczywiście korki. Na trasie wyszło 330km na zbiorniku przy prędkościach od 10km/h po 130-140. Ostatnie dni to była makabra na drogach. Z Wrocławia kulałem się 25km/h i to przez 30km. Ogólnie rzecz biorąc jestem zadowolony, dodam tylko, że od założenia instalacji BRC raz byłem na regulacji i to na początku. Silnik 2.0SLX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TomekWawa

Primera tak ma. Poza tym dużo zależy od stacji LPG, na której się "stołujemy", od filtrów i ogólnie od silnika. Mi do butli wchodzi 38l i mój rekord to 400km na trasie Pruszcz Gdański (tu tankowałem) --> Krynica Morska --> Warszawa. Ale czasami w mieście jak fantazja trochę mnie poniosła gazu starczało na ok 280km !!!!!!

Spalanie znacznie spadło gdy zaciął się silnik krokowy, ale wtedy silnik kręcił na 1 do 4000rpm a na pozostałych biegach 3000-3500rpm. Po wymianie silnika krokowego nie ma praktycznie różnicy, czy jadę na beznzynie czy gazie (a mam jednopunktowy wtrysk) !!! ale spalanie czasem osiąga 13.8l/100km (miasto). A tak przy okazji zauważyłem, że przekraczanie 3000rpm powoduje zwiększenie spalania (albo mi się wydaje :lol: ) Co do miksera to gazownik przy montażu patrzył do takiej mądrej księgi i tam do primery 2.0 na monowtrysku był tylko jeden model miksera (tzw. bocian)

Pozdro :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

tydzień temu załozyłem instalacje gazowa (zbiornik w kole 41.5L) czy to mozliwe ze na zbiorniku robie tylko 220 km?? dodam ze mam do wymiany przewody i swiece, ma to jakis wpływ na spalanie??

 

a ile paliła benzyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi wahy palił w trasie z predkoscia do 120 to palił około 7.5-8 L a w miescie w korkach z klima i dosyc ciezką noga około 12-13L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOJA P10 2.0 PALI 11 W MIEŚCIE I 9 W TRASIE NA 32 LITR ZBIORNIKU PRZEJEŻDZAM ŚREDNIO OKOŁO 300 Km

MAM RADĘ JEDZ DO INNEGO WARSZTATU NAJLEPIEJ JAKIEGOŚ DOBREGO ZAPŁAĆ IM PARĘ GROSZY TO POWIEDZĄ CI CO JEST NIE TAK

CI CO ZAKŁADALI NA PEWNO COŚ ŚCIEMNIĄ :twisted: .

JA MAM MIESZALNIKOWĄ INSTALACJĘ TARTARINI TEC 99 ( II GENERACJA)

UWAZAJ ZEBY NIE PRÓBOWALI PODEPRZEĆ SILNIKA KROKOWEGO BO TO ZABIJE SZYBKO SONDĘ I KATALIZATOR CHOCIAŻ SAMOCHÓD BĘDZIE NA PEWNO PALIŁ MNIEJ ALE JEST TO DROGA NA SKRÓTY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja gt na 35 litrach lpg robi ok320km w mieszanym cyklu.rekordowe niskie spalanie zaliczylem na szwedzkiej autostradzie na butli zrobilem dokladnie 400km to znzczy 8.7l100.auto bylo konkretnie zaladowane ,ale za to stala predkosc na poziomie110/120.no i dodam ze jechalem na zimowkach.milo mnie zaskoczyla.zobaczymy jak bedzie na norweskim gazie,czuc ze jest lepszy o benzynie nie wspomne.niebo a ziemia do tego /czegos/co lejemy na polskich stacjach.a kosztuje tyle samo co w pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pisalem spalanie do tej pory na poziomie 19 l,w p10 2.0 no wiem kosmos-wymienilem reduktor i..teraz na 30 litrach robie 290-300 km,a mam ciezka noge,spalanie powinno sie zmniejszyc gdyz reduktor nie byl regulowany do analizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam p10 SRDe 2,0 16v i pali mi jak jezdze w miare spokojnie to srednio 10-11 l/100km.W trasie na w lato w 4 osoby caly czas90-110km/h to wychodzi8-8.5.Ale jak tankuje gaz to przeliczam sobie z 1 litra zrobie 10km i czesto zgadza mi sie to(jak nie ciskam !).pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

ostatnio tankuje tylko na Shellu i musze przyznac ze majaj najlepszy gaz. średnio robie 20-30 km wiecej niz na innych stacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje jeszcze podawać predkości z jakimi sie jeździ bo ja mimo najlepszych checi na oszczedność nie moge zejść w trasie poniżej 10.5 litra ale jadąc średnio 90 - 100km/h (zaznaczam średnio myśle ze wszyscy wiedzą co to jest) :lol::lol::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi w miescie pali 12.5- 13L gazu w zime zobaczymy jak bedzie w lato bo jeszcze na gazie nie smigałem. Staram sie nie przekraczac 3,5- 4 tys obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na trasie przy jednostajnej , ale nie znaczy wolnej jeździe pali mi ok. 7,5 l/100 km.

Po mieście , a warunki teraz są bardzo ciężkie pali 10 litrów.

Także miałem problemy z nierównomierną pracą i spadaniem obrotów , ale mechanik mi je podniósł ( minimalnie - jest taka śruba po lewej stronie silnika ) i teraz nie mam żadnych problemów.

Primera 1,6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moją primerką na trasie przy prędkościach -

100-120 8l

120-140 10l

140-170 13l gazu oczywiście!

Miasto 10-11l ale nogę mam ciężką 8)

Żona na mieście 2-3l mniej :D

Gaz na Shellu najlepszy :!: I najtańszy :wink:

Zbiornik 45l wchodzi 41l nie odbija zawór :D

 

P.S.

Kable WN, świece, kopułka, palec, filtry to na 100%

mają wpływ na spalanie :!:

Mnie po wymianie prędkość wzrosła ze 160 do 180km maks :lol:

A spalanie w dół :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój 1,6 SLX 96 rok na gazie średnie zuzycie 11,5 litra LPG - 50% miasto i 50% trasa - ale to po pierwszym tankowaniu do pelna i nowa instalka - zamierzam zejsc do 10 litrow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...