aquariusmax Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca (edytowane) CU 22034 jest papierowy, chroni tylko przed liśćmi i "grubym" brudem. Kupiłem go za 90 zł (jako oryginał), aby mieć fakturę i w razie czego pełen przegląd był zaliczony. Węglowy to CUK 22034, ale takiego nie ma w sprzedaży, tym bardziej antyalergicznego FP 22034. Niektóre ASO wkładają tańszy, pasujący wymiarami węglowy CUK 22011, a ja za 57 zł kupiłem dodatkowo antyalergiczny FP 22011 z polifenolem, który niweluje pleśń i bakterie i filtruje smród diesla i z kominów domowych (z mojego doświadczenia jest super skuteczny przez pierwsze 3 miesiące). Edytowane 2 Marca przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca W moim przypadku - mogłem miec własne części . Ale co mam powiedzieć gdy przywiozłem 5 L oleju ( bańska 4+1 ) - a cały oryginalny 1 l zostało mi zwrócone. Pojemnośc to 4,3-4,6 - tyle miałem wlewane w poprzednich latach na serwisowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca (edytowane) A najgorsze jest to, że gdy przywozisz własny olej, to do 1.2 zużywają 4l i 1l oddają, przy 1.3 zużywają 5l i 1l oddają, a jak kupujesz ich olej, to kasują zawsze normatywnie 4.3l dla 1.2 i 5,4l dla 1.3, nieważne ile wleją. Dlatego, tym bardziej lepiej mieć swój olej, bo wiemy bez proszenia się co mamy wlane, nie przepłacamy za 1l 75-110 zl i płacimy za tyle ile użyliśmy (zwrócony 1l można użyć na dolewki lub oddać w sklepie internetowym). Niestety nie zawsze można mieć swój olej (ograniczenia ASO, utylizacja 150 zł lub specyficzna sytuacja, że istotne jest aby mieć właśnie od ASO). Edytowane 2 Marca przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca w sumie chyba nikt nie napisał - nie pytał : czy mogę zabrać swój olej ze sobą - w końcu moge sam go sobie na pszok zawieźć. Czy wtedy zapłacę 150 zł mniej? Tak mi gość zrobił z opakowaniami z paneli podłogowych. Wywieź se pan sam. Oczywiście nie zgodziłem się nie po to płaciłem za usługę żeby se samemu sprzątać. To akurat odwrotna sytuacja . Ale była taka opcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca (edytowane) Aby nikt nie pomyślał o własnej utylizacji oleju w pszok (każdy mieszkaniec gminy może oddać darmowo 5l olej rocznie - ilość może zależeć od gminy), to w Gdańsku zmienili opłatę za utylizację na opłatę za olej klienta i już po temacie. Edytowane 2 Marca przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ARobert Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2 godziny temu, aquariusmax napisał: CU 22034 jest papierowy, chroni tylko przed liśćmi i "grubym" brudem. Kupiłem go za 90 zł (jako oryginał), aby mieć fakturę i w razie czego pełen przegląd był zaliczony. Węglowy to CUK 22034, ale takiego nie ma w sprzedaży, tym bardziej antyalergicznego FP 22034. Niektóre ASO wkładają tańszy, pasujący wymiarami węglowy CUK 22011, a ja za 57 zł kupiłem dodatkowo antyalergiczny FP 22011 z polifenolem, który niweluje pleśń i bakterie i filtruje smród diesla i z kominów domowych (z mojego doświadczenia jest super skuteczny przez pierwsze 3 miesiące). ..masz rację z tym CU 22034 że nie jest węglowy. Zasugerowałem się bo w treści opisu katalogu Manna napisali, że z aktywnym węglem ale poniżej jest, że tylko pyłkowy. Tak w ogóle to dzięki za info o tych filtrach. Zużyję te co mam i chyba będę kupował FP 22011 o ile brak bocznych ścianek nie będzie powodował większego hałasu wentylatora. Szkoda płacić tyle kasy za sam papier. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca (edytowane) Nie nakłaniam, jedynie informuję (jakby co, to każdy robi to na własną odpowiedzialność), choć widziałem, że niektóre ASO wkładają do QQ J12 węglowy CUK 22011 z Nissana Ariya, Juka F16 lub Renault Clio V. Miejsce na filtr w J12 ma naokoło spore ramki, na których leży poziomo filtr, więc myślę, że boczne 2 giętkie boki filtra nie mają znaczenia (cały filtr obejmuje cały otwór wlotowy). W ASO polecili mi wyjąć filtr i puścić na chwilę nawiew i wydmuchać to co się jednak dostało na wentylator i dalej. I ku mojemu zdziwieniu, po roku okazjonalnej eksploatacji, przy oryginalnym filtrze, faktycznie trochę drobinek wyleciało. Jednak nie wpłynęło to na jęczenie wentylatora na niższych biegach. Zastanawiam się nad jego późniejszą samodzielną wymianą, bo chodzą za 150-500 zł (i chyba lepiej nie dawać trefnego oryginału), bo ASO stwierdziło TTTM (Ten Typ Tak Ma). PS: Jeśli ktoś ma wiedzę, czym jeszcze różni się CU/K 22034 od CU/K 22011, to niech da znać. Edytowane 2 Marca przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawzim Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca Polecę purfluxa ahc405 pasuje idealnieWysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca (edytowane) Ja się zgodzę, ale zasugeruję wyższy, antyalergiczny model AHH405 (może ktoś potrzebuje lub chce mieć bardziej czyste i zdrowsze powietrze w aucie). Tak, czy inaczej, oba te Purfluxy nie są najczęściej wymieniane jako zamienniki do oryginalnego NISSAN 27277-6RC0A (MANN 22034), bo też nie mają sztywnych wszystkich 4 boków (podobnie jak CUK 22011). Edytowane 2 Marca przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fruko Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca Polecam kabinowy MANN FP 22011 weglowy z dodatkiem polifenu (idealny dla alergikow). Wymienic mozna samemu zajmuje to 2 minuty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca (edytowane) 4 minuty temu, fruko napisał: Polecam kabinowy MANN FP 22011 weglowy z dodatkiem polifenu (idealny dla alergikow). Wymienic mozna samemu zajmuje to 2 minuty. Taki właśnie sugerowałem wyżej, koszt ok. 57 zł. Jednak nie jest zgodny z oryginałem Nissana, bo nie ma sztywnych wszystkich 4 boków (co może, choć nie musi, mieć wpływ na działanie i/lub ewentualną gwarancję na układ nawiewu/klimatyzacji). Edytowane 2 Marca przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawzim Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca Co do sztywnych wszystkich boków to u mnie po ostatnim przeglądzie był wsadzony filtr denso który też ma tylko dwa boki usztywnione. Wymieniłem go na węglowy purflux który jest o wiele bardziej sztywny i sprawia wrażenie dużo lepszej jakosci. Więc z tymi filtrami to jest chyba tak że co aso ma pod ręką to wkłada i nie ma reguły, a poprzednio był włożony mahle.Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moulder Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca (edytowane) Dołączyłem do tego forum dzisiaj i jestem zdziwiony, że forum a nie grupa fb naprawdę żyje. Gdzie te czasy, gdy o to samo się pytało 10-15 lat temu. Człowiek myśli, że już życie będzie prostsze, a tu nadal trzeba kombinować, żeby w ASO nas nie przycieli. Czy macie wiedzę, czy w Elblągu się zgadzają na przegląd ze swoimi materiałami? Z tego co wiem w moim QQ zalany jest od nowści w fabryce: Olej silnikowy ELF EVO R-TECH ELITE 5W30 5L i taki chcę kupić, żeby nadal na nim jeździł. Kiedyś, jak miałem Dustera to kupowałem wszystkie klamoty oryginalne w sklepie internetowym i z nimi jechałem do Adamowskich w Starogardzie, teraz będę jechał do Elbląga. Przydałby się sklep internetowy z oryginałami sprawdzonymi, a nie allegro z podróbkami.... Edytowane 2 Marca przez Moulder Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrade Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca 1 godzinę temu, aquariusmax napisał: Zastanawiam się nad jego późniejszą samodzielną wymianą, bo chodzą za 150-500 zł (i chyba lepiej nie dawać trefnego oryginału), bo ASO stwierdziło TTTM (Ten Typ Tak Ma). A jaki jeśli nie original? Też mnie denerwuje ten wentylator, najbardziej na postoju po wyłączeniu go nastaje błoga cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca Na razie tylko patrzyłem, czy są normalnie w sprzedaży, bo do tego auta dostępność części nie jest tak oczywista i to po prawie 7 latach od początku produkcji. No i chciałem się zorientować, czy będzie to demontaż całego kokpitu i 5-6h robocizny, jak sugerowali w Gdańsku. Jednak widzę, że wentylator jest za schowkiem i jest przykręcony na 3 śruby i ma jedną wtyczkę, więc podejrzewam, że nie będzie to 'rocket science'. PS.: Włączenie Android Auto to wg ASO 3-4h, bo trzeba firmware zgrać z auta, zmienić jedno ustawienie i z powrotem wgrać do auta. No i koszt to tryliard zł, mimo rocznego auta (mam Acentę, więc i tak pewnie się nie da, ale ASO i tak nie odróżnia wersji). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaroSz Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca (edytowane) 47 minut temu, Andrade napisał: Też mnie denerwuje ten wentylator Kurde, ja mam jakieś problemy ze słuchem. Czytam o tym głośnym, warczącym, skrzeczącym wentylatorze i nasłuchuję u siebie i .... u mnie przyjemnie, cichutko pracuje. Chyba moje autko we wtorek lub środę składali 26 minut temu, aquariusmax napisał: Włączenie Android Auto to wg ASO 3-4h U mnie, jak robiłem w Ełku, to cała procedura trwała niecałe 40 minut. I koszt równy 0 PLN Edytowane 2 Marca przez JaroSz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca (edytowane) 25 minut temu, JaroSz napisał: Czytam o tym głośnym, warczącym, skrzeczącym wentylatorze i nasłuchuję u siebie i .... u mnie przyjemnie, cichutko pracuje. Mam nieśmiałe podejrzenie, że może to być związane z rdzą ośki lub łożyska, bo są w sprzedaży używki z zardzewiałą końcówka ośki. Może te QQ (bo problem dotyczy chyba tylko J12), które mają głośne wentylatory, dłużej stały w porcie w Gdańsku i łyknęły soli z powietrza (moj stał 4 miesiące). PS: Jak mi zaprezentowali dźwięk z testówki J12, to szybko wróciłem do swojego, bo u mnie na razie od 3-4 biegu już nie słychać tego jęczenia łożyska. Edytowane 2 Marca przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeke Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca Godzinę temu, Moulder napisał: Dołączyłem do tego forum dzisiaj i jestem zdziwiony, że forum a nie grupa fb naprawdę żyje. Gdzie te czasy, gdy o to samo się pytało 10-15 lat temu. Człowiek myśli, że już życie będzie prostsze, a tu nadal trzeba kombinować, żeby w ASO nas nie przycieli. Czy macie wiedzę, czy w Elblągu się zgadzają na przegląd ze swoimi materiałami? Z tego co wiem w moim QQ zalany jest od nowści w fabryce: Olej silnikowy ELF EVO R-TECH ELITE 5W30 5L i taki chcę kupić, żeby nadal na nim jeździł. Kiedyś, jak miałem Dustera to kupowałem wszystkie klamoty oryginalne w sklepie internetowym i z nimi jechałem do Adamowskich w Starogardzie, teraz będę jechał do Elbląga. Przydałby się sklep internetowy z oryginałami sprawdzonymi, a nie allegro z podróbkami.... Tak, mozna w Elblągu bez problemu przywieźć swoje materiały Na allegro masz oficjalny sklep Elf (poszukaj odnośnika na oficjalnej stronie Elfa) i ram kupisz oryginalny olej na fakturę za dobre pieniądze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ARobert Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca 25 minut temu, aquariusmax napisał: Mam nieśmiałe podejrzenie, że może to być związane z rdzą ośki lub łożyska, bo są w sprzedaży używki z zardzewiałą końcówka ośki. Może te QQ (bo problem dotyczy chyba tylko J12), które mają głośne wentylatory, dłużej stały w porcie w Gdańsku i łyknęły soli z powietrza (moj stał 4 miesiące). PS: Jak mi zaprezentowali dźwięk z testówki J12, to szybko wróciłem do swojego, bo u mnie na razie od 3-4 biegu już nie słychać tego jęczenia łożyska. Niedawno miałem sytuację, że w czasie jazdy wentylator przestał działać. Na żadnym biegu nie działał. Musiałam się zatrzymać bo po kilku km zaparowały szyby i zrobiło się zimno. Po ponownym rozruchu wszystko wróciło do normy. Może coś przeciążyłem bo miałem wtedy włączone sporo odbiorników w tym ogrzewanie szyb. Może jednak coś z wentylatorem nie tak.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrade Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca Godzinę temu, JaroSz napisał: Kurde, ja mam jakieś problemy ze słuchem. Czytam o tym głośnym, warczącym, skrzeczącym wentylatorze i nasłuchuję u siebie i .... u mnie przyjemnie, cichutko pracuje. Chyba moje autko we wtorek lub środę składali Nie wiem jak określić ten dźwięk, dla mnie to nie jest warkot ani skrzeczenie, ale na najniższych obrotach po prostu mniej słychać silnik niż ten wentylator. Na rodzaj dźwięku który emituje ma trochę wpływ ustawienie nawiewów najwięcej go słychać przy nawiewie na kabinę, mniej na szybę, nogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaroSz Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca 7 minut temu, Andrade napisał: mniej słychać silnik niż ten wentylator No właśnie dlatego się dziwię. U mnie na 1 i 2 biegu wentylator jest praktycznie niesłyszalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca (edytowane) Niesłyszalny na 1 i 2 biegu to miałem w J11, nawet zapominałem, że chodzi, więc prawie stałe chodził. W J12 go wyłączam, jeśli nie jest potrzebny, bo na każdych światłach go słyszę. Coś podobnego do gwiżdżącej cały czas turbiny w J11 (ktoś filmik kiedyś wrzucił). Najgorsze jest to, że importer powinien to wymienić, bo super drogie to nie jest, a ASO pisze, że to cecha produktu. Padający 1.2 to też była cecha produktu? Edytowane 2 Marca przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrade Opublikowano 2 Marca Udostępnij Opublikowano 2 Marca 21 minut temu, JaroSz napisał: U mnie na 1 i 2 biegu wentylator jest praktycznie niesłyszalny. I tak powinno być. 16 minut temu, aquariusmax napisał: Niesłyszalny na 1 i 2 biegu to miałem w J11 Ciekawe czy ten z J11 nie pasował by do naszych, może dało by się podmienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 3 Marca Udostępnij Opublikowano 3 Marca 20 godzin temu, aquariusmax napisał: CU 22034 jest papierowy, chroni tylko przed liśćmi i "grubym" brudem. Kupiłem go za 90 zł (jako oryginał), aby mieć fakturę i w razie czego pełen przegląd był zaliczony. Węglowy to CUK 22034, ale takiego nie ma w sprzedaży, tym bardziej antyalergicznego FP 22034. Niektóre ASO wkładają tańszy, pasujący wymiarami węglowy CUK 22011, a ja za 57 zł kupiłem dodatkowo antyalergiczny FP 22011 z polifenolem, który niweluje pleśń i bakterie i filtruje smród diesla i z kominów domowych (z mojego doświadczenia jest super skuteczny przez pierwsze 3 miesiące). ja stosuję właśnie ten CUK 22011. Odkąd mi na pierwszym przeglądzie policzyli prawie 300zł za filtr kabinowy, to na drugim powiedziałem żeby nie ruszali, bo sobie sam wymieniam. To są 2 minuty pracy. Filtr kupiony za 58zł. Z tym że ja się nie doktoryzuję z czego te filtry. Chyba za bardzo nie wierzę w te ich właściowści antylergiczne czy inne cudowne. Ma zatrzymać trochę sadzy ze spalin i smogu czy innych liści. W każdym aucie, które miałem kupuję te filtry tanie i wymieniam 2x w roku: wiosną i jesienią. I nie zamierzam z tym czekać akurat do przeglądu jak nie spasuje czasowo. W żadnej marce nie mieli z tym problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 3 Marca Udostępnij Opublikowano 3 Marca (edytowane) Wystarczy raz kupić z polifenolem i się samemu przekonać, czy lepiej filtruje niż zwykły węglowy (węglowy przecież tak samo słabo filtruje jak papierowy, ma zaś inne cechy). U mnie antyalergiczny działa znakomicie przez kilka miesięcy, potem normalnie, czyli słabo jak węglowy. A czemu wybrałeś filtr niezgodny z wytycznymi Nissana dla Twojego modelu (pytam z ciekawości)? Edytowane 3 Marca przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.