Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przegląd okresowy w ASO - ceny


mokado
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Robert_B napisał:

A gdzie najważniejszy element, tj. miedziana podkładka? Taka wymiana oleju to nie wymiana. Fuszerkę Ci Twój mechanik odwalił 😉😜😂.

Bo miedziane podkladki przynoszę mu w kieszeni 🎯

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Niedawno byłem w ASO Rybnik na przeglądzie po 2 latach użytkowania QQJ12 .Koszt przeglądu 1540 zł. Oprócz standardowej wymiany filtrów i oleju, doszła wymiana płynu hamulcowego  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przy propozycji wymiany płynu hamulcowego, warto poprosić o zmierzenie zawartości wody w płynie hamulcowym. Norma jest do 3%. Ostatnio w 2-letnim Fordzie dostałem tą samą propozycję (bo w książce kazali wymienić i oni będą wymieniać). Po zmierzeniu okazało się, że zawartość wody 1%. Filtr kabinowy z wymianą też liczyli jakoś 350-380 zł (wymieniłem samodzielnie) Z pierwotnej ceny przeglądu +/- 1800 zł, wyszło 900 zł.  :) Warto pytać o zakres prac i to weryfikować.

Edytowane przez Maarcel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pierwszy roczny przegląd 15tys. 1300zł. Wymieniono olej plus filtr, filtr powietrza, filtr kabiny, odgrzybienie klimatyzacji.

Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, dawzim napisał:

Wymieniono olej plus filtr, filtr powietrza, filtr kabiny, odgrzybienie klimatyzacji.

To miałeś na fakturze, a w realu zapewne kabinowy i odgrzybianie sobie darowali  :emot060:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Bilunia napisał:

To miałeś na fakturze, a w realu zapewne kabinowy i odgrzybianie sobie darowali  :emot060:

Nie posądzałbym pracowników ASO o takie rzeczy, bo zbyt fatwo można to zweryfikować. Po drugie ceny w ASO za wszystko jest x3 niż normalnie, więc i tak są zarobieni. 

Gdy jeszcze jeździłem na przeglądy w ASO zawsze umawiałem się na minumum, czyli olej z filtrem plus kontrola, a filtry powietrza i kabinowy sam wymieniałem. I cena wtedy spadala o 30%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę żeby aso takie rzeczy robiło, wszędzie są kamery poza tym mają za to zapłacone. Ja niegdy bym na taki pomysł nie wpadł może dlatego nie mam takich podejrzeń. Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-S911B

bb5bb5f5baa82faa06a38f9a60aaf30d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dawzim napisał:

Nie sądzę żeby aso takie rzeczy robiło, wszędzie są kamery poza tym mają za to zapłacone. Ja niegdy bym na taki pomysł nie wpadł może dlatego nie mam takich podejrzeń. Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-S911B

bb5bb5f5baa82faa06a38f9a60aaf30d.jpg

6 litrów oleju a wchodzi 5.1 czyli 60 zł extra, choc i tak cena nie jakaś mocno przesadzona. 

Filtr kabinowy i powietrza o dziwo bez przesady (pewnie najtansze), ale pewnie doliczyli z 30 min za robotę czyli pewnie jakieś 150 zl.

Za te różnicę można kupić z węglem aktywnym antyalergiczny.

Czyli za materiały w sumie nie tak źle 😊

Ale te 600 zl 1.8 godz. pracy to już taka norma niestety.

A jeszcze 5 lat temu cały przegląd kosztował mnie ok. 800 zl, czyli te 1.300 to wcale nie jest jakaś wygórowana kwota.

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się cena wg. mnie normalna jak na ten segment samochodu. Ok można zaoszczędzić pewnie jakieś 200 zl kupując samemu w internecie ale trzeba poszukać zamówić odebrać czyli poświęcić swój czas. No sorry nie po to kupiłem nowy samochód żeby go teraz samemu serwisować. Mój czas też kosztuje.

Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, dawzim napisał:

Zgadza się cena wg. mnie normalna jak na ten segment samochodu. Ok można zaoszczędzić pewnie jakieś 200 zl kupując samemu w internecie ale trzeba poszukać zamówić odebrać czyli poświęcić swój czas.

No sorry nie po to kupiłem nowy samochód żeby go teraz samemu serwisować. Mój czas też kosztuje.
 

Ja akurat lubię pogrzebać przy samochodzie samemu. Nie chodzi tu o jakieś wielkie oszczędności, ale skoro można zaoszczędzić to dlaczego nie. 

Na serwisie po gwarancji jednak sporo można urwać. W zeszłym roku ASO wyceniło duży przegląd z wymianą oleju, filtrów, klocków i tarcz przód, plynu chłodzącego i hamulcowego oraz serwis klimy z dobiciem na 3.500 tys. a poza kosztowalo mnie to 1.800.

Z drugiej strony zamówienie i odebrać paczkę i wymiana samemu mniej zajmuje czasu niż pojechać do ASO, odczekać 2 godziny i wrócić. Nie zawsze ASO jest pod domem 😊.

Poza tym niektórzy 😇 mają trochę więcej czasu wolnego w swojej profesji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JackSet  ma 100% rację i  oto chodzi żeby samemu zrobić naprawić

Cytat

 

raz oszczędności dwa satysfakcja trzy nikt tak nie zrobi jak ty sam to jak z kobitą żeby jeżdzić trzeba poznać szacun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 6.11.2023 o 17:49, Robert_B napisał:

A gdzie najważniejszy element, tj. miedziana podkładka? Taka wymiana oleju to nie wymiana. Fuszerkę Ci Twój mechanik odwalił 😉😜😂.

Pewnie założył uszczelkę za 50 groszy w hurcie (ja kupuję sam po 1-2 zł kilka sztuk na zapas).
Nie wspominał, bo pewnie wstyd by mu było o takim czymś mówić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedawno zapłaciłem za przegląd po 2 latach 1450 zł. Nie wymieniałem filtra kabinowego, bo chcieli za niego coś koło 200 zł i nie odgrzybiałem klimy, bo to zrobię sobie sam. Chciałem zrezygnować z wymiany płynu hamulcowego, ale koszt to tylko 30 zł, więc wymieniłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na hamulcowym nie warto oszczędzać.

Filtr kabinowy najlepiej kupić z polifenolem i filtracją cząstek sadzy z kominów i dieseli PM 2,5 (Valeo lub MANN).

Odgrzybiać nie trzeba, jeśli się trochę dba o odparowanie wilgoci, czyli wyłączenie klimy na kilka minut przed zakończeniem jazdy.

Plak za 15 zł nie ogrzybi układu.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info o filtrze. Ja chciałem kupić węglowy.
Do odgrzybiania używam ozonatora (mam własny) i zawsze staram się wyłączać klimę przed końcem jazdy, żeby wysuszyć układ.

Nigdy nie używam środków do psikania w otwory wentylacji. Kolega tak sobie zalał i spalił radio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu robiłem przegląd roczny w ASO w Rzeszowie. Prosiłem o wykonanie TYLKO czynności wymaganych do gwarancji.

Wykonana została: wymiana oleju, filtra powietrza, filtra oleju. Dezynfekcja klimatyzacji wykonana gratis. Zapłaciłem 1009 zł. Olej dostarczyłem własny Total QUARTZ INEO R-PLUS 5+1L za 200 zł. 
Ciekawostką na fakturze była pozycja AIR FILTER KIT(272776UN0A) za 283,93 zł brutto - numer wskazuje na filtr kabinowy którego nie wymieniali, nie ma natomiast pozycji materiałowej filtr powietrza. Tak czy owak cena wygórowana. Ktoś wyżej podawał cenę z ASO ~65 zł brutto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jednak wymienili kabinowy, który się zwyczajowo wymienia co roku, a powietrza co 2 lata?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, reebel napisał:

Kilka dni temu robiłem przegląd roczny w ASO w Rzeszowie. Prosiłem o wykonanie TYLKO czynności wymaganych do gwarancji.

Wykonana została: wymiana oleju, filtra powietrza, filtra oleju. Dezynfekcja klimatyzacji wykonana gratis. Zapłaciłem 1009 zł. Olej dostarczyłem własny Total QUARTZ INEO R-PLUS 5+1L za 200 zł. 
Ciekawostką na fakturze była pozycja AIR FILTER KIT(272776UN0A) za 283,93 zł brutto - numer wskazuje na filtr kabinowy którego nie wymieniali, nie ma natomiast pozycji materiałowej filtr powietrza. Tak czy owak cena wygórowana. Ktoś wyżej podawał cenę z ASO ~65 zł brutto.

Zamierzam zrobić OT-0 wymianę oleju po 1500km w Rzeszowie z własnym olejem, czy płaciłeś za utylizację oleju???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.03.2024 o 16:36, ww1981 napisał:

czy płaciłeś za utylizację oleju???

Na fakturze brak takiej pozycji, nie byłem też informowany o takim fakcie przy przekazywaniu własnego oleju. Za usługę serwisową zapłaciłem 617,5 zł brutto, podobnie jak inni użytkownicy którzy nie dawali swojego oleju więc zakładam że nie obciążyli mnie kosztem utylizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy nie kupić własnego oleju na wymianę. Nie mogę znaleźć swojej pierwszej faktury ale ktoś tu wrzucał olej NISSAN Motor Oil Synthetic Technology 5W-30 ACEA C3 RN17 więc zapewne też to miałem (w szukajce wyskakują te oleje Nissana ale w opisach brak info o RN17, są tylko ACEA C3, API SN/CF). Niestety ciężko dokładnie taki olej kupić gdzieś w necie. 

Jest sens bawić się w inne wynalazki ze specyfikacją ACEA C3 i RN17? Czy olej musi posiadać obie specyfikacje czy wystarczy jedna z nich np ACEA C3?

Znalazłem takie coś zawierające obie specyfikacje: LIQUI MOLY TOP TEC 4410 5W30 5L ACEA C3, RN 17, Millers Oils XF Premium C3 RN 17 5W30 - ok 170-180zł za 5 litrów

Do starego Lexusa leję AmsOil SS 5w30, bardzo polecany olej. Ma API SN Plus ale ACEA chyba tylko A5/B5. Jest EU wersja AMSOIL 5W30 European Car Formula (AEL) ale tutaj ani słowa o specyfikacji RN17. Nie wiem na ile to ważne.

Doradzi ktoś coś czy masło maślane nastukałem?

Dodatkowo może podrzuci ktoś symbole filtrów powietrza i oleju z np MANNa czy Boscha? Mowa oczywiście o J12 1,3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, Nissan nigdy nie miał oleju z normą RN17.
Obecnie Nissan całkowicie zrezygnował z własnych olejów butelkowanych (przynajmniej do silników Renault).

Bardzo dobry jakościowo (wg badań i opinii na forum olejowym lepszy od Elfa) był Shell 5W30 AR-L RN17, jednak zmienił się z C3 na C4 i obecnie też już nie jest oferowany.

TOP TEC nie jest polecany, nie tylko z powodu częstego podrabiania.

Najbezpieczniej jest kupić Elfa (R-TECH Elite wersja niegdyś warsztatowa, oferowana głównie w Niemczech lub FULL TECH-R wersja konsumencka).
Kiedyś oznaczany jako C3 RN17, obecnie C2/C3 RN17.

Ewentualnie Totala, czyli fabryki "siostrzanej" do Elfa.

Zdanie się na serwis, to otrzymanie Castrola RN17 lub Shella C3 (bez normy RN17).

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą normą RN17 to nie ma co przesadzać, wystarczy ACEA C3. Ten sam silnik jest w wielu samochodach, np.: Mercedesach A-klasy.

I co, wtedy ten sam Castrol GTX RN17 (dobry dla Nissana) jest już zły i ma być norma MB dla Mercedesa? ;) 

Dla dociekliwych - tak wygląda uszczelka korka spustu oleju, bo była tu o tym zażarta dyskusja. W serwisie potwierdzili, że to to ;)
W sumie ciekawe, bo tu o miedzianych podkładkach coś było.

Do nabycia na popularnym portalu aukcyjnym
USZCZELKA KORKA SPUSTU OLEJU 16x24x1,5 MISKI 834.823 za 3,10 zł z Łódź - Allegro.pl - (15299801971)

Bez tytułu.jpg

Edytowane przez Maarcel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, OPM napisał:

Jest sens bawić się w inne wynalazki ze specyfikacją ACEA C3 i RN17? Czy olej musi posiadać obie specyfikacje czy wystarczy jedna z nich np ACEA C3?

 

mniejsze ma znaczenie jakiej marki kupisz olej, ważne tylko żeby nie trafić na podróbkę. Większość sklepów internetowych umożliwia wyszukiwanie po normach i dla RN17 masz na przykład taki wybór:

https://www.kolegaberlin.pl/pol_m_Oleje-silnikowe_Oleje-samochodowe_Olej-silnikowy-5W30-296.html?filter_producer=&filter_traits[3]=1334488033

https://www.motochemia.pl/oleje-silnikowe-c-136.html?filtern_1_577=1&filtern_7_2804=1&only_category_ajax=136&price_from=&price_to=&view=

z tego co widzę to wszytkie RN17 spełniają też ACEA C3

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jako laik.
Mam p 7 letniego qq.
Nie jeżdżę do aso.
Jadę do mechanika a ten mi wleje markowy olej .
Wszystko jedno , shell, Castro, total.
Czy to mi "zatrze" silnik jeżeli nie będę miał normy ace3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...