JackSet Opublikowano 6 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2023 1 godzinę temu, Robert_B napisał: A gdzie najważniejszy element, tj. miedziana podkładka? Taka wymiana oleju to nie wymiana. Fuszerkę Ci Twój mechanik odwalił ???. Bo miedziane podkladki przynoszę mu w kieszeni ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olo Opublikowano 22 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2023 Niedawno byłem w ASO Rybnik na przeglądzie po 2 latach użytkowania QQJ12 .Koszt przeglądu 1540 zł. Oprócz standardowej wymiany filtrów i oleju, doszła wymiana płynu hamulcowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maarcel Opublikowano 4 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2023 (edytowane) Przy propozycji wymiany płynu hamulcowego, warto poprosić o zmierzenie zawartości wody w płynie hamulcowym. Norma jest do 3%. Ostatnio w 2-letnim Fordzie dostałem tą samą propozycję (bo w książce kazali wymienić i oni będą wymieniać). Po zmierzeniu okazało się, że zawartość wody 1%. Filtr kabinowy z wymianą też liczyli jakoś 350-380 zł (wymieniłem samodzielnie) Z pierwotnej ceny przeglądu +/- 1800 zł, wyszło 900 zł. Warto pytać o zakres prac i to weryfikować. Edytowane 4 Grudnia 2023 przez Maarcel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawzim Opublikowano 13 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2024 Pierwszy roczny przegląd 15tys. 1300zł. Wymieniono olej plus filtr, filtr powietrza, filtr kabiny, odgrzybienie klimatyzacji. Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bilunia Opublikowano 13 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2024 19 minut temu, dawzim napisał: Wymieniono olej plus filtr, filtr powietrza, filtr kabiny, odgrzybienie klimatyzacji. To miałeś na fakturze, a w realu zapewne kabinowy i odgrzybianie sobie darowali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 13 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2024 Kabinę raczej łatwo sprawdzisz czy nowy.Przy odgrzybianiu będzie chwilowo pachniało;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 13 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2024 22 minuty temu, Bilunia napisał: To miałeś na fakturze, a w realu zapewne kabinowy i odgrzybianie sobie darowali Nie posądzałbym pracowników ASO o takie rzeczy, bo zbyt fatwo można to zweryfikować. Po drugie ceny w ASO za wszystko jest x3 niż normalnie, więc i tak są zarobieni. Gdy jeszcze jeździłem na przeglądy w ASO zawsze umawiałem się na minumum, czyli olej z filtrem plus kontrola, a filtry powietrza i kabinowy sam wymieniałem. I cena wtedy spadala o 30%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawzim Opublikowano 13 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2024 Nie sądzę żeby aso takie rzeczy robiło, wszędzie są kamery poza tym mają za to zapłacone. Ja niegdy bym na taki pomysł nie wpadł może dlatego nie mam takich podejrzeń. Pozdrawiam Wysłane z mojego SM-S911B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 13 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2024 2 godziny temu, dawzim napisał: Nie sądzę żeby aso takie rzeczy robiło, wszędzie są kamery poza tym mają za to zapłacone. Ja niegdy bym na taki pomysł nie wpadł może dlatego nie mam takich podejrzeń. Pozdrawiam Wysłane z mojego SM-S911B 6 litrów oleju a wchodzi 5.1 czyli 60 zł extra, choc i tak cena nie jakaś mocno przesadzona. Filtr kabinowy i powietrza o dziwo bez przesady (pewnie najtansze), ale pewnie doliczyli z 30 min za robotę czyli pewnie jakieś 150 zl. Za te różnicę można kupić z węglem aktywnym antyalergiczny. Czyli za materiały w sumie nie tak źle ? Ale te 600 zl 1.8 godz. pracy to już taka norma niestety. A jeszcze 5 lat temu cały przegląd kosztował mnie ok. 800 zl, czyli te 1.300 to wcale nie jest jakaś wygórowana kwota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawzim Opublikowano 13 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2024 Zgadza się cena wg. mnie normalna jak na ten segment samochodu. Ok można zaoszczędzić pewnie jakieś 200 zl kupując samemu w internecie ale trzeba poszukać zamówić odebrać czyli poświęcić swój czas. No sorry nie po to kupiłem nowy samochód żeby go teraz samemu serwisować. Mój czas też kosztuje.Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 13 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2024 53 minuty temu, dawzim napisał: Zgadza się cena wg. mnie normalna jak na ten segment samochodu. Ok można zaoszczędzić pewnie jakieś 200 zl kupując samemu w internecie ale trzeba poszukać zamówić odebrać czyli poświęcić swój czas. No sorry nie po to kupiłem nowy samochód żeby go teraz samemu serwisować. Mój czas też kosztuje. Ja akurat lubię pogrzebać przy samochodzie samemu. Nie chodzi tu o jakieś wielkie oszczędności, ale skoro można zaoszczędzić to dlaczego nie. Na serwisie po gwarancji jednak sporo można urwać. W zeszłym roku ASO wyceniło duży przegląd z wymianą oleju, filtrów, klocków i tarcz przód, plynu chłodzącego i hamulcowego oraz serwis klimy z dobiciem na 3.500 tys. a poza kosztowalo mnie to 1.800. Z drugiej strony zamówienie i odebrać paczkę i wymiana samemu mniej zajmuje czasu niż pojechać do ASO, odczekać 2 godziny i wrócić. Nie zawsze ASO jest pod domem ?. Poza tym niektórzy ? mają trochę więcej czasu wolnego w swojej profesji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baju123 Opublikowano 13 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2024 JackSet ma 100% rację i oto chodzi żeby samemu zrobić naprawić Cytat raz oszczędności dwa satysfakcja trzy nikt tak nie zrobi jak ty sam to jak z kobitą żeby jeżdzić trzeba poznać szacun Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 6 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2024 W dniu 6.11.2023 o 17:49, Robert_B napisał: A gdzie najważniejszy element, tj. miedziana podkładka? Taka wymiana oleju to nie wymiana. Fuszerkę Ci Twój mechanik odwalił ???. Pewnie założył uszczelkę za 50 groszy w hurcie (ja kupuję sam po 1-2 zł kilka sztuk na zapas). Nie wspominał, bo pewnie wstyd by mu było o takim czymś mówić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huling Opublikowano 6 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2024 Ja niedawno zapłaciłem za przegląd po 2 latach 1450 zł. Nie wymieniałem filtra kabinowego, bo chcieli za niego coś koło 200 zł i nie odgrzybiałem klimy, bo to zrobię sobie sam. Chciałem zrezygnować z wymiany płynu hamulcowego, ale koszt to tylko 30 zł, więc wymieniłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 6 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2024 (edytowane) Na hamulcowym nie warto oszczędzać. Filtr kabinowy najlepiej kupić z polifenolem i filtracją cząstek sadzy z kominów i dieseli PM 2,5 (Valeo lub MANN). Odgrzybiać nie trzeba, jeśli się trochę dba o odparowanie wilgoci, czyli wyłączenie klimy na kilka minut przed zakończeniem jazdy. Plak za 15 zł nie ogrzybi układu. Edytowane 6 Marca 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huling Opublikowano 6 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2024 Dzięki za info o filtrze. Ja chciałem kupić węglowy. Do odgrzybiania używam ozonatora (mam własny) i zawsze staram się wyłączać klimę przed końcem jazdy, żeby wysuszyć układ. Nigdy nie używam środków do psikania w otwory wentylacji. Kolega tak sobie zalał i spalił radio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reebel Opublikowano 12 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2024 Kilka dni temu robiłem przegląd roczny w ASO w Rzeszowie. Prosiłem o wykonanie TYLKO czynności wymaganych do gwarancji. Wykonana została: wymiana oleju, filtra powietrza, filtra oleju. Dezynfekcja klimatyzacji wykonana gratis. Zapłaciłem 1009 zł. Olej dostarczyłem własny Total QUARTZ INEO R-PLUS 5+1L za 200 zł. Ciekawostką na fakturze była pozycja AIR FILTER KIT(272776UN0A) za 283,93 zł brutto - numer wskazuje na filtr kabinowy którego nie wymieniali, nie ma natomiast pozycji materiałowej filtr powietrza. Tak czy owak cena wygórowana. Ktoś wyżej podawał cenę z ASO ~65 zł brutto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 12 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2024 Może jednak wymienili kabinowy, który się zwyczajowo wymienia co roku, a powietrza co 2 lata? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ww1981 Opublikowano 12 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2024 3 godziny temu, reebel napisał: Kilka dni temu robiłem przegląd roczny w ASO w Rzeszowie. Prosiłem o wykonanie TYLKO czynności wymaganych do gwarancji. Wykonana została: wymiana oleju, filtra powietrza, filtra oleju. Dezynfekcja klimatyzacji wykonana gratis. Zapłaciłem 1009 zł. Olej dostarczyłem własny Total QUARTZ INEO R-PLUS 5+1L za 200 zł. Ciekawostką na fakturze była pozycja AIR FILTER KIT(272776UN0A) za 283,93 zł brutto - numer wskazuje na filtr kabinowy którego nie wymieniali, nie ma natomiast pozycji materiałowej filtr powietrza. Tak czy owak cena wygórowana. Ktoś wyżej podawał cenę z ASO ~65 zł brutto. Zamierzam zrobić OT-0 wymianę oleju po 1500km w Rzeszowie z własnym olejem, czy płaciłeś za utylizację oleju??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reebel Opublikowano 19 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2024 W dniu 12.03.2024 o 16:36, ww1981 napisał: czy płaciłeś za utylizację oleju??? Na fakturze brak takiej pozycji, nie byłem też informowany o takim fakcie przy przekazywaniu własnego oleju. Za usługę serwisową zapłaciłem 617,5 zł brutto, podobnie jak inni użytkownicy którzy nie dawali swojego oleju więc zakładam że nie obciążyli mnie kosztem utylizacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OPM Opublikowano 19 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2024 Zastanawiam się czy nie kupić własnego oleju na wymianę. Nie mogę znaleźć swojej pierwszej faktury ale ktoś tu wrzucał olej NISSAN Motor Oil Synthetic Technology 5W-30 ACEA C3 RN17 więc zapewne też to miałem (w szukajce wyskakują te oleje Nissana ale w opisach brak info o RN17, są tylko ACEA C3, API SN/CF). Niestety ciężko dokładnie taki olej kupić gdzieś w necie. Jest sens bawić się w inne wynalazki ze specyfikacją ACEA C3 i RN17? Czy olej musi posiadać obie specyfikacje czy wystarczy jedna z nich np ACEA C3? Znalazłem takie coś zawierające obie specyfikacje: LIQUI MOLY TOP TEC 4410 5W30 5L ACEA C3, RN 17, Millers Oils XF Premium C3 RN 17 5W30 - ok 170-180zł za 5 litrów Do starego Lexusa leję AmsOil SS 5w30, bardzo polecany olej. Ma API SN Plus ale ACEA chyba tylko A5/B5. Jest EU wersja AMSOIL 5W30 European Car Formula (AEL) ale tutaj ani słowa o specyfikacji RN17. Nie wiem na ile to ważne. Doradzi ktoś coś czy masło maślane nastukałem? Dodatkowo może podrzuci ktoś symbole filtrów powietrza i oleju z np MANNa czy Boscha? Mowa oczywiście o J12 1,3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 19 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2024 (edytowane) Z tego co wiem, Nissan nigdy nie miał oleju z normą RN17. Obecnie Nissan całkowicie zrezygnował z własnych olejów butelkowanych (przynajmniej do silników Renault). Bardzo dobry jakościowo (wg badań i opinii na forum olejowym lepszy od Elfa) był Shell 5W30 AR-L RN17, jednak zmienił się z C3 na C4 i obecnie też już nie jest oferowany. TOP TEC nie jest polecany, nie tylko z powodu częstego podrabiania. Najbezpieczniej jest kupić Elfa (R-TECH Elite wersja niegdyś warsztatowa, oferowana głównie w Niemczech lub FULL TECH-R wersja konsumencka). Kiedyś oznaczany jako C3 RN17, obecnie C2/C3 RN17. Ewentualnie Totala, czyli fabryki "siostrzanej" do Elfa. Zdanie się na serwis, to otrzymanie Castrola RN17 lub Shella C3 (bez normy RN17). Edytowane 19 Marca 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maarcel Opublikowano 19 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2024 (edytowane) Z tą normą RN17 to nie ma co przesadzać, wystarczy ACEA C3. Ten sam silnik jest w wielu samochodach, np.: Mercedesach A-klasy. I co, wtedy ten sam Castrol GTX RN17 (dobry dla Nissana) jest już zły i ma być norma MB dla Mercedesa? Dla dociekliwych - tak wygląda uszczelka korka spustu oleju, bo była tu o tym zażarta dyskusja. W serwisie potwierdzili, że to to W sumie ciekawe, bo tu o miedzianych podkładkach coś było. Do nabycia na popularnym portalu aukcyjnymUSZCZELKA KORKA SPUSTU OLEJU 16x24x1,5 MISKI 834.823 za 3,10 zł z Łódź - Allegro.pl - (15299801971) Edytowane 19 Marca 2024 przez Maarcel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 20 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2024 9 godzin temu, OPM napisał: Jest sens bawić się w inne wynalazki ze specyfikacją ACEA C3 i RN17? Czy olej musi posiadać obie specyfikacje czy wystarczy jedna z nich np ACEA C3? mniejsze ma znaczenie jakiej marki kupisz olej, ważne tylko żeby nie trafić na podróbkę. Większość sklepów internetowych umożliwia wyszukiwanie po normach i dla RN17 masz na przykład taki wybór: https://www.kolegaberlin.pl/pol_m_Oleje-silnikowe_Oleje-samochodowe_Olej-silnikowy-5W30-296.html?filter_producer=&filter_traits[3]=1334488033 https://www.motochemia.pl/oleje-silnikowe-c-136.html?filtern_1_577=1&filtern_7_2804=1&only_category_ajax=136&price_from=&price_to=&view= z tego co widzę to wszytkie RN17 spełniają też ACEA C3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 20 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2024 A jako laik.Mam p 7 letniego qq.Nie jeżdżę do aso. Jadę do mechanika a ten mi wleje markowy olej .Wszystko jedno , shell, Castro, total. Czy to mi "zatrze" silnik jeżeli nie będę miał normy ace3? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.