maro_t Opublikowano 20 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2024 36 minut temu, Brzyk napisał: A jako laik. Mam p 7 letniego qq. Nie jeżdżę do aso. Jadę do mechanika a ten mi wleje markowy olej . Wszystko jedno , shell, Castro, total. Czy to mi "zatrze" silnik jeżeli nie będę miał normy ace3? to wszystko zależy. Jaki to dokładnie silnik, jakie ma wymagania co do oleju, w jakiej jest kondycji. Dzisiaj już nie tak ważne są lepkości oleju, jak te wszystkie inne normy. API, ACEA, ILSAC, normy producentów. Np. silniki z bespośrednim wtryskiem mają tendencje do odkładania nagarów na tłokach co może prowadzić do spalania stukowego LSPI. Dlatego są oleje o zmniejszonej zawartości wapnia czy innych pierwiastków, co powoduje zmniejszenie odkładania nagaru. Jak pojeździsz dłużej na niewłaściwym oleju, to może się skończyć niefajnie. Albo filtry cząstek stałych. Żeby były sprawne i długo posłużyły potrzebne są oleje o mniejszej zawartości popiołów (to jest chyba między innymi norma ACEA C3). Czy w końcu te lepkości. Czasy domorosłych mechaników którzy wiedzą najlepiej juz dawno minęły. Do Lanosa czy Golfa III lało się 5w40 jak był w miare nowy a jak zaczynał brać olej to się przechodziło na 10W40 i to była cała filozofia. Niestety niektórzy mechanicy do dzisiaj pozostali mentalnie w takim świecie. Tymczasem dzisiaj silniki to wysilone, skomplikowane konstrukcje, gdzie własnie nieodpowiedni olej może narobić szkód. Ludzie się śmieją że np. 0w20 to woda i nie będzie chronić ich silnika i leją inne, tymczasem jak producent zaprojektował silnik pod taki olej, gdzie wszystkie pompy, kanały, pasowanie elementów są do tego dostosowane, to inny może tylko narobić szkód. Nie mówiąc już o hybrydach, gdzie ciągłe gaszenie i uruchamianie silnika powoduje że olej musi być jak najrzadszy żeby jak najszybciej zaczynał smarować po każdym uruchomieniu silnika. Oczywiscie są różne silniki, same w sobie są lepsze i gorsze konstrukcyjnie, jednemu wlejesz nie taki olej jak trzeba a i tak pojeździ długo, a inny wręcz przeciwnie. Ogólnie czym starszy silnik tym powinien być mniej wrażliwy na inny olej, ale mogą być wyjątki. Ja uważam, że trzeba lać dokładnie taki olej jaki zaleca producent, to znaczy z takimi normami, a jeśli dopuszczalne są różne zakresy norm, to tymi najnowszymi, ale marki już dowolnej, jaką tam sobie lubimy i zmieniać zgodnie ze zdrowym rozsądkiem, niekoniecznie zgodnie z instrukcją, tylko częściej. Na obrazku poniżej masz np. porównaniu normy ILSAC GF5 VS GF6. Zwróc uwagę np. na pozycję "Piston cleanliness". To jest zapewne związane z tym co pisałem wyżej - odkładaniem nagarów na denkach tłoków. Czyli olej spełniający wyższą normę będzie dużo lepszy pod tym względem. Jak producent projektuje silnik zakładając taki olej i takie jego właściwości, to zalanie starszego może spowodować odkładanie nagarów i awarie. A po jakim przebiegu? W jednym pewnie po niewielkim a w innym może nigdy, ale lepiej nie ryzykować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OPM Opublikowano 20 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2024 Godzinę temu, Brzyk napisał: Jadę do mechanika a ten mi wleje markowy olej . Wszystko jedno , shell, Castro, total. Czy to mi "zatrze" silnik jeżeli nie będę miał normy ace3? Myślę, że to podobny dylemat czy zmieniać olej co 15 tyś czy co 30 tyś. Czy silnik zatrze się zmieniając olej co 30 tyś. km? No nie, będzie śmigał tyle, że po 200 tyś z takim interwałem z silnika niewiele zostaje i być może przy nieodpowiedniej specyfikacji oleju kropla drąży skałę i po 10 latach okazuje się, że olej zmieniany co 12-15 tyś a silnik jakiś taki zajechany. Jakby nie ten temat to bym nawet nie wiedział, że jest jakaś norma RN17. Dobra jakieś podsumowanie. Skoro oleje są w podobnych cenach nie widzę powodu rezygnowania ze specyfikacji RN17. Do wyboru: LIQUI MOLY TOP TEC 4410 5W30 5L ACEA C3, RN 17 - w promocji za 170zł 5 litrów w kolegaberlin Millers Oils XF Premium C3 RN 17 5W30 - 182zł 5 litrów w zmienolej Elf Evolution R Tech Elite 5W30 - 200zł 5 litrów w kolegaberlin (jest jeszcze Elf Evolution Full-Tech R za 163zł, nie mam pojęcia czym się różnią, opisy i specyfikacje prawie te same). Czy ktoś wyróżniłby któryś z tych olejów czy to naprawdę jedna chwała i brać co tańsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 20 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2024 36 minut temu, OPM napisał: Czy ktoś wyróżniłby któryś z tych olejów czy to naprawdę jedna chwała i brać co tańsze? to już jest loteria i Twoje preferencje. Wczoraj na przykład zamówiłem olej Millersa do drugiego auta które mam w domu, tylko dlatego że jeszcze tej marki oleju nie testowałem. Oczywiście spełniający wszystkie wymagane normy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reebel Opublikowano 26 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2024 (edytowane) W dniu 20.03.2024 o 09:02, Brzyk napisał: A jako laik. Mam p 7 letniego qq. Nie jeżdżę do aso. Jadę do mechanika a ten mi wleje markowy olej . Wszystko jedno , shell, Castro, total. Czy to mi "zatrze" silnik jeżeli nie będę miał normy ace3? Jak będzie to dobrej jakości olej i co najważniejsze nie podróbka to nie sądzę żeby coś się stało. Ważny jest też interwał między zmianami. Procedury long life nie służą silnikom. Edytowane 26 Marca 2024 przez reebel 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grabuss Opublikowano 16 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2024 Jeden pewien temat na tym forum został zamknięty więc napiszę to tutaj bo prawie dostałem fakturę z ASO: Filtr oleju 49zl Uszczelniacz 12,30 Olej 5w30 C4 DPF 208L(tak został wyszczegolniony na fakturze) 424,28zl I rabat 5 procent na wymianę oleju i filtra więc razem wyszło: 627zl z groszem. ASO na Śląsku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 16 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2024 (edytowane) Pewnie Nissan Motor Oil 5W30 C4 DPF w beczce 208 litrów. Do diesla w sam raz. Edytowane 17 Kwietnia 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 26 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2024 dzisiaj byłem na przeglądzie na 30 tys. km z ePowerem. Koszt to 1250zł. Tym razem nie miałem swojego oleju. Uznałem, że niech leją co uważają, bo jakby były jakieś problemy z silnikiem to mogą chcieć zwalić na mój olej. Na fakturze jest wpisany jakiś olej "ST C3 5W30". Poza tym wymieniali płyn hamulcowy. Filtra kabinowego kazałem nie ruszać, bo sam sobie wymieniłem. Poza tym zgłaszałem dwie rzeczy. Dźwięk jakby coś obcierało z przedniego lewego koła przy mocnym skręcie i że lusterka nie zawsze się składają - to znaczy czasem jedno albo drugie się nie składa. Zakwalifikowali do wymiany tarcze, klocki i blaszki trzymające klocki (to te blaszki są problemem) oraz jakiś element w lusterkach. Za 2 tygodnie jestem umówiony na wymianę. Będzie to pierwsza wizyta w serwisie poza normalym harmonogramem. Po 1,5 roku i 30 tys. km. W sumie nieźle biorąc pod uwagę moje doświadczenia z innymi markami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 26 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2024 (edytowane) Co do oleju, takie coś znalazłem (ST - Synthetic Technology, czyli pewnie baza mineralna i tani hydrokrak, nie czepiam się, bo 90% olejów na rynku takich jest). Z 1.5 nie ma problemu, może być C3, jednak do 1.3 jest problem, bo wymaga RN17, a tutaj Nissan takiego nie produkuje w bańkach i leją Elfa lub coś innego, czasem niezgodnego z zaleceniami producenta (no może nie niezgodnego, ale w drugiej kolejności wyboru, gdy nie ma dostępnego RN17). Mi kiedyś w J11 na zgłoszone rysy na tylnej tarczy odpowiedzieli, że pewnie jakiś kamień się dostał pomiędzy tarczę i klocek, więc to moja wina. Filtr powietrza warto wymienić, to grosze, a dynamika może być lepsza. Musiałeś mieć rocznikowo już 2 lata, że Ci płyn hamulcowy wymienili. Edytowane 26 Sierpnia 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micha_123 Opublikowano 29 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2024 (edytowane) Ja w NL mam termin za dwa tygodnie na serwis po dwóch latach. Olej, filtr, płyn hamulcowy, i filtry i aktualizację oprogramowania.. 28700 km a już denerwujący komunikat za każdym uruchomieniem auta ze za 1300km olej do wymiany. Rozumiem że się to wyświetla, ale w J10 pokazał raz przy 1000, po tem drugi raz przy 500, trzeci raz przy 300 i było git. A tu za 1300km i juz komunikat przy każdym uruchomieniu auta to trochę nie porozumienie. Cena w NL jak by kogos interesowało to 396 euro Edytowane 30 Sierpnia 2024 przez Micha_123 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 29 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2024 * płyn hamulcowy...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 30 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2024 11 godzin temu, Micha_123 napisał: Rozumiem że się to wyświetla, ale w J10 pokazał raz przy 1000, po tem drugi raz przy 500, trzeci raz przy 300 i było git. też mnie to wkurza, że za każdym uruchomieniem samochodu muszę to potwierdzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micha_123 Opublikowano 31 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2024 (edytowane) Będę w nissanie to zapytam czy da sie to zmienić bo to troche nie porozumienie, rozumiem jak by to sie wyświetlało za każdym razem przy 300 km ale nie przy 1300 do wymiany. Tym bardziej ze ja nie trzymam sie tych ich śmiesznych 30k bo to nie porozumienie, zawsze olej max 15.000 i wymiana, gówno mnie obchodzi co oni gadają. Ostatnio wymieniałem olej jak bylo 15.000 to mówili ze trzeba dopiero przy 30k powiedziałem im ze mają wymienić filtr i olej i tyle, na moje życzenie!! Mój samochód jak twierdzę ze mają wymienić olej to mają wymienić i tyle. No to wymienili ze zdziwieniem ze ktoś z j12 pojechał po 15k km I tak maja aktualizować softy wszystkie ponoć więc zapytam czy da sie to tak ustawić że przypomni raz przy 1500, po tem przy 1000 itd. tak jak bylo w j10. Edytowane 31 Sierpnia 2024 przez Micha_123 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobra Opublikowano 31 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2024 Godzinę temu, Micha_123 napisał: Ostatnio wymieniałem olej jak bylo 15.000 to mówili ze trzeba dopiero przy 30k powiedziałem im ze mają wymienić filtr i olej i tyle, na moje życzenie!! Mój samochód jak twierdzę ze mają wymienić olej to mają wymienić i tyle. No to wymienili ze zdziwieniem ze ktoś z j12 pojechał po 15k km To pokaż im zdjęcie ile opiłek było po przejechaniu jednego tysiąca . Po wymianie i przejechaniu następnych dwóch tysięcy tylko nieznacznie ilość opiłków się zmniejszyła . Korek spustowy oleju w misce usadowiony jest około 1 cm nad dnem miski więc ciężko pozbyć się całego syfu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 31 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2024 (edytowane) 'FrancuzPasja' na YT pokazuje, że przy amatorskiej wymianie oleju dodatkowo czyści szmatą co się da w okolicach korka spustowego wewnątrz misy olejowej. Może to ma sens? @kobraA sprawdzałeś, czy opiłki są w oleju, a nie jedynie w filtrze? Mi mechanik tłumaczył, że drobne opiłki w filtrze oznaczają, że filtr działa poprawnie. Jakby były większe, to trzeba się martwić. Producent określa okres docierania na 1 tys. mil, czyli ok. 1600 km. Po docieraniu zawsze warto wymienić olej. Silnik jest aluminiowy, czyli miękki, więc opiłki będą się zbierać i nic z tym nie zrobimy. @Micha_123Może ASO było zdziwione, że przy 15 tys. chcesz wymieniać oklej, bo teraz robi się to co 7-10, no może 12 tys. km? Edytowane 31 Sierpnia 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micha_123 Opublikowano 4 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2024 @aquariusmax dziwili się że tak szybko, W j12 jest podane co 30k, i mówili że nie trzeba przy 15k tylko po 30k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 4 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2024 Ja mam chyba w instrukcji do J12 wymianę oleju co rok lub co 20 tys. km. Możliwe, że wersje kupowane z puli biznesowej (np. wcześniej rejestrowane na dilera) mają marketingowe 30 tys. km, pomimo, że to ten sam silnik. Może też 1.3 i 1.5 mają inne interwały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 4 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2024 Godzinę temu, Micha_123 napisał: @aquariusmax dziwili się że tak szybko, W j12 jest podane co 30k, i mówili że nie trzeba przy 15k tylko po 30k ja mam w ePower przeglądy co 15 tys. km. Tak jest w instrukcji, tak przypomina samochód i apka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olo Opublikowano 4 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2024 Aktualnie jestem po ostatnim przeglądzie gwarancyjnym po 3 latach w ASO, wymiana podstawowa filtry, olej +kontrola w/g specyfikacji Nissana koszt 1490 zł. Gdyby ktoś chciał wymienić tylko olej +filtr na własnych częściach koszt 250 zł, w tym utylizacja oleju 100zl/robocizna 150 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 4 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2024 (edytowane) Nie ma chyba obecnie opłaty za utylizację, bo każdemu mieszkańcowi danej gminy przysługuje raz w roku darmowa utylizacja oleju i może sam oddać olej do PSZOK. Dlatego zrobili opłatę za olej klienta 123 zł + VAT. Zależy to trochę od dilera. Najgorsze jest to, że nie wiadomo jaki olej wleją, a dowiedzenie się tego graniczy z cudem i jest uważane za uciążliwość dla ASO (często leją olej do 1.3 bez RN17) PS: W Trójmieście wymiana oleju z własnym olejem wyjdzie jakieś 400zł + olej + filtr, więc za 250 zł brałbym w ciemno. Edytowane 4 Listopada 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 4 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2024 właśnie chyba jest. Tzn nie wiem jak w ASO - nigdy mnie o tym nie poinformowali. Może to byc ukryte w cenie usługi ( choć powinniśmy o tym wiedzieć ). No bo w końcu prywaciarz ma beczkę 500 L. I to musi zutylizować. A co lepsze musi mieć na to 100 dokumentów. Jeżeli sam sobie wymienisz olej , albo pomożesz mechanikowi i zabierzesz mu własny zużyty olej - to możesz go na pszok oddać. Co do np opon. Mj akurat bieże 10 zł za opone gdy sam utylizuje. ( za mnie ) . A ja mogę 4 opony na rok w pszoku oddać za darmo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomekz79 Opublikowano 5 Stycznia Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia Pojechałem na II przegląd po 24miesiącach. Przebieg auta okolice 26000km. Zrobili przegląd jak po 60000km!!! Bo tak wg harmonogramu powinno być po 2 latach użytkowania. Bez komentarza. I 1540zł (targowałem z okolice 1800zł niecałych). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 5 Stycznia Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia Ja chyba jakoś niekumaty jestem. To ile w końcu kosztuje ten przegląd roczny? Te 1500 to jak nic swojego nie przywozicie? Ja zawsze biorę swój olej i swoje filtry, ile wtedy wychodzi z QQ? Pamiętam z Pulsara i Clio (wiem, że te mają/ miały ciut tańszy przegląd), że jak brałem swoje to jak nie było jakieś wymiany świec, płynu hamulcowego, osprzętu rolek itp. to wychodziło ok. 400-600 zł. Jak sobie pomyślę, że co grudzień 1500 zł przeglqd i 3000+ AC/OC, plus święta i prezenty, sylwester to mnie przeraża koniec roku. Jeszcze takie pytanko, czasem piszecie, że robicie wymiankę na początku, zanim będzie pierwszy przegląd roczny (lub kilometrowy) po przejechaniu iluś tam kilometrów. Po ilu? 2000, 3000 km? Ja myślałem po 2k zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztof42 Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 20 godzin temu, tomkek1912 napisał: Ja chyba jakoś niekumaty jestem. To ile w końcu kosztuje ten przegląd roczny? Te 1500 to jak nic swojego nie przywozicie? Ja zawsze biorę swój olej i swoje filtry, ile wtedy wychodzi z QQ? Pamiętam z Pulsara i Clio (wiem, że te mają/ miały ciut tańszy przegląd), że jak brałem swoje to jak nie było jakieś wymiany świec, płynu hamulcowego, osprzętu rolek itp. to wychodziło ok. 400-600 zł. Jak sobie pomyślę, że co grudzień 1500 zł przeglqd i 3000+ AC/OC, plus święta i prezenty, sylwester to mnie przeraża koniec roku. Jeszcze takie pytanko, czasem piszecie, że robicie wymiankę na początku, zanim będzie pierwszy przegląd roczny (lub kilometrowy) po przejechaniu iluś tam kilometrów. Po ilu? 2000, 3000 km? Ja myślałem po 2k zrobić. Też miałem zamiar robić po 1500 km nawet dali mi darmową wymianę jak będę u nich kupował olej .Jest to wymiana nie obowiązkowa nawet nie wpisują w książkę serwisową a interwał przeglądów i tak obowiązuje to co w książce serwisowej tak że odpuszczę tą wymianę. W każdym nowym co miałem zawsze stosowałem się do tego co było zapisane w książce serwisowej i było ok. Gdyby ta wymiana była tak niezbędna to Nissan by to wpisał w przeglądy i trzeba by było wymienić aby nie stracić gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia W dniu 5.01.2025 o 19:06, tomkek1912 napisał: Ja chyba jakoś niekumaty jestem. To ile w końcu kosztuje ten przegląd roczny? przecież możesz zadzwonić do ASO i zapytać ile kosztuje robocizna przeglądu jeśli wszystkie materiały przywieziesz swoje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobra Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia W dniu 5.01.2025 o 19:06, tomkek1912 napisał: Jeszcze takie pytanko, czasem piszecie, że robicie wymiankę na początku, zanim będzie pierwszy przegląd roczny (lub kilometrowy) po przejechaniu iluś tam kilometrów. Po ilu? 2000, 3000 km? Ja myślałem po 2k zrobić. Wymieniaj . Nawet po 1000 . Ja mam przejechane 6000 i wymieniałem już dwa razy olej i raz sam filtr . Fakt robię to sam więc poza materiałami nie mam innych kosztów. Dodatkowo ze względu na to ,że korek spustowy jest usytuowany około 1,5 centymetra nad dnem to odsysam resztę oleju przez otwór w misce takim zestawem podciśnieniowym do odpowietrzania hamulców . W obudowie filtra za każdym razem pełno opiłków jak na zdjęciu powyżej w poście z 31 sierpnia . Koleżance też wymieniałem po 5000 było to samo (Ona była na pierwszej darmowej wymianie po 1000 w serwisie i zapłaciła 485 zł ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.