Coobcio Opublikowano 20 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2005 7 do setki z seryjnych katalogowych 9,6 sek to kiepsko ?? Ps. większoć mechaników w PL to prości ludzie po zawodówce ktorym w glowie nie są zmiany, oni tylko krytyują wszytkei usptawienia bo tak na prawne się nie znają. Z mojej strony koenic tematu. JAk chcerz dobry olej to TYLKO SYNTETYK - jak przejść z minerała na syntetyka opisywałem... Dla Ciebie wyjątkowo topornej osoby proponuje zadzonić do Chojnackiego, Grabowskiego lub Goduli. koniec i kropka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michalll Opublikowano 20 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2005 Ps. większoć mechaników w PL to prości ludzie po zawodówce ktorym w glowie nie są zmiany, oni tylko krytyują wszytkei usptawienia bo tak na prawne się nie znają. No to sie akurat zgadza. Ale uwiez, ze sa i tacy, ktorych mozna nazwac ekspertami... zreszta nie wazne. Hmm ciekawe czy Chojnacki albo Grabowski zalecil by zmiane z oleju mineralnego na syntetyczny. Bycmoze =; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 20 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2005 W sumie muszę przyznać Ci trochę racji :wink: Silnik po przejechaniu ok. 200 tyś km na oleju mineralnym będzie na tyle złużyty ze przy zmianie na olej lepszej jakości tzn. Syntetyczny może stracic na kompresji - to jest uzaleznine zluzyciem gladzicylindrów i pierścieni. Jak jest silnik zdrowy czyli nie jest nadmiernie złuzyty po przes eksploatacje na oleju mineralnym, to można smialo walić syntetyka bez zadnych obaw o utrate kompresji. Zaznaczam ze należy zastosować płukanie bo syfy powstale podczas pracy na oleju minaralnym zostaną rozpuszczone i rozniesione przez syntetyk i dlatego jak on juz sie zabrudzi nim to trzeba go wymienić na nowy dokłądnie taki sam, zazwyczaj jest to po przebiegu 200-1000km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mitch Opublikowano 20 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2005 Ale uwiez, ze sa i tacy, ktorych mozna nazwac ekspertami... zreszta nie wazne. Są. Jeden na 20 albo i 50. Może i przesadzam, ale mechanicy samochodowi dość już mi krwi napsuli i dość już mnie naciągnęli (żeby nie powiedzieć lapidarnie - okradli).. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KupiDyn Opublikowano 23 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2005 widze,że dyskusja na temat oleju jest bardzo kontrowersyjny ja od tygodnia mam Pirmerke P10 z 93 roku, 2.0 diesel.I kupie chyba Mobil 10W/40...mam pytanko ile litrów wchodzi do 2 litroweg śilnika diesla ?? bo teo nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mitch Opublikowano 26 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2005 mam pytanko ile litrów wchodzi do 2 litroweg śilnika diesla ?? bo teo nie wiem. Lekko ponad 3 l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 27 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 Do diesla wchodzi dokladnie 5,5 litra oleju silnikowego.Tak podaje ksiazka wyd. AUTO. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mauzer Opublikowano 27 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 jak jeździł na mineralnym to nich jeździ dalej i masz gwarancję ze się nic nie stanie, półsyntetyk mu nie zaszkodzi bo już robiłem takie eksperymenty w oplu i nic się nie działo a miał przebieg na mineralnym ponad 200tys km; ja smigam na zwykłym mineralnym i "zwalającej z nóg" różnicy nie widać między nim i autkami na pełnym syntetyku, a zima kiedyś się kończy i aż tak wielkich kłopotów z rozruchem nie będzie ja przynajmniej nie mam żadnych, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość suchy Opublikowano 24 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2005 Witam to moj pierwszy raz na forum. Od niedawna mam Primere i chcę wymienić olej w skrzyni biegów, wiem, że musi być GL-4 70W90 lub 80W90 nie wiem tylko czy mineralny czy syntetyk ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość figur Opublikowano 24 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2005 polecałbym 70W90. ja akurat zalałem 80W90 (standardowy) i żałuję :wink: nie wiem co miałem wcześniej wlane ale po zmianie oleju zimą skrzynia chodziła ciężej. teraz chodzi w miarę wporzo. im mniejsza cyfra z przodu w oznaczeniu tym lepiej olej pracuje w niższych temperaturach. 80W90 jest chyba mineralny o ile dobrze pamiętam. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość suchy Opublikowano 24 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2005 Ok ale slyszałem, że w Nissanach P11 lano już pelen syntetyk, a jaki masz rocznik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość figur Opublikowano 24 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2005 no to ja mam poprzedni model P10 z końca 1993. 70W90 jest albo syntetyk albo półsyntetyk-nie wnikałem aż tak bardzo w szczegóły. jak masz jakieś wątpliwości to możesz np zadzwonić do jakiegoś sklepu z częściami do japońców i na pewno wyjaśnią ci wszystkie wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IHI Opublikowano 24 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2005 Ja wlałem 3l półsyntetyku ORLEN 75W-90. Płaciłem za butlę 35 zł. Chciałem syntetyk - ale cena mnie zabiła - za 1l Castrol: 60zł. Biegi w zimie wchodziły bez zastrzeżeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość suchy Opublikowano 24 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2005 spytam w jakimś sklepie, ale zaczynam skłaniać sie ku półsyntetykowi, słyszałem, że dobre są oleje Valvoline, dzieki za wszystkie rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DuMonde Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 Witam.Jestem nowy na tym forum ale zauwazylem pare ciekawych uwag na temat uzycia oleju do silnikow nissana primery i mialbym tez kilka uwag.A mianowicie - nissananmi jezdze od 15 lat.Najpierw mialem micre a potem cały czas od 13 lat jeżdze primerami z silnikami benzynowymi 2.0.W tej chwili posiadam 2 auta tej marki i tego modelu - pierwszy to nissan primera 2.0 beznyna slx 130KM 1997 rok a drugi to ten nissan primera GT 2.0 rok 2000 150KM.Oba auta sprowadziłem z Francji i o dziwo nie są wyprodukowane a zakładach nissana w Sunderland tylko oba trafiły mi sie oryginał made in japan:).W jednym mam przebieg 155tys w drugim 77tys.Patrząc w papiery z serwisu ktorego wlascicielem jest facet od ktorego kupilem te auta widze ze od nowosci lano tam olej półsyntetyczny mobil 1 10w 40.Jak wiadomo do nowych aut do przebiegu no powiedzmy kolo 200tys powinno sie lac olej syntetyczny(powinno to jednak pojecie wzgledne) i widząc cto nie omieszkałem zapytac poprzedniego wlasciciela czeu tak jest ze do nowego auta nie leją syntetyku.Odpowiedz byla prosta i zwiezla.Primery poprostu jak i wiekszosc japonskich aut wolą oleje polsyntetyczne a primery szczegolnie po mają łancuszek rozrządu.Zalecał tez kolo 200tys przebiegu wymienic ten olej nawet na pełny minerał - n ajlepiej Elf Sporti.Do dzis poki co leje Mobil 1 10W 40 i auto jeżdzi bez zastrzezen.Coprawda po rozgrzaniu silnika co jakis czas odywa sie łańcuszek ale to jak mowią posiadacze aut z łancuszkiem rozrządu podobno norma.W papierach auta napisano ze na lancuch dają gwarancje 300tys km, wiec pozostala mi jeszcze połowa.Pozdrawiam wszystkich.NISSAN PRIMERA RULEZZZ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość evemic Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 WITAM WSZYSTKICH!! KUPILEM PRIMKE 3 MIESIACE TEMU. CHCIALBYM SIE DOWIEDZIEC COS WIECEJ NA TEMAT WYMIANY OLEJU, PRZEDE WSZYSTKIM CHODZI MI O OLEJ W SKRZYNI BIEGOW. CZY W OGOLE SIE GO WYMIENIA, CZY MOZE TYLKO DOLEWA. WYCZYTALEM W PRASIE ZE OLEJ W SKRZYNI BIEGOW W PRIMERKACH JEST B. WAZNY. PONOC NIEWLASCIWY OLEJ MOZE SPOWODOWAC NIEWLASCIWA PRACE SKRZYNI. UWIDACZNIA SIE TO PRZY WRZUCANIU 5-TEGO I WSTECZNEGO BIEGU. BEDE WDZIECZNY ZA INFO JAKIE PARAMETRY POWINIEN MIEC TENZE OLEJ. I JESZCZE JEDNO:) MAM OLEJ POLSYNTETYK JAKIEJS HOLENDERSKIEJ FIRMY, ALE CHYBA NIE WYSTARCZY MI DO PELNEJ WYMIANY, W ZWIAZKU Z TYM CZY MOGE DOLAC JAKIEGOS INNEGO POLSYNTETYKA? PRIMERA P10 2.0 DIESEL WIELKIE DZIEKI ZA POMOC! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość holy Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 nie wiem jak w 2.0D, ale w benzynowcu w skrzynii zalecany jest olej GL4, co oznacza, że nie można wlać GL5!! chyba , że olej jest zgodny z GL4 i GL5 jednocześnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość evemic Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 NIE JESTEM PEWIEN, ALE CHYBA JEST ROZNICA CZY TO DIESEL CZY ETYLINA. PYTALEM W SKLEPIE JAKI OLEJ, ALE NIESTETY FACIU NIE WIEDZIAL, ALE POWIEDZIAL MI ZE JAK SIE DOWIEM JAKIE PARAMETRY POWINIEN MIEC OLEJ TO MAM KUPIC ORLENOWSKI, BO WLASCIWOSCI MA TAKIE SAME JAK LEPSZYCH MAREK, ZAPLACE DUZO TANIEJ. CZY FACET MA RACJE? JA SZCZERZE MOWIAC WOLALBYM DAC WIECEJ ZA OLEJ I MIEC PEWNOSC ZE BEDZIE ODPOWIEDNI. MOZE KTOS SIE WYPOWIE/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ruda Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 Witaj, Olej w skrzyni wymienia się co 60 tys. km taki właśnie -> 75w90 Najlepiej lać jeden olej. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość evemic Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 ZAPOMNIALEM DODAC, ZE W TYM DRUGIM PYTANIU CHODZI MI O OLEJ DO SILNIKA. SORKI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ruda Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 do silnika oleje są mieszlane PS. evemic, nie krzycz tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość evemic Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 NIE BEDE JUZ KRZYCZAL:) ALE MAM NADZIEJE, ZE SIE NIE POGNIEWASZ JAK POPROSZE O WYPOWIEDZ INNYCH UZYTKOWNIKOW:) CZY MA KTOS Z WAS, DRODZY UZYTKOWNICY PRIMEREK, JAKIES WIADOMOSCI NA TEN TEMAT? PROSZE O WYPOWIEDZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
competer Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 NIE BEDE JUZ KRZYCZAL:) Ruda w subtelny, kobiecy sposób dała Ci do zrozumienia, że używanie kapsloka w odpowiedni sposób jest tu mile widziane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość holy Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 może być 75W90, ale ma być GL4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość evemic Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 HOLLY, BEZ URAZY, ALE "MOŻE BYĆ" NIEZBYT MNIE PRZEKONUJE.ROZUMIEM ZE JEST JESZCZE JAKAS INNA OPCJA,CZYLI OLEJ O INNYM OZNAKOWANIU, KTORY BEDZIE ODPOWIEDNI. CHCIALBYM MIEC 100% PEWNOSC CO DO OLEJU DO SKRZYNI. MYSLALEM ZEBY ZADZWONIC DO SERWISU, ALE DOSWIADCZENIE MNIE NAUCZYLO, ZE SERWIS NIE OZNACZA, ZE WSZYSTKO, CO Z NIM ZWIAZANE, JEST OK. WIEC WIEDZE TEORETYCZNA TEZ NIE MUSZA MIEC NA DOBRYM POZIOMIE. DLATEGO WOLE SKORZYSTAC Z TEGO DEBESCIARSKIEGO FORUM. JAK NARAZIE NIE ZALUJE:) ALE INFORMACJI NIGDY NIE ZA WIELE, A ZRODEL TYM BARDZIEJ, WIEC ZAPRASZAM KOCHANI,WYKAZCIE SIE! POZDRAWIAM WSZYSTKICH FORUMOWICZOW, AKTYWNYCH BARDZIEJ:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.