Gość notek Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 khem... a ja mam 195/60-15 (przynajmniej latem) na 6,5" OZ-tach Co do spalania - pokazuje dokładnie. Co do zasięgu - witamy w Klubie: ponoć Renówki też tak mają. :diabel2: Swoją drogą... Jak już pisałem kiedyś zagięto mi czujnik poziomu paliwa w baku - żeby mniej litrów zostawało w baku jak się "zasięg skończy". I zauważyłem IMHO dwie debilne rzeczy - poniekąd chyba poszli na łatwiznę: Jak zasięg maleje, zrobię postój, to raz tak miałem (ale tylko raz na długiej trasie - kilkaset km bez żadnych stopów), że nagle zasięg - po ponownym odpaleniu - spadł o kilkadziesiąt km. :zdziw: I druga sprawa - jak w baku zostaje 2-3 litry (tak mniej więcej), a staniemy pod LEKKĄ górkę, to... kanał: nie odpali. :fuckyou2: No i wnioski są takie, że na dalsze "zaginanie" już nie jeździłem - bo jednak mimo wszystko wolę, niech te 6-8 l mi w baku zostanie (po zagięciu), niż żebym ja gdzieś... został. A że faktycznie poszli na łatwiznę to inna sprawa.... :036: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość atuta Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Miałem przyjemność przez około 4 miesiące jeździć służbowym Renaul Espace i muszę wam powiedzieć, że to nie nowość z tym pokazywaniem zasięgu. W Renówce było tak, że jak zapaliła się rezerwa to krótko po tym zasieg znikał, migały tylko kreski co oznaczało, że producent nie bierze odpowiedzialności za to ile można jeszcze przejechać na baku, najlepiej to po prostu zatankować. W moim notesie wychodzi na to, że w momencie jak zapala się rezerwa to mam jeszcze około 9-10 litrów paliwa (to około 20% pojemności baku czyli standard), rezerwa zapala się przy dystansie około 65-70 km do końca co też nie jest prawdą bo mając 9 litrów w baku to w najgorszym wypadku zrobię 100km w najlepszym 160km. Należy sobie zadać pytanie czy są kompy które pokazuję to idealnie, przynajmniej w tej klasie samochodów? Czy to naprawdę tak istotne, że warto z tym walczyć? Jak wlejecie do pełna i komputer pokaże wam jakiś dystans możliwy do zrobienia to doliczcie sobie do niego jeszcze 100km i jest gites. Poza tym co z tego, że komp pokaże po zatankowaniu dystans jak i tak ulegnie on zmianie w zależności od stylu jazdy. Jak dla mnie komputer pokładowy służy jako pomoc i niezastąpi myślenia. Podobnie jest z GPS - w końcu ile to już osób bezgranicznie wierzących w GPS-a wylądowało w polu albo w rzece bo droga która była na mapie nagle się skończyła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość notek Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Należy sobie zadać pytanie czy są kompy które pokazuję to idealnie, przynajmniej w tej klasie samochodów? W starym Focusie na przykład pokazywał idealnie. warto z tym walczyć? A to już pytanie do Ciebie. Ja trochę zmieniłem ten stan rzeczy wizytami w ASO, o czym pisałem. doliczcie sobie do niego jeszcze 100km i jest gites Taaaa... mówisz tak, jakby ten zasięg był wartością stałą, a prawda jest taka, że zmienia się on baaaardzo dynamicznie i po np. 5 km jazdy zasięg potrafi spać o 20 km. Lub odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek34 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 note 1,4 mam go juz 4 lata i cos dziwnego przytrafilo się zonie komputer pokazywal, ze ma jeszcze paliwa na 20km do stacji. pozniej licznik sie wyzerwoal ( -----) po zatankowaniu 20l paliwa -komputer teraz mi pokazuje ile przejechałem -?!? zamiasta odliczac znowu ile jest paliwa do "mety" o co chodzi? jak to usunac? dziekuje za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Może komputer przełączył Ci się na jeden z liczników dystansowych - są dwa. Spróbuj kilka razy przycisnąć przycisk "i" na kierownicy i zobacz czy się zmieniają podawane wartości. Za którymś wciśnięciem, powinien się pojawić dystans możliwy do przejechania "na paliwie w zbiorniku". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek34 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 wlasnie ten przelacznik kilkakrotnie przelaczalem, przytrzymywalem i nic ciagle liczy mi km do "do przodu" ? dzwonilem nawet do nissana to nikt nie chcial mi wierzyc w to co mowilem- panowie zaproponowali mi podlaczenie i sprawdzenie komputera za tylko 250zl... dzisiaj sie ten licznik zatrzymal i zaczal opadac, ciekawe co bedzie jak doleje mu z 20l? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Czasem może wystąpić sytuacja podobna do Twojej, ale w bardzo specyficznych warunkach. I tak np. jeździsz po mieście lub w korkach. Spalanie średnie komputer wylicza się na dużym poziomie (oczywiste). Wypalasz podczas takiej jazdy paliwo - pojawiają się tzw. trzy kreski. Dolewasz na stacji jakąś ilość paliwa i jedziesz w trasę, gdzie spalanie średnie skokowo maleje. W związku z tym, że dystans możliwy do przejechania nie zmienia się skokowo, tylko jest wyliczany na podstawie średniego spalania (które też nie zmienia się skokowo), następuje efekt podobny do Twojego. Pierwotnie wyliczony dystans na podstawie wysokiej średniej spalania, zamiast iść w dół, pnie się do góry, bo komputer na bieżąco wylicza go ze spalania średniego, które w związku ze zmianą warunków jazdy maleje. A jak spalanie średnie maleje, do tzw, dystans możliwy do przejechania rośnie. Takie naliczanie w górę może mieć miejsce do pewnego momentu w którym średnie spalanie osiągnie stabilną wartość. Wtedy z ubytkiem paliwa w zbiorniku ponownie zacznie się odliczanie w dół. Coś podobnego miałem jak odbierałem swój samochód z salonu. Po zatankowaniu, komputer pokazał jakąś wartość dystansu do przejechania. Ale w pamięci komputera musiała być zapisana jakaś wysoka średnia wartość zużycia paliwa, bo po przejechaniu 80 km, wartość dystansu do przejechania ciągle rosła. Po pewnym czasie zaczęła opadać zgodnie z oczekiwaniami. Komputer zebrał dane, spalanie się uśredniło do realnych wartości i tyle. Może u Ciebie wystąpił podobny efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pietros Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 - coś rzeczywiście jest chyba nie tak z tą rezerwą paliwa w baku i wskazaniami dystansu pozostałego do przejechania; w zależności od stylu i warunków jazdy pokonuję dystans 500-600 km, w tym jeżdżąc na rezerwie; wskazówka zbliża sie do zera, komputer pokazuje możliwy jeszcze do pokonania dystans ok. 30 km a ja tankuję i ledwo się mieści 35 litrów ..... - podczas gdy wg instrukacji do baku wchodzi 46 litrów (?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Wszystko się zgadza. Na wspomnianch 35 litrach przy średnim spalaniu na poziomie 6 litrów /100 przejedziesz prawie 600 km. Jak na komputerze pojawią się słynne kreski "----" w zbiorniku jest jeszcze kilka litrów paliwa. To taka rezerwa w rezerwie. Ciężko powiedzieć, czym to jest podyktowane. Czy chodzi o ochronę pompy paliwa czy o to, że w związku z tym, że Note jest sprzedawny na wielu rynkach gdzie ze stacjami benzynowymi jest różnie, ma porostu "wysoko" ustawioną rezerwę nie wiadomo. Fakt jest jednak taki, że od momentu pojawianie się "----", samochód może jeszcze przejechać ok. 100 km. Na naszym forum było to zresztą opisane przez kolegów, którzy to sprawdzili . Zatem całkowita pojemność zbiornika paliwa w NOTE spokojnie przekracza 40 litrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 Dzisiaj pierwszy raz jechałem na rezerwie,coś tam zaczęło migać na dole wyświetlacza. Sprawdzam zasięg 130km, myślę - ok. Po chwili sprawdzam zasięg już 30km,choć przejechałem kilka km. Po zatankowaniu ok 30 litrów,(3/4 baku) zasięg dalej 30km i z każdym km rośnie.Po dotarciu do domu urosło do 90km, wskazując nie zasięg na zbiorniku,tylko faktyczną odległość od stacji Shell do domu.Miał już ktoś taką sytuację,czy warto to zgłaszać,trochę daleko do serwisu.Auto roczne na gwarancji,przebieg ok 3 tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 Miałem tak ,po jakimś czasie ustabilizuje się.Zazwyczaj dłuższy postój doprowadza do normy.Takie przypadki zdarzają się sporadycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 7 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 Miałem tak całkiem nie dawno. Jechałem kawałek na rezerwie i doprowadziłem do wskazania "---", na którym jeszce chwilę jechałem. Po zatankowaniu, zasięg rósł bardzo powoli do pewnego momentu po czym zaczał poownie spadać. Po powtórnym zatankowaniu, było już jak zawsze. Czasem takie coś się dzieje. Nie wiadomo co jest tego powodem. U mnie zdarzyło się łącznie chyba 2 razy przez ponad 4 lata, więc nawet nie próbuję wbijać się w temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 7 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 Jak dla mnie to objaw chwilowego zapowietrzenia układu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 7 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 To całkiem możliwe bo u mnie wystąpił po jeździe przy bardzo małej ilości paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 (edytowane) Więc nie jestem sam z tym problemem,to cieszy.Jak to mówią,razem siła.Ale to, że auto przy 3 tys i niespełna rok,to już trochę niepokojące i źle świadczy o jakości. Myślę,że to sprawa czysto programowa,chociaż tu nie jestem mocny,ale dzięki. No już chciałem pisać,że jedyna wada, jak na razie to zawiązanie pajęczyny z anteny do dachu. Auto nie ruszane, drugi tydzień w garażu,a tu taki zonk. Choć może ten postój też mógł jakoś wpłynąć na przekłamanie kompa.Jak mam rozumieć wskazanie będzie rosło,powiedzmy do 200km,wyzeruje się i wtedy zacznie pokazywać realny zasięg.Oby. Zauważyłem też przy tym średnie niskie spalanie ok 4,8 do 5,0 co nigdy wcześniej nie uzyskałem,ale też jechałem dość spokojnie i może paliwo też lepsze (Shell 95). Edytowane 7 Czerwca 2014 przez porter59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Jak dla mnie to objaw chwilowego zapowietrzenia układu. Zapowietrzenie, nawet chwilowe, było by odczuwalne w pracy silnika. Raczej oprogramowanie lub przycięcie się w dolnym położeniu pływaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Zapowietrzenie, nawet chwilowe, było by odczuwalne w pracy silnika. Raczej oprogramowanie lub przycięcie się w dolnym położeniu pływaka. Przycięcie pływaka na pewno nie, bo wskaźnik analogowy poziomu paliwa (wskazówka) w opisywanym przypadku działa poprawnie. Komputer też szacuje poprawnie, bo analizuje poziom paliwa i spalanie, systematycznie "zwiększając" zasięg. To co opisujemy wygląda na bardzo jednostkowe problemy z szybkim przeliczeniem poziomu paliwa na zasięg zaraz po zatankowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 No to jakiś ZONK się wkrada ewidentnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Przycięcie pływaka na pewno nie, bo wskaźnik analogowy poziomu paliwa (wskazówka) w opisywanym przypadku działa poprawnie. Komputer też szacuje poprawnie, bo analizuje poziom paliwa i spalanie, systematycznie "zwiększając" zasięg. To co opisujemy wygląda na bardzo jednostkowe problemy z szybkim przeliczeniem poziomu paliwa na zasięg zaraz po zatankowaniu. W podstawówce miał kłopoty z tabliczką mnożenia A z liczeniem w pamięci to już tragedia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Eeee, takie amnezje ma dość rzadko, więc to chyba jednak coś na kształt zonka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Z drugiej strony jakież to budujące, jeździsz a zasięgu Ci przybywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.