Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Moja Almerka 2.2Di juz po CHIPie :-)))


Gość Luke2001
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

luke a nie dudni ci na jakiś 2 tysiącach jak w jakiejś studni?Jeśli nie to pewnie u siebie za bardzo atakowałem młokiem i przy kolektorze sie rozsczelniło.A czy wywaliśeś tą siatkę przy kacie? i czy wstawiłeś rurkę w środek?Ale co fakt to fakt turbo wkręc się błyskawicznie a z tyłu roztacza się zapach starego jelcza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rurki w środek nie trzba wsadzać, wydaje mi się że tak jest o wiele lepiej bo odrazu zaraz za turbiną następuje rozpręrzenie w takiej sporej puszcze.

Można by wksperymentalnie wogóle nie zakłądać reszty wydechu i sprawdzić od ilu załancza się turbina - wtedy będzie się miało mniej więcej pewno co wprowadzi nowy gróby wydech :D

 

Ps. Brawo chłopaki za odwagę, że wreszcie ktoś się zabrał za Diselki w klubie :)

 

Jaj już któryś projekt będzie wykonany to można by go skopiować do działu ALmera żeby więcej klubowiczów się dowiedziało i zachęcić ich do wspólnego upgradowania... Może jeszcze coś ciekawego się wymyśli.

Osobiście mnie ciekawi od czego można w tym 2,2 Di dobrać większe wtrsyki i jakiś większy tłoczek w pompie.

 

Z VW 1,9 TDi ze zwykłą pompą chłopaki po 230KM wyciągają wkońcu... A tutaj pojemność większa i 16V :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryski i pompa mogą podpasować z pickupa d22 yd25ddti z wersji bez common rail.(navara/pathfinder mają już common rail)Na schemacie poglądowym wyglądają tak samo.Ale dorwać takie rzeczy to $$$$. :(

 

[ Dodano: 30 Sie 2006, 09:00 ]

Już wiem dlaczego było głośno.Wstyd się przyznać ale przy okazji wywalenia kata robiłem instalację IC i wywaliłem tłumik szmerów(rurę przed filtrem) żeby tam wpuścić orurowanie.Efekt identyczny jak dziura w wydechu- coś huczy.Już zdjąłem wszytkie osłony, chcialem zdejmować turbinę ,żeby zobaczyć czy nie pękł kolektor.Ale tak to jest jak się robi kilka modów naraz.PODSUMOWANIE: ku mojemu zaskoczeniu W N-16 DI WYWALENIE KATA NIE POWODUJE ZWIĘKSZENIA GŁOŚNOŚCI.Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pieknie że udało się to wszystko pomieścić, teraz obecny poziom doładowania ma sens :)

 

Ps. już jakieś jazdy próbne obdywałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U Albina coś strasznie szybko spada moc... Czyżby katalizator jeszcze zalegał w wydechu ?

 

Brawo Dla Lukiego - barjera 140KM złamana :D

 

Jak w takim tępie to będzie szło, to za tydzień kolejne 10KM more :P

 

No ale najlepsze jest to że to co kiedyś było przy 2500 obr.min teraz mamy pod nogą już przy niecałych 1700 :mrgreen:

 

Ps. dowiadywałem się o te wtrsyki hybrydowe, w przypadku 1,9Tdi (baza wtrysk z ASV) to końcowki 230cc z robotą to wydatek ok 1300zł, wydajność 230cc powinna wystarczyć by osiągnąć jakieś 180KM...

 

Bardzo ciekawy artykół odnośnie hybrydowych wtrysków:

http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic...312&start=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz to już chyba zostało turbawkę na większą zamienić, bo maks moment już przy 2300......, tak że można go troche wyżej przesunąć :twisted:

a jak tam z wtryskami jakieś większe?? da się z czegoś dobrać?? pompa da jeszcze rade?? pytam się bo z dieslami miałem bardzo mało do czynienia......:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cholera wie jaka jest średnica tłoczka w pompie, w diagtronicu powinni wiedzieć w mocnych 1,9 TDI najczęściej stosuje się 11 a czasen nawet 12mm (moce do 230KM).

Także są jeszcze większe wtryski, największe z jakimi się spotkałem to 260ccm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może po krótce objaśnię o co chodzi z moimi 3 wykresami.Seria ;) to wykres bez kata ,po chipie, doładowanie 1,2 bara.!bar to to samo tylko na doładowaniu 1 bar (seryjnym).Ohne ic to to samo czyli 1 bar tylko bez ic.Moje odczucia są następujące.Do sprintu intercooler nie jest portrzebny( turbina nie generuje w krótkim czasie takiej tempertury która powoduje " puchnięcie")Zauważalny jest wzrost mocy po odłączeniu intercoolera ( ic stwarza zawsze jakiś opór) Diagtronicy stwierdzili ,że to zupełnie normalne zjawisko, ich zdaniem należałoby zrobić 15 pomiarów pod rząd przy maks butowaniu, potem odłączyć icka i dopiero wtedy możnabyłoby wnioskować o jego użyteczności.Natomiast do szybkiego poruszania po trasie ( czego nie byliśmy w stanie zobaczyć na hamowni intercooler jest niezastąpiony- to moje własne obserwacje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie to dziwne że IC nic nie daje, bo powinien nawet na hamowni....... , możliwe że za mało jest podlany i stąd obniżenie temp powietrza nic nie daje, takie jest moje zdanie oczywiście mogę się mylić, ewentualnie jeszcze boost up!! :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps. znalazlem firmę która oferuje końcówki do wtrsykiwaczy 230cc oznaczone są jako Power Plus 520 i niby 20KM dopdają i 30Nm :P

Proszę: "http://www.kermatdi.com/servlet/-strse-VW-TDI-Nozzles-%2796-dsh-%2703/Categories

 

Ciekawe jakie są wtrsyki w 2,2Di ?

 

A no i końcówki te można samemu zmienić - wtrysk się wkręca w imadło i kluczem plaskim 13 odkręca końcówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo przełorzenie końcowek to już POWER UP bo więcej towaru leci i jest on dokładniej rozpylony, do tego regulacja po przez Chiptuning i jeszcze dodatkowe przyrosty.

Firma KERMA ponoć ma bardzo wysokiej jakości końcowki, auto na nich mniej pali, mniej dymi i ma wiekszą moc, same zalety tylko cena... no i cholera wie czy pasują do wtrsyków z 2,2Di - niby system boscha ale wtrsyki mogą być inne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qwa, ciekawy ten tuning diesla......

znajomy mojego qmpla, kolo z Mokotowa chyba, ma polo dość mocno dłubniete i mówił, że żałuje kasy wsadzonej w benzyne - jakby kupił diesla to za mnijeszą kasę miałby wiekszy przyrost mocy/momentu po modyfikacjach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plus nowych diesli jest taki że mają już seryjnie cały układ turbo, mają mocny układ korbowo tłokowy, przystosowany do przenoszenia dużych momentów, nie ma układu zapłonowego (nie trzeba się martwić o mocną iskrę), chyba łatwiej to wystroić bo jest tylko mapa wtrysków.... no i mniej palą bo ropa jest bardziej energetyczna

ale nie wiem czy z dwuch litrów turbo doładowanych w dieslu da rade wyciagnąc tyle co z benzyny, w tym zakresie benzyna chyba jeszcze góruje......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...