JACKO29 Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Ja w Note też maiłem dziwne objawy,poszarpywanie ,falowanie,czasami jakby tracił moc ,a później robił skok do przodu,wszystko to ustapiło po wlaniu STP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alekraw Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Zobaczymy może pomoże a i mniej będzie palił jak mu zaworki przeczyści Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 (edytowane) Witam wszystkich ! Obserwując dyskusję na temat zużucia paliwa, chciałbym podzielić się swoimi spostrzeżeniami z 40-to letniego użytkowania samochodów różnych marek. Na podstawie doświadczenia mogę stwierdzić, że nigdy nie będziemy znali dokładnego zużycia paliwa na 100 km, poniważ zależy to od bardzo wielu czynników, a mianowicie: - Jakości paliwa (chociaż moim zdaniem patrzenie na zużycie po zatankowaniu na innej stacji jest tylko sugestią), pory roku, warunków atmosferycznych, kierunku i nasilenia wiatru, temperatury otoczenia, jakości nawierzchni drogi, nasilenia ruchu i korków, wilgotności powietrza, ciśnienia w oponach, obciążenia pojazdu a najbardziej od techniki jazdy. Nie sposób wymienić wszystkich czynników wpływających na zużycie paliwa. W drugiej połowie czerwca br. pokonałem trasę 500 km. Wyjeżdżając z miejsca zamieszkania wyzerowałem wskaźnik zużycia paliwa. Po zajechaniu na miejsce wskaźnik pokazał zużycie 5,4 l/100 km. Wracałem identycznie tą samą trasą i z tym samym obciążeniem po upływie tygodnia czasu. Także wyzerowałem wskaźnik i po powrocie do domu wskaźnik pokazał zużycie 4,9 l/100 km. Potwierdza to moją tezę zależności od bardzo wielu czynników. Kiedy jeżdżę na miejscu (małe miasto) i pobliski teren, spalanie mam w granicach 6,4 l/100 km. Ja dla własnej orientacji, aby poznać średnie zużycie paliwa, nie zeruję wskaźnika zużycia przez 1000 km i wtedy uzyskuję najbardziej miarodajną wartość zużycia paliwa. Pozdrawiam wszystkich i życzę jak najmniejszego zużycia paliwa Edytowane 10 Lipca 2014 przez Czeslaw4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 (edytowane) zapomniałeś dodać jeszcze jeden czynnik : dokładność (czy też raczej niedokładność) obliczeń komputera - większość z tych maszynek pokazuje najczęściej (przypadek?) zaniżone zużycie paliwa. Metoda tankowania "pod korek" i obliczania też nie jest idealnie dokładna ale bardziej miarodajna Falowanie obrotów również może być związane ze źle działającą sondą. a raczej jedną lub obu - w aucie są dwie sondy Lambda i potrafią się popsuć jednocześnie (znam taką sytuację z autopsji w Punto II brata) choć mam nadzieję,że w tym przypadku nie doszło to takiej sytuacji - bo jeśli tak, to niestety spory wydatek. Uszkodzona(ne) Sonda Lambda daje mniej więcej taki objaw: auto spala dużo paliwa, brak mu mocy i przyspieszenia, czasem silnik przechodzi w tryb awaryjny, co uniemożliwia rozpędzenie się do większej prędkości. Edytowane 10 Lipca 2014 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 Pozdrawiam wszystkich i życzę jak najmniejszego zużycia paliwa Bardzo dziękujemy, walczymy o każdą krople w kolejne weekendy wakacji. Walczymy nie przymierzając, jak komornik o meblościankę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 (edytowane) Bardzo dziękujemy, walczymy o każdą krople w kolejne weekendy wakacji. Walczymy nie przymierzając, jak komornik o meblościankę! Przyznaję, że bardzo piękne zwycięstwo Edytowane 11 Lipca 2014 przez Czeslaw4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 ale głównie dzięki sprzyjającym warunkom drogowym i pogodowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 A to średnie czy chwilowe, bo chwilowe przy 70 km/h to szału nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 (edytowane) Moje najniższe średnie na dłuższym odcinku (720 km) dwa lata temu , po zatankowaniu na ful według wskaźnika i dystrybutora wyszło identyczne .weszło 44,65 l , od tamtego czasy miewam lepsze i gorsze wyniki ,ale nie tak miarodajne(raczej mieszany tryb lub krótsze odcinki.) Zapomniałem dodać że jazda z prędkościami w zakresie 90-110km/h w dwie osoby+ bagaż z częstym użyciem szóstego biegu. Edytowane 12 Lipca 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Mój 1.4 ostatnio pali jakby trochę mniej. Jadąc 90-100 km/h - czasem 60 (ograniczenia) na trasie ze Stargardu na Słoneczne, wg. komputera chwali się średnim spalaniem na pułapie 4.9-5 l/100. Aż w szoku jestem. Chyba że to zasługa Shellowskiego paliwa tankowanego na dawnej stacji Neste . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 U mnie wychodzi mniej/więcej coś koło tego co pisał czesiek, W trasie rzeczywiście wyszłoby około 5,5 l/100. Ja jednak codziennie pokonuje 15 km w tę i z powrotem czyli ok. 30 km. Wychodzi mi 5,8 l/100. W zimie troszkę więcej, a kręcąc się po mieście od sklepu do sklepu to 6,2-6,4 l/100. Ogólnie to ok. 6. Uważam, że to dobry wynik. Natomiast zauważyłem, że po zmianie świec w (moim przypadku Denso IKH16) spalanie tak jak wyżej, ale auto dostało tak jakby kopa. Jest zrywniejsze i szybciej przyspiesza. Nie wiem czy to wrażenie, czy rzeczywiście tak się dzieje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 aktualną wiedzę o spalaniu Note (model pierwszy,rocznik 2012, 1,4 Pb z niewielkim przebiegiem) czerpię aktualnie z doświadczeń młodszego brata - szczęśliwego na razie (odpukać - nic kompletnie nie szwankuje) właściciela. Jeździ sporo w konfiguracji 30% duże miasto, 10% tereny podmiejskie i 60% drogą krajową (tu ok 100 km/h i często używana klimatyzacja) Po zliczeniu rzeczywistego spalania w oparciu o kolejne tankowania (komputerka nie należy brać zbyt serio) wychodzi regularnie równiutko 6 na setkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 (edytowane) Dzisiaj na trasie nad morze były ogromne korki ale jak już można było jechać , postanowiłem sprawdzić spalanie przy 80 / 60/ 70/ i wyszło 3,4 / 3.1 / 3.2 .Tak na gorąco króciutki filmik wkleję później . Edytowane 12 Lipca 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 13 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 Mój 1.4 ostatnio pali jakby trochę mniej. Jadąc 90-100 km/h - czasem 60 (ograniczenia) na trasie ze Stargardu na Słoneczne, wg. komputera chwali się średnim spalaniem na pułapie 4.9-5 l/100. Aż w szoku jestem. Chyba że to zasługa Shellowskiego paliwa tankowanego na dawnej stacji Neste . Na szelmoskim paliwie faktycznie jest mniejsze spalanie.Ale,nasze Polskie szelmoskie ma się nijak do Austriackiego,tamto jest wyraźnie jeszcze lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 (edytowane) A to średnie czy chwilowe, bo chwilowe przy 70 km/h to szału nie ma Chwilowe dla mnie nie ma kompletnie sensu, operując prawa nogą można ustawić co się chce. Kiedyś bawiłem się, żeby zrobić 0,1 To jest średnia, zgodnie z opisem MFA. Edytowane 14 Lipca 2014 przez was79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Dzisiaj trochę protestowałem spalanie......najniżej zeszło do 4.4L/100km Trasa Pawłowice-Skoczów-Bielsko Biała. http://prntscr.com/4dhi9x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2014 (edytowane) przy ekstremalnie delikatnym użyciu pedału gazu, prędkości oscylującej między 70 a 80 km/h i zastosowaniu innych sztuczek ecodrivingu, z tym motorem uda się zejść poniżej 4 l. Najniższy wynik, jaki udało mi się (dość krótkotrwale) osiągnąć to 3,7 l. Nie mówię tu oczywiście o jakimś spalaniu chwilowym ale na dłuższym odcinku to jednak niemożliwe. W ogólnym rozrachunku 1,6 spokojnie traktowany pali praktycznie tyle samo co mniejszy benzyniak Edytowane 17 Sierpnia 2014 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2014 1.6 to bardzo udany silnik. Suma sumarum 1.4 jest bardziej ekonomiczny ale różnica jest raczej nie wielka, którą "niweluje" przyjemność z jazdy w przypadku 1,6. Tak naprawdę to wyższe spalanie w przypadku 1,6 kreuje bardziej dynamiczna jazda, do której 1.6 niewątpliwe bardzo zachęca . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2014 (edytowane) Miałem pod nogą wiele silników ale HR16DE to majstersztyk cyka jak zegareczek a i dynamikę ma super . I co cieszy nie ma dużego apetytu na wachę i olej , wydaje mi się że to zaleta zainstalowanych świec platynowych! Edytowane 17 Sierpnia 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2014 (edytowane) Jeżdżąc Notkiem z tym silnikiem jestem na prawdę mile zaskoczony. Cichutki, oszczędny, dynamiczny i z tego co mówią mechanicy przyjemny do ewentualnych napraw. Czyli duży plus dla Nissana. Czyli czasami coś się udaje i to w nowych samochodach. Równie niezawodny silnik Nissan włożył do Bluebirda 2.0 benzyna z podwójnym układem zapłonowym (w głowicy był drugi zestaw świec z całym osprzętem ponoć stosowało takie rozwiązanie wojsko) po prostu silnik nie do zajechania. Edytowane 17 Sierpnia 2014 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2014 A u mnie po 500km po polskich drogach wyszlo srednio 6l wg komputera i 6.5l rzeczywistego, klima wlaczona, 4 osoby+bagaże, silnik 1.4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toltek111 Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 Przejechałem Notkiem E12 2014 r 1.2 80 koni dokładnie 4305 km. od 16 lipca, średnie spalanie za ten okres to 5,68. Jazda nad morze 2 razy to 1000 km i jeden wyjazd do W-wy to 500km, reszta to po mieście. Wynik uważam za dobry. Każdy zakup paliwa dokładnie notuję, Za kilka miesięcy poinformuje, która stacja ma najlepsze paliwo tzn. najmniejsze spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czak66 Opublikowano 5 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2014 Od niedawna mam swojego Notesa z rocznika 2008 i tam nie mam chwilowego spalania chyba że jeszcze go nie poznałem jest spalanie całkowite które kasuje się po odłączeniu zasilania(akumulatora) i pokazuje od nowa spalanie. Po przejechaniu 450km komputer pokazywał 4,9l/100 z Słupska do Poznania. Po wymianie akumulatora i przetestowaniu auta przez syna pokazywał 6,9l/km teraz po przejechaniu 400km komp pokazuje 5,7 l/100. Zaczyna spadać (pali mniej niż VW 1,9 tdi 110kM.) Dzisiaj trochę protestowałem spalanie......najniżej zeszło do 4.4L/100km Trasa Pawłowice-Skoczów-Bielsko Biała. http://prntscr.com/4dhi9x Znając tą trasę wcale się nie dziwie dwa podjazdy i z góry ( Man jedzie tam z kagańcem na 90km daje radę 110i więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 Czak w Acencie masz funkcję,przyciskiem na kierownicy wywołujesz ja,zerujesz i co jakiś czas pokazuje Ci spalanie.Może to nie jest takie chwilowe Ale też radzi sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 6 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 Od niedawna mam swojego Notesa z rocznika 2008 i tam nie mam chwilowego spalania chyba że jeszcze go nie poznałem jest spalanie całkowite które kasuje się po odłączeniu zasilania(akumulatora) i pokazuje od nowa spalanie. Po przejechaniu 450km komputer pokazywał 4,9l/100 z Słupska do Poznania. Po wymianie akumulatora i przetestowaniu auta przez syna pokazywał 6,9l/km teraz po przejechaniu 400km komp pokazuje 5,7 l/100. Zaczyna spadać (pali mniej niż VW 1,9 tdi 110kM.) Znając tą trasę wcale się nie dziwie dwa podjazdy i z góry ( Man jedzie tam z kagańcem na 90km daje radę 110i więcej Z górki ?a gdzie ? przed Bielskiem ? Super proste odcinki szybkiego asfaltu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.