Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Żarówki w autach


Gość MacKo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem w P12 BlueVision i powiem, że jestem średnio zadowolony.. :? Po pół roku wypaliła mi się jedna a druga przy wymianie (bo wymieniałem obie) sie połamała i trzeba było rozkręcać reflektor żeby wyciągnąć pozostałość.. Zależało mi na białym/lekko niebieskim świetle i w/g mnie te żarówki mi takiego nie dawały.. Dlatego już ich nie kupię, słyszałem za to że Osramy Silver (czy cosik podobnego :wink: ) sa dobre i dają białe światło, nie żółte.. Czy ktoś może to potwierdzić? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem na etapie wymiany żarówek i pewnie jak wielu z was/nas* (niepotrzebna skreślić) zastanawiam się jakie wybrać moje typy na chwilę obecną to:

Philips Vision Plus +50%

Osram Silverstar +50%

Philips bluevision

Tungsram Mega Light

Mniej więcej w tej kolejności. W poprzednim aucie miałem Philips bluevision, używalem1,5 roku razem z mimo że włączam również w dzień i sprzedałem razem z samochodem. Postanowiłam zamieścić linki kture mogą pomuc w wyborze.

http://www.pelos.pl/JakieZarowki.html

http://felicia.autokacik.pl/pages/zarowki/zarowki.htm

http://www.honda.lub.pl/htech/osram.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim aucie miałem Philips bluevision, używalem1,5 roku razem z mimo że włączam również w dzień i sprzedałem razem z samochodem. Postanowiłam zamieścić linki kture mogą pomuc w wyborze.

 

Najpierw się zdecyduj czyś chłopak czy dziewczyna :D

Odnośnie żarówek to te z serii plus ileśtam % z reguły mają podobnie w procentach krótszą żywotność. Te z serii "BLUE" ładnie świecą na niebiesko ale ponoć odbija się to na żywotności w porównaniu do "białych". Z tych które wymieniłeś nie wybrałbym żadnych. Dla mnie nie liczy się efekt (za dużo blue już jeździ na naszych drogach) a przede wszystkim wydajność&żywotność - dlatego poleciłbym (jeszcze raz) Philips NightGuide 3in1 bądź GT150 Power2night - o ile są takie do twojego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wcale nie szukam żarówek blue ( jak będę miał ochotę na blue to sobie postawię koguta na dachu ). Wszystkie z tych żarówek mają niebieskie filtry po to żeby światło było białe. Te o których piszesz to nic innego jak rozwinięcie technologii Philips bluevision.

Philips NightGuide 3in1 bądź GT150 Power2night są robione również jako H4.

Trzeba było napisać ładnie coś o tych żarówkach. Bo czy świecą dłużej od BV to się okaże dopiero w praniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78
Miałem w P12 BlueVision i powiem, że jestem średnio zadowolony.. :? Po pół roku wypaliła mi się jedna a druga przy wymianie (bo wymieniałem obie) sie połamała i trzeba było rozkręcać reflektor żeby wyciągnąć pozostałość.. Zależało mi na białym/lekko niebieskim świetle i w/g mnie te żarówki mi takiego nie dawały.. Dlatego już ich nie kupię, słyszałem za to że Osramy Silver (czy cosik podobnego :wink: ) sa dobre i dają białe światło, nie żółte.. Czy ktoś może to potwierdzić? :)

1. wszystkie żarówki typu +50% są mniej żywotne od standardowych

2. ja jestem zadowolony z bluevision

3. u Ciebie moga być wahania napięcia w instalacji i stąd krótka żywotnośc - przykjładowo w peugeocie 307 kolega wymieniał żarówki bardzo często, również tylne.

4. silverstar które używałem przed bluevision w nissanie, świecą wg mnie tak dobrze jak bluevision ale w deszczu sprawuja się lepiej od bluevision

5. silverstar w toyocie jeżdża już 2 lata i nie ma z nimi kłopotu, a w nissanie przepaliły mi się dość szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie żarówki typu +50% są mniej żywotne od standardowych

 

a jaki jest zywot "standardowej" ?? :grin:

 

ja miałem swojego czasy Philips +30% (mają jakieś dodatkowe oznaczenie w nazwie ale nie pamiętam...) - pożyły 2 lata (jazda na światłach w dzień cały rok... więc nie bardzo wierzę ze "standard" ma dłuższą żywotność...

 

ale to kwestia gustu i potrzeb... prawdę mówiąc to chciałbym zobaczyć "na zywo" te nowe zarówki 3-w-1 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

Od 5-6 lat w kilku autach używam żarówek +50, wcześniej jeździłem na zwykłych.

żarówki +30% to są w tej chwili własnie żarówki standardowe. Mają zbliżona żywotność do żarówek starego typu do których odnosi sie ten "+"

Te +30 i +50 podawane sa wg jakiejś starodawnej normy. Dziś normalne żarówki są +30.

Czym cienszy żarnik, tym krótszy czas wymiany ładunku, większa wrazliwość na wysoką temperaturę, drgania, skoki napięcia i krótsza żywotność.

Czas życia żarówki zależy więc od wielu czynników. Możesz zrobić test - w jednakowych warunkach podłącz na kilkaset godzin żarówke +30 i tego samego producenta +50. Zobaczysz że +50 żyją krócej :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

dobre: philps vision +50%

 

słabe: Philps bluevison, nightguide

Tungsram mega light 60%

i wszysko ala xenon. na dobrej stacji każa wam je wymienic na normalne żarówki albo przeglądu nie bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na dobrej stacji każa wam je wymienic na normalne żarówki albo przeglądu nie bedzie.

 

a co to za bzdura ??

ja akurat mam Tungsramy +60% - byłem na regulacji świateł i nikt słowa nie powiedział...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

a dlaczego mieliby cokolwiek powiedzieć? Przecież te żarówki mają homologacje na na drogi europejskie. Barwa swiatła i natężenie mieści się wnormie. Co inne gdyby były to 100 watówki lub mega niebieskie żarówy. Chyba o to chodziło koledze Rambo - pierwsza krew :wink: że w przypadku podejrzanie mocnego strumienia światła, porządny diagnosta powinien sprawdzić jakie sa zamontowane żarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobre: philps vision +50%

słabe: Philps bluevison, nightguide

Tungsram mega light 60%

i wszysko ala xenon.

 

Mogę się zgodzić jeśli rozpatrujemy w kategorii "cena" :D

Żarówki Philips +30, +50% to niższa półka więc są też tańsze. Miałem +30% i poza tym że miały krótki żywot (chyba 2 miesiące) to innej różnicy nie zauważyłem.

Ludność chwali sobie bluevision, inni (w tym ja :grin:) => Philips "GT150" i "Nightguide 3in1".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i wszystko jasne panie Lemur 8)

czyli jak mi sie któras z 4 bluevisionek przepali to kupie kolejna zamiast przechodzić na nightguide

 

Powiem Ci Corn, tak... przywiazuje duza wage do oswietlenia, jakosci strumienia swiatla, barwy itp...

Oczywiscie po przejsciu po zakupie almy ze zwyklych H7, na NightGuide czujesz znaczna roznice, ale w poprzednim samochodzie mialem H4 Tungsram +60%, porownujac do tamtych... nie warto przeplacac.

 

Wiec dla samego samopoczucia i wydania kasy na 3in1 - prosze bardzo.

Ja tam juz ich nie kupie, bo skoro nie widac roznicy, to po co przeplacac :)

 

 

ps. Corn, kup dwie i wymien kompletami! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Właśnie wymieniłem standartowe h4 OSRAM na TUNGSRAM +60%.

Różnica w widoczności przed maską oraz na poboczu więcej niż znacząca. Powiem krótko - czytałem i już pogodziłem się z tą myślą, że n15 ma słabe światła. Myliłem się. Dobra żarówka potrafi zdziałać cuda. Jedyne ryzyko to trwałość ale dla 30zł skusiłem się zaryzykować.

Przy okazji wymieniłem postojówki na tungsram standart ponieważ w lampach były po prostu czarne.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dotychczas jeździłem (w poprzednim aucie też) na Philips BlueVision 4000°K.

Ale w Note wytrwały... pół roku. :(: Krócej niż w Focusie, a ten przecież ogólnie jest "dość znany" z palenia żarówek. No chyba że mechanior w ASO Nissana (nie ja zakładałem i nie było mnie przy tym, w momencie zakupu) dotknął halogenka i stąd ten krótki żywot: chciałbym, żeby tak było ale jakoś nie sądzę.

Ogólnie z powyższych byłem zawsze bardzo zadowolony.

Natomiast teraz dla odmiany założyłem Philips NightGuide 3w1 - dziwnie świecą. W sumie na razie się przyzwyczajam i na pewno źle nie jest. Ale chciałbym sprawdzić jak się na nich jeździ w deszczu czy śniegu - świecą... INACZEJ: faktycznie są 3 strefy jakby a na lewo na żółto świecą, choć patrząc na auto (światła) tego nie widać. Ale jak oświetlam w tym miejscu coś białego - to widzę ewedentnie "kawałek żółtego".

Poza tym niebieskie i białe strefy - na pewno nie świecą gorzej niż BlueVision lub te +50%. Pytanie jaka będzie trwałość, ale coś czarno to widzę... Aha - nie jeżdżę non-stop na światłach: na trasę zawsze, jak są warunki zawsze, ale jak po mieście w słoneczny dzień - nigdy. Uprzedzając komentarze - uważam, że jeśli w słoneczny dzień ktoś nie zauważy auta bez świateł, to tego na światłach też nie zauważy. To moje zdanie i nie trzeba się z nim zgadzać.

A czy ktoś porównywał BlueVision 4000°K do GT130 lub GT150?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnosnie NightGuide, to ja juz mam je ROK. Tez jeszcze na swiatalach caly rok... takze nawet jak sie przepala to uznam to i tak za dobry wyczyn tych zarowek. Poza tym i tak trzeba zmienic na nowe, bo roczne zaroweczki to nie to samo co nowe :)

 

Ale jak juz sie wypowiadalem wczesniej, sprobowalem NG i wiecej ich nie kupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnosnie NightGuide, to ja juz mam je ROK. Tez jeszcze na swiatalach caly rok... takze nawet jak sie przepala to uznam to i tak za dobry wyczyn tych zarowek. Poza tym i tak trzeba zmienic na nowe, bo roczne zaroweczki to nie to samo co nowe :)

 

Ale jak juz sie wypowiadalem wczesniej, sprobowalem NG i wiecej ich nie kupie.

 

Bo? Chodzi o cenę czy o coś innego?

A które kupisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie chodzi o cene! Ja nie patrze kupujac produkt na cene, dla mnie liczy sie jakosc i niezawodnosc. Jednak lepiej (pisalem to juz) jezdzilo mi sie chociazby na "zwyklych" Tungsramach +50%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78
Nie, nie chodzi o cene! Ja nie patrze kupujac produkt na cene, dla mnie liczy sie jakosc i niezawodnosc. ...

powiedział Lemur wsiadając do maybacha :D

 

przecież cena jest jednym z kryteriów (mankamentem) przy wyznaczaniu ogólnej jakości przedmiotu, trzeba brac ja pod uwagę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież cena jest jednym z kryteriów (mankamentem) przy wyznaczaniu ogólnej jakości przedmiotu, trzeba brac ja pod uwage

tak, ale nie patrzalem na nia pod katem ze byly jedne z drozszych. Moze zle mnie zrozumiales... a poza tym jak cos ma byc dobre i niezawodne to musi kosztowac. Dla mnie stwierdzenie tanie i dobre to dwa przeciwstawne pojecia.

Acz kolwiek tutaj nieco tansze zaroweczki spradzaja sie lepiej :fuckyou: :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...